Modelism - RHC Forum: Legislatie pentru fotografia aeriana... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Legislatie pentru fotografia aeriana...

#1 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 31 May 2008 - 12:36 AM

Fiind un impatimit al zborului FPV (multumesc Laur73 ca mi-ai bagat virusul in vene :lol: ) aud tot mai des exprimarea unora: "fotografiezi din aer? esti in domeniul penalului..." .
Vreau sa stiu si eu de unde pana unde nu ai voie sa fotografiezi in aer din propriul aeromodel?
Atata vreme cat nu survolezi/fotografiezi/inregistrezi obiective militare sau strategice, nu vad de ce nu ai putea sa o faci.

Zilele trecute am cautat in zadar pe gogu sa vad daca exista vreo legislatie in tara asta a noastra de 2 lei in privinta fotografierii aeriene.
Tot ce am putut gasi a fost o "unitate" subordonata MApN care da autorizatie pentru fotografierea aeriana insa DOAR, citez "în obiective sau locuri de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate" - http://www.orniss.ro...prezentare.html la litera i)

Nicaieri in alta parte nu am gasit precizarea ca fotografierea aeriana ar fi interzisa.

Voi ati gasit ceva pe undeva?
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 June 2008 - 02:26 PM

Nu crezi ca intram la capitolul asta cu intimitatea?

http://www.avocatnet...ticles?id=11946
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 01 June 2008 - 05:24 PM

citez,

"Problema intimitatii apare atunci cand aparatele de fotografiat surprind imagini cu fetele oamenilor"


Nu cred.
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 June 2008 - 06:17 PM

Adica din zborul tau faci o poza in care ai surprins un om si pui acea poza pe internet si zici ca nu esti in aceasi situatie ca Google Street? Hmmm...
Ok, atunci poate vrei sa frunzaresti:
- HG 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România
- Decizia CNA nr. 80 din 13 august 2002, privind protecţia demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine
- Codul deontologic al jurnalistului
- Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe

Succes !
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 01 June 2008 - 07:00 PM

Sa inteleg ca am sa zbor deasupra localitatilor la 10 metri ca sa surprind fetele oamenilor?...sau zbor de regula pe camp la 50-100 de metri inaltime?...
0

#6 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 01 June 2008 - 07:36 PM

renatoa, la 1 Jun 2008, 18:17, a spus:

Adica din zborul tau faci o poza in care ai surprins un om si pui acea poza pe internet si zici ca nu esti in aceasi situatie ca Google Street? Hmmm...
Ok, atunci poate vrei sa frunzaresti:
- HG 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România
- Decizia CNA nr. 80 din 13 august 2002, privind protecţia demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine
- Codul deontologic al jurnalistului
- Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe

Succes !

Atunci cum iti explici ca exista o sumedenie de firme la noi in tara care au ca obiect de activitate fotografierea aeriana?
Sa inteleg ca astia sunt toti ilegali?
Hmm, n-as crede.
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 June 2008 - 09:09 PM

Gabimal, la 1 Jun 2008, 19:36, a spus:

Atunci cum iti explici ca exista o sumedenie de firme la noi in tara care au ca obiect de activitate fotografierea aeriana?
Sa inteleg ca astia sunt toti ilegali?
Hmm, n-as crede.

Nici eu nu cred, si poate ar trebui intrebata una din ele ce autorizatii a avut nevoie.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 03 June 2008 - 09:10 AM

Nu stiu daca vreuna din firme iti va spune ce autorizatii i-au trebuit.

Oricum am trimis mai multe mailuri la diferite autoritati si acum astept raspunsuri.
0

#9 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 05 June 2008 - 07:23 PM

Cei de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana au raspuns ca nu stiu nimic despre asa ceva dar sa-i mai las sa se documenteze. In schimb mi-au cerut detalii despre aeromodelul cu care voi zbura pentru, citez: "Pe baza acestor informatii AACR va va elibera probabil, o "Scrisoare de aprobare" cu care veti merge la toate autoritatile competente".
Am mai vorbit si cu cineva de la SRI referitor la aceasta problema (fara vreo hartie momentan, deci neoficial) si mi-a spus ca nu au habar sa imi trebuiasca vreo autorizatie in acest sens. Mai ramane sa fac o hartie oficiala la ei cu aceasta intrebare.

Va tin la curent.

Voi ati mai gasit ceva?
0

#10 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 26 June 2008 - 01:37 PM

S-a intors raspunsul de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana (no comment):

"
Referitor la solicitarea transmisa prin e-mail, pentru fotografiere aeriana din aeromodel motoplanor Arcus cu urmatoarele caracteristici: anvergura 1800 mm, masa 800 g (complet echipat), lungime 1250 mm, va aducem la cunostinta urmatorele aspecte:

Avand in vedere faptul ca doriti sa intreprindeti o activitate care se bazeaza pe operatiuni de aviatie civila, trebuie sa cunoasteti ca acest domeniu este strict reglementat prin Codul Aerian al Romaniei, cat si prin alte documente aplicabile (exemplu: Regulile aerului aplicabile zborului la vedere conform RACR-RA, HG 1172/octombrie 2003 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor cu aeronave civile si de stat in spatiul aerian national, publicata in Monitorul Oficial 724/16 octombrie 2003).

In acest sens, intre altele, va facem cunoscut ca informatii legate de categoriile respective de aparate de zbor, se gasesc in reglementarea RACR-AZAC “Admisibilitatea la zbor a unor categorii de aeronave civile” disponibila pe adresa www.caa.ro.
Totodata, din punct de vedere al sigurantei aeronautice aeromodelul descris de dvs este considerat un obstacol si ca urmare trebuie respectate prevederile din reglementarea RACR-CADT/SACZ (disponibile pe adresa www.caa.ro) cu privire la “Stabilirea servitutilor aeronautice civile si a zonelor cu servituti aeronautice civile”

Pentru orice alte informatii necesare in activitatea pe care doriti sa o intreprindeti (fotografie aeriana) , este necesar sa contactati AACR pentru a solicita consultanta din partea directiilor de specialitate :Directia Navigabilitate, Directia Operatiuni Zbor, Directia Aeroporturi, in vederea satisfacerii tuturor cerintelor de specialitate, activitate care nu poate fi desfasurata numai printr-un schimb de e-mailuri.
Subliniem ca responsabilitatea efectuarii acestui tip de operatiuni va revine in totalitate.

Este necesar sa va adresati si Inspectoratului General in Telecomunicatii pentru sistemul de radio comanda ales.
Subliniem ca informatiile furnizate mai sus, nu va exonereaza de obligativitatea obtinerii unor eventuale aprobari ulterioare, (Ministerul Apararii, SRI, etc) in functie de locatia activitatilor desfasurate, precum si de incheierea unui contract de asigurare privind responsabilitatea fata de terti.

"
0

#11 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2008 - 02:32 PM

Citeaza

precum si de incheierea unui contract de asigurare privind responsabilitatea fata de terti.

Cu asta v-a ingropat definitiv. Nu se poate face in Romania, tara membra UE, INCA.

Bafta voua!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#12 Useril este offline   Laur73 

  • fotograf aerian
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1855
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filmari si fotografie aeriana

Postat 26 June 2008 - 02:44 PM

Gabimal, la 26 Jun 2008, 13:37, a spus:

S-a intors raspunsul de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana (no comment):

"
Referitor la solicitarea transmisa prin e-mail, pentru fotografiere aeriana din aeromodel motoplanor Arcus cu urmatoarele caracteristici: anvergura 1800 mm, masa 800 g (complet echipat), lungime 1250 mm, va aducem la cunostinta urmatorele aspecte:

Avand in vedere faptul ca doriti sa intreprindeti o activitate care se bazeaza pe operatiuni de aviatie civila, trebuie sa cunoasteti ca acest domeniu este strict reglementat prin Codul Aerian al Romaniei, cat si prin alte documente aplicabile (exemplu: Regulile aerului aplicabile zborului la vedere conform RACR-RA, HG 1172/octombrie 2003 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor cu aeronave civile si de stat in spatiul aerian national, publicata in Monitorul Oficial 724/16 octombrie 2003).

In acest sens, intre altele, va facem cunoscut ca informatii legate de categoriile respective de aparate de zbor, se gasesc in reglementarea RACR-AZAC “Admisibilitatea la zbor a unor categorii de aeronave civile” disponibila pe adresa www.caa.ro.
Totodata, din punct de vedere al sigurantei aeronautice aeromodelul descris de dvs este considerat un obstacol si ca urmare trebuie respectate prevederile din reglementarea RACR-CADT/SACZ (disponibile pe adresa www.caa.ro) cu privire la “Stabilirea servitutilor aeronautice civile si a zonelor cu servituti aeronautice civile”

Pentru orice alte informatii necesare in activitatea pe care doriti sa o intreprindeti (fotografie aeriana) , este necesar sa contactati AACR pentru a solicita consultanta din partea directiilor de specialitate :Directia Navigabilitate, Directia Operatiuni Zbor, Directia Aeroporturi, in vederea satisfacerii tuturor cerintelor de specialitate, activitate care nu poate fi desfasurata numai printr-un schimb de e-mailuri.
Subliniem ca responsabilitatea efectuarii acestui tip de operatiuni va revine in totalitate.

Este necesar sa va adresati si Inspectoratului General in Telecomunicatii pentru sistemul de radio comanda ales.
Subliniem ca informatiile furnizate mai sus, nu va exonereaza de obligativitatea obtinerii unor eventuale aprobari ulterioare, (Ministerul Apararii, SRI, etc) in functie de locatia activitatilor desfasurate, precum si de incheierea unui contract de asigurare privind responsabilitatea fata de terti.

"

Cred ca Domnii de la AACR nu au inteles ce vrei sa faci tu de fapt pentru ca tu nu faci operatiuni de aviatie civila si nu folosesti categorii de aeronave civile :(
Dar oricum misto raspunsul oficial. AI grija cind mai efectuezi zboruri cu aeronava ta civila Arcus la joasa altitudine si dupa 5 beri sa nu-ti ridice brevetul de pilot . si ce este mai important ; fa-ti ASIGURARE
Fotografie Aeriana
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 26 June 2008 - 02:53 PM

Eu zic sa retrimita mail in care sa accentueze aspectul ca e vorba de motoplanor de 800 grame si ca cere informatii despre activitatea de fotografiere/filmare. Adica nu are ceva de 80 sau 800 kg. Nu este aeronava, nu este aviatie civila. este vorba de ceva cam cat o cioara ca greutate si cam cat o barza ca anvergura. Si fix cu aceleasi riscuri pentru activitatea aeronautica.
Ei au comunicat doar ce s-au priceput sa precizeze, legat de activitatea de zbor. Prea vag sau deloc despre activitatea de fotografiere. Pana si partea cu asigurarea se poate rezolva.
Trebuie cautata bine documentatie (legislatie mai corect...). Ceva care sa delimiteze activitatea de modelism de cea de aviatie civila, apoi ceva legat de fotografiere aeriana (aici pot fi amestecate). La noi daca ceva nu exista legiferat se presupune ca nu se poate. Si nu-i asa.

link util
http://www.mt.ro/transparenta/2008/terenur...%20zbor.OMT.pdf
http://www.ancesiac....iste/ml_def.htm

Aceasta postare a fost editata de bitex: 26 June 2008 - 03:09 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2008 - 03:17 PM

@Bitex

Citeaza

Totodata, din punct de vedere al sigurantei aeronautice aeromodelul descris de dvs este considerat un obstacol si ca urmare trebuie respectate prevederile din reglementarea RACR-CADT/SACZ (disponibile pe adresa www.caa.ro) cu privire la “Stabilirea servitutilor aeronautice civile si a zonelor cu servituti aeronautice civile”


Tocmai au precizat. Este un obstacol. Un risc. Asa ca daca vrei sa faci ceva intr-o zona oarecare(mentionata in zona de servitute aeronautica) trebuie plan de zbor aprobat, anuntata toata lumea, sa nu-l aspire sau sa-l ciocneasca vreun Boeing.

Asigurare, marota mea veche, nu se poate face.Sau o faci degeaba, ca nu se poate aplica la noi. Din pacate.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#15 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 June 2008 - 03:17 PM

Mamaaaaaa. Deci Arcusul meu e "aeronava civila"? Wow...
0

#16 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2008 - 03:19 PM

Oarecum, DA! Asa ca inmatriculeaza-l explicit, si pune inauntru un bilet cu numele, adresa, canalul si telefonul de contact. Regulile asa spun.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#17 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 June 2008 - 03:23 PM

Unde-l inmatriculez? Si unde cer aprobarea planului de zbor?
0

#18 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 26 June 2008 - 03:37 PM

Ei mi-au spus clar intr-un email ca nu pot sa-mi spuna nimic legat de fotografia aeriana ci doar de "pasaroi", daca are voie sa zboare sau nu.
Se pare, dupa parea lor, ca n-avem voie sa ne dam cu modelele.
0

#19 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2008 - 03:57 PM

Asa este oficial si afara. De aceea exista cluburi, federatie, terenuri omologate. De aceea se poate face asigurare, pentru ca exista o ordine. Am fost la Aviano. Decolau F-16 si F18 inspre Irak. Baietii zburau modelele linistit la 2Km de aeroport, dar cand iesea tipul cu casca alba si ridica steagul toti coborau instant si se oprea orice statie. Cred ca daca nu ar fi coborat le dadeau oricum jos. Dar ei aveau autorizatie si program aprobat, ca erau club.

La noi, inca suntem in statiul infantil ( din nou!, dupa 20 ani), asa ca domina anarhia, cu rezultate cunoscute, bruiaje, piciorul lui Florin, etc. Long Live A51, ca mare pomana si-a facut! Si cei care incearca ceva cat de cat rezonabil.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#20 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 26 June 2008 - 04:12 PM

Asta inseamna organizare Pavcostel. La noi este haos si degeaba incerci sa-i spui lui "Gheorghe" sa nu mai zboare pe deasupra multimii si sa decoleze de pe "pista"...
Si ce-i mai rau, la noi Federatia este ca si inexistenta, nu se implica in nici un fel. Terenuri? Stam la Chitila "pe burta" si ne strecuram printre radare si "cunostinte" la primarie sa ne lase sa zburam... JALNIC.

Mi-e rusine ca traiesc in tara asta jegoasa de 2 lei printre shaormarii, banci, cazinouri si manelisti slinosi in mertane de 50 jdemii....

:)

Aceasta postare a fost editata de Gabimal: 26 June 2008 - 04:13 PM

0

#21 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2008 - 04:23 PM

Citeaza

Asta inseamna organizare Pavcostel. La noi este haos si degeaba incerci sa-i spui lui "Gheorghe" sa nu mai zboare pe deasupra multimii si sa decoleze de pe "pista"...

Corect. Si bun simtz. Dar TU ai vazut pana acum sa faca cineva ceva corect NEOBLIGAT de mama, lege, societate, instructor?? De aceea trebuie creat CADRUL intai. Organizatoric si Legal. Pentru ca azi daca un politist vrea sa "te faca" o face legal si cu toate argumentele. Ca la lucrare de control, scrie ala la paragrafe si articole, si, stii ce, ARE dreptate.... Nu mai vorbim de pierderile noastre in modele, accidente, etc. La Chitila suntem tolerati. Punct. La Clinceni Prigoana a fost mai destept si a luat-o pe litera legii. Acum are aproape tot acolo. Noi ca persoane fizice vom face fix nimic. Una e sa ai in spate o Federatie, un club, care sa aibe el formularele si acreditarea necesara, alta e sa te duci "neica-nimeni" hobbyst (nu e o referire la o anume persoana!!!) sa ceri lamuriri ca sa intri in legalitate.

Traim in Romania, tara balcanica, frumoasa, dar prost condusa... (chiar asa, de fapt o conduce cineva??!)

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#22 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 30 June 2008 - 01:47 PM

Chiar este asa de complicat sa ne reprezinte cineva interesele ? Legea este lege, cu atat mai mult acum cand primeaza legislatia UE in detrimentul legislatiei RO. E imposibil sa nu existe delimitari clare privind ce poti si ce nu poti sa faci cu un aeromodel. Daca banuim cum trebuie sa fie sau ne gandim noi ca in vreun fel sau altul este bine sau nu, atunci poate sa ne spuna oricine (prin comunicate lipsite de continut) orice.
0

#23 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 30 June 2008 - 02:01 PM

pavcostel, la 26 Jun 2008, 16:23, a spus:

Traim in Romania, tara balcanica, frumoasa, dar prost condusa... (chiar asa, de fapt o conduce cineva??!)

Mai incearca sa conduca cate unu, dar e greu cand trag toti de manse, fiecare in directia lui.

<<<---- foto din avatar nu are legatura cu convingerile politice, dar tot mi-a ramas in minte.





Stima si respect

Aceasta postare a fost editata de protheus: 30 June 2008 - 02:03 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 June 2008 - 05:38 PM

Cred ca documentul asta este de o importanta exceptionala... Putem arata: uite domne cum e la altii...
Chiar daca "altii" e peste ocean iar noi suntem sub umbrela ...UE, pe care se pare ca o doare fix in...

http://wcs_bbs.tripo...l_11-LATEST.pdf

Documentul este INCA un draft, nici la ei inca nu e reglementat legal !!! Este emis pe 28 mai 2008 de catre RCAPA: "RCAPA is a professional association of dedicated remote control photographers. RCAPA provides operational safety guidelines, best business practices, networking and new technology information"
Numai ca RCAPA asta nu este chiar asa un grup de baieti veseli, ci ... "As a member of the ASTM committee and the RTCA SC-203, RCAPA has contributed data from a very early stage...".
Cam asta e cu organizarea si "asa de complicat sa ne reprezinte cineva interesele ". Trebuie pus osul la organizare.
Si, un paragraf care mie mi s-a parut interesant... cum adica, o asociatie care se ocupa de fotografie aeriana, militeaza pentru a mentine in permanenta avionul in raza vizuala !!!
"Aircraft shall be flown during daylight hours (civil twilight) only, under direct visual control (DVC) and within visual line of sight (VLOS) and “pilot in command” (PIC) at all times"
Alo, noi avem aici fpv-isti care intai intreaba: "da cati km bate..." si pe urma alte detalii tehnice si cat costa...
Deci, regulile alea batranesti cu "nu zbura peste zone populate si nu scapa avionul din ochii proprii", nu din aia bagati in camera, vor fi valabile in continuare, iar FPV-ul ar trebui sa fie doar placerea de a privi de sus si pilota altcumva, mai aproape de realitate, nu de a ajunge in locuri unde cu RC clasic nu poti ! Altfel, imediat vom fi flituiti cu "da' ce interes aveti dv. sa faceti asta..."

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 June 2008 - 05:41 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 June 2008 - 06:19 PM

Si cum arata un ordin al unui guvern responsabil de creere a unui comitet de reglementare a small uav:

http://rgl.faa.gov/regulatory_and_guidance...LE/1110.150.pdf

Data 10 aprilie ac. Nici altii nu s-au nascut cu reglementarea in brate. Si la ei tot acum se moseste.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   k-nin 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 30-June 08

Postat 30 June 2008 - 10:06 PM

exista o drona mica , skyseer , conceputa pentru operatiuni de supraveghere aeriana ....un departament de politie ( de fapt o politie comunitara ... :D ) a incercat sa evalueze dracia ( ora de zbor cu elicopterul chiar R-44 probabil trece de 400 usd si pentru respectivii politzai banii chiar conteaza ....de fiind comunitari :D ) rezultatul : FAA a intervenit imediat si a INTERZIS zborurile cu skyseer in principal din motive de siguranta , drona trecind usor de limita de inaltime impusa de FAA ....

http://www.flickr.com/photos/xeni/sets/720...57594100567180/
http://www.breitbart.com/article.php?id=06...&show_article=1
http://www.laleva.org/eng/2006/07/skyseer_...of_privacy.html
http://news.cnet.com/Drone-aircraft-may-pr..._3-6055658.html
0

#27 Useril este offline   k-nin 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 30-June 08

Postat 30 June 2008 - 10:20 PM

Cind politzaii (Texas Rangers :D ) au cerut autorizatie temporara pina la urma au obtinut-o....
http://www.nationaldefensemagazine.org/iss...yBeat.htm#guard
0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 July 2008 - 06:02 AM

Apropo de drone, ati fi banuit ca si in RO exista firme care fac profesional asa ceva (adica pe bani "buni", avanda armata ca , client?

Am gasit asta: http://www.aft.ro/

Chiar daca site-ul nu exceleaza, ce am vazut ca fac acolo m-a surprins...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#29 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 01 July 2008 - 08:12 AM

Pentru cunoscatori, AFT reprezinta Manel & Associates :D . Problema este ca iar deviem de la subiect. Ne uitam "in gradina" altora si le admiram aeromodelele si suntem invidiosi pe cadrul lor legislativ, dar pentru Romania nu are nimeni niciun proiect. Sigur toate aspectele acestea despre care discutam noi, trebuie sa fie prezentate intr-o forma sau alta, intr-o lege sau legi.
0

#30 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 20 October 2012 - 09:26 PM

Readuc in discutie acest subiect al legislatiei (daca exista asa ceva) fotografiei aeriene. Din ce am citit aici nu exista un raspuns clar al autoritatilor iar legislatia s-a schimbat de cand a fost postat ultimul raspuns. Am cautat pe net dar discutiile pe forumuri se refera doar la fotografia terestra, cu drepturile si obligatiile fotografilor.

Ce m-a determinat sa activez acest topic a fost faptul ca zilele trecute m-am oprit pe drum in varful unui deal sa filmez cu hexa un turn zabrelit, pe care sunt montate multe antene de comunicatie. Fac precizarea ca n-am intrat in perimetrul ingradit iar singurele semne atasate pe garduri faceau referire la interzicerea accesului in acel perimetru. Filmarea am facut-o din drumul care trecea la cativa metri de gard. A aparut paznicul, la alerta cainilor, si mi-a cerut sa ma legitimez, lucru pe care de altfel l-am si facut. Intre timp s-a dus sa sune pe cineva, cred ca un sef de-al lui, eu in acel timp m-am si apucat de filmat. A venit cu mobilul si mi l-a dat sa vorbesc cu respectivul pe care-l sunase. Nu s-a prezentat dar era foarte pornit cu amnintari ca n-am voie sa filmez, ca e obiectiv special, ca trimite un echipaj, sa nu ma apropii sub 40-50m, asta in conditiile in care drumul judetean trecea la cativa metri de gard. Am incercat sa-i explic ce fac eu dar n-am avut cui, mi-a inchis telefonul dupa ce mai tot timpul a vorbit el (semn de buna educatie), iar cand m-am indepartat cativa metri de paznic l-a sunat pe acesta si l-a intrebat daca am plecat iar el i-a confirmat. . In final am strans jucaria , ca tot se terminase acumulatorul la camera, si am plecat.
Filmarea scurta care am reusit sa o fac si obiectivul de care vorbeam este poatata in postul dji naza din sectiunea multicoptere.
Voi cei care faceti filmari aeriene v-ati lovit de asemenea probleme sau doar eu am norocul sa dau peste asemenea oameni?
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro