Legislatie pentru fotografia aeriana...
#31
Postat 20 October 2012 - 10:17 PM
#32
Postat 21 October 2012 - 12:00 AM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 October 2012 - 12:01 AM
#33
Postat 21 October 2012 - 08:09 AM
Tind sa cred asa cum a spus Dan ca este o zona gri, neclara, care lasa loc de interpretari de cele mai multe ori in favoarea autoritatilor.
Mai este si problema datelor personale pe care le furnizam odata cu identificarea noastra, ce se intampla cu acele date, cine dispune de ele pentru ca exista Legea 677/2001 cu privire la protectia datelor cu caracter personal care la art 12 spune asa:
Art. 12. din L 677/2001 - (1) In cazul in care datele cu caracter personal sunt obtinute
direct de la persoana vizata, operatorul este obligat sa furnizeze persoanei vizate cel putin
urmatoarele informatii, cu exceptia cazului in care aceasta persoana poseda deja informatiile
respective:
a) identitatea operatorului si a reprezentantului acestuia, daca este cazul;
:) scopul in care se face prelucrarea datelor;
c) informatii suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor;
daca furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie si consecintele refuzului de a le
furniza; existenta drepturilor prevazute de prezenta lege pentru persoana vizata, in special a
dreptului de acces, de interventie asupra datelor si de opozitie, precum si conditiile in
care pot fi exercitate;
d) orice alte informatii a caror furnizare este impusa prin dispozitie a autoritatii de
supraveghere, tinand seama de specificul prelucrarii.
Iar protectia datelor cu caracter personal este criteriu de aderare pentru Romania la spatiul Schengen (chestia aia fara frontiere).
Dar toate acestea se pot intampla doar daca ai cu cine discuta. In ceea ce-l priveste pe paznic slabe sperante sa inteleaga aceste lucruri iar celui de la telefon n-am putut sa-i explic din cauza ca nu avea notiunea de dialog.
Para, uite de aceea caut legislatie care sa-mi dea o baza solida pentru a-i trimite la draq, fara sa am temerea ca ar putea exista o cat de mica chichita legislativa cu care sa ma sacaie ulterior.
Aceasta postare a fost editata de jetix: 21 October 2012 - 08:11 AM
#34
Postat 21 October 2012 - 08:37 AM
Si acolo era un vid legislativ mare, si nu era clar de loc statutul armelor, utilizarii si transportului, etc. A fost inclusiv un episod interesant, dupa ce s-au furat AK-47-le de la Ciorogarla si erau filtre in toata tara, la Galati au oprit o masina cu 3 AK-uri in portbagaj.
in airsoft, norocul a fost ca printre practicanti erau niste personaje influente, incluzand un subsecretar de stat din MAI. Si in noua lege, din 2011, privind regimul armelor si munitiilor, s-a definit clar replica de airsoft, iar regulile de utilizare au fost scrise cu mult bun-simt. Astfel ca singura modificare in desfasurarea jocurilor a fost obligativitatea afisarii unui banner mare, 1x4m, de atentionare a trecatorilor.
Vis-a-vis de zburatoarele noastre, probabil cand s-o juca vreun jmecher de la AAC sau cand or incepe cei de la Aeroclub sa-si filmeze evenimentele din aer, sa avem parte de ceva legislatie. Si atunci o sa depinda de IQul celui ce o scrie.
#35
Postat 21 October 2012 - 08:16 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#36
Postat 22 October 2012 - 10:08 AM
jetix, la 20 October 2012 - 09:26 PM, a spus:
Acest "noroc" ti l-ai facut cu mana ta. Eu nu inteleg ce ti-a trebuit sa opresti acolo si sa filmezi unde stii ca e paznic? Era chiar atat de tentant?
Daca totusi nu te puteai abtine sa filmezi anume acel loc puteai s-o faci mult mai discret. Te opreai la 1km distanta si nu te observa nimeni.
Mai fac si eu filme aeriene. Nu ma intereseaza spionajul, ci doar filme de natura, peisaj. Prefer sa nu stie nimeni ca filmez, ci doar ca zbor si atat.
Cu oameni ca tine o sa ne pomenim in curand ca daca esti vazut cu un aeromodel vei fi imediat suspectat ca esti spion si se va da alarma peste tot pe unde mergi.
Si e plina lumea de tampiti. O data m-am asezat pe un teren neingradit dintr-un sat de munte sa fac o poza la munte (din mana) si a venit imediat la mine un nene nervos cu un bat in mana sa ma certe ca i-am calcat proprietatea. Iti dai seama ca daca te vede facand poze din aeromodel e baiul si mai mare, ca multi isi imagineaza ca asta e strict interzis.
#37
Postat 22 October 2012 - 11:51 AM
#38
Postat 22 October 2012 - 12:10 PM
Toata lumea cunoaste legislatia perfect si o respecta si o aplica cu sfintenie. Oriunde te duci, nu dai de bucluc decat daca incalci legislatia.
Acolo nu erau semne de acces interzis? Poate ca nu erau, dar de legi nescrise n-ai auzit?
Tu cum te simti daca stai intr-un loc retras si cineva se opreste la 10m de tine sa faca filme in jurul tau, ca asa are el chef?
Si un animal salbatic, daca te apropii de el la 50m se simte deranjat si fuge sau te ataca. Adesea intra in alerta daca te opresti aproape de el, dar nu reactioneaza daca nu te opresti si iti continui drumul.
#39
Postat 22 October 2012 - 12:58 PM
renatoa, la 01 July 2008 - 06:02 AM, a spus:
Am gasit asta: http://www.aft.ro/
Chiar daca site-ul nu exceleaza, ce am vazut ca fac acolo m-a surprins...
Interesant, foarte interesant !
Sunt ca cei de la ZALA Aero
Aceasta postare a fost editata de Mihai Oprescu: 22 October 2012 - 01:00 PM
#40
Postat 23 October 2012 - 07:23 AM
Fara a fi jurist, banuiesc ca exista legislatie speciala, care stabileste relatii juridice (drepturi si obligatii) fie ca ne place, cunoastem exact legea, sau suntem motivati de bune intentii, sau nu. Ca reglementarea o fi la armata, la servicii, la functionarii cu statut, protejarea proprietatii...:
- pentru tine: trebuie sa nu fotografiezi (si filmarea este o succesiune de fotograme). Nu cred ca exista dispense in legislatie, pentru hexacoptere, fotografierea din tufis, dupa colt sau de sus in jos. Cred ca legea spune ca asta e infractiune si se pedepseste. Faptul ca ai stocat si publicat informatia (secretul lor) este o circumstanta agravanta.
- pentru ei: trebuie sa ascunda, protejeze, pastreze... puna gard, tablite, paza.... esti probabil cel mai terorist pe care l-au avut de la revolutie (dupa sute de simulari). Cred ca si-au notat numarul de la masina (eventual si datele de identificare), au dat informatia mai departe, SIGUR procedura e in curs. Nu acolo se da iertarea. Acum depinde de cine sunt (ei), asa de repede se misca, cred ca o sa ai cel putin o invitatile la procuror sa dai declaratii spre finalul dosarului de cercetare. Atentie ca sigur nu e in civil (n-au sa-ti ceara daune) si nu te informeaza pe tine decit la final si cu foarte putin din dosar.
Pune si tu un mesaj din cind in cind, cu ce ai mai patimit (pe tema asta).
#41
Postat 23 October 2012 - 08:52 AM
Cred ca acest topic ar trebui sa dispara pentru binele tuturor zburatorilor
Succesuri...
#42
Postat 23 October 2012 - 08:56 AM
Asta asa, doar ca exemplu de idei ce pot veni cand e de bagat ceva intr-o lege...
#44
Postat 30 October 2012 - 04:55 AM
Aeronautica Civila Romana RACR-AZAC "Admisibilitatea la zbor a unor categorii de
aeronave civile", editia 01/2007
...........................................
(5) Vehiculul aerian fara pilot la bord (UAV) este un vehicul care indeplineste conditiile precizate in
RACR-AZAC.100 pct. (1) lit. e).
UAV ce fac obiectul prezentei reglementari se impart in urmatoarele categorii:
(i) categoria A: UAV cu masa maxima la decolare mai mica de 25 kg, avand limitarile urmatoare:
▪ aerodina:
- UAV cu motor cu piston: capacitate cilindrica totala mai mica sau egala cu 150 cm3;
- UAV cu motor electric: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
- UAV cu motor turbopropulsor: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
- UAV cu motor reactor: tractiune totala mai mica sau egala cu 30 daN, cu un
.........................................................................
CAPITOLUL 6
(1) Pentru UAV de categoria A nu este necesar niciun document de admisibilitate la zbor, cu exceptia celor
a caror masa maxima la decolare depaseste 15 kg si sunt destinate operatiunilor de lucru aerian.
deci cine bate campii cu autorizatie de zbor sa-l trimiteti la plimbare.singura problema e ca trebuie sa aveti un cantar la voi cu care sa-i aratati ca nu depasiti 15kg.
#45
Postat 30 October 2012 - 07:24 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#46
Postat 15 November 2012 - 02:04 AM
worms, la 30 October 2012 - 04:55 AM, a spus:
Aeronautica Civila Romana RACR-AZAC "Admisibilitatea la zbor a unor categorii de
aeronave civile", editia 01/2007
...........................................
(5) Vehiculul aerian fara pilot la bord (UAV) este un vehicul care indeplineste conditiile precizate in
RACR-AZAC.100 pct. (1) lit. e).
UAV ce fac obiectul prezentei reglementari se impart in urmatoarele categorii:
(i) categoria A: UAV cu masa maxima la decolare mai mica de 25 kg, avand limitarile urmatoare:
▪ aerodina:
- UAV cu motor cu piston: capacitate cilindrica totala mai mica sau egala cu 150 cm3;
- UAV cu motor electric: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
- UAV cu motor turbopropulsor: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
- UAV cu motor reactor: tractiune totala mai mica sau egala cu 30 daN, cu un
.........................................................................
CAPITOLUL 6
(1) Pentru UAV de categoria A nu este necesar niciun document de admisibilitate la zbor, cu exceptia celor
a caror masa maxima la decolare depaseste 15 kg si sunt destinate operatiunilor de lucru aerian.
deci cine bate campii cu autorizatie de zbor sa-l trimiteti la plimbare.singura problema e ca trebuie sa aveti un cantar la voi cu care sa-i aratati ca nu depasiti 15kg.
cantar trebe sa aibe autoritatea si asta nu pt ca al tau nu ar avea certificat metrologic, fiind astfel inutil din pct de vedere legal, ci pentru ca tu ai prezumtia de nevinovatie. astfel respectiva autoritate trebuie sa demonstreze ca esti vinovat, nicidecum sa le demonstrezi tu ca esti nevinovat.
#47
Postat 15 November 2012 - 02:13 AM
renatoa, la 23 October 2012 - 08:56 AM, a spus:
Asta asa, doar ca exemplu de idei ce pot veni cand e de bagat ceva intr-o lege...
Si la noi este interzis sa emiti in banda de 433Mhz, aceasta banda are statut primar pt. radioamatori. Sunt stabilite sanctiuni pt folosirea acestei benzi fara autorizatie, "art. 55 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările
ulterioare."
#48
Postat 15 November 2012 - 07:34 AM
xorg, la 15 November 2012 - 02:13 AM, a spus:
Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările
ulterioare."
Si ce propuneti??? Sa fie arestati toti utilizatorii de walkie talkie din Romania???
#49
Postat 15 November 2012 - 09:06 AM
xorg, la 15 November 2012 - 02:13 AM, a spus:
Pardon... si RC in 433MHz este utilizare profesionala ?
Orice FPVist long range care se respecta are si licenta de ham, mai ales ca puterea de 500mW o impune.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 November 2012 - 09:07 AM
#50
Postat 15 November 2012 - 01:06 PM
Canal Frecventa
1 446.00625
2 446.01875
3 446.03125
4 446.04375
5 446.05625
6 446.06875
7 446.08125
8 446.09375
si eu ca multi alti intentionez sa folosesc echipament long range, dar consider ca e bine de stiut de unde pot apare probleme de legalitate.
Spre deosebire de fotografia aeriana, unde din cate am citit in acest topic nu prea exista legislatie de reglementare, in comunicatii exista si are prevazute si sanctiuni. O autoritate cu mintea odihnita si o astfel de legislatie poate crea probleme mai mari decat ne inchipuim. In afara de acest aspect trebuie avut in vedere ca exista o retea de repetoare cu acoperire nationala in aceasta banda UHF si alegerea unui canal nepotrivit intr-o anume zona, poate fi deranjant si pt modelistul care pierde comunicatiile cat si pt cei care folosesc legal aceasta banda si ale caror comunicatii pot fi perturbate.