Legislatie pentru fotografia aeriana...
#1
Postat 31 May 2008 - 12:36 AM
Vreau sa stiu si eu de unde pana unde nu ai voie sa fotografiezi in aer din propriul aeromodel?
Atata vreme cat nu survolezi/fotografiezi/inregistrezi obiective militare sau strategice, nu vad de ce nu ai putea sa o faci.
Zilele trecute am cautat in zadar pe gogu sa vad daca exista vreo legislatie in tara asta a noastra de 2 lei in privinta fotografierii aeriene.
Tot ce am putut gasi a fost o "unitate" subordonata MApN care da autorizatie pentru fotografierea aeriana insa DOAR, citez "în obiective sau locuri de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate" - http://www.orniss.ro...prezentare.html la litera i)
Nicaieri in alta parte nu am gasit precizarea ca fotografierea aeriana ar fi interzisa.
Voi ati gasit ceva pe undeva?
#2
Postat 01 June 2008 - 02:26 PM
#4
Postat 01 June 2008 - 06:17 PM
Ok, atunci poate vrei sa frunzaresti:
- HG 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România
- Decizia CNA nr. 80 din 13 august 2002, privind protecţia demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine
- Codul deontologic al jurnalistului
- Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe
Succes !
#6
Postat 01 June 2008 - 07:36 PM
renatoa, la 1 Jun 2008, 18:17, a spus:
Ok, atunci poate vrei sa frunzaresti:
- HG 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România
- Decizia CNA nr. 80 din 13 august 2002, privind protecţia demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine
- Codul deontologic al jurnalistului
- Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe
Succes !
Atunci cum iti explici ca exista o sumedenie de firme la noi in tara care au ca obiect de activitate fotografierea aeriana?
Sa inteleg ca astia sunt toti ilegali?
Hmm, n-as crede.
#7
Postat 01 June 2008 - 09:09 PM
Gabimal, la 1 Jun 2008, 19:36, a spus:
Sa inteleg ca astia sunt toti ilegali?
Hmm, n-as crede.
Nici eu nu cred, si poate ar trebui intrebata una din ele ce autorizatii a avut nevoie.
#9
Postat 05 June 2008 - 07:23 PM
Am mai vorbit si cu cineva de la SRI referitor la aceasta problema (fara vreo hartie momentan, deci neoficial) si mi-a spus ca nu au habar sa imi trebuiasca vreo autorizatie in acest sens. Mai ramane sa fac o hartie oficiala la ei cu aceasta intrebare.
Va tin la curent.
Voi ati mai gasit ceva?
#10
Postat 26 June 2008 - 01:37 PM
"
Referitor la solicitarea transmisa prin e-mail, pentru fotografiere aeriana din aeromodel motoplanor Arcus cu urmatoarele caracteristici: anvergura 1800 mm, masa 800 g (complet echipat), lungime 1250 mm, va aducem la cunostinta urmatorele aspecte:
Avand in vedere faptul ca doriti sa intreprindeti o activitate care se bazeaza pe operatiuni de aviatie civila, trebuie sa cunoasteti ca acest domeniu este strict reglementat prin Codul Aerian al Romaniei, cat si prin alte documente aplicabile (exemplu: Regulile aerului aplicabile zborului la vedere conform RACR-RA, HG 1172/octombrie 2003 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor cu aeronave civile si de stat in spatiul aerian national, publicata in Monitorul Oficial 724/16 octombrie 2003).
In acest sens, intre altele, va facem cunoscut ca informatii legate de categoriile respective de aparate de zbor, se gasesc in reglementarea RACR-AZAC “Admisibilitatea la zbor a unor categorii de aeronave civile†disponibila pe adresa www.caa.ro.
Totodata, din punct de vedere al sigurantei aeronautice aeromodelul descris de dvs este considerat un obstacol si ca urmare trebuie respectate prevederile din reglementarea RACR-CADT/SACZ (disponibile pe adresa www.caa.ro) cu privire la “Stabilirea servitutilor aeronautice civile si a zonelor cu servituti aeronautice civileâ€
Pentru orice alte informatii necesare in activitatea pe care doriti sa o intreprindeti (fotografie aeriana) , este necesar sa contactati AACR pentru a solicita consultanta din partea directiilor de specialitate :Directia Navigabilitate, Directia Operatiuni Zbor, Directia Aeroporturi, in vederea satisfacerii tuturor cerintelor de specialitate, activitate care nu poate fi desfasurata numai printr-un schimb de e-mailuri.
Subliniem ca responsabilitatea efectuarii acestui tip de operatiuni va revine in totalitate.
Este necesar sa va adresati si Inspectoratului General in Telecomunicatii pentru sistemul de radio comanda ales.
Subliniem ca informatiile furnizate mai sus, nu va exonereaza de obligativitatea obtinerii unor eventuale aprobari ulterioare, (Ministerul Apararii, SRI, etc) in functie de locatia activitatilor desfasurate, precum si de incheierea unui contract de asigurare privind responsabilitatea fata de terti.
"
#12
Postat 26 June 2008 - 02:44 PM
Gabimal, la 26 Jun 2008, 13:37, a spus:
"
Referitor la solicitarea transmisa prin e-mail, pentru fotografiere aeriana din aeromodel motoplanor Arcus cu urmatoarele caracteristici: anvergura 1800 mm, masa 800 g (complet echipat), lungime 1250 mm, va aducem la cunostinta urmatorele aspecte:
Avand in vedere faptul ca doriti sa intreprindeti o activitate care se bazeaza pe operatiuni de aviatie civila, trebuie sa cunoasteti ca acest domeniu este strict reglementat prin Codul Aerian al Romaniei, cat si prin alte documente aplicabile (exemplu: Regulile aerului aplicabile zborului la vedere conform RACR-RA, HG 1172/octombrie 2003 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor cu aeronave civile si de stat in spatiul aerian national, publicata in Monitorul Oficial 724/16 octombrie 2003).
In acest sens, intre altele, va facem cunoscut ca informatii legate de categoriile respective de aparate de zbor, se gasesc in reglementarea RACR-AZAC “Admisibilitatea la zbor a unor categorii de aeronave civile†disponibila pe adresa www.caa.ro.
Totodata, din punct de vedere al sigurantei aeronautice aeromodelul descris de dvs este considerat un obstacol si ca urmare trebuie respectate prevederile din reglementarea RACR-CADT/SACZ (disponibile pe adresa www.caa.ro) cu privire la “Stabilirea servitutilor aeronautice civile si a zonelor cu servituti aeronautice civileâ€
Pentru orice alte informatii necesare in activitatea pe care doriti sa o intreprindeti (fotografie aeriana) , este necesar sa contactati AACR pentru a solicita consultanta din partea directiilor de specialitate :Directia Navigabilitate, Directia Operatiuni Zbor, Directia Aeroporturi, in vederea satisfacerii tuturor cerintelor de specialitate, activitate care nu poate fi desfasurata numai printr-un schimb de e-mailuri.
Subliniem ca responsabilitatea efectuarii acestui tip de operatiuni va revine in totalitate.
Este necesar sa va adresati si Inspectoratului General in Telecomunicatii pentru sistemul de radio comanda ales.
Subliniem ca informatiile furnizate mai sus, nu va exonereaza de obligativitatea obtinerii unor eventuale aprobari ulterioare, (Ministerul Apararii, SRI, etc) in functie de locatia activitatilor desfasurate, precum si de incheierea unui contract de asigurare privind responsabilitatea fata de terti.
"
Cred ca Domnii de la AACR nu au inteles ce vrei sa faci tu de fapt pentru ca tu nu faci operatiuni de aviatie civila si nu folosesti categorii de aeronave civile :(
Dar oricum misto raspunsul oficial. AI grija cind mai efectuezi zboruri cu aeronava ta civila Arcus la joasa altitudine si dupa 5 beri sa nu-ti ridice brevetul de pilot . si ce este mai important ; fa-ti ASIGURARE
#13
Postat 26 June 2008 - 02:53 PM
Ei au comunicat doar ce s-au priceput sa precizeze, legat de activitatea de zbor. Prea vag sau deloc despre activitatea de fotografiere. Pana si partea cu asigurarea se poate rezolva.
Trebuie cautata bine documentatie (legislatie mai corect...). Ceva care sa delimiteze activitatea de modelism de cea de aviatie civila, apoi ceva legat de fotografiere aeriana (aici pot fi amestecate). La noi daca ceva nu exista legiferat se presupune ca nu se poate. Si nu-i asa.
link util
http://www.mt.ro/transparenta/2008/terenur...%20zbor.OMT.pdf
http://www.ancesiac....iste/ml_def.htm
Aceasta postare a fost editata de bitex: 26 June 2008 - 03:09 PM
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 26 June 2008 - 03:17 PM
Citeaza
Tocmai au precizat. Este un obstacol. Un risc. Asa ca daca vrei sa faci ceva intr-o zona oarecare(mentionata in zona de servitute aeronautica) trebuie plan de zbor aprobat, anuntata toata lumea, sa nu-l aspire sau sa-l ciocneasca vreun Boeing.
Asigurare, marota mea veche, nu se poate face.Sau o faci degeaba, ca nu se poate aplica la noi. Din pacate.
Bafta!
Costel
#19
Postat 26 June 2008 - 03:57 PM
La noi, inca suntem in statiul infantil ( din nou!, dupa 20 ani), asa ca domina anarhia, cu rezultate cunoscute, bruiaje, piciorul lui Florin, etc. Long Live A51, ca mare pomana si-a facut! Si cei care incearca ceva cat de cat rezonabil.
Bafta!
Costel
#20
Postat 26 June 2008 - 04:12 PM
Si ce-i mai rau, la noi Federatia este ca si inexistenta, nu se implica in nici un fel. Terenuri? Stam la Chitila "pe burta" si ne strecuram printre radare si "cunostinte" la primarie sa ne lase sa zburam... JALNIC.
Mi-e rusine ca traiesc in tara asta jegoasa de 2 lei printre shaormarii, banci, cazinouri si manelisti slinosi in mertane de 50 jdemii....
:)
Aceasta postare a fost editata de Gabimal: 26 June 2008 - 04:13 PM
#21
Postat 26 June 2008 - 04:23 PM
Citeaza
Corect. Si bun simtz. Dar TU ai vazut pana acum sa faca cineva ceva corect NEOBLIGAT de mama, lege, societate, instructor?? De aceea trebuie creat CADRUL intai. Organizatoric si Legal. Pentru ca azi daca un politist vrea sa "te faca" o face legal si cu toate argumentele. Ca la lucrare de control, scrie ala la paragrafe si articole, si, stii ce, ARE dreptate.... Nu mai vorbim de pierderile noastre in modele, accidente, etc. La Chitila suntem tolerati. Punct. La Clinceni Prigoana a fost mai destept si a luat-o pe litera legii. Acum are aproape tot acolo. Noi ca persoane fizice vom face fix nimic. Una e sa ai in spate o Federatie, un club, care sa aibe el formularele si acreditarea necesara, alta e sa te duci "neica-nimeni" hobbyst (nu e o referire la o anume persoana!!!) sa ceri lamuriri ca sa intri in legalitate.
Traim in Romania, tara balcanica, frumoasa, dar prost condusa... (chiar asa, de fapt o conduce cineva??!)
Bafta!
Costel
#22
Postat 30 June 2008 - 01:47 PM
#23
Postat 30 June 2008 - 02:01 PM
pavcostel, la 26 Jun 2008, 16:23, a spus:
Mai incearca sa conduca cate unu, dar e greu cand trag toti de manse, fiecare in directia lui.
<<<---- foto din avatar nu are legatura cu convingerile politice, dar tot mi-a ramas in minte.
Stima si respect
Aceasta postare a fost editata de protheus: 30 June 2008 - 02:03 PM
#24
Postat 30 June 2008 - 05:38 PM
Chiar daca "altii" e peste ocean iar noi suntem sub umbrela ...UE, pe care se pare ca o doare fix in...
http://wcs_bbs.tripo...l_11-LATEST.pdf
Documentul este INCA un draft, nici la ei inca nu e reglementat legal !!! Este emis pe 28 mai 2008 de catre RCAPA: "RCAPA is a professional association of dedicated remote control photographers. RCAPA provides operational safety guidelines, best business practices, networking and new technology information"
Numai ca RCAPA asta nu este chiar asa un grup de baieti veseli, ci ... "As a member of the ASTM committee and the RTCA SC-203, RCAPA has contributed data from a very early stage...".
Cam asta e cu organizarea si "asa de complicat sa ne reprezinte cineva interesele ". Trebuie pus osul la organizare.
Si, un paragraf care mie mi s-a parut interesant... cum adica, o asociatie care se ocupa de fotografie aeriana, militeaza pentru a mentine in permanenta avionul in raza vizuala !!!
"Aircraft shall be flown during daylight hours (civil twilight) only, under direct visual control (DVC) and within visual line of sight (VLOS) and “pilot in command†(PIC) at all times"
Alo, noi avem aici fpv-isti care intai intreaba: "da cati km bate..." si pe urma alte detalii tehnice si cat costa...
Deci, regulile alea batranesti cu "nu zbura peste zone populate si nu scapa avionul din ochii proprii", nu din aia bagati in camera, vor fi valabile in continuare, iar FPV-ul ar trebui sa fie doar placerea de a privi de sus si pilota altcumva, mai aproape de realitate, nu de a ajunge in locuri unde cu RC clasic nu poti ! Altfel, imediat vom fi flituiti cu "da' ce interes aveti dv. sa faceti asta..."
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 June 2008 - 05:41 PM
#25
Postat 30 June 2008 - 06:19 PM
http://rgl.faa.gov/regulatory_and_guidance...LE/1110.150.pdf
Data 10 aprilie ac. Nici altii nu s-au nascut cu reglementarea in brate. Si la ei tot acum se moseste.
#26
Postat 30 June 2008 - 10:06 PM
http://www.flickr.com/photos/xeni/sets/720...57594100567180/
http://www.breitbart.com/article.php?id=06...&show_article=1
http://www.laleva.org/eng/2006/07/skyseer_...of_privacy.html
http://news.cnet.com/Drone-aircraft-may-pr..._3-6055658.html
#27
Postat 30 June 2008 - 10:20 PM
http://www.nationaldefensemagazine.org/iss...yBeat.htm#guard
#28
Postat 01 July 2008 - 06:02 AM
Am gasit asta: http://www.aft.ro/
Chiar daca site-ul nu exceleaza, ce am vazut ca fac acolo m-a surprins...
#29
Postat 01 July 2008 - 08:12 AM
#30
Postat 20 October 2012 - 09:26 PM
Ce m-a determinat sa activez acest topic a fost faptul ca zilele trecute m-am oprit pe drum in varful unui deal sa filmez cu hexa un turn zabrelit, pe care sunt montate multe antene de comunicatie. Fac precizarea ca n-am intrat in perimetrul ingradit iar singurele semne atasate pe garduri faceau referire la interzicerea accesului in acel perimetru. Filmarea am facut-o din drumul care trecea la cativa metri de gard. A aparut paznicul, la alerta cainilor, si mi-a cerut sa ma legitimez, lucru pe care de altfel l-am si facut. Intre timp s-a dus sa sune pe cineva, cred ca un sef de-al lui, eu in acel timp m-am si apucat de filmat. A venit cu mobilul si mi l-a dat sa vorbesc cu respectivul pe care-l sunase. Nu s-a prezentat dar era foarte pornit cu amnintari ca n-am voie sa filmez, ca e obiectiv special, ca trimite un echipaj, sa nu ma apropii sub 40-50m, asta in conditiile in care drumul judetean trecea la cativa metri de gard. Am incercat sa-i explic ce fac eu dar n-am avut cui, mi-a inchis telefonul dupa ce mai tot timpul a vorbit el (semn de buna educatie), iar cand m-am indepartat cativa metri de paznic l-a sunat pe acesta si l-a intrebat daca am plecat iar el i-a confirmat. . In final am strans jucaria , ca tot se terminase acumulatorul la camera, si am plecat.
Filmarea scurta care am reusit sa o fac si obiectivul de care vorbeam este poatata in postul dji naza din sectiunea multicoptere.
Voi cei care faceti filmari aeriene v-ati lovit de asemenea probleme sau doar eu am norocul sa dau peste asemenea oameni?