MOTOARE CU ABURI idei, proiecte, realizari practice
#1
Postat 13 January 2004 - 08:50 PM
Ma intereseaza realizarile practice a unor astfel de motoare.
Era cu ceva ani in urma o persoana din Botosani care reusise constructia unui astfel de motor. Din pacate nu am nici un fel de date despre respectivul.
Am studiat cu atentie acest forum, dar nu am gasit nici o referire privitoare la constructia de modele feroviare, altele decat scarile TT, HO, etc, care si acestea sunt realizate industrial.
Poate reusim sa realizam impreuna un astfel de motor.
#2
Postat 13 January 2004 - 11:42 PM
numarul revistei.
1/1998.
inaltime totala 105mm
latime 70mm
adancime 40mm
cursa totala 15 mm
planul super bine facut si cu detaliiam incercat sa gasesc un scanner bun sa-l pot pune pe net dar n-am gasit
:D
multa bafta
#3
Postat 13 January 2004 - 11:44 PM
numarul revistei.
1/1998.
inaltime totala 105mm
latime 70mm
adancime 40mm
cursa totala 15 mm
planul super bine facut si cu detaliiam incercat sa gasesc un scanner bun sa-l pot pune pe net dar n-am gasit
:D
multa bafta
#5
Postat 15 January 2004 - 01:03 AM
http://www.mini-lathe.com/Cabin_Fever_2001...01_sterling.htm
http://npmccabe.tripod.com/steam.htm
Eu le-am admirat mult. Exista si o carte "Construiti modele de masini cu abur" Avea ceva.
#6
Postat 15 January 2004 - 12:31 PM
Realizarea unui model functional depinde in primul rand de accesul la un strung si o freza in special. Meseriasul la care apelez eu de obicei, pur si simplu ma jupoaie (plus ca are pretentia sa-i aduc eu materialul brut).
Am gasit doua bijuterii de scule fabricate de firma Proxxon, dar pretul este cam mare.
Proxxon
Nu ma uita cu cartea.
#7
Postat 16 January 2004 - 04:11 AM
Cu sculele asa este. Sunt scumpe. Ati vazut cele pe care le-am pus la "transmisii video din aer" de la "tehnice"? Penultimul mesaj. Mie mi-au placut...dar este doar parerea mea. Unul din strunguri are si un dispozitiv de rectificat exterior iar altul este combinat co o freza.
#9
Postat 17 January 2004 - 12:20 AM
Iar pentru masini separate http://www.micromark.com/ Si aici adunate sunt mult mai ieftine si par mai solide.....parerea mea.
Iar cel de aici http://www.mini-lathe.com/Default.htm sau http://www.houseofto...t.htm?pid=18461 este asa cum trebuie sa fie un strung. Uita-te la universal, la portcutit...Cel de la Proxxon poate face filete ?
Asta de discutii ca nici eu nu am inca fonduri pentru asa ceva. Strang si pregatesc terenul pe langa consoarta :lol:
#10
Postat 17 January 2004 - 01:13 AM
Practic, cele doua costa cca 1.500 auro din care se scade TVA-ul lor si se ajunge pe la 1.350 euro. Cu ajutorul unui prieten, se pot aduce cu cheltuieli minime in tara.
Crede-ma ca sunt niste scule excelente ( cu batiul din fonta, sania transversala culiseaza fara cel mai mic joc).
Am mai gasit si pe la noi cate ceva de ocazie, dar ori erau de dimensiuni prea mari (SN400, SN800) ori aveau preturi de te apuca dorul de lucrat cu plastilina.
Intre timp, adica pana la marea achizitie, am inceput sa adun tot felul de cutite mici (interior, exterior, debitat, etc), freze si de cate ori mai intru pe site-uri de genul celor pe care le-ai postat mai sus, tin aproape una punga PVC pentru protejat tastatura... sa nu curga saliva pe ea :lol:
Tinem aproape!
#11
Postat 17 January 2004 - 02:07 AM
Eu am in acelasi scop o sacosa :lol:
Multa bafta si sa avem cat mai curand cu ce ne lauda.
#12
Postat 19 January 2004 - 03:03 AM
Si pentru discutii http://www.smithy.com/MWdefault.htm
#17
Postat 25 July 2004 - 08:55 AM
Daca mai ai schita aia din Modelism ar fi super sa o pui si tu pe aici, ca de gasit numarul ala de revista slabe sanse sa o mai fac rost la cit au mincat soarecii prin maculatura http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
mersii si bafta
#18
Postat 31 July 2004 - 07:46 PM
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 31 July 2004 - 07:48 PM
#21
Postat 01 August 2005 - 08:37 PM
Detalii aici: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...ST&f=10&t=5489&
#22
Postat 01 August 2005 - 09:20 PM
#23
Postat 04 August 2005 - 09:44 AM
Pagina e in ungureste dar are toate desenele necesare.
Gyula
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#25
Postat 04 August 2005 - 10:35 PM
Este vorba de un motor cu aburi, cu cilindru oscilant, cilindrul din teava de alama cu diam. interior de 8, pistonul din bara de aluminiu de diam. 8. Cumparate de la Practiker, acestea se potrivesc suficient de bine pentru a realiza motorul de aburi fara strunjire. Desenul in PDF este aici
http://users.atw.hu/sry/lh502M_elemei/image004.jpg
Cazanul arata in felul urmator:
http://users.atw.hu/sry/FG6_elemei/image027.jpg
Are si un scurt film de 2,9 Mb la http://users.atw.hu/...eptar/lh502.MPG
Gyula
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#26
Postat 05 August 2005 - 08:37 AM
cazanul stiu cum se face ca am citit mult despre asta
motorelu ala e cam mic pentru ce vrem noi dar oricum e un inceput si multumesc de ajutor
PS mai bine puneai sa downloadam PDF-u ala ca la 3 mega si cat are se incarca in10 min pagina si daca ai putea sa traduci ce scrie in tabelu ala te rog :D ca la maghiara is stalp
PPs fimu nu merge. nu se download-eaza zice ca are serveruo eroare
Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 05 August 2005 - 08:42 AM
#27
Postat 05 August 2005 - 09:18 AM
Iar cu traducerea n-am nimic impotriva, ar fi binevenita. Dar si fara ea ne putem descurca, mai ales din ce a zis Gyula referitor la materiale. "rez" e alama, "acel" o fi otel, iar "alu" nu stiu ce o fi dar ma bate un gind ca o fi aluminiu :) .
In rest denumirile pieselor le intuim.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 05 August 2005 - 09:23 AM
#29
Postat 05 August 2005 - 04:11 PM
Daca vreti ceva si mai si, ca cel din poza,
http://perso.wanadoo.fr/jean-luc.soumard/im_moteurvap/bicylindre1_petit.JPG
incercati aici Daca gasiti pe cineva sa-l faca, m-ar interesa si pe mine....
Gyula
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#30
Postat 12 August 2005 - 01:49 PM
Mie mi-a placut foarte mult ideia, dar n-am priceput deloc cum functioneaza cazanul ? cu ce se incalzeste apa ? practic unde are loc arderea ? si ce arde (ungureste ioc)
Poate ar merge imbunatatit pistonul astfel incat sa avem presiune tur-retur punand inca o pereche de gauri la partea cealalta si pistonul sa fie modificat ca atare.
Tare as fi curios ce turatii poate atinge un astfel de motor ? oricum ii trebuie o volanta sanatoasa care sa-i asigure continuitatea