Elektro Junior-S
#91
Postat 06 June 2008 - 11:10 AM
Am observat ca firele de alimentare ale motorului ajung intr-o pozitie destul de periculoasa in momentul in care cele doua parti ale fuselajului se vor lipi. Adica se apropie foarte mult de carcasa in rotatie a motorului si exista riscul ca firele sa se atinga si sa poata fi forfecate. Vre-o idee in acest sens?
Referitor la stabilizatorul care se prinde doar cu un surub de ampenajul vertical, l-ati lasat asa sau l-ati intarit cumva?
#92
Postat 06 June 2008 - 11:18 AM
#93
Postat 06 June 2008 - 12:04 PM
Firele le asezi si tu in spatiul care il ai, nu as taia din fuselaj numai ca sa evit drobul de sare. Poate si taierea lor la o anumita lungime ajuta la rigidizare lor astfel incat cum le pui, asa sa stea.
La cel care il studiez acum deja au fost decise urmatoarele mod-uri:
- tija de carbon 10/8,5 de la aripa scurtata si transformata in tija de fuselaj
- tija din fuselaj 10/6 devine partea centrala a unui inlocuitor de tija de aripa, fiind prelungita corespunzator cu fibra de sticla.
- pe aripa bordul de atac intarit cu carbon cu diam. de 2mm si pe deasupra scotch fibra de sticla
- aripile in zona eleroane intarite cu platbanda 1mm grosime 4-5mm latime - idee Alexroad, merci
- fuselajul intarit in partea superioara cu platbanda 1*4mm pe toata lungimea de deasupra aripilor pana in deriva, profitand de faptul ca toata aceasta este o linie perfect dreapta, vezi imaginea.
- compartimentul Rx transformat in gazda pentru servo pan camera fpv, care va avea pe burta in acel loc o carlinga inchisa complet, rezistenta la socuri + roata pentru protectie la aterizare.
- Rx-ul plasat deasupra servo-uri, e prea mare sa intre in acel spatiu prevazut pentru R700.
- cele doua jumatati fuselaj asamblate cu banda dublu adeziv, nu lipite, pentru a permite demontarea ulterioara.
Ar fi bine daca ati povesti despre toate modificarile care le-ati adus la randul vostru, nici o idee nu strica.
Fisiere atasate
-
EJS_mod.JPG (33.68K)
Number of downloads: 104
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 June 2008 - 06:11 PM
#94
Postat 06 June 2008 - 12:55 PM
La fuselaj voi lasa teava 10x6 si in acest caz nu cred ca mai am nevoie de tija superioara de ramforsare. Ce as vrea insa sa fac, tinand cont ca toata lumea spune ca este greu de bot, ii voi introduce in ampenajul vertical o tija de carbon. Locasul este deja facut in fuselaj, dar nu exista nici o specificatie ca s-ar introduce ceva acolo si impusc astfel doi iepuri dintr-un foc :(.
Inca o mentiune: motorul din kit este varianta de 7.4V .. scrie si pe el. Mai exista insa acelasi motor Compact 345Z dar in varianta de alimentare atat la 11.1V cat si la 7.4V. Asadar eu voi folosi pack 2S 2000mA. Cred ca motorul din kit nu va avea viata lunga la 11V...
#95
Postat 06 June 2008 - 01:20 PM
Abburo, la 6 Jun 2008, 11:10, a spus:
Am observat ca firele de alimentare ale motorului ajung intr-o pozitie destul de periculoasa in momentul in care cele doua parti ale fuselajului se vor lipi. Adica se apropie foarte mult de carcasa in rotatie a motorului si exista riscul ca firele sa se atinga si sa poata fi forfecate. Vre-o idee in acest sens?
Referitor la stabilizatorul care se prinde doar cu un surub de ampenajul vertical, l-ati lasat asa sau l-ati intarit cumva?
firele de alimentare vin intr-adevar un pic periculos pe langa motor - eu le-am asigurat cu o picatura de superglue pe fuselaj.
Stabilizatorul orizontal arata si se simte foarte solid prins cu surub - nu cred ca sunt probleme cu el - pe forumuri eu nu am intalnit probleme semnalate in zona asta.
Alte modificari in afara de schimbarea tijei din aripi nu cred ca sunt necesare - fuselajul este solid.
Este suficient tubul de 10*8 ... doar daca nu vreti sa veniti in picaj 50m si apoi sa trageti brusc de profundor.
Motorul si el are in specificatii 3 lipo ... deci la mine va merge pe 3 celule cu ceva verificari la temperatura.
Chiar este un model frumos care nu necesita zeci de intarituri/modificari. (acum depinde si de gusturi) - personal eu renuntasem la planor dar cand am vazut ca se demonteaza ampenajul orizontal ... :(
#96
Postat 06 June 2008 - 01:38 PM
Sper sa-i pot face botezul maine, dupa care voi reveni cu impresii de zbor.
Cat despre motor, ce mi se pare un pic ciudat este faptul ca varianta de 7.4V are caracteristici mai bune decat cel de 11.1V.
Cod Graupner 7.4V - 7738 --- https://shop.graupne...et/AI?ARTN=7738
Cod Graupner 11.1V - 7739 --- https://shop.graupne...et/AI?ARTN=7739
#97
Postat 06 June 2008 - 01:40 PM
Tempus, la 6 Jun 2008, 13:20, a spus:
Da, la "Technische Daten" pe verso blister motor, scrie
7,2 ... 11,1 V la cel de 7,4V si
7,4 ... 14,8V la cel de 11,1V
Se presupune ca va rezista.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 June 2008 - 02:08 PM
#98
Postat 06 June 2008 - 03:00 PM
...cum sa adaptam cutia lui eventual sa il bagam pe tot inauntru :)
#99
Postat 06 June 2008 - 03:16 PM
Odata profundorul demontat, si aripile, ce nu mai incape in cutia cu care a venit ?
Ca e cam fragila ?
#100
Postat 06 June 2008 - 03:19 PM
Am vazut niste cutii facute pt Arcusuri din cele originale. La Junior va fi chiar mai simplu pt ca se demonteaza stabilizatorul. Deci va trebui in principiu sa taiem cutiile la latimea aripilor si sa le reindoim. Pt ampenajul vertical se poate face o mica crestatura in capac.
#102
Postat 06 June 2008 - 06:04 PM
rhc@born.ro
#103
Postat 07 June 2008 - 06:52 PM
EZ*, la 5 Jun 2008, 12:36, a spus:
Imi cer scuze ca raspund cu intirziere dar am avut o defectiune la calculator.
Aripile nu mi-au "aplaudat",fisura s-a produs la aterizare in iarba inalta ,asa ca n-a fost alta defectiune decit tubul.
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#104
Postat 07 June 2008 - 06:55 PM
Abburo, la 6 Jun 2008, 11:10, a spus:
Am observat ca firele de alimentare ale motorului ajung intr-o pozitie destul de periculoasa in momentul in care cele doua parti ale fuselajului se vor lipi. Adica se apropie foarte mult de carcasa in rotatie a motorului si exista riscul ca firele sa se atinga si sa poata fi forfecate. Vre-o idee in acest sens?
Referitor la stabilizatorul care se prinde doar cu un surub de ampenajul vertical, l-ati lasat asa sau l-ati intarit cumva?
Firele incap perfect in spatiul destinat lor ,dar trebuie fixate acolo cu ceva banda adeziva mai lipicioasa si totul e OK.
Eu asa am facut si inca ramine spatiu intre fire si motor.
Stabilizatorul lasa-l asa cum e ,nu trebuie nici o intaritura.Garantez ca rezista si la loopinguri si la aterizari mai dure( dure ,in limita rezonabilului :D )
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 07 June 2008 - 06:58 PM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#105
Postat 07 June 2008 - 07:02 PM
renatoa, la 6 Jun 2008, 13:40, a spus:
Tempus, la 6 Jun 2008, 13:20, a spus:
Da, la "Technische Daten" pe verso blister motor, scrie
7,2 ... 11,1 V la cel de 7,4V si
7,4 ... 14,8V la cel de 11,1V
Se presupune ca va rezista.
Merge cu 3S cum am mai spus si zborul dureaza mai mult(record peste o ora ,seara),dar sa nu crezi ca-i poti da full cu 3S.
Motor puternic+elice cu pas mare si rezulta un bolid.
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#106
Postat 07 June 2008 - 07:05 PM
Tempus, la 6 Jun 2008, 15:00, a spus:
...cum sa adaptam cutia lui eventual sa il bagam pe tot inauntru :D
Cutia merge perfect la transport fara nici o modificare asa cum bine spus-a @Wabo.Chestia e de aranjarea pieselor in cutie.
Dupa mai multe drumuri s-ar putea sa fie nevoie de ceva intarituri,asta daca nu le faceti inainte de primul zbor(transport)
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#107
Postat 09 June 2008 - 02:52 PM
Am reusit de am lansat si eu Junior-S in spatiul tridimensional.
La prima lansare de verificare a CG-ului s-a dus perfect orizontal si ca atare dupa vreo 20m i-am dat si motor si a zburat super ok.
Am considerat CG-ul la 75 mm de la bordul de atac si modelul a zburat superb. Nu l-am lestat cu absolut nimic, si nici ramforsari suplimentare nu i-am facut. Tija de carbon din fuselaj am montat-o cat s-a putut de mult inspre coada... are cam 1 cm loc de ajustare. Lonjeronul din aripi l-am schimbat din start cu o teava de 10x8 si nu am observat nici o tendinta de incerca sa aplaude.
Din pacate l-am zburat pe un vant destul de puternic si nu as putea aprecia foarte corect trimajul. Cert este ca nu am trimat absolut nimic la primul zbor... mi-a facut impresia ca e bine centrat din start.
Insa trebuie sa ma obisnuiesc si eu putin cu planoarele.. pana acum am zburat exclusiv acrobate :D.
O sa pun si un filmulet ... pana atunci cateva poze cu varianta finala:
Fisiere atasate
-
HPIM5105.JPG (79.35K)
Number of downloads: 109
#108
Postat 09 June 2008 - 02:53 PM
Fisiere atasate
-
HPIM5087.JPG (78.14K)
Number of downloads: 101
#109
Postat 09 June 2008 - 02:54 PM
Fisiere atasate
-
HPIM5109.JPG (75.76K)
Number of downloads: 95
#110
Postat 09 June 2008 - 02:55 PM
Fisiere atasate
-
HPIM5098.JPG (57.5K)
Number of downloads: 98
#111
Postat 09 June 2008 - 04:19 PM
Eu am avut o tentativa de vopsire a botului cu spray auto dar nu prinde ,se cojeste.Zbori cu 2S sau cu3S?
Si eu am iesit azi cu el si inca nu ma pot satura cind vad ce frumos zboara.
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 09 June 2008 - 04:22 PM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#112
Postat 09 June 2008 - 04:27 PM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 June 2008 - 04:28 PM
#113
Postat 09 June 2008 - 04:50 PM
L-am zburat si cu 2 si cu 3 celule insa nu comentez mai mult pt ca am avut probleme cu setarile regulatoarelor. Aveam doua la mine si la nici unul manualul. Asadar nu tu frana, taiere pt 3 celule si nu pt doua, altul cu frana era setat pentru inrunnere se pare... graba strica treaba. In orice caz data viitoare am sa ma duc cu temele facute... plus un profesor de planorism dupa mine.. :D.
Cat despre plierea elicelor, se misca destul de usor dar am vazut altele miscandu-se si mai usor, chiar cu jocuri. Eu nu am strans f tare suruburile palelor insa am pus pe filet solutie de blocare. Daca chiar nu se pliaza, pune si tu un "augmentator de folding de propeller" ca sa-l citez pe Valterasu :D.. adica un elastic in X care sa traga palele cand se opresc din rotatie.
Cat de responsiv e modelul la cursa profundorului... am avut uneori senzatia ca pune botul puternic in jos si nu vroia sa se redreseze... scapa insa de fiecare data... sa fi fost oare curenti descendenti ... era vant si fara soare... si zburam si destul de jos, cred ca 10-15m.
Inca o data, week-endul viitor sper sa am parte de vreme buna sa-mi pot face o idee ca lumea despre ceea ce poate. In orice caz mi s-a parut suficient de rapid, capacitate de planare f. buna... deci un model excellent... iar la pret: no comment!
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 09 June 2008 - 09:13 PM
#114
Postat 10 June 2008 - 05:22 AM
renatoa, la 9 Jun 2008, 16:27, a spus:
Palele daca nu se pliaza inseamna ca ai strins prea tare suruburile.Mai slabestele putin si pune daca nu ai lock tite ceva oja ca merge si asa.
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#115
Postat 10 June 2008 - 05:31 AM
Abburo, la 9 Jun 2008, 16:50, a spus:
Nu mi sa-a intimplat inca sa nu raspunda ,in afara de faptul ca am o zona pe care am descris-o in subiectul "Sondaj crashuri" si in zona asta ,care e o parcela cu arbusti de paducel de vreo 10X10 m , intodeauna fara exceptie am cite o pierdere scurta de semnal adica o ia intr-o parte ,sau se tureaza motorul,ori o ia in jos dar scurt fara pericol si am grija sa fiu destul de sus daca ma aventurez in zona cu pricina.In rest despre EJ-S numai cuvinte de lauda(mai putin despre tub :D )
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 10 June 2008 - 05:32 AM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#116
Postat 10 June 2008 - 07:32 AM
alexroad, la 10 Jun 2008, 05:31, a spus:
Chiar asa, Abburo, tu cu ce tub zbori?
Iar palele nu se pliaza nici cu surubul desfacut la ultima tura.
Pur si simplu intra greu acolo, si nu prea imi vine sa cracanez hub-ul.
#117
Postat 10 June 2008 - 07:39 AM
daca se pliaza greu palele pe con ...nu strica pt inceput o picatura de ulei pe axu ce tine palele ...
bafta la zbor!........ :D
#118
Postat 10 June 2008 - 09:39 AM
Este adevarat ca palele intra fest in hub. Mie mi se pare la mine insa ca daca s-ar opri motorul s-ar plia datorita fortei aerului. Spuneam ca nu mi-am setat corect regulatoarele. Poti insa sa dai jos palele si sa iei un smirghel fin sa dai pe capetele care intra in hub... foarte putin doar cat creeza o miscare mai usoara. Ajutat si de un elastic de strangere pe capete, cred problema ar fi rezolvata.
Vis-a-vis de caderea subita, am senzatia ca eu greseam ceva in pilotaj (ajutat si de rafale de vant destul de tari), insa nu mi-am dat seama exact ce. Ce am observat insa, si rog pe planoristii "batrani" sa nu rada, este faptul ca virajele se iau mult mai bine din deriva si stabilizat doar cu ajutorul eleroanelor. De bruiaj nu se pune problema pentru ca am zburat si alt model fara probleme, iar statia este o Futaba in 2.4GHz.
#119
Postat 10 June 2008 - 10:08 AM
fuselaj 141
aripi 2*132 = 264
ampenaj 31
Total spuma 436
motor, elice, con 161
carbon 66
bowden 26
capota 28
total 717
(fara rc, servo, bat, esc)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 June 2008 - 10:13 AM
#120
Postat 10 June 2008 - 03:12 PM
http://www.youtube.c...h?v=UE73JfRdShs