Zborul
In timpul incarcarii bateriei LIPO 2S 1500 mAh, efectuez montarea planorului.
Ampenajul in T se monteaza foarte uÅŸor ca si aripa gratie iesirii firelor pentru servo-uri prin bordul de atac.
Trebuie sa întoarceti fuselajul pentru a face sa gliseze piesele de extensie astfel încât acestea să iasa prin gaura din aripa, apoi totul merge cu fuselajul asezat pe pamant.
In utilizare s-ar putea eventual mari trecerea prelungirilor în fuselaj în funcţie de mărimea utilizata, astfel încât acestea să nu se agate pe margini.
Nota traducere: imaginile ajuta mai mult ca textele la aceasta faza. Sincer eu sunt cam in ceata, traducerea literara nu prea bate viata :D Cred ca e vorba de cablurile servo-urilor de eleroane.
Beep, beep… încărcătorul indică sfârşitul încărcarii: acumulatorul se monteaza în partea din faţă a fuselajului sub capota. Există mai mult spaţiu decat e necesar.
Puteţi de asemenea să va jucati un pic la poziţia bateriei pentru a fi cat mai aproape de centrul de gravitate recomandat. Al meu este centrat fără plumb.
Punere sub tensiune, mic test de pentru a verifica dacă totul este în ordine şi vom lansa.
Unchiul de ascensiune este important pentru un model de categoria aceasta, aş spune la ochi între 40 şi 45 de grade, totul într-o foarte placuta liniste.
Imi imaginez cu 3s trebuie să urce chiar mai impresionant.
În orice caz, linistea motorului m-a uimit şi intr-o dupa-amiaza, la zbor, colegii mei, uneori, exclamau: "Hei Peter, ai găsit o termica? », atunci când, de fapt, reporneam motorul, planorul incepand sa fie prea jos.
Această rată de urcare importanta, pe langa confortul de care il aduce, permite urcari rapide la o altitudine confortabila şi să mergi mai puţin timp pe baterii.
Acumulatorul meu 2s 1500 mAh oferă o autonomie de zbor de aproximativ 15 minute in aer neutru, autonomie, care creste rapid, de îndată ce veţi gasi o termica aici şi acolo.
Planorul este foarte omogen pe cele 3 axe.
Deriva este moale, chiar lipseste un pic in jurul punctului neutru, obligând pilotul sa insiste pe mansa.
In functie de obiceiurile de pilotaj, poate deruta sau sa dezamăgească un pic.
Dacă aveţi un radio programabil, puteţi oricând să programaţi exponenţiala sa fie mai eficienta în jurul punctului neutru.
Virarea numai cu directia singura este posibila, dar revenirea la zbor drept necesită utilizarea eleroanelor, care confirmă faptul că deriva este suficientă pentru utilizarea 3 axe, dar nu pentru a zbura doar cu ea.
Am descoperit că Elektro Junior S a demonstrat o bună finete: În timpul unui lung zbor pe o locatie cu o panta mare şi fara vânt, m-am amuzat trecand de la o panta la alta cu ajutorul termicei si am fost placut surprins de capacitatea lui de a înghiţi distantele fără prea multa pierdere de inaltime.
Este o placere de a fi capabil sa vanezi termica ştiind că ai un planor fin, şi există in cel mai rau caz cativa cai sub capota pentru a iesi din situatii un pic periculoase.
În spirala, planorul se comporta foarte bine: aveţi posibilitatea să strangeti spiral oricat păstrarand control total asupra traiectoriei.
Planorul rămâne in siguranta, în orice circumstanţă, nu se angajeaza daca s-a virat prea strans.
Imediat ce se împinge un pic mansa, planorul accelerează bine si trajectoria e stabila.
Am făcut cateva coborari / picaje si am găsit o viteza buna pe traiectorie si viraje energice pentru o spuma, este un punct bun !
Din contra cand se elibereaza mansa, planorul încetineste din cauza încărcarii reduse pe aripa.
Dar, ca si la competitori, e posibila adaugarea de balast, folosind o tijă filetata care se inserează în tubul de carbon al aripii.
Orice figura acrobatica de baza trece, dar necesita "une prise de badin." intraductibil :(
Nu sperati inlantuirea figurilor cum se face de obicei cu planoare mai adaptate.
Dacă reţineţi acest aspect, tonoul merge destul de bine, cu mica corectie care se impune la deriva, loopingul este bine rotunjit, nu neapărat foarte amplu, dar frumos si controlabil în orice moment.
Reversul nu este foarte amplu, dar trece fara griji.
Profundorul in T nu pare a sancţiona Elektro Junior S.
Zborul invers ia câteva secunde daca portanta e slaba si mai mult în cazul în care este mai importanta.
Ca toate "spumele", păstrati apa sub chila pentru redresare.
La aterizare, având în vedere masa planorului, este o simpla formalitate, fara frane, cu vantul in fata, planorul încetineste şi vine sa se aseze frumos la picior.
Aceste teste demonstrează că Elektro Junior S este un planor foarte placut de zburat, foarte omogen, şi oferind un excelent compromis în diferite domenii de zbor.
Tubul din aripa pe care l-am găsit un pic subdimensionat la deschiderea kitului, se indoaie uşor în zbor daca se trage un pic de planor.
Imi imaginez că, în timpul unui şoc violent, este programat ca element de siguranta pentru a se rupe şi de a salva aripile.
Pentru a evita orice neplăcere, ar fi bine de a-l inspecta inainte de fiecare zbor, sau mai degrabă după fiecare aterizare un pic mai dura, alta solutie constand in a inlocui cu un tub cu diametrul identic, dar cu grosimea peretilor mai mare.
Pentru mine, este singura critica care o pot face acestui kit, restul fiind absolut impecabil.
Urmeaza Concluzii...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 May 2008 - 07:43 AM
... cu picioarele pe pamant ...