Elektro Junior-S
#331
Postat 23 March 2009 - 06:25 PM
Specificatiile motorului sunt date pe spatele ambalajului. Cel de pe Junior suporta 2S si 3S.
Celalalt motor suporta 3S si 4S... aici e diferenta.
Oricum elicea 9x6 e mica pentru motorul in cauza, insa in cazul JrS se preteaza foarte bine.
#332
Postat 23 March 2009 - 06:29 PM
#333
Postat 23 March 2009 - 06:37 PM
Nu stiu daca denumesc corect fenomenul "rezonanta" insa acesta inseamna ca practic turatia prea mare face ca polii rotorului sa ajunga cap la cap cu cei ai statorului, ceea ce genereaza un scurt blocaj. Ok, e o explicatie "plastica" asa ca nu aruncati cu bidoane in mine :).
Spre exemplificare, puteti testa acasa cu un motor pe care sa-l actionati in gol, fara elice. Veti observa acel blocaj cel mai probabil undeva la 60-80% mansa gaz. In acest caz motorul ingheata pur si simplu. Nu insistati prea mult petnru ca aveti sansa sa-l parliti!
Din practica mea am observat ca acest fenomen nu apare in combinatia motoare+regulatoare Roxxy.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 March 2009 - 06:46 PM
#334
Postat 23 March 2009 - 06:42 PM
#335
Postat 23 March 2009 - 06:48 PM
acea setare se face din telecomanda
#336
Postat 23 March 2009 - 06:48 PM
matzisor, la Mar 23 2009, 06:42 PM, a spus:
Ar trebui sa gasesti in manualul regulatorului. Am modificat postul de mai sus. Nu stiu cum e bine exact... coborat sau ridicat... trebuie testat.
Ce stiu insa este ca avansul pt inrunnere, adica turatie mare este de maxim 8 grade, iar la outrunere este intre 8-24 grade, cu un optim in jur de 12 grade.
Regulatoarele din seria 900 de la Roxxy suporta setari foarte fine, grad cu grad. In general insa regulatorele au trei de nivele de avans: Low, Medium si High
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 March 2009 - 06:52 PM
#337
Postat 23 March 2009 - 06:52 PM
matzisor, la Mar 23 2009, 06:42 PM, a spus:
Daca ai putea sa-mi desfunzi nasul nu as mai avea probleme cu tinitus-ul ala :)
Cea mai ieftina si simpla varianta este sa-ti limitezi din statie throttle-ul ca sa nu innebunesti motorul - asta inseamna, ca de pilda, cand stick-ule este la maxim statia iti va da sa zicem 75% .....
Daca ai regulatorul original de la Graupner nu cred ca vei avea alte finetzuri de probleme ( incalzire, etc ) Eu unul nu m-as atinge de ESC sa-l setez nici sa-mi dai o lada de bere - pentru ca fara sculele potrivite faci un mare pupu'
Si nu cred ca ai turometru sau posibilitatea de a masura hamperii care circula stingheri intre motor si ESC
Sa-si mai dea si ceilalti cu buzduganul ca imi tiuie urechea din nou :D
Bine ca ai apasat pe Caps-ul ala
#338
Postat 23 March 2009 - 06:54 PM
motzu, la Mar 23 2009, 06:52 PM, a spus:
Cea mai ieftina si simpla varianta este sa-ti limitezi din statie throttle-ul ca sa nu innebunesti motorul - asta inseamna, ca de pilda, cand stick-ule este la maxim statia iti va da sa zicem 75% .....
Daca ai regulatorul original de la Graupner nu cred ca vei avea alte finetzuri de probleme ( incalzire, etc ) Eu unul nu m-as atinge de ESC sa-l setez nici sa-mi dai o lada de bere - pentru ca fara sculele potrivite faci un mare pupu'
Si nu cred ca ai turometru sau posibilitatea de a masura hamperii care circula stingheri intre motor si ESC
Sa-si mai dea si ceilalti cu buzduganul ca imi tiuie urechea din nou :D
Bine ca ai apasat pe Caps-ul ala
Ba eu m-as atinge :D
#340
Postat 24 March 2009 - 12:01 PM
matzisor, la Mar 23 2009, 05:44 PM, a spus:
Eu lucrez in domeniul forumului ,si iti pot prescrie o reteta de pauza absoluta de forum.Vad ca esti deja la 70%,majoritatea pentru Caps blocat.
mai ai un pic...
#341
Postat 26 March 2009 - 05:35 PM
#342
Postat 26 March 2009 - 05:49 PM
60A... era motorul ala prajit de mult... iar pack-ul tau da 60A poate in scurt.
Sau ai spire in scurt si atunci nici-un ESC nu o sa te salveze de la un mic incendiu la bord, la inaltime.
O valoare ceva mai realista la mine: 22A din 2s.
#343
Postat 26 March 2009 - 05:59 PM
#344
Postat 26 March 2009 - 06:00 PM
#345
Postat 26 March 2009 - 06:03 PM
#346
Postat 26 March 2009 - 06:09 PM
ce sa testez s cum?
#347
Postat 26 March 2009 - 07:47 PM
Mai nene, mai... uite fisa motorului:
http://www.rokemodel...gr/gr7738gb.htm
Are 35A maxim, ala nu poate sa traga 60A fara sa nu fie ceva scurt, poate sa iti mearga tie bine pana o lua foc.
Si cel de 3-4s la fel, tot 35A:
http://www.rokemodel...gr/gr7739gb.htm
Si astia sunt la sarcina maxima, cu elicea recomandata, nu cu ce vine Juniorul.
#348
Postat 26 March 2009 - 07:58 PM
Pe langa ce zice Renatoa mai verifica si faptul ca motorul se invarte liber si nu atinge ceva.
#349
Postat 27 March 2009 - 04:35 PM
al doilea zbor cu un zippy de 2400 esc de 60 a turnigy. Ce am folosit la masuratori ieri e o scula profesionala turngy ,un watt metru.maneta de care ziceam e rotita care rotita desemneaza turatia si implicit consumul motorului.nu am repetat azi testele deoarece nu mia fost frica sa ard ceva.pe site este precizata vcaloarea de 35 a.dar cred ca este pt 2 celule.sincer cred ca consumul real cu 3 celule e pe undeva pe la 40 a .daca nu mai mult.nu doresc sa gresesc de asta am si folosit azi esc mari.pe la jummatate de turatie motoru huruia ciudat.pe la 3 sferturi zgomotul sa atenuat.inca nu am inteles problema.poate stie cineva.(poate nui place la turatie joasa).
In rest zboara impecabil si iti ofera clipe de relaxare.are tendinta de a intra in stall cand tai turatia de aceea trebuie adus pe o traiectorie orizontala inainte de a face asta.
Celor care il au le doresc cat mai multe zboruri si clipe frumoase.
Ps:tija de 10 care am inlocuit-o sa crapat si am optat pt 2 tije una de 10 alta de 8 dar de aluminiu de la praktiker.pret total 21 de lei.nu se rup dar se mai indoaie usor uneori
#350
Postat 27 March 2009 - 04:46 PM
#351
Postat 27 March 2009 - 04:51 PM
Poate 2,9V
Poate ne dai si nou link la watt-metrul "professional" Turnigy. Asta o fi ? Google "TURNIGY Multi-F DC Watt Meter 75A"
Pare ca esti un vitezist... decolari la 70 grade, numai 25 minute din 3s 2200mAh, cand din 2s 1800mAh se sta sus 40 minute lejer, poate ca ai nevoie de altceva. La cat tragi de juniorul ala nu ii vad viata prea buna.
Ma intreb tija de ce s-o fi crapat?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 March 2009 - 04:52 PM
#352
Postat 27 March 2009 - 04:52 PM
#353
Postat 27 March 2009 - 05:32 PM
#354
Postat 27 March 2009 - 05:34 PM
#355
Postat 27 March 2009 - 06:52 PM
#356
Postat 27 March 2009 - 07:15 PM
Se da jos in tai conul de plastic, surubul din varful lui
Apoi montura elicei, se desface surubul mare hexa cu un patent sau cheie de 10-11
Cand ai scos discul mare de aluminiu, o sa vezi cele doua suruburi in cruce care fixeaza motorul
Si asta a fost... montarea in sens invers.
Adica vreau sa zic demontarea motorului din avion. Cu axul e ceva mai greu... nu cred ca ai sculele necesare.
#357
Postat 27 March 2009 - 09:25 PM
#358
Postat 27 March 2009 - 10:03 PM
In locul dumitale, vad ca la Iasi aveti un grup tare fain, nu ma lasam pana nu convingeam pe unul din baietii de pe acolo sa mi-l demonteze cap coada si apoi sa il montam inapoi la loc... impreuna.
#359
Postat 27 March 2009 - 10:08 PM
-se desface surubul din virful conului
-se da jos conul
-se desface piulita care apare vederii imediat ce dai jos conul
-se da jos hubul impreuna cu celelalte doua piese ,
si uite asa ai ajuns la suruburi,patru la numar, pe care de asemenea le desurubezi si scoti motorul, iar mai apoi mai vezi tu!
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#360
Postat 27 March 2009 - 10:14 PM
Caz in care fluieri...
Cum poti....
Incearca si RTFM pe aci - daca tot te procopsii cu el....
http://www.graupner.de/fileadmin/downloadc..._s_de_en_fr.pdf