Modelism - RHC Forum: Elektro Junior-S - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 21 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elektro Junior-S

#331 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 March 2009 - 06:25 PM

@Renato
Specificatiile motorului sunt date pe spatele ambalajului. Cel de pe Junior suporta 2S si 3S.

Celalalt motor suporta 3S si 4S... aici e diferenta.

Oricum elicea 9x6 e mica pentru motorul in cauza, insa in cazul JrS se preteaza foarte bine.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#332 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 23 March 2009 - 06:29 PM

deci sa inteleg daca astea sunt specificatiile lor merge utilizat cu precautie si un 3s?nu intentionez sal turez maxim.dar persoana care la zburat inaintea mea a folosit doar acum in 3 celule .am citit cateva discutii pe tema asta .ca daca e prea mult sau nu 3 celule.eu nu posed si cartea tehnica a motorului.de asta am intrebat.
0

#333 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 March 2009 - 06:37 PM

Eu am vazut un Jr alimentat la 3S care atunci cand era turat se auzea ca si cum intra in rezonanta. Se poate rezolva coborand/ridicand avansul in regulator sau marind sarcina pe motor cu o elice mai mare.
Nu stiu daca denumesc corect fenomenul "rezonanta" insa acesta inseamna ca practic turatia prea mare face ca polii rotorului sa ajunga cap la cap cu cei ai statorului, ceea ce genereaza un scurt blocaj. Ok, e o explicatie "plastica" asa ca nu aruncati cu bidoane in mine :).

Spre exemplificare, puteti testa acasa cu un motor pe care sa-l actionati in gol, fara elice. Veti observa acel blocaj cel mai probabil undeva la 60-80% mansa gaz. In acest caz motorul ingheata pur si simplu. Nu insistati prea mult petnru ca aveti sansa sa-l parliti!

Din practica mea am observat ca acest fenomen nu apare in combinatia motoare+regulatoare Roxxy.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 March 2009 - 06:46 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#334 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 23 March 2009 - 06:42 PM

atunci cum pot cobora avansul la regulator?cum pot seta asta?eu nu ma pricep.as aprecia un sfat.
0

#335 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 23 March 2009 - 06:48 PM

te referi la end point adjusment?
acea setare se face din telecomanda
0

#336 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 March 2009 - 06:48 PM

Vezi postareamatzisor, la Mar 23 2009, 06:42 PM, a spus:

atunci cum pot cobora avansul la regulator?cum pot seta asta?eu nu ma pricep.as aprecia un sfat.



Ar trebui sa gasesti in manualul regulatorului. Am modificat postul de mai sus. Nu stiu cum e bine exact... coborat sau ridicat... trebuie testat.
Ce stiu insa este ca avansul pt inrunnere, adica turatie mare este de maxim 8 grade, iar la outrunere este intre 8-24 grade, cu un optim in jur de 12 grade.

Regulatoarele din seria 900 de la Roxxy suporta setari foarte fine, grad cu grad. In general insa regulatorele au trei de nivele de avans: Low, Medium si High

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 March 2009 - 06:52 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#337 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2009 - 06:52 PM

Vezi postareamatzisor, la Mar 23 2009, 06:42 PM, a spus:

atunci cum pot cobora avansul la regulator?cum pot seta asta?eu nu ma pricep.as aprecia un sfat.

Daca ai putea sa-mi desfunzi nasul nu as mai avea probleme cu tinitus-ul ala :)

Cea mai ieftina si simpla varianta este sa-ti limitezi din statie throttle-ul ca sa nu innebunesti motorul - asta inseamna, ca de pilda, cand stick-ule este la maxim statia iti va da sa zicem 75% .....

Daca ai regulatorul original de la Graupner nu cred ca vei avea alte finetzuri de probleme ( incalzire, etc ) Eu unul nu m-as atinge de ESC sa-l setez nici sa-mi dai o lada de bere - pentru ca fara sculele potrivite faci un mare pupu'

Si nu cred ca ai turometru sau posibilitatea de a masura hamperii care circula stingheri intre motor si ESC

Sa-si mai dea si ceilalti cu buzduganul ca imi tiuie urechea din nou :D

Bine ca ai apasat pe Caps-ul ala
0

#338 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 March 2009 - 06:54 PM

Vezi postareamotzu, la Mar 23 2009, 06:52 PM, a spus:

Daca ai putea sa-mi desfunzi nasul nu as mai avea probleme cu tinitus-ul ala :)

Cea mai ieftina si simpla varianta este sa-ti limitezi din statie throttle-ul ca sa nu innebunesti motorul - asta inseamna, ca de pilda, cand stick-ule este la maxim statia iti va da sa zicem 75% .....

Daca ai regulatorul original de la Graupner nu cred ca vei avea alte finetzuri de probleme ( incalzire, etc ) Eu unul nu m-as atinge de ESC sa-l setez nici sa-mi dai o lada de bere - pentru ca fara sculele potrivite faci un mare pupu'

Si nu cred ca ai turometru sau posibilitatea de a masura hamperii care circula stingheri intre motor si ESC

Sa-si mai dea si ceilalti cu buzduganul ca imi tiuie urechea din nou :D

Bine ca ai apasat pe Caps-ul ala



Ba eu m-as atinge :D
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#339 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2009 - 09:41 AM

Vezi postareaAbburo, la Mar 23 2009, 06:54 PM, a spus:

Ba eu m-as atinge :rolleyes:


Pai da, ca ai magic fingers .... :rolleyes:

ESC-ul de la Graupner stii sa aiba vreo interfata sau se seteaza pe principiul bip-bip ?

Sunt curios - se poate stoarce ceva mai bun din el ?
0

#340 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 24 March 2009 - 12:01 PM

Vezi postareamatzisor, la Mar 23 2009, 05:44 PM, a spus:

durerea de la ureche se cheama tinitus.exista tratament.lucrez in domeniu si iti prescriu o reteta daca vrei

Eu lucrez in domeniul forumului ,si iti pot prescrie o reteta de pauza absoluta de forum.Vad ca esti deja la 70%,majoritatea pentru Caps blocat.
mai ai un pic...
flying is my life...
0

#341 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 26 March 2009 - 05:35 PM

astazi la camp am testat cu aparatul unui prieten un turngy cat consuma motorul.cand am rotit aproape de capat rotita mia indicat valoarea 60 de a .consum.scula e profesionala si nu cred sa indice gresit.daca asa sta treaba prefer sa astept un esc de 60 a care soseste maine.voi ati obtinut alte valori la masuratoare? precizez ca am folosit o baterie de 2200 de la flight max de 3 celule
0

#342 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 March 2009 - 05:49 PM

Uite, de scule din astea "profesionale" am fost eu asa pornit la topicul ala cu clampmetrul...
60A... era motorul ala prajit de mult... iar pack-ul tau da 60A poate in scurt.
Sau ai spire in scurt si atunci nici-un ESC nu o sa te salveze de la un mic incendiu la bord, la inaltime.
O valoare ceva mai realista la mine: 22A din 2s.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#343 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 26 March 2009 - 05:59 PM

un watt metru de la turnigy cred ca avera colegul.era un aparat relativ nou.acumulatorul e nou.sa speriat cand a vazut ce consum arata.poate cu 2 celule arata ceva mai decent.spre 30 a.am zburat modelul cu esc unui prieten de 50 de a .si zboara fain cu 3 celule.
0

#344 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 26 March 2009 - 06:00 PM

motorul nu cred sa fie ars deoarece functioneaza bine.;) e o valoare prea mare.dar nu stiu unde e problema
0

#345 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 March 2009 - 06:03 PM

Repeta testul, pune motorul la 50% repsectiv 75% si vezi ce valori ai.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#346 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 26 March 2009 - 06:09 PM

o sa repet maine.pt ca o sa am l aindemana atat esc de 30 cat si cel de 60 a.astazi valoarea a crescut progresiv odata cu rotirea manetei de la 0 spre 60 de A.o sa vad ce e de vina.cum pot vedea daca e dus motorul?ce zici?
ce sa testez s cum?
0

#347 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 March 2009 - 07:47 PM

Mai sus eram grabit si enervat de aia 60A, si am uitat sa te mai intreb: la ce zici tu maneta ? :rolleyes:

Mai nene, mai... uite fisa motorului:
http://www.rokemodel...gr/gr7738gb.htm
Are 35A maxim, ala nu poate sa traga 60A fara sa nu fie ceva scurt, poate sa iti mearga tie bine pana o lua foc.
Si cel de 3-4s la fel, tot 35A:
http://www.rokemodel...gr/gr7739gb.htm
Si astia sunt la sarcina maxima, cu elicea recomandata, nu cu ce vine Juniorul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#348 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 March 2009 - 07:58 PM

Si eu zic ca este imposibil sa consume atat. Nu de alta dar eu folosesc ESC de 35A si nu am probleme.

Pe langa ce zice Renatoa mai verifica si faptul ca motorul se invarte liber si nu atinge ceva.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#349 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 27 March 2009 - 04:35 PM

Revin cu niste impresii de la zbor.astazi pe o vreme minunata am facut 2 zboruri.primul a fost cu un pack de 2200 de 3 celule.regulator de 45 a .o chestie de la americani.castle.pot afirma ca motorul ala trage rau.mia plecat la 70 grade direct in sus si nu sa oprit pana cand nu am dat stikul la minim undeva pe la 300 de m.zboara incredibil de frumos si consuma fapt demonstrat dupa 25 minute de zbor am ramas cu 2,9 a pe o celula.

al doilea zbor cu un zippy de 2400 esc de 60 a turnigy. Ce am folosit la masuratori ieri e o scula profesionala turngy ,un watt metru.maneta de care ziceam e rotita care rotita desemneaza turatia si implicit consumul motorului.nu am repetat azi testele deoarece nu mia fost frica sa ard ceva.pe site este precizata vcaloarea de 35 a.dar cred ca este pt 2 celule.sincer cred ca consumul real cu 3 celule e pe undeva pe la 40 a .daca nu mai mult.nu doresc sa gresesc de asta am si folosit azi esc mari.pe la jummatate de turatie motoru huruia ciudat.pe la 3 sferturi zgomotul sa atenuat.inca nu am inteles problema.poate stie cineva.(poate nui place la turatie joasa).

In rest zboara impecabil si iti ofera clipe de relaxare.are tendinta de a intra in stall cand tai turatia de aceea trebuie adus pe o traiectorie orizontala inainte de a face asta.

Celor care il au le doresc cat mai multe zboruri si clipe frumoase.
Ps:tija de 10 care am inlocuit-o sa crapat si am optat pt 2 tije una de 10 alta de 8 dar de aluminiu de la praktiker.pret total 21 de lei.nu se rup dar se mai indoaie usor uneori
0

#350 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

  Postat 27 March 2009 - 04:46 PM

Iar despre poze o sa pun diseara cateva eventual un film.o sa fac un filmuletz sa arat ce indica aparatul cand dau turatie.deoarece valorile sunt mari iar scula si motorul sunt in buna stare de functionare. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ph34r.gif
0

#351 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 March 2009 - 04:51 PM

"dupa 25 minute de zbor am ramas cu 2,9 a pe o celula"

Poate 2,9V

Poate ne dai si nou link la watt-metrul "professional" Turnigy. Asta o fi ? Google "TURNIGY Multi-F DC Watt Meter 75A"

Pare ca esti un vitezist... decolari la 70 grade, numai 25 minute din 3s 2200mAh, cand din 2s 1800mAh se sta sus 40 minute lejer, poate ca ai nevoie de altceva. La cat tragi de juniorul ala nu ii vad viata prea buna.
Ma intreb tija de ce s-o fi crapat?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 March 2009 - 04:52 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#352 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 27 March 2009 - 04:52 PM

S-a indoit axul de la motor(nu foarte mult),la turatii mari zgomotul se atenueaza.Si am mai patit ceva,la cel de al doilea motor,din cauza temperaturii mai mari(cu 3S) s-a dezlipit eticheta de la motor si face urat,noroc ca era pe masa la probe.
0

#353 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 27 March 2009 - 05:32 PM

face urat in ce sens?zgomotos?o fi probabil de la axul motor.incerc sa vaed daca e aceeasi problema si la mine.daca e stramb
0

#354 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 27 March 2009 - 05:34 PM

eu nu am tras prea tare de el .am un edge de care trag.pe el l-am lasat lejer.am un lipo de 15 c flight max 2200a.si da 2,8 v pe celula.am gresit http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif .turatia a fost mai mereu pe la jumatate.nu am atins deloc maximul.singura problema e zgomotul pe care sper sa-l domolesc cumva.
0

#355 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 27 March 2009 - 06:52 PM

zgomotul se pastreaza.e mai degraba o huruitura.daca e intradevar axul acesta se poate schimba doar prin taierea spumei sau altfel nu am cum?
0

#356 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 March 2009 - 07:15 PM

Nu crezi ca a fost montat tot de mana de om, doar nu o fi fost zmeu cine l-a pus acolo, sa il ingroape in 3 feluri de adezivi...
Se da jos in tai conul de plastic, surubul din varful lui
Apoi montura elicei, se desface surubul mare hexa cu un patent sau cheie de 10-11
Cand ai scos discul mare de aluminiu, o sa vezi cele doua suruburi in cruce care fixeaza motorul
Si asta a fost... montarea in sens invers.
Adica vreau sa zic demontarea motorului din avion. Cu axul e ceva mai greu... nu cred ca ai sculele necesare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#357 Useril este offline   matzisor 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 20-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

  Postat 27 March 2009 - 09:25 PM

Deci daca reusesc sa ajung la suruburi si sa le dau jos, pot scoate motorul impingandu-l in spate? Sau e lipit de montura de plastic? Nu l-am construit cu mana mea ca sa stiu cum e facut.
0

#358 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 March 2009 - 10:03 PM

Chirurgie mare, domnu doctor :D
In locul dumitale, vad ca la Iasi aveti un grup tare fain, nu ma lasam pana nu convingeam pe unul din baietii de pe acolo sa mi-l demonteze cap coada si apoi sa il montam inapoi la loc... impreuna.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#359 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 27 March 2009 - 10:08 PM

Ca sa ajungi la suruburi se procedeaza in felul urmator:
-se desface surubul din virful conului
-se da jos conul
-se desface piulita care apare vederii imediat ce dai jos conul
-se da jos hubul impreuna cu celelalte doua piese ,
si uite asa ai ajuns la suruburi,patru la numar, pe care de asemenea le desurubezi si scoti motorul, iar mai apoi mai vezi tu!
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#360 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2009 - 10:14 PM

Da il impingi in spate si iese prin fuselaj - asta daca nu cumva primul facator si propitar a pus celebra banda de plastic care tine departate firele de carcasa brushless-ului

Caz in care fluieri...

Cum poti....

Incearca si RTFM pe aci - daca tot te procopsii cu el....

http://www.graupner.de/fileadmin/downloadc..._s_de_en_fr.pdf
0

Arata acest topic


  • 21 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

20 useri citesc topicul
0 membri, 20 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro