Elektro Junior-S
#241
Postat 18 November 2008 - 07:15 PM
#242
Postat 18 November 2008 - 07:29 PM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#243
Postat 18 November 2008 - 07:29 PM
Eu l-am pus la jumatate, adica 67-68mm, pe ideea ca exact acolo este lonjeronul.
Pe urma, alura de zbor am mai ajustat-o din trimarea profundorului.
#244
Postat 18 November 2008 - 07:58 PM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#245
Postat 18 November 2008 - 08:26 PM
MojiTTo, la Nov 18 2008, 06:58 PM, a spus:
Ca n-as vrea sa-l dau de pamant din prima! ;)
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#246
Postat 18 November 2008 - 11:57 PM
dan_mitea, la Nov 18 2008, 07:15 PM, a spus:
Depinde. Daca este foarte calm (ascendente foarte slabe), nu e foarte bine sa dai CG prea in spate, pentru ca va deveni prea sensibil si asta inseamna comenzi multe, care franeaza.
#247
Postat 19 November 2008 - 01:02 AM
MojiTTo, la Nov 18 2008, 06:44 PM, a spus:
In carte zice 60-75 mm, dar n-am inteles cand 60, cand 75, sau intre.
In urma acestui topic m-am hotarat sa-mi iau si eu acest motoplanor, il am pe masa de lucru, dar am ramas nedumerit in legatura cu CG-ul. Am vazut ca ati pus plumb in spate, in fata, dar nimeni nu zice nimic la cat trebuie fixat CG-ul pentr-un zbor perfect.
Salut
cred ca ai realizat ca eu sunt indoliatul,ce varianta ai cumparat,stiu ca urma sa apara V2 adica cea cu servo in coada.Cateva sfaturi;suportul motorului il montezi cu motorul pe el,altfel trebuie sa tai din spuma,atentie la firele de la motor sunt periculos de aproape de rotor,dar cel mai bine citeste tot ce s-a spus pe forum ,ca eu am citit dupa...........
spor la lipituri
#248
Postat 19 November 2008 - 01:42 AM
Multumesc de sfaturi.
In urma acestu-i topic, am ajuns, sa am pe masa de lucru V2, mai am putin si-l termin de montat. Am sa pun si ceva poze mai incolo, cu toate modificarile ce le-am facut.
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#249
Postat 19 November 2008 - 06:43 AM
@MojiTTo. Eu as incepe cu CG-ul in fata. Va plana mai prost dar va fi mult mai controlabil. Pe masura ce m-as acomoda cu modelul l-as da mai in spate.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa zburatorilor.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 November 2008 - 06:44 AM
#250
Postat 19 November 2008 - 08:42 AM
Cu firele e adevarat, dar exista diverse solutii sa le tii departe de rotor!
takeoff, la Nov 19 2008, 01:02 AM, a spus:
Dar, acum dupa ce l-am busit si relipit, cred ca punctul cel mai slab de design, dupa lonjeronul subdimensionat, este acea gaura laterala de aerisire, care reprezint un concentrator de eforturi din care pleaca toate crapaturile la orice aterizare mai violenta in bot.
Gaura aia, impreuna cu grosimea foarte mica a spumei in zona unde se termina locasul bateriei fac ca botul sa se flexeze un acea zona chiar daca este nou, nezburat.
Asa ca l-am ranforsat cu doua platbande de carbon 4*1mm, cum o sa vedeti in poza care o pun dupa amaiza cand ajung la atelier.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 November 2008 - 08:43 AM
#251
Postat 19 November 2008 - 10:22 AM
dan_mitea, la Nov 19 2008, 06:43 AM, a spus:
Nici eu nu am fost foarte clar; eu nu ziceam de cazul in care iese din plaja indicata; cu CG mai in spate, inca perfect controlabil, avionul cere comenzi mici si dese ca sa isi pastreze traiectoria, pentru ca devine mai neutru, nu instabil inca.
O configuratie buna pentru un acrobat, care ramane pe directie, chiar si in picaj (ceea ce nu inseamna ca e instabil, ci neutru) nu este potrivita unui planor, care zboara la o inaltime mai mare si devine mai greu de corectat, pentru ca nu este vizibila orice schimbare de panta. Vorbim de manevre fine.
#252
Postat 21 November 2008 - 09:58 AM
renatoa, la Nov 19 2008, 08:42 AM, a spus:
Iata si poza:
Negreala aceea reprezinta o platbanda de carbon 4*1mm. Sunt 3 in total, inca una simetrica pe cealalalta jumatate de fuselaj, plus una pe burta la imbinarea jumatatilor.
Acum botul e mult mai solid, exclus orice flexare care se intampla inainte la orice aterizare mai usoara in bot, nu mai vorbesc de buseli, care faceau armonica zona respectiva, necesitand o baita fierbinte.
Fisiere atasate
-
IMGP2864.JPG (166.9K)
Number of downloads: 1303
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 November 2008 - 10:07 AM
#253
Postat 21 November 2008 - 10:12 AM
#254
Postat 21 November 2008 - 10:39 AM
Asteptam poza.
TUROK, la Nov 21 2008, 10:12 AM, a spus:
#255
Postat 21 November 2008 - 12:13 PM
TUROK, la Nov 21 2008, 09:12 AM, a spus:
renatoa, la Nov 21 2008, 09:39 AM, a spus:
Asteptam poza.
Chiar asa, pune niste poze daca poti, sunt curios cum se muleaza un PET pe solidpor. Daca merge, pun si pe al meu Junior.
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#256
Postat 21 November 2008 - 02:21 PM
Fisiere atasate
-
CIMG112.JPG (206.55K)
Number of downloads: 1160 -
CIMG1124.JPG (238.69K)
Number of downloads: 1000
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#257
Postat 21 November 2008 - 02:24 PM
Fisiere atasate
-
CIMG1136.JPG (215.99K)
Number of downloads: 813 -
CIMG1140.JPG (157.9K)
Number of downloads: 699
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#258
Postat 21 November 2008 - 03:29 PM
#259
Postat 21 November 2008 - 11:41 PM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#260
Postat 22 November 2008 - 02:03 AM
Fisiere atasate
-
CIMG1107.JPG (81.36K)
Number of downloads: 105 -
CIMG1108.JPG (115.61K)
Number of downloads: 100 -
CIMG1109.JPG (105.22K)
Number of downloads: 100
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#261
Postat 22 November 2008 - 02:18 AM
Fisiere atasate
-
CIMG1129.JPG (48.72K)
Number of downloads: 160 -
CIMG1147.JPG (60.91K)
Number of downloads: 149 -
CIMG1132.JPG (45.1K)
Number of downloads: 138
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#262
Postat 22 November 2008 - 02:32 AM
Fisiere atasate
-
CIMG1093.JPG (73.24K)
Number of downloads: 147 -
CIMG1104.JPG (66.63K)
Number of downloads: 146 -
CIMG1100.JPG (71.63K)
Number of downloads: 128
Aceasta postare a fost editata de MojiTTo: 22 November 2008 - 02:39 AM
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#263
Postat 22 November 2008 - 08:00 AM
Acele adancituri care asigura alinierea profundorului cam au prostul obicei sa se largeasca si incepe sa joace. Un cordon de epoxy il rigidizeaza substantial.
MojiTTo, la Nov 22 2008, 02:18 AM, a spus:
#264
Postat 22 November 2008 - 08:01 AM
MojiTTo, la Nov 22 2008, 02:32 AM, a spus:
#265
Postat 22 November 2008 - 05:13 PM
Marea mea zburatoare nu a fost asa norocoasa precum cea a lui Renatoa - botul neransforsat dupa 2-3 caderi mai reusite si 2 tuburi de CA a necesitat schimbare
Totala - deoarece motorul privea dreapta jos si orice throttle mai serios il aducea pe aripa dreapta cu nasul spre cimitir . A avut doo' tentative... ;)
Initial m-am gandit sa iau altul - ok - sunt un tzipilica incepator si parca nu merita sa busesti cate o Dacie noua doar de dragul de a invata sa o tii drept
Asa ca ( cu titlul ranforsare ca sa nu poluam topicul )
Am decupat 2 bucati 60x60 din poslistiren extrudat albastru - varianta cea mai dura - lipte intre ele cu adeziv poliurethanic monocomponent ( Bison PE )
Am redus la tacere masa de Solidpor nasolit cu un cutter mare -a rezultat o suprafata dreapta pe care am scartzait-o cu smirghel granulatie cata casa
Dupa care cubul rezultat l-am strapuns si centrat cu o frigaruie de bambus si cu ajutorul a 6 scobitori din acelasi material ( totul mozolit bine cu Bison PE ) l-am fixat de fuselajul deja pregatit.
Folosind tija de bambus ca sa il centrez si sa il aduc la nivelul fostului nasuc - de-aia ca nu visam mixed grill...
Dupa 8 ore uscare/umflare adeziv PE l-am cioplit cat mai aproape de forma initiala ( e o placere sa cioplesti cu cutter-ul dracia aia albastra ) si l-am gaurit ca sa bag batiul motorului
Gaura am facut-o ad labam - eram acasa si freza de dat gauri cat casa era la birou - eh pentru primul nasuc merge...
Un pic de duck-tape sa fiu sigur ca nu pleaca motorul si ramin cu scobitorile in spuma - re-calat motorul cu 2 grade in jos , totul la cutter
Voila'
Aripile saracele de la atata aterizat in lanuri capatsera joc in fuselaj - cu ajutorul unor prieteni binevoitori de la Chitila ( nu le stiu numele imi cer scuze) am gabujdit niste placaj de aviatie de la AFM si am placat intradosul cotoarelor aripilor cu ajutorul bunului CA
Zici ca-i nou - astept sa-i scot flotoarele cand se va opri ploaia si ma duc sa-l busesc din nou ;)
Poze sper sa reusesc sa atasez
O rugaminte pentru cei cu EJS netigait - pe-al meu ( fuselajul in speta ) daca il pun pe o suprafata dreapta constat ca domul nu este drept ci are un fel de bolta in zona aripilor - este normal profilul sau de la tentativele de sinucidere am capatat o tasare a scartzaietorii aproape de cotoare si am botul in jos ?
Merci si succese
Fisiere atasate
-
IMAG0031.jpg (142.03K)
Number of downloads: 155 -
IMAG0030.jpg (137.84K)
Number of downloads: 175 -
IMAG0029.jpg (143.31K)
Number of downloads: 175
#266
Postat 23 November 2008 - 01:45 PM
motzu, la Nov 22 2008, 04:13 PM, a spus:
Am verificat acuma, l-am pus pe o suprafata plana, dar n-am descoperit nici o bolta, profilul este drept in zona aripilor.
Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
#267
Postat 23 November 2008 - 03:29 PM
Si, avand in vedere cum poate ajunge un Junior, vezi poza, chiar as recomanda intarirea "cocoasei" in acest fel sau prin alte mijloace.
Fisiere atasate
-
IMG_5238_small.jpg (91.61K)
Number of downloads: 157
#268
Postat 23 November 2008 - 06:40 PM
Al meu are o mica bolta de cca 1-1,5 cm - tasarea s-a produs in fata cotoarelor spre bot - nu e grava si nu prea ma prindeam cu ochiul liber....
Ma bucur ca am reusit sa-i refac nasucul..
BTW in aripi lonjeronul initial de carbon a fost ranforsat cu un altul bagat pe dinauntru - intrucat era mai subtire in vreo 6 locuri l-am adus la cota cu banda autoadeziva, lata, subtire si rea, dupa care am dat doua afturi de lipituri cu CA la capete
A iesit un lonjeron super
#269
Postat 04 December 2008 - 01:19 PM
MojiTTo, la Nov 18 2008, 06:44 PM, a spus:
In carte zice 60-75 mm, dar n-am inteles cand 60, cand 75, sau intre.
In urma acestui topic m-am hotarat sa-mi iau si eu acest motoplanor, il am pe masa de lucru, dar am ramas nedumerit in legatura cu CG-ul. Am vazut ca ati pus plumb in spate, in fata, dar nimeni nu zice nimic la cat trebuie fixat CG-ul pentr-un zbor perfect.
Salut
ce faci omule,zboara sau nu zboara?
#270
Postat 04 December 2008 - 02:12 PM
Zboara de minune ! Mai bine ca ala nou !