Elektro Junior-S
#151
Postat 29 June 2008 - 02:43 PM
BAFTA!
Si aterizari cu bine!
Costel
#152
Postat 29 June 2008 - 09:31 PM
Referitor la decolarea "ardeleneasca" B)) poate ca asteptarile au fost prea mari fata de ce am citit, stiu eu...
Am revazut azi dimineata cateva filme pe net si decolarile sunt la fel, in nici un caz nu face nimeni hovering cu el...
Am schimbat si pack-ul, si cu celalalt merge la fel.
Dar cum ar putea influenta regulatorul puterea motorului ? Daca sa zicem ca regulatorul ar fi subdimensionat si s-ar incalzi prea mult ar putea taia motorul de tot, dar nu stiu sa il limiteze proportional.
Mai curand banuiesc motorul. Am masurat curentul absorbit cu un clamp-meter si mai mult de 15A nu trage din 2s cu gazul la maxim. Nu stiu acei 20-30A in ce regim ar putea fi trasi.
#153
Postat 29 June 2008 - 09:43 PM
Acum serios, fata de un EzGlider urca NET mai bine. Nu faci hovering, dar urca bine si sustinut. Sigur conectori, elice, EPA din statie pe motor sunt ok? Ceva e suspect. Nu e un shock flyer, dar nici carutza... Motorul numai prin inlocuire se poate lamuri consumul. Sau sa-l intrebi pe wabo.
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 29 June 2008 - 09:44 PM
#154
Postat 29 June 2008 - 10:11 PM
nu ca as fi gica contra dar depinde si de motorizarea care o folosesti .,,elice ..etc .
juniorul . ..unii afirma ca exceleaza , mie nu prea mi se pare asa ceva ...poate si pt faptul ca este un produs mai nou ...atata zarva !!! .pot pune si prinsoare cu cine vrea ca la capitolul acrobatie .......nu exceleaza .
Am avut prima data ARCUS acum in prezent am un EG. PRO si un CULARIS care este inca in asteptarea unei motorizari mai solide ! .......revin la ideea ca am zburat de la un amic si juniorul .....si nu mi-a placut faza cu acrobatiile pe care le face acest planor .
am zis ca poate nu este setat cum trebuie si l-am setat eu asa cum am crezut de cuvinta sa pot sa-l fac sa zboare .......IN planaj nu pot sa zic ca nu este stabil , din contra ,,acolo este singura treaba buna pe care o face ......in rest eu depunctez acest planor!
nu este o critica ceea ce am afirmat este un fapt constatat si verificat de mine!
#155
Postat 29 June 2008 - 10:21 PM
#156
Postat 29 June 2008 - 10:23 PM
Domnule, unde am afirmat ca face acro, hover sau mananca nori? Am spus ca l-am vazut, impreuna cu EzGlider. Urca net mai bine. Cat de bine? Asta e o apreciere subiectiva. Dupa mine rezonabil de bine pentru un polistiren de anvergura aceea, cu 2S LiPo. In rest, eu raman la planoarele mele de "surcele", nu ma pasioneaza acest model. Am raspuns colegului de la Craiova, pe baza a ceea ce am vazut. E simplu. Daca au impresia ca e puturos rau modelul, ceva nu e in regula. INSA daca-l compara cu un EzGlider PRO e alta treaba!
Bafta!
Costel
#157
Postat 29 June 2008 - 10:31 PM
relax omule ca nu am nimik cu tine si nici cu alti ...... :D
vorbim de calitatile si defectele planoarelor .... B)
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 29 June 2008 - 10:34 PM
#158
Postat 29 June 2008 - 10:35 PM
Sunt un tip care stie de gluma. Insa nu am avut intentia sa laud un produs sau altul. Nu am vreun interes in domeniul asta. Dar daca unul din aceste modele se tine dupa planorul meu "hepatic", cum l-a denumit cineva, ca e galben, cu inrunner cu reductor si o paleasca de elice, eu zic ca urca net.
EzGlider nu poate face asta, deasemenea zbor impreuna, cam aceleasi conditii. Poate ruperea tijei de carbon a epuizat ghinionul acelui model, nu?
Bafta!
Costel
#159
Postat 30 June 2008 - 09:35 PM
1. Este un planor fara pretentii de acrobatii... si nu cred ca s-a comentat acest capitol. Loopinguri si zboruri inversate ok. Pentru tonouri ... iti trebe ceva indemanare... Ar fi interesant ce acrobatii s-au incercat cu acest model si nu au iesit sau nu v-au placut... sper ca nu va referiti la SnapRoll sau Wall :D)
2. De urcat ... nici o problema pe o panta ascendenta de 70 de grade... cu gaz la 90-95%... urca pana la limita vizibilitatii, nu "racheta" sau "vertical"... nu face hovering cu 2S. Cu un 3S panta de urcare poate ajunge si la 80 grade. Nu omiteti faptul ca motorul stoc este capabil de tractiune statica de aprox 1 kg. Nu recomand urcari cu panta mai lina deoarece se iroseste energia acumulatorului... incercati si veti intelege ce vreau sa spun. Cred ca se aplica in general la motoplanoare.
3. La inceput si mie mi s-a parut ca se controleaza destul de greu. Insa dupa ce m-am deprins cu personalitatea lui si l-am mai echilibrat putin mi se pare ca zboara foarte elegant.... trebuie doar putin respect fata de el :D
4. M-am mai deprins si cu aterizarile cat de cat... ideea este ca daca trece prea repede prin fata mea este suficient sa ridic gazul la aprox 30% pentru a putea face o intorcere usor derapata la nivel constant la max 2m de sol. Astfel se si incetineste substantial fara a pierde insa portanta, iar la aproximativ 10 m ii opresc de tot motorul. Precizia de aterizare mi s-a redus astfel la aproximativ 10m. Inca nu-mi iese de fiecare data :D
Cat despre comparatiile cu Arcus si EasyGlider, din aceeasi clasa de altfel, se pare ca sunt p-acolo toate trei. Dpdv pret insa castiga clar JR-S. Unii spun ca Arcusul sta cel mai bine la capitolul tinuta de zbor, insa mie personal mi-a placut mai mult EG-ul... iar Jr se apropie ca forma mai mult de acesta. Pentru ca celelalte 2 modele nu vin cu motor stock este evident ca tractiunile si vitezele de urcare sunt mult diferite... comparatiile pe aceasta tema mi se par total fara sens... tine mai mult de buget !
Referitor la modelul "puturos" as mentiona urmatoarele:
1. Verifica avansul dat motorului de catre regulator. Pentru brushless outrunner poate fi de la 8 la 24 grade... daca imi amintesc bine. Mareste avansul si testeaza la fiecare incrementare a acestei valori temperaturile electronicelor. Opreste-te unde obtii cel mai bun compromis.
2. Daca regulatorul este setat pe 3S este foarte probabil ca la 2S sa taie foarte repede si sa nu asigure tot curentul disponibil motorului. Am patit ceva asemanator cu un Regulator HiModel de 35A. Actualmente folosesc un Roxxy de 35A care are autodetectie la tensiunea pack-ului.
3. Atentie la echilibrare... cu un pack 2S (aprox 100grame) am adugat cam 25-30g Pb pe coada.
4. Si nu in ultimul rand, bateria, care dupa cum spui are un istoric destul de bogat... de fapt bateria in primul rand...
PS: Pt cei din Bucuresti posesori de JR-S .. poate ar fi o idee buna sa facem o intalnire pentru un schimb de idei practice ... bineinteles pe camp cu obiectele muncii in dotare...
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 30 June 2008 - 09:56 PM
#160
Postat 30 June 2008 - 11:51 PM
... comparatiile pe aceasta tema mi se par total fara sens...
??..si avem interdicti?........nu se poate discuta? :D....opini pro si contra! :D
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 01 July 2008 - 09:40 AM
#161
Postat 07 July 2008 - 03:35 PM
- acum cu o baterie ca lumea am vazut si eu ce poate ! Cele dinainte cred (adica sigur) ca nu putea da curentii necesari, chiar daca erau vopsite 15C.
- o chestie minora, probabil banala la cei obisnuiti cu spuma: m-am trezit ca incepe sa danseze aparent incontrolabil, am reusit sa il aterizez si gasesc parghia la deriva dezlipita... mare noroc ca s-a desprins la suprafata de control cea mai inofensiva... daca era oricare alta din celelalte 3 se lasa cu un crash serios. Asa ca incep sa ii schimb parghiile originale cu unele asigurate cu suruburi.
#162
Postat 07 July 2008 - 05:01 PM
Bafta! Se putea mai rau...
Costel
#163
Postat 07 July 2008 - 07:05 PM
Ca fapt divers, a suportat ceva socuri in deriva? Ma gandesc la aterizari mai dure, transport sau orice altceva... intreb si eu ...
Eu am patit la o alta spuma de acrobatie o chestie asemanatoare si anume mi s-a dezlipit un servo de pe un eleron... marele meu noroc a fost ca aripa era invelita in solarfilm si l-a tinut cat de cat... eu am observat in zbor doar ca avea unele tendinte ciudate pe care le-am pus pe seama vantului. Deci ideea cu scoth-ul pe servo-urile de pe aripi cred ca e de mare succes.
#164
Postat 07 July 2008 - 10:24 PM
pavcostel, la 7 Jul 2008, 17:01, a spus:
Sunt lipite, daca si alea mai ies... poate cu spuma cu tot.
#165
Postat 07 July 2008 - 10:29 PM
Abburo, la 7 Jul 2008, 19:05, a spus:
ideea cu scoth-ul pe servo-urile de pe aripi cred ca e de mare succes.
Din cate imi amintesc eu, nu...
Dar adevarul este ca acolo e cam singurul loc unde poate lua socuri la o aterizare "in coada".
Toate celelalte parghii sunt cat de cat la inaltime.
Tu nu ai lipit servo-urile pe aripi ? le-ai lasat doar presate?
La cum le am eu lipite, ma indoiesc ca vre-un scotch ar mai putea ajuta daca cineva / ceva le smulge de acolo...
#166
Postat 08 July 2008 - 07:06 AM
Desi am avut si aterizari mai dure inca nu mi s-a intimplat sa se dezlipeasca nici scotchul si nici vreo eche sau altceva.Singura problema aparuta e jocul aripilor in fuselaj ,lucru care dealtfel e comun tuturor spumelor si care se rezolva usor.
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#167
Postat 08 July 2008 - 07:42 AM
http://www.rcgroups.com/forums/showthread....42#post10099042
Si care, conform autorului, zboara perfect si intentioneaza sa doboare un record de 20km cu acest setup.
De unde aripi de EJS? Ei bine, nu stiu daca ati remarcat, dar fuselajul a si aparut ca piesa de schimb separata la 118 ron, asa ca, daca facem lobby, poate avem si aripile in curand :D
#168
Postat 08 July 2008 - 09:52 AM
M-am mai gandit la schimbarea echelor, insa cum acestea arata inca foarte bine la mine m-am gandit sa dau doar gauri in ele si sa prind niste suruburi pe care le voi asigura la iesire. Ar trebui sa fie suficienta aceasta interventie.
Ideea cu modingul mi se pare bestiala. Daca s-ar putea monta aripile pe EZ* fara ca acestea sa fie modificate ma bate un gand sa caut si eu un fuselaj SH :D...
#169
Postat 08 July 2008 - 10:14 AM
"3 minutes sanding the base ( just the up side ) and a little cut in the escape side, just that. See the foto."
#170
Postat 08 July 2008 - 10:18 AM
#171
Postat 08 July 2008 - 03:04 PM
Ce % at gasit optim?
Alte mixaje folosite?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 July 2008 - 03:05 PM
#172
Postat 22 July 2008 - 04:56 PM
M-am hotarat si o sa cumpar si eu un Elektro Junior-S zilele astea. Nu stiu daca sa iau varianta kit cu motor si elice sau doar fuzelajul. In pachetul cu motorul se gasesc si servo-uri-le sau tre sa le iei separat ? De care recomnadati sa fie ? Daca iau doar fuzelajul merge vreo combinatie de motor + regulator + elice de aici ?:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...9&ParentCat=192
Apoi.... cine poate sa imi dea un fir de unde pot lua pack-uri de 2s (la amperaj inca nu m-am hotarat, nu stiu cat costa cel de 3A). La barcutze se fol. acumulatori de Pb.... chiar nu am avut nevoie pana acum de LiPo :)
Mii de multumiri anticipat si sper ca nu v-am stresat !
#173
Postat 22 July 2008 - 05:20 PM
#174
Postat 22 July 2008 - 05:25 PM
Asa ca la noi nu poti lua decat kit-ul complet. In Germania este si nemotorizat, la un pretz super, 42Eur, dar ... la ei acolo :)
Nu contine servo-uri, nici regulator motor, nici baterie.
Astea mai sunt de cumparat, pe langa RC.
Pe post de servo scapi cel mai bine cu 4 * SG90.
Regulator am luat Roxxy 520, char daca este de "numai" 20A, cu 2S mie motorul nu imi trage mai mult de 15A, masurati cu clamp-meter, fara nici o eroare.
Iar ca baterie, cea de 2s 1500 Graupner pare cea mai OK ca pret.
#175
Postat 22 July 2008 - 05:55 PM
#176
Postat 22 July 2008 - 07:00 PM
Ca si servouri folosesc Graupner... mai scumpe dar cu o rezolutie mai buna decat SG-urile.
Nu vad de ce ai vrea sa achizitionezi kitul fara motor... Kitul motorizat contine de asemenea si setul elice+con care se incadreaza perfect pe botul modelului, si pe deasupra mai sunt si de o calitate foarte buna!
Cred ca vei iesi mai ieftin in varianta motorizata... mai calculeaza o data si nu omite faptul ca in kit ai doar Graupner!
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 22 July 2008 - 07:27 PM
#178
Postat 22 July 2008 - 07:26 PM
big_ipaq, la 22 Jul 2008, 19:05, a spus:
Servourile sunt Graupner C231.
A trebuit sa decupez putin locasurile pentru a intra. Se comporta insa foarte bine.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 22 July 2008 - 07:27 PM
#179
Postat 22 July 2008 - 07:32 PM
#180
Postat 22 July 2008 - 07:34 PM
big_ipaq, la 22 Jul 2008, 19:32, a spus:
Motive tehnice sau...