Modelism - RHC Forum: Elektro Junior-S - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 21 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elektro Junior-S

#121 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 10 June 2008 - 04:30 PM

Abburo, la 10 Jun 2008, 09:39, a spus:

Ce am observat insa, si rog pe planoristii "batrani" sa nu rada, este faptul ca virajele se iau mult mai bine din deriva si stabilizat doar cu ajutorul eleroanelor.

Oricum curbele sa ea cu ampenaj vertical si cu eleronul practic incerci sa mentini planorul pe orizontala...asta e valabil pentru orice avion si la scara 1:1.
La curbe practic sa vede bine cine stie sa piloteaza si cine nu. Daca faci curbe doar cu profundor si eleroane nu iese curba dupa carte si pierzi multa energie si inaltime.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#122 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 10 June 2008 - 09:15 PM

Multumesc mult Wabo pentru confirmarea modului de pilotaj. Sper ca in weekend-ul urmator sa pot face un zbor ca la carte, daca ma ajuta putin si vremea.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#123 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 June 2008 - 04:41 AM

wabo1, la 10 Jun 2008, 17:30, a spus:

Abburo, la 10 Jun 2008, 09:39, a spus:

Ce am observat insa, si rog pe planoristii "batrani" sa nu rada, este faptul ca virajele se iau mult mai bine din deriva si stabilizat doar cu ajutorul eleroanelor.

Oricum curbele sa ea cu ampenaj vertical si cu eleronul practic incerci sa mentini planorul pe orizontala...asta e valabil pentru orice avion si la scara 1:1.
La curbe practic sa vede bine cine stie sa piloteaza si cine nu. Daca faci curbe doar cu profundor si eleroane nu iese curba dupa carte si pierzi multa energie si inaltime.

Wabo, m-ai pus pe ganduri. Inseamna ca am fost fraier ca am modificat aripa de la Spectra de 2m si i-am pus eleroane. Mai bine o lasam cum a gandit-o cei de la Great Planes? Te rog mult de tot sa ma lamuresti.
0

#124 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 11 June 2008 - 05:27 AM

dan_mitea, la 11 Jun 2008, 04:41, a spus:

wabo1, la 10 Jun 2008, 17:30, a spus:

Abburo, la 10 Jun 2008, 09:39, a spus:

Ce am observat insa, si rog pe planoristii "batrani" sa nu rada, este faptul ca virajele se iau mult mai bine din deriva si stabilizat doar cu ajutorul eleroanelor.

Oricum curbele sa ea cu ampenaj vertical si cu eleronul practic incerci sa mentini planorul pe orizontala...asta e valabil pentru orice avion si la scara 1:1.
La curbe practic sa vede bine cine stie sa piloteaza si cine nu. Daca faci curbe doar cu profundor si eleroane nu iese curba dupa carte si pierzi multa energie si inaltime.

Wabo, m-ai pus pe ganduri. Inseamna ca am fost fraier ca am modificat aripa de la Spectra de 2m si i-am pus eleroane. Mai bine o lasam cum a gandit-o cei de la Great Planes? Te rog mult de tot sa ma lamuresti.

Nu esti fraier. Practic cele mai curate curbe poti pilota doar cu eleroane SI cu directie impreuna coordonata. Daca folosesti doar directia, iti trebuie un avion cum unghiu de diedru mai mare cea ce reduce performanta. De obicei planoare mai performante nu au unghiu de diedru mare, si de acea de nevoie eleroane. Apoi eleeroanele ar fi bine programate diferentiate. Adica cursa in sus mai mare si cursa in jos mai mica, de altfel iar pierzi performanta, adica strici inaltime in curbe.
Ca si in aviatia mare, cele mai complicate figuri sint zbor drept orizontal si curbe curate unde orizont ramane la nivel si traiectorea de avion ramane pe alceas linea cu fuselajul avionului.
Sper ca m-am exprimat inteligibil...
Walter Born
rhc@born.ro
0

#125 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 June 2008 - 05:52 AM

Perfect inteligibil. Multumesc frumos. Aripa era poliedr....ala? Nu stiu cum se scrie. Deci s-ar fi asezat cat de cat pe traiectorie. Cred ca ar fi zburat acceptabil si in varianta originala. Multumesc inca o data pentru lamuriri.
Acesta este impricinatul:
http://www.electrifl...s/gpma0540.html
Asa arata acum:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=60850

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 June 2008 - 05:56 AM

0

#126 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 14 June 2008 - 09:30 PM

alexroad, la 28 May 2008, 06:06, a spus:

Am reusit cumva si am iesit ieri la primul zbor.
Zboara frumos si urca rapid .Dotat cu 3S 1800mAh l-am lansat la jumate gaz a pornit-o aproape vertical asa ca l-am mai domolit.Deci cu 3S sub jumate throttle se comporta normal la lansare .Dupa ce am ajuns in siguranta i-am dat si full, cu control din elevon ca altfel o ia razna ,adica o taie pe vericala.Fara vint se poate controla numai din directie dar ia virajele mult mai largi .
O chestie la care se pare ca francezul din traducerea lui @renatoa a avut dreptate este tubul de carbon din aripi ,despre care spunea ca este un element de siguranta care se rupe la o aterizare mai dura pentru protectia ariplor.Ei bine aterizarea ce am facut-o eu nu as putea-o numi dura fiindca a fost o aterizare lina,normala ,insa in iarba pina la briu ceea ce a facut ca frinarea sa fie destul de puternica si a dus la craparea tubului.
Probabil ca daca as fi incercat in aer vreo figura facut-a la viteza mai mare ,acum va spuneam de un crash.
Deci pentru cei ce vor sa-l cumpere ,trebuie sa stie ca-si merita banii ,dar sa-si mai ia si o teava de carbon mai solida decit 10X1 cit are originala.
Tubul l-am taiat in doua si am pus in el o bucata de teava de aluminiu de 20 cm lungime pe care am lipit-o cu cyano.Norocul meu a fost ca am gasit teava care se potriveste perfect in interiorul tubului de carbon.

La Juniorul meu, azi s-a rupt teava de carbon in zbor... A picat de la vreo 40m, cu pagube minime. Doar o aripa rupta si prinderea de la canopie din fata... In rest, totul functional...

Ce tija noua ar trebui sa comand?
0

#127 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 14 June 2008 - 09:57 PM

In primul rand ar trebui facute cateva poze...si trimise atat la graupner.de, cat si la dealerul local...eu am vorbit deja cu cei de la Graupner si asteapta dovezi... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif cu atatea semnale de la clienti, cred ca ar fi de datoria lor sa inlocuiasca piesa defecta...e clar ca e un defect de proiectare...sau un defect de lot... :D

Aceasta postare a fost editata de EZ*: 14 June 2008 - 09:59 PM

0

#128 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 15 June 2008 - 01:32 AM

EZ !.......la Graupner poate DA! ........INSA LA DEALERU LOCAL NICI SA NU TE GANDESTI SA ITI SOLUTIONEZE EL PROBLEMA! ....


POSIBIL O SA ITI RASPUNDA : ....SA-L TRIMITEM LA EXPERTIZA! :D :D





vorba aceea : NA-I CU CINE DOMNE!...........
ADOR VITEZA!!!
0

#129 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 15 June 2008 - 01:31 PM

Cum am mai spus si in posturile anterioare, am inlocuit lonjeronul cu unul de 10x8x1000. Cu acesta nu am vazut nici cea mai mica tendinta a aripilor de a aplauda. Am facut si picaje lungi, dar nu cu iesiri foarte bruste si totul a decurs foarte bine.
Intr-adevar lonjeronul din kit are "carnea" extrem de subtire si probabil ca ar rezista daca modelul ar zbura lin, iar pilotul ar sti exact ce sa ceara si mai ales cum sa ceara anunite manevre... acesta ffind motivul care m-a determinat si pe mine sa-l schimb. Poate ar fi bine sa-i faci o poza si sa o trimiti la Graupner, iar dupa ce acestia vor primi mai multe astfel de semnale putem fi siguri ca si vor reactiona cumva. Economia si febra preturilor scazute incepe sa-si spuna cuvantul. Nu cred ca dealer-ul local va avea cum sa te ajute.

Acel lonjoreon va fi extrem de bun in viitor la constructia/ramforsarea unui alt model pentru simplul motiv ca este foarte usor si se preteaza foarte bine pentru rigidizari de pana la 50 cm.

Am zburat Jr-S-ul meu ieri si am reusit pentru prima oara sa vad ce inseamna o termica. La inidcatiile avizate ale unui prieten am reusit sa-mi dau seama ce multe alte greseli de pilotaj mai faceam... dupa care am inceput sa gust din plin placerile planorismului. Daca pana acum mi s-a parut destul de plicticos, am inceput sa-mi schimb parerea. Capacitatea de planare a Jr-S este superba. chiar cu spoilere ridicate la aterizare tot trecea de mine mult mai repede decat vroiam. Un alt lucru care mi-a mai plaut este coada mare in T care iti spune destul de bine chiar si la departare pozitia in care se afla planorul.

Si da, uitasem, este putin greu de bot si a trebuit sa-l lestez pe coada.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 15 June 2008 - 01:51 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#130 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 June 2008 - 05:11 PM

big_ipaq, daca nu l-ai lipit foarte rau, ceeace eu nu am de gand sa fac, imbinarea jumatatilor este facuta cu dublu adeziv, nu lipit sa tina pana la rupere, ai putea face urmatoarele, ceeace am facut eu din start.
Din lonjeronul de aripa incerci sa recuperezi o bucata suficient de lunga ca sa o bagi in coada, iar cel din coada il folosesti ca punct de plecare ca sa mesteresti altul de aripa, de exemplu prin prelungurea lui cu doua segmente de 6mm de fibra de sticla care ar putea fi procurate de la pescari.
Sau iei ca Aburro un 10*8 si gata, e vreo 30 ron.
Dar ma tem ca nu mai ai ce recupera, din cate am auzit ruperea se face prin destramarea fibrelor in lung pe 20-30cm cel putin. Chiar ar fi bine sa pui o poza aici sa vedem si noi cum e.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 June 2008 - 05:13 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#131 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3622
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 June 2008 - 11:09 PM

Poate careva sa puna niste poze detaliate cu prinderea motorului si cum arata motorul prins pe model din interior.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#132 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 June 2008 - 11:18 PM

Vezi la pagina 3 a acestui subiect un review francez cu link-uri la o gramada de poze, asa de amanuntite ca am renuntat sa mai fac si eu.
Montura motorului este din ABS si arata cam asa:

http://pierre.rondel.free.fr/images2/Elekt...orS_kit_013.htm

daca apesi deasura imaginii pe sageata sus o sa ai si mai multe imagini.

O sa revin maine cu un mod pe care l-am facut ca sa rezolv problema cu atingerea firelor de clopotul motorului.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 June 2008 - 11:18 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#133 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 15 June 2008 - 11:24 PM

renatoa, la 15 Jun 2008, 18:11, a spus:

big_ipaq, daca nu l-ai lipit foarte rau, ceeace eu nu am de gand sa fac, imbinarea jumatatilor este facuta cu dublu adeziv, nu lipit sa tina pana la rupere, ai putea face urmatoarele, ceeace am facut eu din start.
Din lonjeronul de aripa incerci sa recuperezi o bucata suficient de lunga ca sa o bagi in coada, iar cel din coada il folosesti ca punct de plecare ca sa mesteresti altul de aripa, de exemplu prin prelungurea lui cu doua segmente de 6mm de fibra de sticla care ar putea fi procurate de la pescari.
Sau iei ca Aburro un 10*8 si gata, e vreo 30 ron.
Dar ma tem ca nu mai ai ce recupera, din cate am auzit ruperea se face prin destramarea fibrelor in lung pe 20-30cm cel putin. Chiar ar fi bine sa pui o poza aici sa vedem si noi cum e.

Cel din coada? Eu n-am primit in kit decat doua, unul care e lipit in fuselaj si cel din aripi.

O sa cumpar un lonjeron nou maine. Am cumparat o teava de 10x8 din fibra de sticla dar are 98g. Si o teava de aluminiu 10x9 dar si asta are 79g. Lonjeronul original are 24g...
0

#134 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 June 2008 - 10:04 AM

Poze motor si montura. Placa gri, din ABS, reprezinta solutia mea la frecarea firelor de clopot.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#135 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 June 2008 - 10:05 AM

una

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#136 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 June 2008 - 10:06 AM

doua

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#137 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 16 June 2008 - 10:12 AM

Super renatoa! Este de departe cea mai buna solutie de evitare a frecarii firelor. Sa vad daca ii mai pot face si eu ceva de genu asta... tinand cont ca al meu este deja lipit.....
Daca voi reusi ceva voi pune si poza.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#138 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 June 2008 - 11:30 AM

Pentru cei la care este deja lipit vin cu inca una, poate va da idei...
La un bidon de apa plata de 5L, orice marca, gura are diametru exact cat montura motorului. Nici cel mai mic joc nu apare!
Se poate taia un inel cu care se vina pe interior la un EJS gata lipit, astfel incat sa tin firele departe de motor. Dar ma tem ca va obtura priza de aer.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 June 2008 - 11:31 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#139 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2008 - 11:44 AM

a zburat cineva cu lipo 3s ? se incinge motorul daca lucrezi mult cu el ?
0

#140 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 16 June 2008 - 12:07 PM

Eu zbor NUMAI cu 3S si ocazional mai pun si 2S(de-astea am numai doua pack-uri dealtfel) si pot sa spun ca motorul e in limite normale pentru ca asa cum am mai spus la 3S NU se poate trece de jumatea mansei la gaz decit daca vrei neaparat sa-l vezi bucati.
Deci se poate fara probleme.


P.S
Maxim am folosit motorul cu 3S 2200 ,25 minute dupa timerul de pe statie care cronometreaza doar cind mansa pleaca de la zero(sau la mijloc sau full ,dupa caz.) si nici regulatorul care e de 25A nu plingea.
Cele 25 min au fost cu motor ,restul pina la o ora(si peste)au fost fara motor deci solicitarea a fost nspre minim.

Aceasta postare a fost editata de alexroad: 16 June 2008 - 12:14 PM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#141 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 16 June 2008 - 12:28 PM

Eu zbor in principal cu 2S 2000. Insa am folosit si 3S 2200 si confirm faptul ca mansa la jumatate de gaza este mai mult decat necesar. Nu am observat incalziri excesive, toate componentele fiind in limite acceptabile.
Cu 2S 2000 am zburat ceva mai mult de 30 min in conditiile in care nu am prins termica si urcam cu motor dupa care planam pana pe la 10m .. si tot asa. La 2S urca bine cu gaz pe la 80-90%. De asemenea urca foarte frumos si in viraj.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#142 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 16 June 2008 - 12:37 PM

Cu 3S dureaza sub un minut cu urcare lenta (sa te poti bucura de el) sa atingi plafonul maxim daca vrei si apoi sa poti plana.
De obicei ii mai dau cite o pauza si la urcare pentru a specula eventualii curenti si daca ii gasesc si reusesc sa ma tin de ei ,eu nefiind chiar profesionist in termica,mai punem ceva in plus la timpul de zbor.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#143 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 June 2008 - 12:43 PM

Exista semnalat un caz de incalzire motor in zbor pana la topire montura. Autorul o pune pe seama 3s.
Din moment ce trebuie sa te chinui sa tii mansa la jumatate, mai ales la statii necomputerizate, nu inteleg de ce sa nu cumperi un 2s 3000 mah in loc de 3s 2000mah, la aprox aceasi greutate si pretz si sa zbori probabil tot cam atat, dar mai sigur ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#144 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 16 June 2008 - 08:23 PM

Nu inteleg cum te chinui sa tii mansa la jumate dar fiecare face ce vrea si in privinta accu.,daca ai 2S mai multi nu te opreste nimeni sa-i folosesti.
In ce priveste statia e adevarat ca una computerizata iti ofera mai multe ,dar nu inseamna ca nu se poate pilota fara o statie super desteapta .Asta ar insemna ca ce cu posibilitati financiare limitate sa abandoneze.
Asta e parerea mea.
Chestia cu motorul ars la 3S e adevarata daca a mixat din statie gazul cu elevonul sau fara mixaj l-a tinut tot timpul pe coborire si gazul maxim, ca altfel o ia fara alta comanda in loopinguri la energia care o are cu 3S.
Sa fortezi un motor in asa hal si pe urma sa mai si postezi pe un forum ca si cind ar fi ceva neinregula cu modelul., mie personal mi se pare o prostie.
Ce am spus cu 3S este ceva ce am facut eu si nu vreau sa para ca si cind fara asta nu se poate.In modelism se poate(aproape)orice si fiecare are dreptul sa experimenteze si sa-si spuna reusitele sau nereusitele!!! :rolleyes:
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#145 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2008 - 07:05 PM

L-am inaugurat si eu.

http://album.apropo.ro/index.php?tree=10&cst_id=18488

observatiile mele:

1. ar cam trebui 2 celule - la 3 celule este greu de bot si viteza este prea mare
2. trebuie sa tii ochiul pe el - se angajeaza mai repede decat easyglider (pe care il cunosc), dar fara tendinte de a se lasa pe o aripa
3. prinde termica bine :D
4. motorul se incalzeste la 3s dar nu deranjant (e planor ... nu il tii incontinuu cu motorul pornit)
5. il vand ca mai mult imi place sa ma dau cu un acrobat (m.i. daca sunteti interesati)
0

#146 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 24 June 2008 - 10:34 PM

Tempus, la 23 Jun 2008, 19:05, a spus:

5. il vand ca mai mult imi place sa ma dau cu un acrobat (m.i. daca sunteti interesati)

Foarte simpatica replica remarca ta. Si mie imi place sa ma dau mai mult cu acrobate... primul meu model din 'cariera' fiind o spuma Extra330 http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif.
Insa Jr-ul mi-a deschis o alta dimensiune in ale pilotajului... invat unde se poate forma o termica, diverse notiuni ce tin de meteo etc...
Nu mi se pare extrem de usor de pilotat si tocmai de aceea imi place si mai mult. Cat despre CG, am atasat cam 25g Pb chiar pe coada si am rezolvat problema ... probabil ca inca 5-10 gr ar fi suficiente si pentru varianta 3S. Nu cred ca 30g de lest ii influenteaza in vre-un fel performantele.

Alte observatii din zborurile mele:
- in termica aproape ca se poate opri in loc
- pastrarea termicei se face folosind in special deriva
- capabil de a atinge viteze mari - tinuta de zbor excelenta in acest caz
- in limita de viteza are tendinta de a se rastuna pe o aripa sau, dupa caz, sa puna botul in jos puternic
- senzatie accentuata de zbor 1:1 (vazut de afara :lol:)... ma refer la traiectoriile ample
- urca foarte repede si in acelasi timp urcarile in viraj "derapat" sunt deosebit de elegante
- aterizeaza unde vrea el - asta tine de personalitatea modelului meu :D - de fapt vreau sa spun ca portanta este foarte mare, astfel incat la aterizare are viteza destul de mare si nu iti vine sa-l trantesti doar ca sa fie aproape... chiar si cu spoilere activate -> inca in studiu intensiv!
- vizibilitate pozitionala buna la distante mari datorita ampenajului in T
- ergonomie perfecta - electronica se monteaza/demonteaza fara nici un fel de probleme. Transportul este foarte usor datorita stabilizatorului demontabil... practic il poti cara in sacosa :)

Principalele mele greseli de pana acum:
- la urcare cu motor in full inchideam brusc gazul mentinanad un unghi de atac pozitiv -> rezultatul era intrarea rapida in angajare. Asadar un scurt "level flight" pentru recuperarea rapida a energiei este necesar inainte de inceperea efectiva a planarii.
- viraje in principal din eleroane -> rezultat viraje in "colturi". Folosind in principal deriva se obtin niste traiectorii de zbor mult mai "rotunde"
- cu siguranta mai sunt si altele, insa nu le-am descoperit inca :D
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#147 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 24 June 2008 - 11:00 PM

interesante remarci...cu siguranta de ajutor in momentul lansarii...:lol:
0

#148 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 25 June 2008 - 09:27 PM

Azi am primit tubul pentru aripi dar o greseala a facut sa-mi fie expediat un tub de 8X6 in loc de 10X8 ,dar tot raul inspre bine pentru ca am introdus cel de 8X6 in cel original si pentru diferenta de un mm am pus silicon cu care dealtfel s-a si lipit.
Acum pot sa fac fara probleme orice si chiar am incercat citeva picaje cu niste iesiri de-mi sta inima la primele dar apoi am vazut ca aripile isi mentin forma si m-am linistit.Pe linga asta am si flapsuri ,incit face aterizari de mai mare dragul.
Comentariul lui @Abburo e demn de luat in seama pentru cei care acum incep cu EJ-s ,deoarece toate cele spuse se adeveresc.In ce priveste virajele eu folosesc ambele :deriva si eleroane

Spor la zbor :o
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#149 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 June 2008 - 07:55 PM

Subscriu la virajul deriva + eleroane.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#150 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2008 - 02:26 PM

Aseara a avut loc primul zbor al unui Junior in Craiova.
Horia este cel care a avut onoarea si, ciudat... Concluziile sunt total pe dos fata de cele citite pana acum...
Pe scurt, i se pare instabil si greu de zburat de catre un neinitiat. Plus ca urcarea cu 2s mie personal mi s-a parut greoaie, in nici un caz "vertical", "racheta" si alte epitete intalinite pana acum. Asta nu inseamna ca ar cere 3s neaparat, am o banuiala ca pack-ul este de vina, este un s2 recuperat dintr-un 3s care a suferit un scurt si sunt sanse mari ca nici celelate doua sa nu le fie prea bine. Cert e ca se incalzeste bine. Pack-ul, motorul si ESC-ul sunt OK.
Dupa Horia a urmat Catalin, si el prezent aici, posesor de licenta planorism si EG, deci cu toata competentele necesara. Lui nu i s-a parut chiar asa rau, comparabil cu EG-ul lui. I-a placut indeosebi planarea lunga la aterizare.
Asta seara iesim din nou si mai povestim.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 21 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro