Tempus, la 23 Jun 2008, 19:05, a spus:
5. il vand ca mai mult imi place sa ma dau cu un acrobat (m.i. daca sunteti interesati)
Foarte simpatica replica remarca ta. Si mie imi place sa ma dau mai mult cu acrobate... primul meu model din 'cariera' fiind o spuma Extra330
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif.
Insa Jr-ul mi-a deschis o alta dimensiune in ale pilotajului... invat unde se poate forma o termica, diverse notiuni ce tin de meteo etc...
Nu mi se pare extrem de usor de pilotat si tocmai de aceea imi place si mai mult. Cat despre CG, am atasat cam 25g Pb chiar pe coada si am rezolvat problema ... probabil ca inca 5-10 gr ar fi suficiente si pentru varianta 3S. Nu cred ca 30g de lest ii influenteaza in vre-un fel performantele.
Alte observatii din zborurile mele:
- in termica aproape ca se poate opri in loc
- pastrarea termicei se face folosind in special deriva
- capabil de a atinge viteze mari - tinuta de zbor excelenta in acest caz
- in limita de viteza are tendinta de a se rastuna pe o aripa sau, dupa caz, sa puna botul in jos puternic
- senzatie accentuata de zbor 1:1 (vazut de afara :lol:)... ma refer la traiectoriile ample
- urca foarte repede si in acelasi timp urcarile in viraj "derapat" sunt deosebit de elegante
- aterizeaza unde vrea el - asta tine de personalitatea modelului meu :D - de fapt vreau sa spun ca portanta este foarte mare, astfel incat la aterizare are viteza destul de mare si nu iti vine sa-l trantesti doar ca sa fie aproape... chiar si cu spoilere activate -> inca in studiu intensiv!
- vizibilitate pozitionala buna la distante mari datorita ampenajului in T
- ergonomie perfecta - electronica se monteaza/demonteaza fara nici un fel de probleme. Transportul este foarte usor datorita stabilizatorului demontabil... practic il poti cara in sacosa :)
Principalele mele greseli de pana acum:
- la urcare cu motor in full inchideam brusc gazul mentinanad un unghi de atac pozitiv -> rezultatul era intrarea rapida in angajare. Asadar un scurt "level flight" pentru recuperarea rapida a energiei este necesar inainte de inceperea efectiva a planarii.
- viraje in principal din eleroane -> rezultat viraje in "colturi". Folosind in principal deriva se obtin niste traiectorii de zbor mult mai "rotunde"
- cu siguranta mai sunt si altele, insa nu le-am descoperit inca :D