Modelism - RHC Forum: accident azi pe chitila - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

accident azi pe chitila s-a lasat cu sange

#61 Useril este offline   Picco2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 28-December 04

Postat 19 May 2008 - 10:06 PM

Gabimal,

cu nervi nu se rezolva nimic. Nu pe camp, ci in general in viata.

Ca sa stii cine iti scrie, iti spun ca eu sunt omul ala cu "sulul de hartie igienica"...
In realitate a fost trusa de prim ajutor de la masina, a fost noua sigilata. Nu au ajuns bandajele din ea, apoi cineva a adus a doua trusa. Deci au mai sarit si altii in ajutor.

Din pacate am asistat la numeroase accidente la aero. Am fost si eu de cateva ori la Municipal atat in calitate de pacient cat si de sofer. Drumul pana la spital de la camp este foarte lung....
Sambata si Duminica nu se poate merge decat la Municipal la garda (cel mai aproape loc de urgenta). In timp am incercat la Panduri dar am fost refuzati deci...trebuie mers la Municipal.
Pentru Clinceni in caz de 112 se mai poate merge la aerodrom unde exista asistenta medical pentru cei de la 1:1 sau in unitatile militare de alaturi.

Regulile tale Gabimal mie mi se par ok.
As mai include pe lista o verificare tehnica facuta de cate un coleg, fie si vizuala. Chiar in ziua accidentului am vazut pe un model fire la un servo inodate si acoperite cu izolirband panzat. Proprietarul a zis ca merge si asa....

Pe orice aerodrom exista un CZ-condcator de zbor care dicteaza cine si ce face (la avioanele mari).
La ce aglomeratie este pe Chitila poate si un astfel de coordonator ar fi necesar. Se poate face cu randul.

Gabimal, cu persoane ca Domnul Man senior trebuie sa fi politicos. Dansul face modelism de 50 de ani, are o experienta uriasa si merita respect. Chiar daca uneori greseste.
Acum cativa ani pe Clinceni, mi-am permis sa-i fac "observatie" domnului George Craioveanu, legenda vie aero RC. Dansul zbura peste masini la joasa inaltime. L-am rugat pe un ton reverentios sa renunte la zborul periculos pentru noi si dansul nu s-a suparat deloc. Conteaza deci tonul.

As mai vrea sa punctez ceva despre raspundere vis-a-vis de zbor.
Cativa de pe forum m-au vazut zburand RC. Am zburat si acrobate, biplane, trainere. Am avut si cativa elevi.
De cativa ani buni nu am mai zburat. Am vizitat campul de la Chitila si nebunia zborului a reintrat in sange.
In Sambata cu accidentul am venit cu o Katana noua. Am rodat motorul si am facut teste la sol (range, comenzi, tren, motor). Mi-ar fi placut sa-l zbor totusi m-am abtinut. L-a rugat pe Manac sa-l ridice insa el a refuzat politicos. Asa ca l-a demontat si l-am bagat in portbagaj.
Modelul a fost zburat Duminca de Dragosescu pe Clinceni.
Ce vreau sa spun este ca zborul RC nu este o joaca.
Cand pui mana pe statie iti asumi o mare raspundere !
0

#62 Useril este offline   Gabimal 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 23-August 04
  • Gender:Male

Postat 19 May 2008 - 10:36 PM

Picco2, la 19 May 2008, 22:06, a spus:

Ca sa stii cine iti scrie, iti spun ca eu sunt omul ala cu "sulul de hartie igienica"...
In realitate a fost trusa de prim ajutor de la masina, a fost noua sigilata. Nu au ajuns bandajele din ea, apoi cineva a adus a doua trusa. Deci au mai sarit si altii in ajutor.

Regulile tale Gabimal mie mi se par ok.

Gabimal, cu persoane ca Domnul Man senior trebuie sa fi politicos. Dansul face modelism de 50 de ani, are o experienta uriasa si merita respect. Chiar daca uneori greseste.

Ce vreau sa spun este ca zborul RC nu este o joaca.
Cand pui mana pe statie iti asumi o mare raspundere !

Picco2,

A doua trusa de masina a fost a mea, tot noua, tot sigilata. Eu am fost celalat om care a sarit si primul dealtfel... Impreuna am fost 2. Restul spectatori...

Regulile pe care le-am postat eu au fost luate de pe un site din afara si traduse, nu-mi apartin iar ce scrie acolo mi se pare destul de normal pentru o activitate ca cea depusa de noi pe camp, nu cum au zis altii "sunt reguli pt americani..." - da saracii, sunt idioti, stiu, insa la ei poate nu exista harababura de la noi.

De acord cu tine in privinta domnului Man senior, trebuie acordat respect insa acesta ar trebui sa fie reciproc. Atunci cand te ia peste picior nu-i permit... am o varsta, nu sunt un putoi de 15 ani. Si daca dansul face modelism de 50 de ani, tot respectul insa astfel de "scapari" nu trebuiesc tolerate, timpul trece si se schimba multe, ar trebui sa "ajunga la zi". Acum daca este o "legenda" nu inseamna ca trebuie sa-i permitem sa ne taie picioarele sau mai stiu eu ce.

Regulile nu vor fi respectate decat cu ajutorul TUTUROR. Trebuie sa fim foarte atenti la ceea ce facem, cum ai spus si tu: "Cand pui mana pe statie iti asumi o mare raspundere !". Deasemenea trebuie sa-i ajutam si pe cei de langa noi sa le respecte, mai cu vorba buna, mai cu un ghiont chiar daca ne sunt prieteni buni...

Am ajuns la concluzia ca la noi in tara asta de 2 lei nu poti sa faci treaba decat cu bata si cu sula in coaste. Nu vrem sa se ajunga la asta. Este pacat ca desi suntem o mana de oameni nu reusim sa ne intelegem intre noi.

Nu vreau sa supar/jignesc pe nimeni dar pur si simplu nu se mai poate continua in stilul asta, este o debandada prea mare si riscul de accidente este crescut. Mai sunt si copii care vin la camp. Nici nu vreau sa ma gandesc ce putea face acel termic daca se oprea intr-un copil de 10 ani... Doamne fereste!

Daca nimeni nu se impune si da putin militaria jos din pod unde ajungem?

Poate o sa fiu aratat cu degetul, poate lumea o sa se uite chioras la mine dar eu zic ca am spus doar adevarul iar daca cineva s-a simtit in vreun fel "lezat" de ceea ce am spus pana acum, acela cred ca are o problema.
0

#63 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 19 May 2008 - 10:46 PM

Ce tot va certati atata ma....pe mine Man m-a invatat acum 23 de ani sa fac avioane si pt. mine e cel care ma invata nu numai avioane ci m-a invatat sa fac ceva util, multe din ceea ce stiu sa fac in ziua de azi i se datoreaza lui, nu numai ca invatatura ci si ca mod de gandire......si cu toate astea nu ii tin nici partea dar nici nu dau cu noroi.......putea sa fie chiar fica-mea, cu toate ca in acest caz nu stiu cum as fi reactionat......ca sa evitam astfel de evenimente , regula trebuie sa fie pt. toti.....de la cei de 10 ani pana la cei de 100 de ani.....asta e discutia......respectul fata de noi insine e cu totul o alta problema care nu are nici o legatura cu zborul RC si tine de latura umana......si acel respect trebuie sa il avem cu totii......ca ala a zis una, ca altul a zis alta......asa discutia va continua la nesfarsit si se indreapta spre "care e cel mai tare din parcare"......nu cred ca asta e scopul
Acest set de reglementari sunt necesare pentru e evita accidentele si atat...

P.S. Discutia poate continua evident la nesfarsit........dar nu facem decat sa incarcam server-ul RHC..... :)

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 19 May 2008 - 11:12 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#64 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 May 2008 - 11:21 PM

una peste alta .......alte masti aceasi piesa .....o sa ajungem sa zburam modelele cu armuri pe noi si casca de protectie ....mai mare rasu ca nu ne putem intelege intre noi si nu suntem in stare sa pastram un regulament ..pt securitatea noastra si a celor din juru nostru .

bine zis : DACA ESTI PROST ...STAI ACASA!

DIN TOT CEEA CE AM CITIT PANA ACUM ...va spun sincer ca in cateva saptamani totul se va uita ...si nu se va face nimik ...asa cum a spus si SILVIU 66...te lupti cu morile de vant!.....



asta e realitatea ..... :)
ADOR VITEZA!!!
0

#65 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 19 May 2008 - 11:44 PM

hash84, la 17 May 2008, 21:33, a spus:

exista o zona totusi cu iarba mai mica. partea proasta : este FOARTE de aproape de mashinile parcate. se decoleaza cu termice din aceasta zona.

A..am priceput. Deci cu alte cuvinte iarba mica a fost parcata langa masini, nu masinile langa iarba mica. Mic mai e campu' ala al naibii.

Oricat de regretabil ar fi incidentul respectiv, si-i urez vindecare rapida lui Florin, nu pot sa nu constat ca instinctul de autoconservare este total absent la intalnirile pe camp. Acest instinct care te face chiar daca treci strada pe trecere sa te si asiguri sa nu vina vre-un idiot. Mai conteaza dupe ca tu n-ai avut nici-o vina?.
Nu stiu de ce, da' cu cat e campul mai mare cu atat se inghesuie lumea mai mult una intr-alta de parca ar fi iarna si si-ar tine de cald.
N-am vazut prea des persoane care chiar daca mosmondesc la modele sa ridice ochii cand ii survoleaza cineva. Norocul lui Florin este ca el a facut-o; altfel nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca-l prindea ghemuit.


Deci prima regula e sa te asiguri tu ca nu te expui vreunui pericol.
Apoi pista amenajata ad-hoc; in sensul ca : " de unde decolam?. De aici. Bun, masinile 20m mai incolo si cu botul inspre pista". In felul asta-i vezi pe toti care incarca, pornesc si regleaza motoare. Nu se decoleaza decat dintr-un capat al pistei si se aterizeaza tot dinspre acel capat. Nu in stanga, dreapta,
Prin rotatie, toti fac planton pe rand in pauza de tigara sau de zbor. Cat stai 10 min te poti uita la restul si atrage atentia daca se pregateste cineva de decolare din alta parte sau alte nereguli.
Cu frecventele am vazut ca se cam intreaba in general da' nu poti fi niciodata sigur.

Oricum, un regulament e binevenit, dar sa nu uitam ca nu va elimina riscul de accidente. Asa ceva e imposibil. Fie vb. intre noi, daca scapi modelul de sub control nu mai conteaza de unde l-ai decolat si ca ai avut liniste rc. Inerent se va duce unde e lume mai multa.
Deci: paza buna trece primejdia rea.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 19 May 2008 - 11:45 PM

0

#66 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 20 May 2008 - 12:09 AM

Mda....no coment......foarte "bine zis"......si cine va fi acela care va considera cine este prost sau nu....sau probabil noi nu am fost incepatori niciodata......este vre-unul dintre noi atat de specialist si are model incat sa nu pateasca niciodata vre-un accident....???.....nu cred...se intampla accidente la aeronave care nu suporta comparatie cu aeromodelele noastre ca si grad de complexitate, iar aia respecta LEGI nu reguli si tot si-o fura uneori.......faptul ca se va uita......este foarte probabil ....ce s-a intamplat nu are revers, ideea e .....CE FACEM sa nu se mai intample.....
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#67 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 20 May 2008 - 12:11 AM

Chitila are ceva aparte ......
Reguli se pot face dar musai respectate.
Suntem o comunitate destul de restransa cu personaje de la A la Z.
Unii cu bun simt , altii ...
Unii sunt buni piloti , altii invata...
Optam sa mergem acolo pentru a fi impreuna.Altii zboara singuri.
Arma este obiectul dar nu are nici o treaba cu cel care o foloseste.Asta o stabileste ..justitia.
Musai tunsa iarba pentru termice / probabil ca pentru electrice nu.

....si toate astea fiind ok, mai porneste antena aia din spate (cea care se-nvarte) fara sa se-nscrie pe tabelul de frecvente.
Un subiect inexistent pe acest forum ar fi "Spovedaniile aeromodelistului"
Bunul simt cred ca nu e nativ,trebuie cladit.

Numai bine!..si daca mesajul este off-topic....tomberonul e de el :)
0

#68 Useril este offline   Nemessis 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 19-April 04

Postat 20 May 2008 - 07:10 AM

Marinaru, la 18 May 2008, 07:18, a spus:

De cand s-a aglomerat zona de zbor, ramanea doar o chestiune de timp sa se produca si un accident..............

Fratilor,

Eu sunt autorul nefericitului accident si-mi pare rau de ce sa intamplat. Mii de scuze lui Florin.
Nu vreau sa par sarcastic, dar ma gandeam de mult cum va fi primul accident pe Chitila si nici o clipa nu mi-am inchipuit ca eu voi fi autorul.
Nu trebuia sa se intample asta pentru a face reguli de zbor.

Vor fi si din aceia care vor ignora regulile de decurg din acest incident neplacut, dar depinde de noi toti sa ne impunem punctul de vedere.
a zbura.....zburare, din prima conjugare!
0

#69 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 20 May 2008 - 07:43 AM

Dupa cum stiti .. am 2 personalitati si o dezvolt pe a treia.. daca va mai certati intra zburatoru 3d si sterge tot si lasa doar poza cu florin la spital... Ala e singurul lucru pe care trebuie sa il avem in vedere sa nu se mai intample.


Fiecare cu ideile lui fixe... daca avem 3 reguli simple .. hai 4 (alea 3 de mai sus.. + un sistem de verificare a frecventelor) e de ajuns...

Daca cei care nu au inteles sunt indrumati prieteneste spre pista, masinile sa fie parcate mai departe de pista incepatorii sunt ajutati... 80% din drumul catre un loc de zbor ok e facut.. restul le rafinam pe parcurs... Nu poti sa impui toate regulile alea de la inceput.. Multe dintre ele se respecta si acum.. tin de instinctul de conservare ... altele le facem pt ca tinem la modelel noastre...

Mult bla bla ca de obicei pe forum... Scurt si concis baieti ca altfel nu intelege nimeni nimic.

Ce ziceti.. sunteti de acord cu mine sau sterg tot ? :D (glumesc..)
DT
0

#70 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 20 May 2008 - 07:54 AM

Gabimal, la 19 May 2008, 20:47, a spus:

ERASER, la 19 May 2008, 17:03, a spus:

Celelalte reguli listate de Gabimal cam suna a aberatii americane si ar trebui considerate cel mult niste indicatii pt incepatori.

Explica-mi si mie de ce sunt aberatii? Care punct ti se pare "americanism" ?

Daca tu esti mai experimentat ca si pilot si stii regulile astea, le respecti in totalitate? Daca da, respect dar gandeste-te ca sunt multi incepatori, care ar fi bine sa le citeasca si ei macar o data.

Fara suparare.

Pai asta am spus si eu, ca pot fi niste indicatii pt incepatori.
Sa incluzi in regulament ceva de genul pct 14) NU INCARCATI ACUMULATORII IN TIMP CE CONDUCETI e dea dreptul hilar si americanesc.

Alte puncte de comentat/eliminat ar fi 3, 5, 10, 21, 25. Unele sunt atat de fundamentale incat nu trebuie mentionate (25) iar altele sunt aberante (21, 3, 5).

Regulamentul lui Silviu este de bun simt, un minimum care trebuie respectat si care a fost conceput ca sa nu se supere nimeni. Cred ca ar trebui adaptat / combinat cu regulile lui Gabimal.

Problema este totusi aplicarea regulamentului. O solutie ar fi impartirea de fluturasi la camp. Cineva il va citi, sunt sigur, chiar daca va fi sotia / prietena si nu modelistul, un pas inainte tot se va face. Nu incerca sa-l impui cu bata ca se poate rasfrange asupra ta si se alege prafu' de tot ce se creioneaza aici. Eu cred ca daca se delimiteaza permanent o zona de parcare, cum am spus, cu tarusi batuti adanc care vor rezista cativa ani acolo, fara panglici sau placi de beton si se va tunde o pista, va fi deja mult mai multa ordine. Cu timpul lumea se va civiliza de la sine dar mai dureaza.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 20 May 2008 - 07:56 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#71 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2008 - 08:07 AM

SILVIU66, la 19 May 2008, 18:08, a spus:

atasat aveti un draft de regulament gandit de cei mai vechi in aeromodelism.
poate va mai vin ceva idei.

chiar ma miram de ce nu intervii(atit ca autoritate pe forum, cit si ca entitate participanta direct la elaborarea acelui regulament de la clinceni...).
nu cred ca trebuie sa avem vreo retinere cind se pune problema sigurantei la rc, MAI ALES LA AERO...
pentru cei care poate nu au suficiente informatii, regulamentul postat de sicstiisicsu' a fost alcatuit cu contributia unoara dintre cei mai implicati, de-a lungul timpului, in rc-ul autohton...cred ca atinge destule aspecte delicate, chiar daca nu putem avea pretentia ca-i complet si suficient, dar macar astea sa se incerce a fi respectate...
si inca ceva: daca gresesti(in privinta sigurantei rc), nu cred ca are importanta cine esti!greselile trebuie platite, indiferent sub ce forma!
bafta si minuni!

Aceasta postare a fost editata de mizzone: 20 May 2008 - 08:25 AM


"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#72 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 May 2008 - 11:41 AM

Daca tot va organizati in stil propriu (ca nu-i ca la noi, la Timisoara, Arad, Oradea, Cluj, Bistrita, Alba, Sebes, Brasov...., e ca la voi), de ce nu abordati solutia cu lider (metoda militara) ?

Numiti pe unul sef de zbor (de exemplu primul venit, cel mai batrin, cel mai vechi, cel mai mare, cel cu motorul cel mai mare...care vreti voi), si puneti-l sa aplice ordinea (ordinea sau regulamentul vostru, eu nu am comentarii la asta). Atunci toti va inscrieti la lider, si cind decolati va uitati la el sa va lase. Da si celalti trebuie sa-l ajute, cum apare unul nou sau calca careva in strachini, nu-l lasati asa de capul lui (nu-i vina lui ca nu s-a nascut cu disciplina'n cap) il trimiteti la lider, sa-i aplice regulamentul. Cu cit zburati mai mult, cu atit aveti mai mare nevoie de ordine, si nimeni nu vine sa v-o faca acolo.
0

#73 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 May 2008 - 12:01 PM

vlad1, la 20 May 2008, 12:41, a spus:

Daca tot va organizati in stil propriu (ca nu-i ca la noi, la Timisoara, Arad, Oradea, Cluj, Bistrita, Alba, Sebes, Brasov...., e ca la voi)...

Simt o oarecare ostentatie in afirmatie si da, asa e la noi....in fiecare weekend, se aduna in ultima vreme aprox 30-40 emitatoare pe un singur camp (Chitila)....slava Domnului ca mai sunt si alte locuri de zbor, ca altfel numarul ar creste considerabil si ar fi si mai groaznic....
Si cel mai complicat este ca putini vin singuri....lesne de inteles ce de oameni se aduna acolo!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 May 2008 - 12:05 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#74 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 May 2008 - 12:28 PM

Cu atit mai mult trebuie sa va organizati.
0

#75 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 20 May 2008 - 12:37 PM

vlad1, la 20 May 2008, 12:28, a spus:

Cu atit mai mult trebuie sa va organizati.

Te asteptam la Bucuresti.. lumea vine pe chitila incepand cu ora 12-13 in general. Sa faci tu ordine.. si sa organizezi. Sa iti iau niste apa in drum spre camp ?.. ca e cald rau.

Vlad1.. am vazut clubul vostru de la oradea.. sunteti o mana de oameni . Pt tine e simplu sa dai sfaturi i (cum fac si altii care nu calca pe camp) . mai ales ca sunteti toti prieteni.. si restu de reguli sunt de la sine din cauza ca zburati pe sau langa aerodromul ala.. La fel era si la clinceni.. stiam cu totii ca daca zburam intr-o zona naspa.. nu colegilor nostri trebuia sa dam socoteala.. ci comandantului.. care n-are mama n-are tata.. ne trata pe toti ca pe copiii oligofreni daca greseam..indiferent de varsta. El era bau bau.. aici.. nu exista.. degeaba dai sfaturi ... sunt truisme.. stim si noi ca trebuie sa ne organizam...


Oricum eu inchei aici... nu mai comentez.
DT
0

#76 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 May 2008 - 12:47 PM

Multumesc de invitatie si pentru exemplul dat (eu nu am indraznit).

Nu faceti ca mine (noi), da macar faceti ca altii care au rezoolvat aceasta problema (deja). Uite la Alba, Ripa rosie.... nu doare asa de rau sa copiati un model reusit.
0

#77 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 May 2008 - 01:43 PM

Acuma, ca vad reticente in a primi un sfat, hai sa detaliez un pic:

- eu nu va dau sfaturi (eu nu mi-am permis asta), v-am dat exemple (da numai concrete, reale...), va rog frumos mai cititi mesajele mele, poate va ajuta
- da marinare, si la Timisoara, si la Arad, si la Oradea, si la Cluj, si la Bistrita, si la Alba, si la Brasov..... s-a intimplat sa se adune 30 - 40 de piloti odata (nici n-am sustinut ca asa de des ca la voi), si s-au descurcat binisor. Am evocat Ripa ca ultim model calendaristic (pregnant), nu costa si nu doare, se poate.....
- zod, ca de obicei o dulceata (desi un dulcet ca sa nu supar bogdan-ul) amabil, si la obiect, dupa posibilitati.

Ce e asa de greu sa-l numiti pe unul sef (dintre voi) ?. De ce nu va place ideea ca altii au reusit inainte ?
0

#78 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 20 May 2008 - 02:12 PM

Salut ,

Nu incerc acum sa relatez momentele de "indisciplina aero " la care am fost martor in scurtul timp de cind am inceput si eu sa agit un aeromodel in aer pe Chitila,vreau sa fac o propunere legata de organizarea locului de zbor ( asta numai in cazul in care este posibil) dupa modelul 1/1, adica pista de zbor , linie de avioane ( pentru verificari inainte de zbor) si punct "tehnic" ( mai concret o parcela cu iarba tunsa unde poti face interventii la model ,rodat si reglat motoare ) situat mai departe de parcare si PDA .
Legat de capitolul pista as propune amenajare unei a doua piste mai la sud-vest aprox 4/600m pe directia releului de radiolocatie ( este o teava de 1/2 m in locul respectiv) pentru incepatori ,care ar avea mai mult spatiu de manevra la decolare sau pentru heli nitro ( avionul care a produs accidentul este o gluma pe langa un TRex 600 scapat de sub control)
Pentru amenajari pot sa contribui financiar si sa" prestez " munca patriotica .

Bafta si CAVOK
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#79 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 20 May 2008 - 02:40 PM

Citez:

"IE DE NE ACCEPTAT CE S-A INTAMPLLAT IERI !!! Iar daca nu lom masuri..."

!!!
0

#80 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 20 May 2008 - 02:47 PM

vlad1, la 20 May 2008, 14:43, a spus:

Ce e asa de greu sa-l numiti pe unul sef (dintre voi) ?. De ce nu va place ideea ca altii au reusit inainte ?

vlade sa-ti explic eu ca sa intelegi:
NIMENI NU VREA SA FIE SEF!!
-cel ce e sef organizeaza toate alea,nu are timp de zbor;
-isi ia injuraturi daca cumva a umplut masina cu modele in loc sa aduca tabela de frecvente,tarusii si banda de delimitare,
-in caz de doamne-fereste ,o pateste si el odata cu cel in cauza ca deh el era la organizare....

ne place ideea ca altii au reusit inainte,numai ca omiti un fapt esential: acolo ( unde s-a reusit,ca si asta cu reusitu e discutabila )exista un organizator.la noi nu exista.pur si simplu se strang oameni pe camp si zboara.

@rontaila

Citeaza

mai concret o parcela cu iarba tunsa unde poti face interventii la model ,rodat si reglat motoare situat mai departe de parcare si PDA ........ ..[]..........as propune amenajare unei a doua piste mai la sud-vest aprox 4/600m ......


greseala absolut grava.ce faceti incepeti sa urlati pe camp de la o pda la alta care in ce canal zburati??

in mod clar la orice intalnire,orice zbor in comun exista UNUL SINGUR CARE ORGANIZEAZA.putem sa-i spunem C.Z. ca la orice aeroport/aerodrom.
ala e capu' limpede....ala e "the shit" !! si nu poate alerga intre doua piste asezate la 600 de m distanta.

financiar vor sa contribuie multi...chiar si eu desi zbor rar acolo....dar cand ma gandesc ca o sa se umple de vile am o mica retinere...
flying is my life...
0

#81 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2008 - 03:45 PM

nu cred ca notiunea de SEF ar fi cea mai indicata...poate, mai degraba, cea de RESPONSABIL DE ZBOR...dar, si in definitiv, de unde atita constiinta si responsabilitate individuala la actualul peisaj rc autohton, in conditiile deja celebre pe care le-am constatat, mai ales in ultimii ani?
vin la cimp oameni care nu stiu ce frecventa au; vin la cimp oameni care cred ca daca au o statie si ceva ore de simulator, pot ridica din prima un model in aer,singurei, crezind ca ... daca-i mai mititel ... nu produce belele; vin la cimp oameni care cred ca, daca au traforat/timplarit la viata lor cit juma' de mobexpert, au dreptul irevocabil la a accede rc-ul...si exemplele pot continua, mult prea multe, din pacate...
eu cred ca vom avea accidente mult mai grave decit recentul chitilesc, chiar foarte curind, si de o anvergura/gravitate mult mai mari...este inevitabil, in conditiile in care vad ca oameni, pentru care conteaza mai INTAI sa se simta BINE, si mai APOI, in SIGURANTA, au acces la emitatorul rc, si va trebui sa ne ferim bine de tot...faptul ca are unul sau altul ani de modelism lemnos "in spate" nu da dreptul nicidecum la scutiri de admonestari, iar daca se calca-n strachini din punct de vedere al sigurantei rc, nu cred ca are nimeni dreptul sa greseasca si sa nu fie pedepsit.
altfel, vom asista in curind la lucruri mult mai grave, si parca vad ca nimeni nu va fi tras la raspundere...apropo, fiind in mod clar vatamare corporala grava, in cazul recent, se manifesta cumva vreo asumare a raspunderii sau macar plateste careva "oalele sparte"?
sau se va concluziona superficial "...bine ca nu a fost mai rau!...", si vom trece mai departe, ca si cum nu s-ar fi intimplat mare lucru?...
bafta si minuni!

Aceasta postare a fost editata de mizzone: 20 May 2008 - 03:49 PM


"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#82 Useril este offline   virusu aviator 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 25-April 06

Postat 20 May 2008 - 03:45 PM

ca simplu observator al discutiei, si ca simplu cetatean zic eu o idee...
intrucat, unii care merg acolo nu sunt pe rhc, sau alte forumuri de genu, si banuiesc ca este un drum de acces care duce la locul de zbor, cred ca ar fi ok un panou, pe care sa scrie anumite reguli de conduita la zborul pe acel teren...
cateva mici indicatii, cum ar fi locul unde se zboara, unde se parcheaza masinile si altele, si asa, banuiesc ca nu mai e nevoie de nici un C.Z. sau vorba lui silviu, un om care sa isi ia suturi in fund...
acel panou chiar la intrarea in zona de acces, pe care sa scrie mare, sus: "In atentia celor participanti la zborul RC" sa tina loc de omul care face regulile sau care imparte pliante cu reguli....
just my 2 cents :)

Aceasta postare a fost editata de virusu aviator: 20 May 2008 - 03:46 PM

zbor zbor si iar zbor
0

#83 Useril este offline   Nemessis 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 19-April 04

Postat 20 May 2008 - 03:48 PM

1. de tuns iarba ma ofer voluntar, doar gasiti-mi o coasa. taie mai bine decat masina de tuns iarba si pe urma iarba creste mai greu. va spune un fermier.
2. nu va mai certati atat. vinovatul sunt eu. hai sa trecem la COMUNICARE cand iesim pe camp ca asta ne lipseste.
a zbura.....zburare, din prima conjugare!
0

#84 Useril este offline   Nemessis 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 19-April 04

Postat 20 May 2008 - 04:00 PM

propun sa ne adunam toti participantii la zbor de pe Chitila la o bere, sa stam lin liniste si sa dezbatem, sa delegam persoane (voluntari), sa stabilim reguli ca sa putem profita de camp cat mai este, vorba lui Silviu.

asta o puteam face si inainte de tragicul eveniment care era inevitabil. incidente mici au mai fost (avertismente din partea lui Dumnezeu) dar nu le-a luat nimeni in seama. si datorita nepasarii sau mai bine zis datorita faptului ca am fost luati de val a platit un baiat nevinovat.

Aceasta postare a fost editata de Nemessis: 20 May 2008 - 04:11 PM

a zbura.....zburare, din prima conjugare!
0

#85 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 20 May 2008 - 04:11 PM

SILVIU nu am adus vorba despre "disciplina " radio si canallele pe care se zboara crezand ca acest subiect este deja batut in cuie ,adica TOATA LUMEA ISI DECLARA CANALUL SI FRECVENTA IN MOMENTUL IN CARE VINE LA ZBOR ,NU DUPA CE INCEPE PROBELE SAU VREA SA VADA CE TENSIUNE ARE IN ACUMULATORII STATIEI.Fara o disciplina radio ,care este cel mai usor de respectat despre celelalte aspecte vorbim degeaba si cand este vorba despre disciplina nu conteaza cata experienta ai. Mai demult cineva a spus " in aviatie primii mor asii ", aici si asii pot provoca acidente ,si nu are rost sa enumaram cauzele ,iar regretele sunt tardive.
Am deviat putin, dar revenid la PDA2 ,odata stabilit ca nu sunt doua aeromodele pe aceias frecventa pot opta sa zbori si pe nr2
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#86 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 20 May 2008 - 07:19 PM

Nici un subiect nu e batut in cuie. In mai multe ocazii am vazut la zbor oameni care habar nu aveau cum functioneaza emitatorul lor, ca emite pe un canal (ce-i ala?) bine definit si notat, ca e posibil sa bruieze si sa fie bruiat, etc.
Din pacate unii incep modelismul total haotic, fara nici o documentare prealabila sau ulterioara achizitionarii unui sistem RC si nici nu au sansa sa fie indrumati de un cunoscator in domeniu.
Mai sunt cei care stiu si nu le pasa sau cred ca nu o sa o pateasca tocmai ei.

Atata timp cat nu o sa existe reglementari clare in domeniu si o forma de autoritate care sa le puna in aplicare FARA exceptii, nu o sa existe ordine si disciplina.

Cred ca primul pas a fost facut de Lucian cu Area-51. In momentul in care o sa existe modelodroame (sau cum s-or fi numind) particulare, organizate, cu arii clar delimitate si cu personal care o sa aplice regulile fara exceptie, atunci putem incepe sa vorbim despre securitate si ordine.
In momentul in care treci pragul unei astfel de locatii cineva o sa se asigure ca stii exact ce faci cu sculele care le ai in mana. Bineinteles ca aceste cluburi locale o sa trebuiasca promovate de catre vanzatorii de articole modelistice.

O mana de oameni nu pot impune reguli la 30-40 daca nu au la indemana un instrument (legal :) ) cu care sa o faca.
Este o certitudine ca oamenii fara a fi constransi intr-un fel sau altul (unii de propria constiinta altii de reguli) se comporta in modul pe care ei il percep drept normal.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#87 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 21 May 2008 - 12:03 PM

Eu nu comentez democratia voastra, observ ca nu prea produce efecte.

Daca vreti sa va organizati, va trebuie o autoritate - ca-i ziceti 'director de zbor', 'sef', sau 'turnul de control', e treaba voastra.
Acesta trebuie sa arbitreze (de preferinta dupa reguli) - nu trebuie sa aiba drepturi si cu atit mai putin obligatii in plus fata de oricare dintre voi
Arbitrul, nu trebuie sa faca ordine (nu poate si nu are nevoie), voi aveti nevoie de disciplina nu el, cu cit zburati mai mult cu atit aveti mai mare nevoie

Metoda cum aduceti la cunostinta incepatorilor (care nu vin cu stiinta in cap) regulile, si cum ii indreptati pe cei care gresesc sunt detalii, corect ar fi sa fie cu 'participare majoritara'.

La ripa, era un organizator, care a organizat, era un regulament, era oarecare disciplina (si radio si de zbor), pedepse (cu bere si ragete) pentru cei care 'calcau in strachini', si a fost suficient (desi nu aveam exercitiul rutinei cum ar putea fi la voi). Nu l-ati vazut pe Big umblind cu bota in mina sau impartind dreptate pe cimp, n-a venit nimeni 'de sus' si lucrurile au decurs simplu si eficient.
0

#88 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 May 2008 - 12:17 PM

Pentru sugestii de organizare il puteti contacta pe Mr. Ric Vaughn, event co-coordinator, care in timpul derularii acestui subiect, a marcat un nou record mondial de Guiness book, 100 modele in aer simultan:

http://www.modelflying.co.uk/news/article....asp?UAN=478&v=1
... cu picioarele pe pamant ...
0

#89 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 21 May 2008 - 04:05 PM

unde sunt 100 de insi care fac regulile niciodata nu o sa iasa nimic...

desemnati 5-6 oameni , aia sa faca regulile, restu respectatile fara drept de apel... altfel , tot timpul cineva , va avea ceva de comentat...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#90 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 21 May 2008 - 04:32 PM

Subscriu la ideea ca atata timp cat se va zbura pe un camp al tuturor si al nimanui, vor exista in continuare crash-uri, accidente, conflicte, discutii interminabile cu cine are dreptate si cine nu, injuraturi pe la colturi de strada sau in direct si multe altele.

PS: daca tot am ajuns la terenuri de zbor private, le transmit felicitari celor care au reusit sa faca asa ceva. Bravo lor!
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro