Minicompresor de aer imi poate da cineva o idee?
#1
Postat 10 January 2004 - 11:46 PM
Sau alte variante de compresoare fiabile, pentru presiune mare ? Am mai auzit de cele pentru pneurile auto (alimentate la 12V) dar nu-mi plac (am unul), am auzit de cele facute din motoare termice (despre care inca nu stiu mare lucru), am auzit ce cele de prin comert. Am vazut unul cumparat, facut in Vest cu compresor ca de frigider. Face zgomot mai mic decât o sursa normala de PC, e mic, scoate 16 atm., dar costa aproximativ 3000$. Parerea mea e ca nu face banii. Si cred ca merita sa intreb un tehnician de pe la un service din oras. Totusi o intrebare pe forum nu strica...
Telefon: 0721 385365
#2
Postat 11 January 2004 - 12:07 AM
#3
Postat 11 January 2004 - 12:16 AM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 12:20 AM
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 11 January 2004 - 12:28 AM
Exista pistoale de vopsit mai mici si mai finute decat cele folosite pentru auto ?
La compresorul auto pe manometru scrie 18 bar , dar eu am umflat roti la max 4.5 (si a fost cam lenes). Nu stiu la cat incarca max , de regula manometrele indica mai mult decat este posibil de obtinut cu compresorul
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 11 January 2004 - 12:36 AM
#5
Postat 11 January 2004 - 12:50 AM
In ceea ce priveste sursa de aer, initial am folosit un compresor auto, dar dezavantajele, respectiv zgomotul infernal, obligativitatea folosirii unei surse de 12V cc, uzura foarte rapida a compresorului (pracic la ora actuala el nu mai merita aceasta denumire dupa o utilizare de aproximativ 50 ore), incalzirea acestuia la mai mult de 10 min. de functionare continua, m-au obligat sa folosesc in final un compresor de frigider arctic caruia i-am montat doar un filtru pe tur (motorul fiind uzat mai scuipa ulei cu aer).
Vreau sa va spun ca am obtinut o instalatie silentioasa, puternica (motorul imi incarca pana la 15 atm.).
Mai vreau sa-i montez un cap nou care sa-mi permita si incarcarea cu aer in paralel (in momentul de fata eu trebuie sa incarc butelia si dupa aia pot sa montez aerograful), si sa pun totul intr-o cutie adecvata (drept este ca spun asta de 10 ani si tot cu matele intinse stau cand am de vopsit... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ) si sa-i montez o supapa de siguranta.
#6
Postat 11 January 2004 - 12:55 AM
-tai capsula.
-maresti cat poti teava de refulare. Vezi cat iti permite blocul de supape.
-trage in afara capsulei admisia si pune-i un filtru. Bineinteles trebuie sa-l lasi mobil in continuare.
-inchizi la loc capsula. Este nevoie sa o inchizi deoarece ungerea se face prin aruncarea uleiului intr-o ceata fina in interior.
Eu am vrut sa-l folosesc pentru mai multe acvarii. Avand debitul prea mare am incercat sa-i reduc turatia. Nu merge doar din tensiune. Ar trebui umblat si la frcventa. Dar este mai complicat. Trebuie tinut cont ca la turatie mica nu mai ai ungere. Atentie.
Ar mai fi o varianta. La iesire din Bucuresti catre Ploiesti este reprezentanta lui Fini. Au tot felul de compresoare cu, fara motor, mici si mari....piese de schimb...supape.... alegi cel mai mic compresor si il antrenezi cu turatie mica. Este cea mai buna solutie...parerea mea. Zgomot mic, ungere buna, fiabilitate. Doar ca o sa fie ceva mai mare. Ca motor , de exemplu, cel de la masina de spalat sau altceva cu turatie mica si fara perii.
#7
Postat 11 January 2004 - 01:10 AM
Daca tot folosesti si esti in tema, o parere de utilizator: merita sa incercam sa construim ceva, sau mergem pe ideea cumpararii? Sau altfel formulat, gasim in comert compresoare la fel de ieftine si de bune ca cele (montate) "home made"?
Da, exista si mult mai mici. Exista si un subiect despre aerografe pe forum. Am inteles ca jetul poate fi foarte fin (mic in diametru). Acolo e vorba de arta, nu mai e vopsitorie. Si sculele sunt pe masura pretentiilor.
PS Problema la compresoarele astea este tocmai capsula. Daca la taiere mai merge, cum faci montarea? Am vazut varianta cu doua gulere sudate pe exterior, o garnitura si suruburi. Pare complicat. Dedebitul e chiar asa de mic incât sa trebuiasca demontate si modificate? Doar nu se utilizeaza continuu aerul. Mai ia si omul o pauza ca nu-i robot.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 01:16 AM
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 11 January 2004 - 01:29 AM
De cele mai multe ori la cei pasionati, lucrurile definitive sunt improvizatiile.
Montarea instalatiei mele intr-un format cat mai elegant ar rezolva problema esteticului.
Scuze pentru divagatie!
Oricum instalatia merge excelent, si pana la urma asta conteaza.
PS
Nu am taiat si nu am modificat absolut nimic la acest compresor. Debitul de aer este mai mult decat suficient. Sa nu uitam ca aici vorbim de compresoare pentru activitatea de modelism. Eu mi-am vopsit si masina cu el si a mers foarte bine.
Aceasta postare a fost editata de Bibanu: 11 January 2004 - 01:36 AM
#9
Postat 11 January 2004 - 01:43 AM
Si motor de frigider are, nu altceva. Niste nervuri de racire, o fereastra pentru nivelul uleiului si restul e ce se stie. Rezervorul de aer e bun. In rest nika deosebit.
Ce folos ca nu fac nimic cu el si ca e folosit aiurea. Adica maxim 2 atm si de 5 ori pe an. Bani irositi. Numai eu ce mai bag 4 atm in butelia aia. "Aici e banii dumneavoastra." Important e ca nu face zgomot. Alea de prin magazine, cu aspectul clasic, fac mult zgomot. Arata bine, dar ce folos... Poate merita cumparat unul si schimbat compresorul (dar pastrat restul). E totusi prea mare.
Ca veni vorba de "mare", ce parere aveti de compresoarele alea folosite la "bratarile" aparatelor digitale de masurat tensiunea arteriala (in loc de para aceea...)? Alea care functioneaza la baterie. A demontat cineva un compresor ca ala? Curat "mini".
Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 01:45 AM
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 11 January 2004 - 05:39 AM
Cu desfacutul. Eu am presupus ca pornesti de la o capsula defecta. Deci oricum trebuie operata. Am gasit si capsule pe care dupa demontare a fost suficient sa rotesc putin motorul si a pornit. Erau doar putin intepenite. Dar altele trebuiesc bobinate. Norocul fiecaruia. Daca cumperi una noua mai bine iei ceva proiectat pentru ce-ti trebuie. Nu ? Eventual il folosesti la turatie mai mica pt. comfort acustic. Parerea mea.
Despre capsulat. Poti sa-l si sudezi. Marea majoritate face asa. Invelit in carpe ude si sudat cate putin. Dar mie nu-mi plac lucrurile definitive. Eu am folosit flanse si garnituri. Daca vrei sau trebuie sa te mai uiti in el ? Sa nu uitam ca folosim un lucru reconditionat.
Daca nu ii pui admisia in exterior ai sanse foarte mari sa traga ulei. Trebuie sa-i pui decantor. Si ce faci ca scade nivelul uleiului din interior ? In regimul lui normal circuitul fiind inchis nu conteaza pentru ca uleiul ajunge tot in baie. De fapt cred ca este si bine asa pentru ca are ungerea mai buna. Dar noi avem nevoie de aer curat.
Despre cele mini. Nu am vazut de cat pe deasupra asa ceva. Dar oare cat timp functioneaza ? Sunt proiectate din start pentru un regim intermitent cu pauze lungi.....
Parca tot cele de la Fini.
#11
Postat 11 January 2004 - 05:46 AM
#12
Postat 11 January 2004 - 10:53 AM
Ziceam si eu asa, poate cele foarte mici pot fi folosite in modelism. Ca masa unei capsule cu aer comprimat (sau a unui servo cu mecanica serioasa) poate fi mai mare ca a unui minicompresor ca ala. Nu prea stiu mare lucru de presiunea pe care o face, ca nu stiu cum e construit. Dar la un tren de aterizare sau daca sunt necesare forte foarte mari cred ca ar merge.
PS Daca se pot procura distribuitoare proportionale ieftine si mici poti sa faci toata mecanica actionata pneumatic.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 January 2004 - 11:09 AM
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 11 January 2004 - 12:31 PM
Eu am facut un compresor pentru aerograf. Compresorul este de frigider, second-hand import Germania.
Trebuie lasat uleiul in el si pornit destul de des, altfel se gripeaza. Compresorul costa la "reparatii frigidere" SH cam 600-800.000 lei. Reparatorii de compresoare (de ex. langa Cismigiu pe Stirbei Voda) cunosc deja problema.
Butelia o am si eu din extinctor. I-am sudat o tabla suport cu suruburi si puferi de cauciuc pentru motor. Are si un maner in forma de L dintr-o teava + un maner de cauciuc (de la ghidon de bicicleta).
Am montat preso-stat mecanic (foarte important !!!! ) si un filtru decantor. Fara filtru aerul este contaminat cu ulei si la desen cu aergraful se vede...
Instalatia urca la aprox. 14-15 atm dar eu nu folosesc decat pe la 1-2 atm. pentru aerograf. Chiar folosit incontinuu debitul dat de motor este mai mare decat consumul de aer la un aerograf, deci supapa sta mai mult deschisa.
Motorul de frigider este modelul cel mai mic (mai gasiti si mai inalte sau choiar mari pt. combine frigorifice )
Nivelul de zgomot este exceptional, se aude doar fasaitul aerografului.
Compresoare mai serioase gasiti la Metro si Carrefour facute de FIAM. Incep pe la 4-5 milioane. Am vazute destule la lucru, merg foarte bine chiar si pentru vopsit auto.
P.S. La compresorul de frigider nu ai ce sa tai !! Il pui asa cum este ! La priza de intrare de aer poti sa ii pui un filtru de aer. Eu am pus unul de automodel RC http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif , dar merge si un filtru de benzina cu hartie usor adaptat.
Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 11 January 2004 - 12:34 PM
#14
Postat 11 January 2004 - 05:38 PM
#15
Postat 11 January 2004 - 08:35 PM
Ah, si daca tot este maniac cu "unul nou" mai bine faci asa:
-iei compresorul de la frigiderul tau, il pui la compresorul de aerograf si pe ala nou il pui la frigider. Astfel frigiderul tau, cel vechi, va mai merge cca. 10 ani .... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Diferenta in buzunar este de cca. 1,5 milioane (aprox. 50$ US).
Sic.
P.S. "Reparatul" consta in taierea carcasei, rebobinare, sudarea carcasei la loc. Totul costa maimult decat unul SH intreg. Nici cei de la reparatii nu mai vor sa auda de "decalotare + bobinare".
Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 11 January 2004 - 08:37 PM
#16
Postat 11 January 2004 - 09:54 PM
fibra de sticla.Intrucit trebuia sa functioneze neintrerupt cam 50 de minute pina la intarirea rasinii am folosit
2 bucati pe care le porneam si decuplam alternativ cam dupa 10 min de functionare ca sa nu se supraincalzeasca.Au functionat foarte bine desi erau de tipuri diferite si mai vechi.Le-am luat de la depozitul
de gunoaie al orasului pe gratis ca abia asteptau sa scape de ele.Compresoarele de la Metro cu 3 mil.de lei
functioneaza fara ulei ca au pistonul din teflon.Dar si uzura e mare la ele.Partea proasta e ca mi se pare
nici nu exista piese de schimb pentru ele.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#18
Postat 12 January 2004 - 08:18 AM
Acasa mai am si eu unul, cu butelie de 1 L (din autosifon)!!!
Cu rabdare si ciocan.
#19
Postat 13 January 2004 - 09:15 PM
Incerc sa fac si eu unul si poate corectez câteva din probleme. Debitul este cu adevarat mic si se simt in aer vaporii de ulei (e mirosul specific). Trebuie facut ceva la rezervor astfel incât sa se filtreze bine aerul si uleiul sa curga inapoi in recipient sau sa se poata completa periodic. Dar trebuie neaparat filtrat. Daca la turbine merge putina atmosfera cu ulei, la altceva pot fi probleme. In schimb la capitolul zgomot e perfect. Fara frigiderul de rigoare nu face nici un zgomot. Doar cel al evacuarii aerului pe furtun. Ca tot e vorba de aer si scule dau un link http://www.airgraver.com/video.htm
Sunt FTR secventele video. Le-am copiat pe toate si inainte de culcare mai vizionez un filmulet...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 January 2004 - 09:39 PM
Telefon: 0721 385365
#20
Postat 20 January 2004 - 12:17 PM
Compresoare mici sau mari, dar fiti atenti cu recipientele sub presiune... Nu le bagati pe sub masa ca s-ar putea sa ramaneti fara mostenitori in cel mai bun caz... Am operat un "meseriash" care tot asa a improvizat ceva compresor si care i-a explodat sub masa la care lucra... norocul lui ca masa a ecranat mult din suflu... nenorocul a fost ca pe langa compresor era o cutie cu deseuri metalice... i-am scos din coapsa un shurub care a mai spart si femurul... NU este nevoie de presiuni foarte mari ca toata joaca sa devina periculoasa... Nu mai vorbesc de cati MORTI si schilozi au facut cercurile de la rotile de masini mari... si nici acolo nu sunt zeci de atmosfere... asa ca tineti-l mai departe cand lucrati cu el
ParanoiDak :huh:
#21
Postat 20 January 2004 - 12:52 PM
Te-ar tenta sa revii cu ceva sfaturi, fragmente din articole, trimiteri la acele articole, link-uri sau ce se poate privind câteva notiuni de prim ajutor? Nu mare lucru. Macar link-uri sau 2-3 vorbe (daca ai timpul sau materialul de rigoare) despre o trusa de prim ajutor buna de luat la câmp, de avut in atelierul de lucru, de cum se face sau cum nu se face in caz de mici accidente, intoxicatii. Sau macar ceva legat de importanta existentei unei truse si a unor minime cunostinte de prim ajutor. Specific iesirii la câmp e câmpul cât e el de intins. Nu telefon, nu salvare, nu apa curenta, modelul luat cu raspundere fix in ceafa, vârsta care nu totdeauna e un aliat si multe altele.
PS. Rezumat? Nu improvizatii, nu cu butelia sub scaun, nu cu femurul lânga suruburi sau invers...
Apropo, si pistoalele de jucarie cu bile din plastic pot face upgrade la vederea mono... desi sunt destinate copiilor in principiu.
Telefon: 0721 385365
#22
Postat 20 January 2004 - 02:36 PM
Referitor la sfaturi de prim ajutor in camp... cu cea mai mare placere... Linkuri se gasesc o groaza, unele sunt bune, dar cele mai multe sunt "avioane"... Am avut chiar surpriza sa urmaresc pe "Descopery" zilele trecute un reportaj (do it yourself surgery) care m-a lasat "paf" cand am vazut ce ineptii debiteaza, cum ii invata pe oameni sa se coasa singuri sau sa se amputeze, etc... CEA MAI MARE GRESEALA ! Sutura unei plagi inofensive poate aduce o moarte groaznica, in doar cateva ore!!!
Daca imi veti da un pic de timp voi puncta cateva manevre esentiale, simple si care pot salva vieti... voi deschide un articol in "Generalitati" pentru a nu devia de la subiectul cu compresoarele...
Aceasta postare a fost editata de Daktari: 20 January 2004 - 02:43 PM
#23
Postat 20 January 2004 - 03:02 PM
Repet, daca si când ai timp.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#24
Postat 21 January 2004 - 10:01 AM
Treaba cu primul ajutor trebuie sa devina un "must"(lucru obligatoriu) pe camp, la auto, la barci si mai ales la rachete.
Concursurile Federatiei prevad existenta obligatorie a unui medic. Din pacate de multe ori este fictiv...!!!
Voi atentiona la prima sedinta ca acest lucru sa devina obligatoriu.
Se intampla numeroase accidente si in afara concursurilor.
Eu mi-am taiat un deget la Clinceni regland jiglorul de la aero RC neatent. Drumul de la Clinceni la Spitalul Municipal a fost foarte lung !!!! Era Duminica, celelalte spitale din drum erau inchise.
Peste o saptamana a patit-o Iliutza chipilica. L-a luat elicea aproape de vene (a reglat modelul din fata). Sange din belsug, iarasi salvare improvizata Cinceni-Bucuresti.
Am mai vazut destule accidente cu modele cazute aproape de masinile pilotilor, aterizari in spatele altui pilot, in capota masinilor, etc.
La barci l-am vazut pe Gyuri scalpat aproape de un FSR urcat pe o vasla a barcii de recuperare.
La auto captive au existat modele care au parasit pista si au trecut prin gardurile de protectie (2 kg x 200 km/h= moarte sigura)
La automodele RC copilul nesupravegeat a lui Gabi a fost lovit de o masina in plina viteza. Din fericire nu l-a lovit grav, dar doamne fereste putea sa ii rupa piciorul sau si mai rau.
Despre prepararea motoareleor de rachete ce sa mai zic....Arsuri, explozii, etc.
Cred ca subiectul merita o discutie separata, atat a normelor de protectie cat si a primului ajutor sub indrumarea unor cadre medicale. Nu este de joaca !
Ar fi tare pacat sa anuntam si accidente foarte grave !!!!
P.S. daktari nu esti paranoi deloc. Si ca sa exempific si eu treba cu presiune si recipientele, povestesc o intamplare prosteasca a mea. Nu de mult am vrut sa beau o bere. Era pe balcon si era foarte rece. Am zis sa o bag sub robinet la apa calda. Si asa am facut, doar ca am uitat-o. Nu dupa mult timp o bubuitura s-a auzit in bucatarie. Eticheta de Tuborg era infipta in mobila de bucatarie. Peste tot cioburi infipte. Noroc ca nu era nimeni pe acolo. Cum se spune prostia se plateste, dar de cele mai multe ori sunt accidentate persoane care nu aud ecat vina de a fi in preajma.
Asa ca mare atentie la improvizatiile cu compresoare si cu .....bere :)
Aceasta postare a fost editata de PiccoMaster: 21 January 2004 - 10:08 AM
#25
Postat 21 January 2004 - 02:48 PM
vreau si eu ceva mai multe detalii despre cum s-ar putea obtine dintr-un compresoras o pompa de vid, fara prea mari pretentii in ceea ce priveste parametrii de presiune obtinuti.
precizez ca am acasa un compresor din acela de frigider, cu o butelie adaptata de vreo 2,5 litri, de care ma folosesc sa vopsesc caroseriile si alte obiecte mici.
s-ar putea transforma intr-o pompa de vid?
multumesc,
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#27
Postat 01 February 2004 - 01:38 PM
O sa revin cu foto poate te ajuta
#30
Postat 01 February 2004 - 06:52 PM
PiccoMaster, la 21 Jan 2004, 19:28, a spus:
Si aspiratorul este tot o pompa de vid. Depinde ce presiune iti trebuie.
la termoformare eu zic ca e un pic cam mare vidul creat de un compresor de frigider si daca lexanul este suficient incalzit il cam gaureste prin gaurile de absorbtie, eu am reusit operatia chiar cu aspiratorul, ce-i drept poate erau cam mari gaurile din placa pe care faceam termoformarea