Modele lansate din mana...DLG sau HLG care-i parerea noastra despre ele ???
#31
Postat 29 May 2008 - 05:32 PM
Un site pe care un cunoscut mi l-a indicat: http://www.f3k-italia.it
http://f3k.gka.pl/pl/zasady-mod.html
http://www.barcs.co.uk/SoaringClasses/F3K/...90/Default.aspx
http://www.torreypin...g/2008IHLGF.htm
http://www.contest-modellsport.de/2008/f3k...HLGF%202008.pdf
http://www.f3ker.com/5.html
In fine, daca dati F3K FAI pe google, gasiti fel de fel de nebunii. Aici e regulamentul: http://www.fai.org/a...g/documents/sc4
Sunt cam multe probe.....
Stiu un tip (in afara de veteranul Valteras) care are un model Graupner si se da cu el la Izvor.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#32
Postat 29 May 2008 - 08:11 PM
http://www.tud-model...art_english.htm
Adica aici, gasiti mai multe: http://www.iag.uni-stuttgart.de/people/and...ig/home_en.html
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#33
Postat 31 May 2008 - 11:47 PM
modelele sunt facute la Targovishte. am ajuns la ei dupa ce am aflat ca multe dintre modelele comerciale de succes au la baza unul dintre modelel lor - Radina. tu n-ai avut antena pentru bulgari?
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 01 June 2008 - 12:06 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#34
Postat 03 June 2008 - 03:25 PM
fulgerica, la 31 May 2008, 23:47, a spus:
modelele sunt facute la Targovishte. am ajuns la ei dupa ce am aflat ca multe dintre modelele comerciale de succes au la baza unul dintre modelel lor - Radina. tu n-ai avut antena pentru bulgari?
la targoviste unde ? ... adica ii putem contacta sa cumparam ceva de la ei (targoviste) ?
#35
Postat 25 April 2012 - 08:38 AM
Concret, pana acum mi-am pus la punct baza materiala, pompa vacuum, matrite si cam toata tehnologia pentru a realiza primul meu DLG din compozit.
Modelul este o combinatie intre Firewoks 5, Aspirin si Manta DLG, profil AG45c, aripi din stiro laminate cu carbon si fibra de sticla (vacumate), fuselaj full compozit (kevlar + carbon), ampenaje din depron laminate cu stratimat carbon de 10g/mp.
Voi deschide un topic separat cu constructia propriu zisa, insa m-ar interesa sa stiu cati indragesc aceasta categorie si daca vor exista sanse in viitor sa fie inclusa in calendarul FrMD ca si campionat national.
O alta curiozitate ,cum aveti setate modelele (din statie), pentru lansare, termica.. ?
#36
Postat 25 April 2012 - 03:19 PM
Initial, ampenajele erau din balsa, insa ampenajul orizontal l-am refacut din polistiren cu kevlar, cam ca la supergee, insa pendular, cu arc de revenire (legat la servo cu un singur fir, care doar trage; cand servoul da drumul la fir, arcul impinge profundorul)
Folosesc o statie MPX Royal Evo. Pentru lansare am un buton instant (ca la sonerie), cand il apas intra in modul de lansare; mai am 3 moduri de zbor (pentru ca butonul mai la indemana are 3 pozitii). Termica (slow), normal si speed (pentru salt). Unii folosesc doar 2 moduri (termica si salt), ceea ce are destul de mult sens.
Pe stick-ul de throttle am flapsul (pentru franare). Directie nu am, si nu i-am simtit lipsa decat la acrobatie :yahoo:
#37
Postat 25 April 2012 - 08:09 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#38
Postat 25 April 2012 - 10:02 PM
Am inceput cu matritele pentru fuselaj, realizate din tei (2 placute lipite cu hartie intre ele, finisate, desprinse si fixate pe plansete).
Urmeaza sa realizez negativele, tratarea matritei, gaurile de ghidare si turnarea primului fuselaj.
Dupa inchiderea matritei, voi folosi un balon in interior pentru lipirea celor doua jumatati, si uniformizarea rasinei.
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 25 April 2012 - 10:06 PM
#39
Postat 26 April 2012 - 07:42 AM
Dragos, spune-mi te rog ce balamale ai folosit la aripi si ampenaje? Normal ar fi sa le realizez din kevlar insa nu am asa subtire si ma gandeam la un scotch ceva, sau chiar la balamale flexibile.
Alte detalii m-ar interesa unghiurile optime de incidenta la aripa si ampenaj.
Multumesc !
#40
Postat 26 April 2012 - 10:40 AM
Peste balamaua creata, am tras si un scotch, pentru siguranta.
Vad ca la fuselaj ai migalit mai mult decat mine, eu l-am facut din polistiren pe care l-am topit apoi cu acetona (dar nu iese la fel de bine ca la o matrita negativa).
#41
Postat 26 April 2012 - 04:37 PM
Initial am vrut sa folosesc metoda folosita de Zippo, dar pana sa termin si a doua jumatate de matrita am incercat sa bag la vacumat si am fost multumit de rezultat.Apoi lipesc cele doua jumatati cu o banda de fibra de sticla si rasina pe interior.
Fisiere atasate
-
DSCN0650.jpg (42.99K)
Number of downloads: 98
Aceasta postare a fost editata de B-222222: 26 April 2012 - 04:39 PM
#42
Postat 02 May 2012 - 06:57 PM
Fuselajul este facut cu matrita de mai sus.
Fisiere atasate
-
mini top sky.JPG (84.63K)
Number of downloads: 122
#43
Postat 05 May 2012 - 06:01 PM
Ca si demulant am folosit cu succes ceara si fixativ de par ( poate inlocui PVA).
Urmeaza sa dau gaurile de ghidare, sistemul de strangere si balonul interior pentru inchiderea matritei dupa turnare. Voi folosi carbon + kevlar de 160 g/mp.
#44
Postat 05 May 2012 - 06:23 PM
Am finalizat si matritele (negative), realizate integral din epoxy si fibra de sticla. Sunt multumit de cum au iesit, suprafata este foarte curata fara bule de aer si le-am finisat cu hartie abraziva de 1200 si un polish cu pasta de dinti.
Ca si demulant am folosit cu succes ceara si fixativ de par ( poate inlocui PVA).
Urmeaza sa dau gaurile de ghidare, sistemul de strangere si balonul interior pentru inchiderea matritei dupa turnare. Voi folosi carbon + kevlar de 160 g/mp.
Felicitari! Au iesit foarte bine din ce se vede.
Am o nedumerire, nu inteleg cum o sa aliniezi cand le pui fata in fata.
Am vazut la altii ca au niste gauri(nuturi) de aliniere.
P.S.
Multam de pontul cu fixativul de par.
#45
Postat 05 May 2012 - 06:29 PM
Mai pe larg aici: http://www.westsyste...-and-hairspray/
Fixativul nu trebuie sa fie spuma ci lichid, si ultra stong (Nr.4 sau 5).
Pentru aliniere am desprins cele doua jumatati pozitive, le-am reunit perfect, le bag in negative, si cu o bormasina verticala, dau gaurile unde voi fixa niste bolturi.
#46
Postat 05 May 2012 - 08:52 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#48
Postat 11 May 2012 - 03:44 AM
http://www.rcgroups....=1083322&page=8
Construiesc altul acuma.
Poti sati faci munca mai usoara si sa elimini ata care tine fabricul compozit. Nu stiu cun sa explic corect dar procesul este cam asa: incepi intro parte la linia de separatie pui fabricul in mulaj si in partea cealalta treci de linia de separatie si te ridici dupa ea cam 10mm. Faci identic in partea cealalta. Cind inchizi mulajul il inchizi de asa maniera cit partile trecute de linia de separatie intra in cavitatea mulajului. Aliniaza gaurile si inchide.
Inca ceva fuselajul care l-ai facut nu este suficient de solid. Adauga fibra de carbon, eu flosesc textil unidirectional su pun 2 straturi unul care incepe la coada si se duc pina in fata cam 15mm latime, si altul peste el care incepe la coada si este cam 10-15cm lungime. Deasemenea am o sfoara 5K fibra de carbon in colt unde este seaua aripii. Am rupt un avion din cauza ca nu am facut zona unde tubul din coada se uneste cu fuselajul.
4.1oz vezi daca gasesti ceva similar.
http://sollercomposi...uni-fabric.html
Imi pare rau daca Romina mea nu este buna.
Traian
Aceasta postare a fost editata de F2B: 11 May 2012 - 03:46 AM
#49
Postat 11 May 2012 - 05:19 AM
Aceasta postare a fost editata de F2B: 11 May 2012 - 05:20 AM
#50
Postat 11 May 2012 - 07:10 AM
La mine este prima tentativa de acest gen, pun in aplicare dupa ce am studiat un pic aceasta categorie si am vazut in mare cum se procedeaza si din acest motiv s-ar putea ca primele teste sa nu fie ce trebuie.
La fuselaj, m-am gandit si eu ca este un pic cam slabut, insa vreau sa vad cum iese primul, apoi voi mai intari anumite zone cu carbon.
Multumesc de sugestii, voi incerca si varianta propusa de tine la partea de imbinare a fabricului in matrita, insa metoda cu ata mi s-a parut destul de ok.
#51
Postat 11 May 2012 - 07:08 PM
Singurul lucru deranjant este ca aramidul nu se slefuieste si se scamoseaza destul de urat, asa ca voi folosi carbon de 160g/mp. Ca si greutate, are 20g, destul de solid insa in unele zone voi dubla cu fibra.
#52
Postat 12 May 2012 - 04:34 AM
Traian
#53
Postat 12 May 2012 - 05:05 AM
Vremea este fabuloasa si deabea astept sa il incerc.
Hyoerion DS09 servouri in aripi
JR 285 in fuselaj
Airtronics SD-10G radio
280g gata de zbor. Dar incep cu CG mai in fata ca sa fiu conservativ.
#54
Postat 12 May 2012 - 03:22 PM
Dragut, la 24 May 2008 - 09:10 AM, a spus:
daca te uiti la Supergee II aripa are 2 panouri. Idea este ca le tai separat cu firu cald le unesti tai virful la forma si folosesti un pic de smirghel sa pui forma finala.
#55
Postat 13 May 2012 - 01:46 PM
F2B, la 12 May 2012 - 04:34 AM, a spus:
Traian
De scos din matrita iese aproape singur, dupa ce aplic un strat de ceara pentru extractie si unul pulverizat de fixativ pentru par.
Am mai intarit anumite zone si am ajuns la 24 grame , ceea ce cred ca e ok. Urmeaza sa vad cum ma descurc cu canopia...
La exterior am un strat de fibra de sticla de 50g/mp, apoi carbonul de 160g si mici intarituri in zona aripei si boom.
#56
Postat 14 May 2012 - 02:36 AM
Capacul daca faci cu tentie poti ca tai capacul afara dupa care trebuie o muchie mica de 2-3mm dedesupt. Pentru muchie poti folosi fuselajul anterior, taiel si inserta sectiunile care iti trebuie. Capacul sta foarte bine cu scoci.
Am zburat DLGul meu si zboara perfect. Am probleme mici cu firul care se lungeste un pic dar asta se va opri in timp.
#57
Postat 15 May 2012 - 07:06 AM
Fuselajele din carbon pot influienta functionarea receptorului (pot aparea interferente la cele in FM?), la fel si magnetii pentru inchiderea capacului?
#58
Postat 15 May 2012 - 07:08 AM
Zippo, la 15 May 2012 - 07:06 AM, a spus:
Nu interferente ci ecranare, blocare semnal. Trebuie scoasa antena din fuselaj , nu trasa prin interior pana la coada.
Magnetii nu.
#59
Postat 15 May 2012 - 05:00 PM
Buna ideie si poti folosi Mylarul oriunde vrei, nu conteaza unde il pui capacul. Eu il prefer deasupra.
Fuselajele din carbon pot influienta functionarea receptorului (pot aparea interferente la cele in FM?)
In FM raspuns la intrebare este NU. Interfereaza numai cu receptorul este 2.4G si atunci trebuie sa scoti firele de la antena afara.
In FM ce este practicat este un fir de inox .012mm care sta in aripa din exterior. De obicei noi facem o mufa speciala si cositorim firele de la servouri si de la antena. Antema ramine in aripa.
DLG este foarte sensibil la greutate si daca scoti antena in spate inspecial dac nu folosesti fir subtire adauga greutate in coada si fiecare gram in coada adauga 5 in bot pentru balansare si se aduna rapind.
#60
Postat 18 May 2012 - 10:15 PM
Felicitari pentru harnicia de care dati dovada! Ma bucura la maxim sa vad ca microbul prolifereaza!
Am postat un raspuns si pe subiectul Hlg-dlg-histart, care s-ar putea sa va intereseze (partea cu tuburile).