IAR-16
#31
Postat 06 August 2008 - 06:38 AM
Vizavi de greutate, cu un 3S1600mAh ieftin si greu o sa iasa cam de 14oz (~400gr), ceea ce inseamna o incarcare foarte mica a aripii (cam 11oz/ft^2, ceea ce-l face capabil de zbor la viteza joasa). Singura mea grija este raportul mare intre anvergura si lungimea fuzelajului, ceea ce va face ca elevatorul sa fie foarte "nervos"; o sa-i pun rate duale pe elevator.
Multumesc pentru sugestia de vopsea. Cine a fost Alex Papana si cum isi vopsea el Bucker-ul?
TCB,
Serban
#32
Postat 06 August 2008 - 12:30 PM
gigelus2k3, la Aug 6 2008, 07:38 AM, a spus:
Vizavi de greutate, cu un 3S1600mAh ieftin si greu o sa iasa cam de 14oz (~400gr), ceea ce inseamna o incarcare foarte mica a aripii (cam 11oz/ft^2, ceea ce-l face capabil de zbor la viteza joasa). Singura mea grija este raportul mare intre anvergura si lungimea fuzelajului, ceea ce va face ca elevatorul sa fie foarte "nervos"; o sa-i pun rate duale pe elevator.
Multumesc pentru sugestia de vopsea. Cine a fost Alex Papana si cum isi vopsea el Bucker-ul?
TCB,
Serban
.....Pilot de acrobatie roman, faimos in perioada interbelica pentru recordurile realizate :
http://www.buecker-museum.de/nmg_shop/arti.../papana-eng.htm
...exista link-uri catre pagini romanesti ,cu informatii valoroase , dar din pacate par sa nu functioneze.....
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 06 August 2008 - 12:32 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#33
Postat 14 August 2008 - 12:31 AM
Fisiere atasate
-
iar16_14.jpg (432.75K)
Number of downloads: 842 -
iar16_15.jpg (491.44K)
Number of downloads: 799
Aceasta postare a fost editata de gigelus2k3: 14 August 2008 - 12:32 AM
#34
Postat 14 August 2008 - 12:32 AM
Fisiere atasate
-
iar16_16.jpg (441.67K)
Number of downloads: 721
#35
Postat 14 August 2008 - 12:36 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#36
Postat 14 August 2008 - 05:11 PM
#37
Postat 14 August 2008 - 05:53 PM
Spor la zbor
P.S.
Am mai vazut pe forum IAR-uri construite de cei de aici ,dar nu-mi amintesc sa fi auzit de faza finala : zborul! Sper sa nu fie cazul tau.
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 14 August 2008 - 05:57 PM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#38
Postat 14 August 2008 - 07:18 PM
Intruder, la Aug 14 2008, 06:11 PM, a spus:
Ai gresit ordinea: intai zburat si, daca mai ramane ceva, pe urma finisat si vopsit :-)
Din punctul meu de vedere, n-are nici-un sens sa instalezi electronica daca n-ai de gand sa-l zbori. Probabil ca pe Luni, daca nu bate vantul prea tare, o sa-i fac inaugurarea la camp.
Oricum, ca macheta statica are cam multe detalii incorecte (sectiunea fuselajului dincolo de carlinga, felul in care se racordeaza partea din spate-jos a capotei etc.)
TCB,
Serban
#39
Postat 25 August 2008 - 08:15 PM
Probabil ca ar fi trebuit sa-i fac intai niste lansari la rece, pentru ca se pare ca centrul de greutate corect este mult mai in fata decat estimasem; am plecat de la 25% din aripa si inca la 20% nu a fost de ajuns. Probabil ca CG-ul optim sta pe la 15-17%, ceea ce este incredibil de in fata - n-am mai avut asa model!
Sunt aproape sigur ca acest comportament neasteptat se datoreaza faptului ca fuselajul este extrem de scurt fata de anvergura aripii, cuplajul elevatorului fiind foarte pronuntat.
In orice caz, macar am constatat ca metoda de constructie fara schelet interior este foarte robusta <_< . Toate cele trei crash-uri s-au soldat doar cu ruperea elicei, dezlocarea motorului din montura si craparea "curata" a unei aripi, avarii usor de reparat.
TCB,
Serban
#40
Postat 26 August 2008 - 01:17 AM
gigelus2k3, la Aug 25 2008, 09:15 PM, a spus:
Probabil ca ar fi trebuit sa-i fac intai niste lansari la rece, pentru ca se pare ca centrul de greutate corect este mult mai in fata decat estimasem; am plecat de la 25% din aripa si inca la 20% nu a fost de ajuns. Probabil ca CG-ul optim sta pe la 15-17%, ceea ce este incredibil de in fata - n-am mai avut asa model!
Sunt aproape sigur ca acest comportament neasteptat se datoreaza faptului ca fuselajul este extrem de scurt fata de anvergura aripii, cuplajul elevatorului fiind foarte pronuntat.
In orice caz, macar am constatat ca metoda de constructie fara schelet interior este foarte robusta :angry2: . Toate cele trei crash-uri s-au soldat doar cu ruperea elicei, dezlocarea motorului din montura si craparea "curata" a unei aripi, avarii usor de reparat.
TCB,
Serban
......pacat ...deocamdata .....poti ulterior posta si planurile ?
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#41
Postat 26 August 2008 - 01:45 AM
1) ampenajul vertical trebuie marit nitel fata de versiunea "scale"
2) latimea eleroanelor s-ar putea sa trebuiasca sa fie mai mare decat versiunea "scale"
3) partea din fata ar trebui lungita un pic, pentru a usura echilibrarea CG-ului la 15% din aripa.
TCB,
Serban
#42
Postat 26 August 2008 - 09:13 AM
gigelus2k3, la Aug 26 2008, 02:45 AM, a spus:
1) ampenajul vertical trebuie marit nitel fata de versiunea "scale"
2) latimea eleroanelor s-ar putea sa trebuiasca sa fie mai mare decat versiunea "scale"
3) partea din fata ar trebui lungita un pic, pentru a usura echilibrarea CG-ului la 15% din aripa.
TCB,
Serban
.....multumesc frumos......deabia astept....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#43
Postat 09 September 2008 - 11:57 AM
gigelus2k3, la May 5 2008, 05:12 PM, a spus:
Dupa ce modelul este gata, fiecare panel se "unroluieste". Forma rezultata de sector de cerc asimetric se taie in bluecore (sau alt polistiren extrudat flexibil - n-am reusit cu Depron), dupa care bucata respectiva se indoaie si se lipeste de cea adiacenta.
Arunca-ti un ochi la discutia asta.
Eu am facut un IAR80 dupa aceasta metoda, insa piesele le-am taiat prin aproximare si au necesitat o gramada de ajustari, smirgheluiri etc. Folosind un program de CAD care sa-ti dea direct forma exacta este foarte comod.
In sine, metoda de constructie bazata pe bluecore fara schelet interior este usoara, rapida si precisa, probabil cea mai buna pentru modele de polistiren intre 250gr si 2-3kg.
Serban
P.S.IAR SALUT!
Am uitat sa va intreb ,deunde gasesc sa downloadez un program de CAD ?
Multumesc,cu stima ,
L N Vs
#44
Postat 11 September 2008 - 09:04 PM
pensionarul, la Sep 9 2008, 12:57 PM, a spus:
Am uitat sa va intreb ,deunde gasesc sa downloadez un program de CAD ?
Multumesc,cu stima ,
L N Vs
Google ofera gratuit o varianta foarte capabila de SketchUp. Acestui program i se adauga apoi cateva plug-in-uri utile modelarii (unfold, DXF export, etc).
Pe de alta parte, exista pe 'net o gramada de programe de tip freeware/shareware care imita autocad-ul. Tot SketchUp-ul este insa mai fain.
TCB,
Serban
#45
Postat 18 September 2008 - 04:04 PM
#46
Postat 23 September 2008 - 07:37 AM
Intruder, la Sep 18 2008, 05:04 PM, a spus:
Nici-o veste (inca). Dupa a treia incercare de zbor, aripa trebuie reparata din nou. Nimic grav, lipiciul poliuretanic o va face ca noua, insa tot nu ma dumiresc de ce vireaza asa de tare catre stanga. E posibil sa fie in continuare centrul de greutate (care probabil ca este la mai putin de 20%), sau poate ca aripile au o usoara asimetrie in unghiul de atac.
O sa mai sap la problema cat de curand (maine ii dau cu lipici).
TCB,
Serban
#47
Postat 23 September 2008 - 08:46 AM
gigelus2k3, la Sep 23 2008, 08:37 AM, a spus:
O sa mai sap la problema cat de curand (maine ii dau cu lipici).
TCB,
Serban
......de abia astept sa-l vad zburand ( macar in poze ) - SUCCES !!!
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#48
Postat 01 October 2008 - 08:27 PM
Temporar ii pun cruce versiunii 1/12. O sa fac una de 1/10 sau 1/9, ceea ce reduce raportul greutate/suprafata. Asta imi permite sa si corectez forma fuselajului catre coada. De asemenea, o sa-i reduc oarecum din aspectul "scale", lungindu-i nitel partea dintre aripa si capota.
TCB,
Serban
#49
Postat 01 October 2008 - 09:11 PM
gigelus2k3, la Oct 1 2008, 09:27 PM, a spus:
Temporar ii pun cruce versiunii 1/12. O sa fac una de 1/10 sau 1/9, ceea ce reduce raportul greutate/suprafata. Asta imi permite sa si corectez forma fuselajului catre coada. De asemenea, o sa-i reduc oarecum din aspectul "scale", lungindu-i nitel partea dintre aripa si capota.
TCB,
Serban
......Spor la treaba !!! ...pacat de munca depusa la prima varianta ......si desi ma repet , deabia astept sa vad urmatoarea varianta .....
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 01 October 2008 - 09:13 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#50
Postat 15 October 2008 - 12:04 AM
Pentru cine vrea sa se joace, atasez fisierul SketchUp (trebuie stearsa extenisa ".txt", altfel rhc.ro nu ma lasa sa-l incarc).
Serban
Fisiere atasate
-
iar16.skp.txt (249.01K)
Number of downloads: 78
#51
Postat 15 October 2008 - 06:19 AM
gigelus2k3, la Oct 15 2008, 01:04 AM, a spus:
Pentru cine vrea sa se joace, atasez fisierul SketchUp (trebuie stearsa extenisa ".txt", altfel rhc.ro nu ma lasa sa-l incarc).
Serban
.....multumesc.....l-am "tras" si-l voi incerca...
Robert.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#52
Postat 17 November 2008 - 11:39 AM
Daca reusesc sa fac rost de un plotter, o sa incep sa tai polistiren cat de curand.
Serban
Fisiere atasate
-
iar16.pdf (19.05K)
Number of downloads: 104
#53
Postat 18 November 2008 - 08:27 AM
gigelus2k3, la Nov 17 2008, 11:39 AM, a spus:
Daca reusesc sa fac rost de un plotter, o sa incep sa tai polistiren cat de curand.
Serban
.....ma repet , insa deabia astept : SPOR
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad