In fine, am urcat pe dealul cu pricina, am gasit si pamant uscat, stanci, dar se pornise un vant bun de zburat, dar cam rece. Am asamblat si am lansat modelul fara motor. A mers treaba cateva minute, pana cand am bagat si motor, pentru ca zona cu ascendenta nu era prea lunga. Pierdeam cam multa inaltime la viraje. Aici se vede diferenta dintre o statie serioasa, cu comenzi ajustabile, etc. si una Wfly.
Am vrut sa aterizez modelul, dar nu prea aveam unde. Am facut cateva treceri si am luat contact cu solul, dar s-a terminat dealul cam brusc si modelul iar era in aer, dar fara viteza. A luat o stanca in primire si ceva zapada in bot. ESC-ul era afara, pe "cabina". Deci cam expus la intemperii.... Mi-a fost lene sa curat zapada din elice si am dat gaz, sa se curete singura. Am lansat iar ca planor, m-am avantat in picaj sa impresionez trei privitori, am bagat motor sa iau inaltime si hrrrrrrrrr, am ramas fara motor.... Imediat picaj si o aterizare chinuita. Recuperez modelul, ii dau motor si vad cum apa sfaraie ca naiba sub folia transparenta a ESC-ului si apoi fum..... Tai brusc si injur. Suflu in el, mai dau gaz si merge. Minune..... Oricum, de la hrrrrrrrrr, motorul are alt zgomot. Nu stiu daca e de la ESC sau motor in sine. Strang modelul, mergem la cabana si dupa vreo ora, incerc iar, la 50m de cabana, pe o stanca, sa-i dau drumul. Asamblez si fac iarasi o greseala stupida, posibila datorita alteia, cu mufele: pun alimentarea invers la ESC: scantei, iarasi fum si liniste totala. Mai incerc de cateva ori si nimic.... Kaput, s-a ars, imi zic. Anulez cazarea peste noapte, prindem telecabina si coboram in Busteni. Eram cam uzi la picioare si am zis s-o scurtam.
In gara, ca omu', pe banca, obosit, fac proba cu alt acumulator si totul merge, desi cu zgomotul schimbat......
Ca sa vezi, bre.....
Cat zbor la panta se putea trage acolo.....
Astazi, am iesit la Politehnica cu acelas model. Iarba mare, frumos pe la 10, dar spre ora 12 vantul s-a intetit, in rafale. Am zburat un pic peste doua ore, pana cand hrrrrrrrr, dupa peste 7 ore de zbor, pala reparata s-a rupt. Aveam le mine elici, dar incepuse sa picure si m-am retras.
Uitasem: acumulatorul care a suportat polaritatea inversa la ESC, imi arata 0V global si doar o celula are Volti, la mufa de egalizare. Cred ca sunt stricate legaturile interioare.
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 02 May 2008 - 02:44 PM