Ce ULM e recomandat pentru un incepator?
#3
Postat 03 May 2008 - 11:17 AM
Eu personal am facut scoala pe X-air (de la Randkar)... il vand si francezii.
E ulm-ul potrivit pentru scoala, dupa parerea mea... Se angajeaza foarte greu, si chiar daca se angajeaza, lasa botul incet de tot... suficient sa impingi usor de mansa si iese rapid... dar trebuie sa fi taaaaare cu botul pe sus si motorul redus ca sa intre. Vitezele de decolare si aterizare sunt mici. Mai mici nici nu cred ca se poate. Sunt pe undeva aproape de motodelta. Fara motor nu cade ca un bolovan ca alte dracii din astea (weedhopper de exemplu) ci are finete destul de buna pentru clasa lui. L-am aterizat de multe ori fara motor sau cu motorul la ralanti si se comporta bine. Rezista si la tranteli destul de bine, iar rotile sunt foarte aproape de fuzelaj ca sa nu patesti nimic daca se rup (nu ma intreba de unde stiu asta). Cred ca la o adica il poti pune si in aratura. (asta nu mai am de unde sa o stiu). In rest, decoleaza scurt, aterizeaza scurt, ai o vizibilitate ca de elicopter si costa foarte putin. Dar te sfatuiesc sa il iei de nou ! Cel pe care am zburat eu era un harb. Dar chiar si asa zbura fain. Viteza da croaziera e mica, dar pentru turism e foarte buna. Daca il compensezi cum trebuie poti sa iei mana de pe mansa si sa ajustezi din pozitia corpului :)
Eu personal nu recomand scoala pe un avion performant, cu aripa jos, viteza mare, etc. Poti sa nu o termini. Si inca ceva... mai bine incepi cu vreo 5 ore de planor (macar). Trebuie sa inveti sa zbori intai ca o pasare :-) Asa nu vei mai sta stresat ca ventilatorul ala mare din fata se poate opri :-))). Tot la Aeroclub ai si posibilitatea sa inveti partea teoretica a zborului, care este FOARTE importanta. "Lipeste-te" de un instructor cu parul alb ca nu degeaba a ajuns la varsta aia.
Sa nu crezi ca sunt oarece mare cunoscator, nu am brevet decat de cativa ani, dar am avut ocazia sa zbor pe cateva avioane. X-air mi-i s-a parut cel mai potrivit de scoala. Dupa aceea poti sa visezi si la un Zephyr.... (yammmmi), sau WT9... (uaaaaau)! dar astea, ca toate femeile frumoase, sunt si rele... :-)
Aceasta postare a fost editata de Daktari: 03 May 2008 - 11:21 AM
#4
Postat 03 May 2008 - 01:49 PM
Sper sa imi fac putin timp si pentru o vizita la Suceava .... uf, dar nu stiu cand... ca am fost mai tot timpul ocupat. Dar sigur imi voi face ...
Pentru Daktari:
Eu vreau sa imi cumpar un avion ... si cred ca indicat ar fi sa imi iau un avion mai bunicel. Acum ce inteleg eu prin bunicel ... as vrea sa aiba o autonomie destul de maricica ... cel putin 900 de km fara alimentare. In al doilea rand as vrea sa fie destul de spatios ... cam am probleme cu gabaritul . :) . Vreau sa fie omologat in Romania. Si vreau neaparat sa fie nou ... nu folosit. As prefera ca avionul sa aiba dealer in Romania ... adica sa fie comercializat de o firma de pe la noi... Si nu in ultimul rand sa aiba parasuta de salvare. Stiu, imi veti spune ca mai intai trebuie sa primeze detalii tehnice ... dar cum nu prea cunosc astfel de detalii ... sper ca le voi afla pe parcurs.
Din ce am citit eu pe net ... ma gandeam intre un CTSW ... un F99 Rambo ... si un Zephir 2000 ... dar pe care sa il iau????? Mai exista si alte ULM-uri care sa aiba reprezentante in Romania, si care sa merite sa fie cumparate?
Help me.
Aceasta postare a fost editata de robert_kiran: 03 May 2008 - 01:50 PM
#5
Postat 03 May 2008 - 02:22 PM
#8
Postat 03 May 2008 - 05:15 PM
benz, la 3 May 2008, 14:22, a spus:
Nu inteleg ... oare prin mesajele mele am jignit pe cineva? Nu cred ... Atunci de ce tu tii mortis sa arunci niste jigniri total nefondate?
#9
Postat 04 May 2008 - 09:20 AM
Cu autonomia aia de 900 de km trebuie s-o lasi mai moale... putine ultrausoare au aceasta autonomie, si sa fie si incapatoare... Teoretic sunt cateva care publica aceste cifre, dar trebuie sa ai in vedere si alte aspecte. Dupa parerea mea 900 de km sunt mult cu ultrausorul. Nu-i vorba, poti sa-i faci, dar o mica escala nu ar strica. Daca si tu esti greu, si combustibil greu pentru 900 km, mai pui si pasager si bagaje, ca nu pleci cu mainile in buzunare la 900 km, deja treci de limita de greutate. Daca te gandesti sa faci bani cu el, las-o balta de pe acum... :-) Cu ultrausorul nu ai cum sa faci o line aeriana, si nici nu e legal. Totusi, ma intreb pentru ce ai nevoie de aceasta autonomie? La noi mai mult de 550-600 km nu iti trebuie ca sa traversezi tara. Dar ma rog, e treaba ta. Caracteristicile astea le gasesti mai degraba la un avion serios, Diamond Katana sau chiar unul cu patru locuri, dar deja aici vorbim de alte costuri, mult mai mari, pentru investitie si exploatare. Poate ca cele mai utile criterii dupa care sa cauti sunt: 1. Ce vrei sa faci cu el, 2. Cat vrei sa cheltuiesti? Baietii de aici de la RHC.RO au o oferta foarte buna. De ce nu vorbesti cu Andrei ?
#10
Postat 04 May 2008 - 10:10 AM
Daktari, la 4 May 2008, 09:20, a spus:
Cu autonomia aia de 900 de km trebuie s-o lasi mai moale... putine ultrausoare au aceasta autonomie, si sa fie si incapatoare... Teoretic sunt cateva care publica aceste cifre, dar trebuie sa ai in vedere si alte aspecte. Dupa parerea mea 900 de km sunt mult cu ultrausorul. Nu-i vorba, poti sa-i faci, dar o mica escala nu ar strica. Daca si tu esti greu, si combustibil greu pentru 900 km, mai pui si pasager si bagaje, ca nu pleci cu mainile in buzunare la 900 km, deja treci de limita de greutate. Daca te gandesti sa faci bani cu el, las-o balta de pe acum... :-) Cu ultrausorul nu ai cum sa faci o line aeriana, si nici nu e legal. Totusi, ma intreb pentru ce ai nevoie de aceasta autonomie? La noi mai mult de 550-600 km nu iti trebuie ca sa traversezi tara. Dar ma rog, e treaba ta. Caracteristicile astea le gasesti mai degraba la un avion serios, Diamond Katana sau chiar unul cu patru locuri, dar deja aici vorbim de alte costuri, mult mai mari, pentru investitie si exploatare. Poate ca cele mai utile criterii dupa care sa cauti sunt: 1. Ce vrei sa faci cu el, 2. Cat vrei sa cheltuiesti? Baietii de aici de la RHC.RO au o oferta foarte buna. De ce nu vorbesti cu Andrei ?
Ti-am trimis un mesaj. Nu in nici un caz nu vreau sa fac linie aeriana ... si nici bani. Si cred ca si cu cei 900 de km am exagerat putin ... am scris in mesaj totul.
#11
Postat 04 May 2008 - 10:35 AM
CTSW-ul ia 120l de benzina, asta inseamna vreo 8 ore, la 180 km/h ... Insa nu se poate spune ca mai e ultrausor daca-l incarci asa.
Aceasta postare a fost editata de byteworks: 04 May 2008 - 10:37 AM
#15
Postat 07 May 2008 - 10:52 AM
Succes
#16
Postat 07 May 2008 - 02:43 PM
robert_kiran, la 3 May 2008, 13:49, a spus:
Un posibil raspuns ar fi sa te uiti aici RHC Aviation
Tecnam este raspunsul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif!!
Un P2004 Bravo nou poti sa vezi in Bucuresti. Dar exista modele si la buget (un pic) mai mic, cum ar fi P92 EchoSuper.
Uita-te si pe noul site TECNAM AVIATION
Daca ai intrebari concrete iti raspund cu placere.
Bafta
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#17
Postat 07 May 2008 - 06:04 PM
Ciao Sorin
#19
Postat 06 June 2008 - 08:25 PM
Eu am sansa sa fac scoala pe un CTSW la Galati la Aerial Club.
Daca poti indreapta-ti gandul catre un CTSW. Autonomie mare, consum mic, stabil, finetze 1:4 > de la 1000 m inaltime ajungi sa planezi cam 4 km distanta pana sa atingi solul. Are parasuta balistica (una din optionale). viteza f buna pentru un avion cu aripa sus ... Este , in ultimul rand, un mic avion elegant, frumos finisat interior si exterior.
#22
Postat 08 June 2008 - 07:49 PM