Zen, la 10 January 2013 - 11:09 PM, a spus:
:
Ba da, m-am apucat sa-l fac numai ca e ... complicat . Am citeva probleme (si doua din ele sunt majore)
- Fuselajul: trebuie refacut integral, nu se poate "carpi" pentru ca e facut din panouri de balsa si placaj de 2 mm ordinar (ala in trei straturi). In diverse moduri este afectat pina in dreptul celulelor de la sustinerea derivei. Treaba asta inseamna demontarea tuturor pieselor , desenarea lor si date la masina sa le taie - si crede-ma ca scosul pieselor intregi din fuselajul ala este o munca de chinez, restul nu e greu - se scaneaza se vectorizeaza si apoi se pun pe masina cnc la taiat. Vazind cit e de lucru initial am incercat sa gasesc planuri de lucru pentru el (moca evident, ca-s zgircit!) insa nimic deocamdata. Din punctul de vedere al rezistentei, fuselajul este gindit excelent (aplauze) , este pus in opera bine catre onorabil, cu materiale EXECRABILE. Cred ca chinezu` a realizat ca face economii daca foloseste alte materiale decit a fost gindit planul si asa a iesit avionul asta.
- Capota motorului. Nu am idee de unde sa cumpar una noua si am cumva senzatia ca daca ma apuc sa o fac pe asta voi iesi mai scump. Mai mult ca sigur trebuie apelat la un prieten care e muuult mai priceput ca mine in fibra sa vedem ce iese. Oricum, asta este pe ultimul loc.
- Cupola de la carlinga. E, aici chiar ca sunt blocat ca nu am nici cea mai mica idee exceptind cumpararea.
Statusul actual : fuselajul este complet defoliat si incerc sa reconstruiesc din "cioburi" elementele celulelor partii din fata. cind e gata sau nu mai am ce aduna, piesa este scanata, convertita in vector si lucrat pe desen pentru completat partile lipsa sau indreptat piesa. La final este numerotata si stocata pentru a fi taiata la momentul reconstructiei. Este o chestie mincatoare de timp, insa la final voi putea pune la dispozitie maselor muncitoare planuri de constructie, evident fara bani, pentru ca "
Fuck ACTA! We love OPEN SOURCE!"
La ritmul actual de lucru cred ca vine vara si barzaunele asta nu zboara. In plan era ca imediat dupa revelion sa ma auc de el si sa-l termin la nivel de planuri de constructie, insa saptamina alocata lui s-a dus pe diverse alte chestii: nevasta-mea m-a tirit pe la tot felul de socializari, am facut niste reparatii in casa, am lucrat pe bani...
Pe de alta parte, am stat si am scarpinat crestetul capului in timp ce faceam niste flotari logice pe tema motorizarii si cred ca ar putea sta in aer si cu motor termic, chiar confortabil. Termicul cu aceeasi putere cu electricul bun pentru el este mai greu insa rezolva problema greutatii de coada raportata de toata lumea.
... Oare ar trebui deschisa rubrica noua pentru constructia lui? Adminii sau moderatorii ne vor lua la suturi pentru discutia de aici?