Discus CS pareri si opinii
#31
Postat 15 April 2008 - 05:58 PM
#32
Postat 15 April 2008 - 06:00 PM
Fisiere atasate
-
13_04_08_1748_resize.jpg (58.17K)
Number of downloads: 177
#33
Postat 15 April 2008 - 10:38 PM
rol, la 13 Apr 2008, 07:36, a spus:
La ce te referi cand spui "unghiul AO"?
Adica ai vrea sa stii cat ar trebui sa fie unghiul de bracaj maxim al profundorului AO?
La config asta, ceva de genul +-10 grade ar trebui sa fie suficent pt. manevre normale de zbor planat.
Dar, astea ar trebui sa le ai precizate in carticica planorului.
Daca te referi la unghiul de calaj al AO fata de aripa, discutia e mai complexa.
La orice kit care nu are cine stie ce pretentii de pedigree, ar fi bine de verificat macar, acest calaj. S-au tot vazut situatii in care fuselajele lungi sa capete usoare deformari. S-au vazut si situatii in care direct din proiectare/manufacturare, calajul este exagerat.
Uzual, intre corzile sectiunilor de incastrare ale AO so aripii, nu ar trebui sa fie mai mult de 1-1,5 grade. Adica coarda aripii ar fi bine sa aibe un unghi de calaj pozitiv de 1-1,5 grade fata de coarda AO.
O scula extrem de utila in verificarea calajelor ar fi "incidentzmetrul". Generic ii zice incidentzmetru, pt. ca denumirea e importata de la americani. Cu ajutorul sculei se pot evalua fel de fel unghiuri de calaj pe un model.
Aici, niste indicatii despre cum se foloseste.
#34
Postat 16 April 2008 - 04:37 PM
aveti grija si intrebati inainte sa aruncati banii ...
#35
Postat 16 April 2008 - 06:48 PM
o sa fie super. Cu o pana de balsa pusa antre fuzelaj si anpenaj este rezolvata treaba foarte sinplu.
Valteras multumesc mult pentru informatii.
pun o poza cu scula mea de epoca ,pentru masurat unghiul de calaj
#36
Postat 16 April 2008 - 06:56 PM
Fisiere atasate
-
16_04_08_1913_resize.jpg (64.94K)
Number of downloads: 145
#37
Postat 17 April 2008 - 08:32 AM
rol, la 16 Apr 2008, 18:48, a spus:
NEGATIV????
Adica BA al AO este "mai sus" decat BF?
Precis ai masurat bine?
Acest calaj se masoara intre corzile aripii si ampenajului.
Daca e negativ, e bubu! Daca poti sa zbori asa, inseamna ca zbori cu muuult profundor tras, a.i. coarda AO (cu profundorul bracat in sus), sa faca cu coarda aripii, un unghi de calaj "ortodox".
#38
Postat 17 April 2008 - 08:34 AM
rol, la 16 Apr 2008, 18:56, a spus:
Daca vreodata te saturi de "vechitura" si vrei sa-l arunci la gunoi, da-mi de stire... :)
#39
Postat 17 April 2008 - 08:08 PM
intre tinp am modifcat unghiul si l-am ficsat la 1.5 grade ,cum ai propus (cu vechitura aia care vad ca place si tie )
modificarea a dat roade ,am si iesit repede la un zbor, vremea nu era chear foarte bun de zbor dar macar nu batea vintul .
am focut 4-5 zboruri fara nici o problema . Motorul trage bine ,urca in unghi de 70 grade fara problema
am facut si un film mai tarziu os sa vedeti
#41
Postat 18 April 2008 - 09:45 AM
rol, la 17 Apr 2008, 20:08, a spus:
............
am focut 4-5 zboruri fara nici o problema
Sa-ti fie de bine si Sictir!
#42
Postat 18 April 2008 - 01:16 PM
RedBaron, la 16 Apr 2008, 16:37, a spus:
baroane, nu te supara ca te intreb, dar recunosc ca sunt putin curios: daca stii sigur ca nu sunt bune de nimic, de ce recomanzi tot un planor, de la acelasi producator ???
#43
Postat 18 April 2008 - 03:39 PM
P.S. Superb planorul.......ti-e sa-ti placa.......
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 18 April 2008 - 03:40 PM
#44
Postat 18 April 2008 - 04:02 PM
am pus un Welgard BL WE-C3536-08, Masa: 107g, KV: 1281, 38A ....... regulator Hi model 45 A iar acumulatorul trei celule de 4000
Aceasta postare a fost editata de rol: 18 April 2008 - 04:03 PM
#45
Postat 18 April 2008 - 08:07 PM
#46
Postat 19 April 2008 - 07:14 PM
MADA, la 18 Apr 2008, 13:16, a spus:
RedBaron, la 16 Apr 2008, 16:37, a spus:
baroane, nu te supara ca te intreb, dar recunosc ca sunt putin curios: daca stii sigur ca nu sunt bune de nimic, de ce recomanzi tot un planor, de la acelasi producator ???
nu ma supar ca intebi ...nu producatorul e problema, ci modelul .... daca era un model bun, nu il scoteau din productie... zic si io ... oricum in afara de faptul ca parea pierde muult in viraje si pare a se angaja la o viteza cam mare... incepe sa imi para si mie ok ... oricum nu il recomand...stie chinezu de ce a oprit fabricarea...
#47
Postat 19 April 2008 - 08:02 PM
Ventus 2,6m
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 19 April 2008 - 08:05 PM
#49
Postat 20 April 2008 - 07:12 PM
#50
Postat 20 April 2008 - 08:06 PM
florin100%, la 20 Apr 2008, 19:12, a spus:
Cred ca asta vine de la franele aerodinamice (plus servo aferent) si trenul escamontabil (plus servo aferent) pus in plus fata de predecesor, cred eu, ca doar suprafata aripii e aceeasi, nu?
Stima si respect
Aceasta postare a fost editata de protheus: 20 April 2008 - 08:06 PM
#51
Postat 20 April 2008 - 08:48 PM
RedBaron, la 20 Apr 2008, 17:47, a spus:
2005 ? io abea la inceputul lui 2007 parca l-am observat la ei pe site...
si de ce spui atat de sigur ca e acelasi ?
Acelasi profil, aceasi anvergura......acelasi fuselaj.....singura diferenta este diedrul de la capele aripilor......in rest e picatura
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 20 April 2008 - 08:49 PM
#52
Postat 21 April 2008 - 06:46 AM
#53
Postat 21 April 2008 - 07:15 PM
CG nu o sa fie la fel la ambele modele datorita unghiului AO .daca la mine a fost negativ si la tine poate sa fie putina diferenta .
Dar nu este o tragedie nu este foarete sensibil la CG ,poti regla dupa cateva zboruri.
Valteras ce zici de aceasta teorie ?
un amic apus in bot 200g plunb (varianta fara motor ) si asa zboara bine
Aceasta postare a fost editata de rol: 21 April 2008 - 07:20 PM
#54
Postat 26 April 2008 - 06:28 PM
a inca o chestie...trebuie sa ii pun roata ca daca il trag mereu la tractor fiind prea jos atinge cu varful semiplanelor iarba si nu prea ie bine ca mil rasuceste
o sa bag si un filmulet
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 26 April 2008 - 06:54 PM
#55
Postat 26 April 2008 - 07:42 PM
am citit pe un forum extern ca pune sub varful aripi cate un flacon de plastic taiat in doua(pe dealungu) ca sa tina sus aripa la pornire
scriu numai ca idee, poate da roade.
#56
Postat 26 April 2008 - 09:29 PM
Sunt si piese gata facute:
http://www.greatplan...s/gpmq1800.html
Ultima de jos. De-i spune Wing Tip Skids.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 April 2008 - 09:30 PM
#57
Postat 26 April 2008 - 09:50 PM
sa imi ziceti daca va place http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#58
Postat 26 April 2008 - 09:53 PM
dan_mitea, la 26 Apr 2008, 21:29, a spus:
foarte tari chestiile alea, si foarte eficiente
multumesc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
#59
Postat 27 April 2008 - 10:11 AM
Te felicit pentru primele zboruri cu Discusul, si pentru indrazneala de a decola cu tractor pe "pista" aia.
De asemeni, felicitari "tractoristului".
Florine, la ce greutate finala l-ai scos? Ai umblat la unghiul stabilizatorului?
Modelul arata splendid in zbor. Din pacate al meu e in reconstructie. De asemeni tin sa te felicit pentru filmul de prezentare pentru Deproniada.
Adrian
#60
Postat 27 April 2008 - 07:02 PM
Fisiere atasate
-
discus_1_resize_resize_resize_resize.jpg (90.24K)
Number of downloads: 115