Aprilie 2008 Zboruri
#1
Postat 01 April 2008 - 05:31 PM
Oricum, nu e o gluma ce scriu aici.
Pe la 16:15, suparat pe viata, am plecat cu dl. Craioveanu la zbor la Chitila, cu oarece morcov de summit.
Ajungem acolo si surpriza: radarul se invartea. Hai sa incercam cu Arcus-ul mai intai. I-am montat pe loc receptorul Graupner R16Scan, l-am acordat in 41MHz, canalul 420, in care incerc sa ma refugiez cand vine gasca mare..... Am decolat si au inceput ceva zvacniri, numai pe ruliu, periodic. Dl. Craioveanu a corelat momentul zvacnirii cu pozitia antenei radarului. Cand antena cu concavitatea si cu tot cu bara orizontala cu emitator/receptor (a radarului) este orientata catre model, apar zvacniturile, care dureaza foarte putin, dar sunt intense. Miscarea servourilor e violenta si se aude de departe. Daca esti cu modelul sus, pe la 30-100m, fenomenul e puternic. Daca vii pe la 3-5m, e oarecum diminuat. Daca te straduiesti si mai si reusesti sa zbori modelul la vreo 2m constant, zvacniturile dispar complet - radiatia radarului e absorbita de pamant, in fine, cica "ground cluttering", nu ma pricep, doar constat...
Am trecut la celalalt model, Formosa, care are receptor SMC 16Scan, in SPCM pe 1024bit. Am decolat ca racheta si au inceput zvacnirile, numai ca daca la Arcus zvacnirea inseamna o miscare de ruliu de vreo 10-25 grade, aici inseamna mai mult de un tonou. Am facut doua asemenea zvacniri-tonou si intre doua baleiaje ale radarului, am aterizat trantit modelul (fara teama si fara pastile) si am renuntat sa-l mai zbor.
Am trecut la Arcus si l-am tinut vreo 5 minute la 2-7m inaltime, facand ture. La capat de tura viraj serios, apoi pus modelul la 2m cand venea antena spre noi.....
Cum era si frig si nu aveam chef sa stric servouri, am strans si ne-am carat.
Canalele cu ruliu sunt 2 si 5. La arcus sunt folosite ambele, la Formosa in SPCM numai 2. Exista vreo explicatie pentru coincidenta canalelor afectate intre PPM si SPCM?
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#3
Postat 01 April 2008 - 06:18 PM
Oare asta sa fie?
Adica putem sa zburam cu tot cu radar? Am cinci placi de baza de PC arse, le smulg feritele cu prima ocazie.
Ce papagal sunt......
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#4
Postat 01 April 2008 - 06:20 PM
anu trecut a fost ultimul zbor al Tango-ului acolo!
La mansa era fiul meu si a vrut sa faca o trecere in viteza. A luat-o spre unitate si cind sa intoarca...surprize, surprize antena functiona!
Receptor PCM pe 72 si lipsa acuta de semnal. Ultima reactie a fost 90 grade in jos (ca altfel il cautam in unitate sau...poate scapa). In acest fel minunat a intarat cu peste 100Km (gaz maxim ; acolo a ramas) DIRECT in mama Terra. Stiti cum arata? Inca nu am pus poze si film dar eu nu gaseam rezervorul de 500ml care era...perfect plat pe firewall! :)) Eram cu el in mina si intrebam daca a vazut cineva rezervorul :D)
Ala a fost PRIMUL foc de avion pe cimp :D
Concluzie: indiferent de frecv. si modulatie NUUUU zburati in raza antenei daca functioneaza!!!
Stima
#5
Postat 01 April 2008 - 06:25 PM
Da' sunt curios sa vad daca apare vreo imbunatatire dupa montarea de ferite pe cablurile lungi.
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 01 April 2008 - 06:33 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#6
Postat 01 April 2008 - 06:30 PM
INCAS, la 1 Apr 2008, 19:25, a spus:
Da' sunt curios sa vad daca apare vreo imbunatatire dupa montarea de ferite pe cablurilor lungi.
Ambele-amandoua...si cea de antiaeriana are niste antene directionale (ligheanele alea, miniframe-uri sau cum le zic) in fascicolul careia nu prea mai conteaza ce frecventa folosesti!
Cu rabdare si ciocan.
#8
Postat 01 April 2008 - 07:23 PM
Citeaza
Cauza: regulatorul TowerPro produce multi paraziti pe care receptorul "inteligent" Multiplex Micro 5/7 ii ia drept semnal si pune in functiune circuitul AGC (auto gain control) care atenueaza toate semnalele ce vin catre receptor, luand ca referinta intensitatea semnalului parazit, atenuandu-l inclusiv pe cel util de la emitator. Va inchipuiti, deci, mecanismul: cand eram aproape semnalul emitatorului era mai puternic decat bruiajul din regulator, pe masura ce m-am indepartat semnalul emitatorului a devenit mai slab pana cand receptorul a inceput sa dea comenzi de capul lui. Am observat acest lucru acasa cand am pornit emitatorul fara antena si modelul a incepu sa miste dreapta din eleroane (canalele 3 si 5) si putin stanga din carma(canalul 2) ca pt zbor in cutit.
In cazul zborului lui INCAS semnalul parazit a provenit de la antena radar, in rest mecanismul bruiajului este acelasi.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 01 April 2008 - 07:25 PM
TEL. 0726.191.725
#12
Postat 01 April 2008 - 08:44 PM
Aterizari cu bine!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 01 April 2008 - 08:45 PM
#13
Postat 01 April 2008 - 10:27 PM
Nu te supara pe mine, iti apartin citatele de mai jos?:
"Cred ca e nevoie de liniste RC pana trece furtuna"
"Eu o sa incerc sa ma abtin sa emit in Bucuresti"
"Probabil va fi atentie foarte mare si concentrare pe orice emite"
"Am avea multi de suferit"
B) :D :D
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 01 April 2008 - 10:27 PM
#14
Postat 02 April 2008 - 08:36 AM
Dom'Victor, daca te-a mancat, ce te vaiti? Cu cat e mai scump echipamentul, cu atat e mai costisitor crash-ul. Care e inevitabil daca insisti in conditiile date. Sau nu inteleg eu si tu credeai ca vantul invarte antena? Cand se invarte normal, strangi si pleci acasa. Urasc sa tot descoperim roata, au fost destule cazuri inainte si nu am invatat nimic...
Bafta!
Costel
#15
Postat 02 April 2008 - 09:14 AM
Nu ma supar!
N-am uitat de loc ce-am scris si nu o sa sterg sau modific nimic. Nici macar nu mi-e rusine. Nu m-am abtinut.
Nu-i pacat sa stai cu acumulatorii incarcati? :( Daca ii tii asa mult, se umfla!
Pana la urma tot m-am tinut de ceva din ce-am mancat: n-am mai iesit la Politehnica, asta e durerea mare.
@Pavel:
Nu ma vaitam, descriam ce si cum. Nu sunt chestii foarte scumpe alea cu care ma dau, dar tin la ele. :(
As fi curios sa repet experienta cu ferite pe cablurile de servo mai lungi.
S-ar putea ca efectul radarului sa poata fi anulat sau macar diminuat.
Despre releele de comunicatii (ligheanele) de pe stalpul din curtea unitatii aleia mari, nu stiu... Alea pot emite fara sa stim, sau poate o fac oricum tot timpul.
Citeaza
Pai nu prea batea vantul. :(
Unii au constatat duminica aparitia unei frumuseti de stalp de comunicatii, la vreun Km de radar. E inalt cat vreo 2-3 stalpi de inalta tensiune de pe langa el.
Azi e o zi buna de zbor din nou.
Cine se baga?
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#16
Postat 02 April 2008 - 09:15 AM
pavcostel, la 2 Apr 2008, 08:36, a spus:
Dom'Victor, daca te-a mancat, ce te vaiti? Cu cat e mai scump echipamentul, cu atat e mai costisitor crash-ul. Care e inevitabil daca insisti in conditiile date. Sau nu inteleg eu si tu credeai ca vantul invarte antena? Cand se invarte normal, strangi si pleci acasa. Urasc sa tot descoperim roata, au fost destule cazuri inainte si nu am invatat nimic...
Bafta!
Costel
Costel + nimsoc ... INCAS cred ca baga la harneala (hao .. oha ... shto .. misto ... plesneala ) totate avertizarile alea ...
Asa e el sfatos...
#18
Postat 02 April 2008 - 03:01 PM
frate, au fost ZERO bruiaje si am zburat cand se rasucea antenoaia :) .
#20
Postat 02 April 2008 - 04:01 PM
Aici zice ca emite cu lungimi de unda metrice.
Daca iau lungimea de unda intre 0.5m si 5m, cred ca e cam asa:
0.5m 600MHz -gresisem
1.0m 300MHz
5.0m 50MHz -gresisem
Puterea consumata de radar e 100KW (cu totul).
Oricum, in documentul de mai jos e vorba de o versiune modernizata.
http://www.milparade...log/pdf/628.pdf
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 03 April 2008 - 10:37 AM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#22
Postat 02 April 2008 - 06:25 PM
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 02 April 2008 - 06:36 PM
TEL. 0726.191.725
#23
Postat 02 April 2008 - 08:27 PM
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 02 April 2008 - 08:28 PM
#24
Postat 02 April 2008 - 10:31 PM
INCAS, la 2 Apr 2008, 17:01, a spus:
Citeaza
Bafta!
Costel
e vorba despre acel radar care se invarte sa-i pacaleasca pe destepti.continuati sa va documentati de pe net....daca aveti impesia ca intra in spatiul aerian AF-1 in baza imaginii furnizate de acel radar,poate va mai ganditi un pic.
Citeaza
frate, au fost ZERO bruiaje si am zburat cand se rasucea antenoaia
cand incepeti sa va ganditi si la antenele pe care nu le vedeti?
#25
Postat 03 April 2008 - 07:49 PM
peste 2 m nu puteai sa zbori ca iti dadea servourile la capat de cursa...eventual putea sa imi arda servourile....
#26
Postat 04 April 2008 - 02:44 AM
In primul rind statiile noastre de RC sunt niste "jucarii".Acestea au o putere de emisie aproximativ in intervalul 0.2-0.5 Watt (masuratori efectuate personal cu scule profesionale).Statiile RC din State sunt ceva mai puternice ,dar nu depasesc 1Watt.Cine doreste sa masoare aproximativ puterea de emisie ,o poate face indirect prin determinarea puteri de consum totala a statiei (putere emisie =0.50 putere totala)
Observatia este corecta de pe CHITILA a faptului ca in timp ce radarul functioneaza ,uni au probleme de la
2m si alti ceva mai sus sau deloc.Acestea se datoreaza puterilor de emisie foarte mici comparativ cu cel al
radarului (si nu datorita interferentei sau a lipsei de ferite).
Din experienta mea,am observat ca prin crestera puteri de emisie(printr-un amplificator ) la 2watt ,am putut sa zbor fara probleme la 30m de un radar de 2KW si un altul aflat la 800m de putere 400KW ,ambele fiind in functiune simultan.
#27
Postat 04 April 2008 - 01:53 PM
#28
Postat 04 April 2008 - 02:00 PM
nicolas, la 4 Apr 2008, 13:53, a spus:
Chitila e ultima reduta pt anumite modele... din pacate... Nu locul e prost ales ci momentul.
#29
Postat 05 April 2008 - 06:39 AM
Bafta si sa speram ca duminica rusul are liber
#30
Postat 05 April 2008 - 10:46 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.