Modelism - RHC Forum: Stirling engine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Stirling engine sursa de energie: lumanarea

#211 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 11 April 2010 - 10:44 PM

Buna seara tuturor !
Am reusit un motoras cu dubla actiune:
http://www.youtube.c...h?v=uiiwP_337ps
0

#212 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 13 April 2010 - 08:23 PM

Super! Este o configuratie foarte interesanta si m-a incantat sa o vad aplicata practic.
0

#213 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 April 2010 - 10:40 PM

foarte fain laszlo, poti sa dai mai multe detalii? Despre cum e facut si ce dimensiuni/curse au cilindrii si pistoanele - cel de putere si cele doua displacere
0

#214 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 14 April 2010 - 09:12 AM

Buna ziua !
cilindrul de lucru are 34 mm.diam.,cele calde 60 mm.diam.Inaltimea pistoanelor 40 mm.Cursele 17mm.,limitate de diametrul rulmentilor in care am amplasat excenterul.(diam.interior al rulmentului 25 mm.,diam.axului 8mm.)Pistoanele impingatoare sult din burete metalic.
0

#215 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 16 April 2010 - 10:18 PM

mersi de raspuns. Exista detalii undeva cum trebuie facut pistonu impingator din sarma?
0

#216 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 18 April 2010 - 10:01 PM

Eu cumpar gata la alimenara,la articole de menaj,chestia aia pe care eu-l numesc burete dn sarma.Se foloseste la spalatul vaselor,pt.raclajul supafetelor de ex. arse ale oalelor de metal.Se vinde in pungi,este un fel de ghem de span.Eu cumpar marca Vileda,pentru ca este mai fin.Se potriveste bine la diametru-care de altfel se oate modela cu mana-intr-un flacon de lac pt. par sau de gaz de bricheta.Il trag si fixez pe o tija filetata,intre 2 suruburi-saibe,in acest fel pot regla lungimea,si in consecinta cursa.
0

#217 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 April 2010 - 05:43 AM

Ce spuneti despre bijuteriile de aici:
http://www.model-eng...ngines/bohm.htm
?
http://www.model-engine-plans.com/bohmengines/images/bohmHB18-300.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 April 2010 - 05:44 AM

0

#218 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 01 May 2010 - 02:13 PM

motorasul meu beta acum cu energie solara:
http://www.youtube.c...h?v=ZJxpyHacveA
0

#219 Useril este offline   piciormare 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-May 10

Postat 12 May 2010 - 10:00 AM

super
poti sa-mi dai detalii?(dimensiuni, materiale), ma refer la motor, ideea cu parabolica e super
0

#220 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 12 May 2010 - 09:53 PM

Vezi postareapiciormare, la May 12 2010, 11:00 AM, a spus:

super
poti sa-mi dai detalii?(dimensiuni, materiale), ma refer la motor, ideea cu parabolica e super

Buna!
Motorul este identic cu cel care poate fi vazut mergand pe flacara de gaz si metanol 99%,pe you tube,gngischan1951(cnalul meu).Dimensiunile motorului le-am mai sris anterior.Cilinndrul de lucru este din sticla termoresistenta,pistonu de lucru l-am strunjit din bara de aluminiu,Cilindrul cald este confectionat dintr-o teava de fier.Diametrele pistoanelor:36 si 56.Cursele:18 mm.Pistonul displacer din ghem de sarma.Volanta am turnat-o din plumb,adunat la un atelier de vulcanizare.Are 300 gr.Parabolica nu este ideea mea.Am urmat sfaturile lui Rohas,de pe Greenpowerscience.Este o antena parabolica,pe care am lipit fasii de 5 cm.latime taiate dintr-o coala de tapet,,oglinda",autoadeziva.Tapetul l-am cumparat la Budapesta,dar in mod sigur se gaseste si la noi,in magazine de articole pt. decoratii.
0

#221 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 12 May 2010 - 09:55 PM

Vezi postarealaszlo, la May 12 2010, 10:53 PM, a spus:

Buna!
Motorul este identic cu cel care poate fi vazut mergand pe flacara de gaz si metanol 99%,pe you tube,gngischan1951(cnalul meu).Dimensiunile motorului le-am mai sris anterior.Cilinndrul de lucru este din sticla termoresistenta,pistonu de lucru l-am strunjit din bara de aluminiu,Cilindrul cald este confectionat dintr-o teava de fier.Diametrele pistoanelor:36 si 56.Cursele:18 mm.Pistonul displacer din ghem de sarma.Volanta am turnat-o din plumb,adunat la un atelier de vulcanizare.Are 300 gr.Parabolica nu este ideea mea.Am urmat sfaturile lui Rohas,de pe Greenpowerscience.Este o antena parabolica,pe care am lipit fasii de 5 cm.latime taiate dintr-o coala de tapet,,oglinda",autoadeziva.Tapetul l-am cumparat la Budapesta,dar in mod sigur se gaseste si la noi,in magazine de articole pt. decoratii.

Corectez:gingischan1951
0

#222 Useril este offline   laszlo 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-April 10
  • Gender:Male
  • Location:jud.Harghita

Postat 30 May 2010 - 09:01 PM

http://www.youtube.c...ch?v=1pVrhliA7X
0

#223 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 10 June 2010 - 11:56 PM

m-am apucat si eu sa construiesc un motor stirling,din ala cu eprubeta.dar am niste intrebari.
cat de mare ar trebui sa fie cursa pistonului?
eprubeta are 16 cm lungime si 1,4 cm in diametru interior.
cat de lung ar trebui sa fie compartimentu cu acea sarma fina indesata in capat?
trebuie neaparat ajutaj intre piston si locul de incalzire?
If it is to be it is up to me
0

#224 Useril este offline   eugen66 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-September 08

Postat 11 June 2010 - 11:35 AM

Adica un "Lamina flow Stirling" nu? Poate te ajuta asta: http://www.stirlinge...thermo/fig2.gif
0

#225 Useril este offline   Omu_neted 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 16-September 10

Postat 16 September 2010 - 11:01 PM

Salut,
Uite acuma am gasit si eu acest forum si vreau sa spun ca imi place tare mult cum sunt analizate si discutate lucrurile aici.

Am decis sa incerc si eu varianta cu Laminar Flow si uitati unde am ajuns.

Eprubeta - de la orice magazin de tehnico-medicale

Regeneratorul - vata de otel, cumparata de la "Lorencic"(au cate o sucursala langa fiecare mare oras, nu cred ca ii o mare problema).

Pistonul - folie de aluminiu introdusa intr-o siringa de 10 ml si comprimata repetat pana cand a capatat o forma oarecum neteda. Asta dupa observatia ca pistonul siringi incape aproape fix prin eprubeta.

Momentan nu am instalat la piston vreo legatura spre o vreun "fly wheel". De ce? am incercat sa vada daca totusi dupa ce am pus toate componentele impreuna se intampla ceva cum s-a intamplat in cazul respectivului user (User respectiv). Si nimica, flacara era la linia de tranzitie al regeneratorului. Singura chestie ii ca pistonul ce ii drept nu etanseaza complet eprubeta, dar spatiul ii mic, undeva sub 1 mm. Daca fac un piston klumea care sa nu lase nimica sa treaca, nici nu misca. :)

Sugestiile sunt binevenite,

Omu
0

#226 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 October 2010 - 02:20 AM

nu stiu daca ai pus si "gatuire" inainte de piston. Aia cica ajuta. Pistonul trebuie sa fie etans si sa alunece usor. E cam greu de obtinut asta e drept. Incearca sa folosesti o a doua eprubeta - o fixezi in ipsos sa nu se sparga si apoi indesi staniolu in ea. Sau o ungi pe interior, pui un dop de epoxi (plastilina pt. reparat tevi) si apoi spargi eprubeta sa recuperezi dopul de epoxi.

Altu pe youtube a facut si din ipsos.
0

#227 Useril este offline   Omu_neted 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 16-September 10

Postat 10 October 2010 - 12:01 AM

Vezi postareactotth, la Oct 5 2010, 03:20 AM, a spus:

nu stiu daca ai pus si "gatuire" inainte de piston. Aia cica ajuta. Pistonul trebuie sa fie etans si sa alunece usor. E cam greu de obtinut asta e drept. Incearca sa folosesti o a doua eprubeta - o fixezi in ipsos sa nu se sparga si apoi indesi staniolu in ea. Sau o ungi pe interior, pui un dop de epoxi (plastilina pt. reparat tevi) si apoi spargi eprubeta sa recuperezi dopul de epoxi.

Altu pe youtube a facut si din ipsos.


Salut,

Nu, nu am pus gatuire inainte de piston. Vreau sa iti multumesc pt idee. Vreau sa mai incerc inca una de a mea si daca nu merge o sa o incerc pe a ta. Mai am o eprubeta design mai vechi ,ce stiu eu, care are lumenul putin mai ingust decat cele care se vand acuma(poate juma de mm sau mai putin mai ingust observ ca ii mai ingust numai prin faptul ca daca o scutur cu pistonul in ea acesta se balangane mai putin decat in cea noua). Ma gandesc sa fac un piston din aluminiu folosind aceasta si sa vad. Vreau sa fac in asa fel inca sa mai imi ramana eprubeta cea veche sa nu o sparg pe parcurs.

Omu
0

#228 Useril este offline   levy3691 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 25-October 10

Postat 14 November 2010 - 09:56 PM

buna

Sunt nou pe acest forum si ma bucur ca axista si la noi un loc unde se discuta despre motorul Stirling.
De mai bine de un an ma ocup si ma documentez in acest domeniu iar rezultaul este destul de bun deoarece am reusit sa construesc un
"Lamina flow Stirling" care si functioneaza dar cu o viteza mai mica . Mai am multe de modificat la acest motor .
Am invatat multe pe parcurs cum ar fii de ex : diuza trebuie sa fie jumatate sau mai mare din diametrul eprubetei ; volanta daca e prea usoara nu merge,
daca e prea grea merge greoi ; spanul (spalatoare de vase de sirma) sa ocupe doua treimi din lungimea eprubetei ; toleranta intre cilindru-piston sa fie foarte mica (0,02mm) ; pistonul sa fie din grafit pentru evitarea dilatarii ; cilinrul sa fie destul de lung pentru a permite reglarea cursei pistonului ; alinierea intre centrul eprubetei ,cilinrului si a axului volantei sa fie cit mai perfecta ,de semenea axa cilindru-eprubeta fata de axa volanta sa fie de perfect 90 de grade pentru a evita evenualele stringeri si batai . Pina am ajuns la aceste concluzii am spart multe eprubete si am stricat multe materiale .
Deocamdata nu am un aparat bun de filmat pentru a va arata pe youtube dar urmeaza .
Iata citeva detalii despre primul meu motor Stirling .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: motorul_meu.gif
  • Imagine atasata: IMG_3244.JPG
  • Imagine atasata: IMG_3244.JPG

0

#229 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 18 November 2010 - 01:10 AM

levi3691 - mersi de informatii. Poti sa dai mai multe detalii despre piston si cilindru - cum le-ai facut, de unde ai luat materialele si cum ai procedat mai departe...

multumesc,
cezar
0

#230 Useril este offline   Nicu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 10-November 08

Postat 19 November 2010 - 08:58 PM

Salut,
Din pacate doar acum am descoperit topicul acesta,... acesta e primul motor stirling pe care l-am construit acum 3 ani:

http://www.youtube.c...h?v=6n8MvdeosSM
0

#231 Useril este offline   levy3691 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 25-October 10

Postat 19 November 2010 - 10:53 PM

salut

Desenul din mesajul anterior intradevar nu contine toate detaliile despre fiecare piesa in parte si materiale folosite , dar o sa incerc sa fiu cit mai explicit in urmatoarele rinduri . Materialele folosite la cilindru si piston sunt de la un strungar din fabrica in care lucrez , care a si exexcutat piesele dupa o schita facuta de mine . Strungarul i-mi este prieten bun si nu fan in domeniul ,,perpetuum mobile" deci ma intelegi ca nu a vrut sa-i platesc lucrarea .
CILINDRUL : a fost executat din alama diametru = 30 mm si lungime = 65 mm , dar era mai bun un diametru de 50-60 mm pentru ca pe prtea exterioara cilindrul are nevoie de o racire cit mai buna si la acest diametru radiatoarele vor fii mai mari . Aceasta greseala am observat la motorul meu care in tmpul fnctionarii se incalzeste tot mai tare scazind turatia acestuia pina la oprire , deoarece radiatoarele cilindrului meu au doar 2x2 mm .
PISTONUL : a fost executat din teflon-gafitat diametu = 20 - 0,02 mm (2 sutimi) si lungime = 20 mm . Aceasta toleranta este foarte importanta pentru a evita eventualele scapari de aer intre cilindru si piston , deoarece acest sistem functioneaza prin dilatarea si contractia brusca a aerului . La teflonul folosit de mine am observat ca la supraincalzire acesta se dilata , icepe sa stringa pina se blocheaza (se gripeaza) . Grafit inca nu am folosit pentru ca nu am avut pina acuma ,dar am facut rost de la DCA ( fier vechi ) unde se desfac diferite motoare , electromotoare care au carbuni (perii) confectionati din grafit , dupaacea mi-am dat seama ca acesti carbuni se gasesc la magazinele de specialitate (piese auto) carbuni electromotor tractor ; RABA .....etc. care se gsesc mai mari posibil .Bucatile de grafit nu au grosimea necesara , dar o sa le lipesc cu ,,loctite" sau ,,epoxi" iar dupa srunjire o sa vad si cum functioneaza fata de cel precedent .
Am si eu un minisrung pe jumatate artizanal cu care ma descurc la piese mai simple , dar nu la cele de mare precizie .
Aici o sa atasez o scita despre piese pe bucata si daca mai doresti detalii intreabama .

levy .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cilindru_piston.gif

0

#232 Useril este offline   levy3691 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 25-October 10

Postat 19 November 2010 - 11:01 PM

salut

uitativa cam aici vreau sa ajung , sau si mai mult .

Fisiere atasate


0

#233 Useril este offline   levy3691 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 25-October 10

Postat 20 November 2010 - 12:23 AM

salut

i-mi cer scuze pentru poza precedenta care nu a iesit cum am vrut eu dar iata preferatul meu .

http://www.youtube.c...h?v=hu0N7_xmcL0
0

#234 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 07 December 2010 - 05:57 AM

levy - mersi din nou, cu intarziere.

Am vazut pe youtube ca nitrozil face pistoane din ipsos si praf de carbune pentru ca aluneca mai bine.

Am vazut in hornbach ca exista pulbere de grafit la lubrifianti. E mult mai "alunecoasa" decat praful de carbune si sunt curios cum s-ar comporta in amestec cu ipsos, ciment, sau poate...
amestec cu epoxi: amesteci grafitu cu rasina pana la omogenizare, apoi adaugi intaritoru si amesteci mai departe. Indesi pasta in cilindru.

Ar fi o metoda de a obtine pistoane rezonabile pentru cilindri reci. Epoxi cu grafit ar merge si pentru bucsa pentru axul care misca displaceru. Se poate face oricat de gros (mentine axul paralel) si cu tolerante (deci pierderi) mici, caci torni bucsa peste axul uns cu vaselina sau alt antiadeziv.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 07 December 2010 - 05:59 AM

0

#235 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 December 2010 - 02:24 PM

Daca la epoxi adaugam, pe langa grafit:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXHZ15&P=7 ?
Iese usor ca fulgul...zic si eu.
Multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 December 2010 - 02:26 PM

0

#236 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 07 December 2010 - 08:05 PM

mi-e teama sa nu devina abraziv, ca o piatra de polizor ? Si cu grafit devine dur, se foloseste amestecul la protejarea fundului barcilor ca sa nu se zgarie prea rau cand sunt tarate pe pietre. Dar e si mai alunecos.
0

#237 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 December 2010 - 03:49 AM

De usor, este sigur. Cand iei flaconul in mana spui ca te-a inselat vanzatorul si ti l-a dat gol. De abraziv...n-as zice. Nu sunt cioburi de sticla ci mici sfere goale la interior. Nici foarte dur nu-i. Acum depinde de ce proprietati ar fi nevoie . Eu citesc cu placere si incerc sa invat, dar voi sunteti mesterii.
Multa bafta.
0

#238 Useril este offline   levy3691 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 25-October 10

Postat 12 December 2010 - 12:59 PM

buna

sunt bune ideile cu aceste materiale , dar nu stiu cum se comporta la temperaturi mai ridicate , pentru ca acastea se vor incalzii si nu prea
au voie sa se dilate prea mult , sa nu stringa in cilindru ca se blocheaza (gripeaza). Materialul de baza ramine tot grafitul pentru ca rezista
la temperatura si e un bun lubrefiant , iar ca liant ar fi bun rasini pe baza de teflon ; silicon ;etc. , care rezista la schmbari de temperatura.
Materialele ca ipsosul , cimentul sau alte materiale de acest gen nu cred ca sunt indicate , pentru ca devin abrazive .
Nu stiu inca prea multe despre poxipol si poxilina care in amestec cu praf de garfit cred ca ar devenii materialul ideal .
Daca clilindrul are o racire buna , atunci dilatarile materialelor vor fii mai mici .
0

#239 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 11 April 2011 - 06:32 PM

salut,

sunt disponibile doua carti zic eu importante ca pdf-uri (link-urile originale le-am luat de la StirlingBuilder.com)

Prima este Making Stirling Engines de Andy Ross http://dl.dropbox.co...g%20Engines.pdf (valabil si pe google docs: https://docs.google....authkey=COyl7Gs )

Cealalta carte este Stirling Engine Design Manual de William R. Martini http://ntrs.nasa.gov..._1983022057.pdf
0

#240 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 12 April 2011 - 09:12 PM

antre cilindri aia doi nu ie cumva apa pt etansare sau mi se pare ma ref la skhema postata ?
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro