Stirling engine sursa de energie: lumanarea
#121
Postat 06 September 2008 - 07:52 AM
#122
Postat 06 September 2008 - 12:58 PM
#123
Postat 06 September 2008 - 01:38 PM
#124
Postat 06 September 2008 - 01:57 PM
m-am uitat pe youtube shi am vazut ca majoritatea aveau intre flacara si piston acolo de unde e piciorul de sustinere este un reductor ceva
#125
Postat 06 September 2008 - 06:30 PM
#126
Postat 07 September 2008 - 03:49 PM
#128
Postat 07 September 2008 - 11:18 PM
Ai vreun film cu el in functiune?
Cum ai masurat turatia?
#129
Postat 08 September 2008 - 08:17 PM
Kaboom, la Sep 8 2008, 12:18 AM, a spus:
Ai vreun film cu el in functiune?
Cum ai masurat turatia?
Mersi. As fi pus un filmulet dar iese prea mare si nu-l pot uploada. O sa incerc sa filmez doar cateva secunde.
Ca sa masor turatia am pus o mica pastila magnetica in locul unuia dintre suruburile de pe periferia volantei (au rol de echilibrare) si am folosit o bobinuta drept captator, legata la sonda unui osciloscop. Am numarat 5,5 spre 6 impulsuri pe secunda de unde rezulta o turatie de 330-360 r.p.m. Trebuie sa spun totusi ca in mod normal merge cam cu 260-270 r.p.m. , cand racirea e doar cu aer. Atinge totusi 350 cand pun in capac apa rece. In ambele situatii cuplul este destul de mare, nu-i tocmai usor de oprit cand il prinzi cu degetele de ax. Intentionez sa construiesc si un exemplar perfectionat, racit cu apa si cu radiator de apa si ventilator de racire si cu rulmenti in loc de lagare. Tocmai am recuperat niste rulmentei numai buni de la niste hard-disk-uri paradite.
Aceasta postare a fost editata de eugen66: 08 September 2008 - 08:26 PM
#130
Postat 09 September 2008 - 03:14 PM
#132
Postat 06 October 2008 - 09:08 PM
#133
Postat 06 October 2008 - 09:56 PM
cele 2 vase comunica intre ele? nu vad pe unde... cam asta e cheia ciclului Sirling...
pe langa asta totul trebuie uns foarte bine si folositi rulmenti pe cat posobil sa existe frecari cat mai mici...
Dex
#134
Postat 07 October 2008 - 02:20 AM
#135
Postat 07 October 2008 - 04:29 PM
#137
Postat 08 October 2008 - 05:03 AM
#138
Postat 08 October 2008 - 08:47 AM
asteptam filmulet cu el functional!
0721.798.720
#139
Postat 08 October 2008 - 11:34 AM
Verifica sa nu ai frecari mari si etanseitate sa fie cat mai buna.
Dupa ce plan ai lucrat? Arata-ne eventual o poza cu pistoanele dezasamblate.
#140
Postat 08 October 2008 - 03:56 PM
-distantele de la centru volantei pana la boltul de pe volanta.La cilindrul mare distanta de la centrul volantei la bolt este mai mare,iar la cilindrul mic este mai mica.Am incercat si la distante mici si la distante mai mari...degeaba.
-acum am aflat prin acest forum,ca pe langa pistonul din cilindrul mare se face schimbul de aer:cald cu rece.Eu l-am facut la fel de fix ca si cilindrul cu pistonul mic, cand trag de el(la rece), si ii dau drumul formeaza un fel de vacuum si imi trage pistonul inapoi.INTREBARE:Ce toleranta trebuie sa am intre cilindru si piston,stiind ca:Atat cilindrul cat si pistonul sunt facute din bronz,am lungimea de lucru a cilindrului 130 mm,iar lungimea pistonului 60 mm,iar diametrul pistonului este de 25 mm.
-am eliminat astazi toate oringurile,si am egalat distantele de la centrul volantei pana la bolturi,care sunt de 10 mm,adica cursa pistoanelor este de 20 mm,...si merge mai bine,adica am doua puncte moarte,asa cum am mai vazut si la alte tipuri de motoare.As vrea sa stiu exact ce distanta este de la centrul volantei pana la bolt,si daca acestea trebuie sa fie egale sau nu.
Aceasta postare a fost editata de Florinn: 08 October 2008 - 04:00 PM
#142
Postat 08 October 2008 - 07:09 PM
Florinn, la Oct 8 2008, 03:56 PM, a spus:
-distantele de la centru volantei pana la boltul de pe volanta.La cilindrul mare distanta de la centrul volantei la bolt este mai mare,iar la cilindrul mic este mai mica.Am incercat si la distante mici si la distante mai mari...degeaba.
-acum am aflat prin acest forum,ca pe langa pistonul din cilindrul mare se face schimbul de aer:cald cu rece.Eu l-am facut la fel de fix ca si cilindrul cu pistonul mic, cand trag de el(la rece), si ii dau drumul formeaza un fel de vacuum si imi trage pistonul inapoi.INTREBARE:Ce toleranta trebuie sa am intre cilindru si piston,stiind ca:Atat cilindrul cat si pistonul sunt facute din bronz,am lungimea de lucru a cilindrului 130 mm,iar lungimea pistonului 60 mm,iar diametrul pistonului este de 25 mm.
-am eliminat astazi toate oringurile,si am egalat distantele de la centrul volantei pana la bolturi,care sunt de 10 mm,adica cursa pistoanelor este de 20 mm,...si merge mai bine,adica am doua puncte moarte,asa cum am mai vazut si la alte tipuri de motoare.As vrea sa stiu exact ce distanta este de la centrul volantei pana la bolt,si daca acestea trebuie sa fie egale sau nu.
Salut, ti-ai dat singur raspunsul la intrebarea "de ce nu merge". Daca si pistonul mare era etans fata de cilindru, atunci nu se crea efectul pe care se bazeaza motorul de tipul asta.
La pistonul mare, care face schimbul de aer, trebuie sa ai pana la cilindru cam 2-3 mm.
Distanta de la axul volantei pana la bolturi este jumatate din cursa pistonului. Dar si aici trebuie facuta diferenta intre pistonul de lucru si cel care face schimbul de aer. Asta din urma nu trebuie sa atinga capetele cilindrului. Lasi si acolo vreo 2-3 mm.
Cat despre filmul din care te-ai inspirat, nu e suficient. Pentru a construi un motor, mai ales daca nu ai mai facut altele, iti trebuie un plan serios, cu cote, dimensiuni si materiale. Cauta-ma pe Yahoo messenger sau mail daca vrei planuri de motoare.
#143
Postat 09 October 2008 - 05:53 PM
Corect si logic, dar trebuie sa fie in functie de diametrul pistoanelor...o relatie de legatura, nu la intamplare...
Aceasta postare a fost editata de Miezu_eu: 09 October 2008 - 05:54 PM
0721.798.720
#144
Postat 09 October 2008 - 05:59 PM
Ultimul atasament este arhiva tuturor fotografiilor
Fisiere atasate
-
Fizgig.zip (199.13K)
Number of downloads: 416
Aceasta postare a fost editata de Miezu_eu: 09 October 2008 - 06:00 PM
0721.798.720
#147
Postat 11 October 2008 - 04:17 PM
#148
Postat 11 October 2008 - 07:48 PM
#149
Postat 04 November 2008 - 10:08 AM
1. Aripioarele de racire sunt prea mici. Canalele dintre ele printre care trebuie sa circule aer sunt prea inguste. Cred ca la motorul tau racirea este insuficienta. Am atasat o poza care prezinta un exemplu de proportie a acestor aripioare.
2. Cred ca pistonul ala masiv e prea greu si propria lui greutate in cilindrul orizontal genereaza multa frecare, plus ca inertia lui e prea mare. Atasez o poza ca exemplu de realizare a pistonului.
4. Ambielajul trebuie echilibrat. E incredibil cat de mult influenteaza echilibrarea turatia maxima.
5. Diametrul pistonului dizlocuitor - la dimensiunile motorului tau - cred ca trebuie sa fie cu maxim 1mm mai mic decat diametrul interior al cilindrului. Daca aceasta diferenta este prea mare se reduce mult cantitatea de aer plimbata intre capatul cald si cel rece si eficienta scade.
6. Unghiul de faza dintre manetoane trebuie sa fie cam de 80-85 grade nu 90. Nu mai tin minte pe unde am citit asta, dar asa e.
7. Poti reduce scaparile pe langa tija care misca pistonul dizlocuitor reducandu-i diametrul. Cred ca 2-3mm e de ajuns.
8. Suprafetele in contact ale pistonului si cilindrului de forta, tijei si bucsei trebuie extrem de bine lustruite. Un mic joc de 0,1mm intre ele nu e de speriat, va fi astupat de pelicula de ulei de ungere.
9. 8 mm diametrul canalului de trecere este arhisuficient. Sunt convins ca ajungea si daca era de 5 mm.
Totusi cred ca pe ansamblu ai un diametru prea mic al cilindrului de aer. Cred ca acest cilindru ar trebui sa aibe un diametru si o cursa a pistonului dizlocuitor de 1,5-2 ori mai mari decat ale cilindrului de forta si pistonului de forta.
#150
Postat 21 November 2008 - 10:56 AM