BELT-CP CARBON EDITION cum se monteaza, cum se regleaza, pareri
#31
Postat 03 June 2008 - 07:39 PM
Tocmai ca e prea nervos , pune expo pe inclinari, adica aileron si elevator.
Pe scurt, referitor la modurile de zbor, in modul normal, cu stick-ul de throttle jos, motorul ar trebui sa fie oprit, cu stick-ul la jumatate ar trebui sa ai 50-60 la suta din turatia maxima, iar cu stick-ul sus sa ai turatie maxima..
In modul idle-up, sau modul 1 de zbor,cu stickul jos ar trebui sa ai turatie maxima sau pe aproape... la jumatate ar trebui sa ai intre 60 si 80 la suta depinde de setare, iar cu stick-ul sus, din nou motor la maxim (o curba throttle in "V").
In principiu ar trebui sa zbori in modul normal pana ce deprinzi toate orientarile heli-ului, adica tot ce tine de hover, urmand ca pentru forward flight sa folosesti modul 1, sau idle-up.
Succes!
#34
Postat 05 June 2008 - 04:53 PM
Aceasta postare a fost editata de ady23: 05 June 2008 - 04:56 PM
#39
Postat 21 June 2008 - 01:42 AM
Experiente cu Belt CP:
- e un elicopter bun pentru invatare si chiar ushor 3d (looping si daca schimbi statia radio si zbor inversat)
- e accesibil ca pret
- dupa ce il cumperi trebuie verificat amanuntit si reglat
- piesele de schimb sunt destul de ieftine ca sa nu te aduca in sapa de lemn un accident mai grav (75$ un kit complet fara electrica :))
- poti folosi pale carbon align de 12$ pt trex cu un adaptor de mini titan sau doua shaibe de plastic (magazin auto sau practiker)
- corpul este "clasic", adica nu ai trasmiterea directa a comenzii de la servo la platoul ciclic ci se trece prin parghii intermediare. dezavantajul e ca sunt mai putin precise comenzile dar si in caz de accident ai o protectie in plus (mai bine rupi un brat de comanda decat sa strici un servo)
- nu prea merita upgrade-urile metalice decat daca le iei la un pret foarte mic (vezi ehirobo si copia lor care trebuie montata)
- vine ca "RTF" dar nu nici pe departe asa. manualul contine insa planuri complete si poate fi dezasamblat si reasamblat fara experienta anterioara. trebuie doar rabdare, atentie si cateva shurubelnite. recomand dupa achizitie desfacerea capului rotor si verificarea componentelor cu schema alaturi. eu am avut surpriza sa-mi lipseasa un o-ring si asta poate duce la crash. de asemenea musai verificat centrarea servo-urilor cu bratele scoase (la fabrica le potrivesc din ochi si puteti sari de limita cursei mecanice)
- ca upgrade de baza recomand un gyro head lock. initial cel esky era la un pret ok dar acum au sarit calul. eu as lua un mks 293
- e mai rar in ro pt ca la noi se cam poarta exagerarea preturilor si daca un hbk2 costa cat un belt din alte tari un belt ar costa exorbitant. mecanic sunt identice (o parte din piese sunt chiar interschimbabile)
@dm76
bravos ca te tii de simulator. am uitat sa-ti spun atunci, daca observi ca are tendinta de a se "scurge" lateral spre stanga sau dreapta si o corectie de 10% din trimmer-ul de pe statie la aileron nu ajuta va trebui sa scurtezi bratul de pe partea opusa alunecarii (daca aluneca dreapta. bratul din stanga si invers). nu scurta mai mult de o rotatie completa a urechii. scurtezi, fixezi legatura, verifici in hover, mai scurtezi daca mai e cazul. daca scurtarea ar aduce partea de spate a platoului mai jos decat fata procedeaza invers, deshurubeaza urechea de pe bratul mai scurt o tura completa.
#41
Postat 25 June 2008 - 02:25 AM
#42
Postat 25 June 2008 - 08:57 AM
In general un RTF trebuie verificat cam peste tot. Iata cateva aspecte peste care nu trebuie sa treci.
1. Toate suruburile verificate daca sunt stranse.
2. Atentie si la curea, sa fie tensionata suficient.Un joc de cativa milimetri e permis.
3. Articulatiile din head ar trebui sa lucreze usor, dar sa nu fie prea slabe. Poti desface unele pentru a verifica cat de usor lureaza.
4. Mecanica din coada. Tail pitch slider-ul ar trebui sa mearga usor. Pentru a verifica asta, desfa articulatia de pe servo de coada si verifica cat de usor culiseaza tail rod-ul si slider-ul de pitch, de pe axul rotorului din coada.
5. Palele sa fie stranse optim. Pentru a verifica acest lucru, incearca sa le strangi egal, dupa care iei heli de head si de skid si il scuturi brusc, pe o parte. Daca palele cad un pic si la un unghi aprox. egal, e ok.
6. Verificarea unghiurilor palelor, LA AMBELE PALE (pentru a fi sigur ca ai acelasi unghi), si apoi sa fie in conformitate cu manualul/preferintele de zbor.
7. La setarile electronicii depinde mult de statia cu care zbori, ar trebui verificate cursele servourilor, pozitia de 0, sa ai grija ca la capat de cursa sa nu faca binding.
8. Giroscopul. Daca ai un giro Heading hold, poti pune un gain pe la 60-70%, iar daca folosesti un servo digital pe coada, limit-ul sa fie 0.
Pentru a vedea daca lucreaza cum trebuie, deschide statia, decupleaza motorul de la esc, alimenteaza heli, asteapta sa se intializeze giro.
Apoi, cu heli orientat cu nasul in stanga ta, si coada in dreapta, apuca de coada si trage brusc spre tine. In acest moment, sliderul de pitch de pe axul rotorului din coada ar trebui sa se indeparteze de tine. Daca impingi coada sliderul trebuie sa vina spre tine. Daca se intampla invers, pune giro pe revers.
Cam atat, mai astept si alti colegi cu sfaturi, nu vreau sa monopolizez discutia.
Succes cu el la zbor.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 25 June 2008 - 09:01 AM
#43 Guest_sOLo_*
Postat 25 June 2008 - 09:59 AM
#44
Postat 25 June 2008 - 10:23 AM
Sa-l stapanesti sanatos si sa zboare fain. Cum a zis si Primus e mult mai sanatos sa previi decat sa repari. Al meu a luat o tranta serioasa la primu zbor "RTF" pentru ca-i lipsea un o-ring din rotor. E mai ieftin sa-l verifici intr-o seara decat sa-l repari cateva zile si cu piese de 40$ cum am facut eu. Mult noroc si rabdare. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#45
Postat 25 June 2008 - 05:00 PM
Multam mult si ma bucur ca am intrat in randul vostru
#46
Postat 25 June 2008 - 05:23 PM
Eu sunt incepator ca si matale, un pic mai rasarit doar si fortat de venimente sa shurubareasca mai mult. Daca vrei poate ne intalnim sa-i aruncam o privire impreuna. Pe partea de scule nu stiu ce ai dar or sa-ti trebuiasca musai niste shurubelnire cu cap hexagonal sau un set de imbusuri. Ar fi utila si o rigla de pale (pitch gauge) si un cleste pentru articulatii sferice (ball link plier) desi ultimul e mai mult pentru confort si menajarea unchiilor proprii. In rest (daca nu ai deja) un set de o-ring-uri de rezerva, pinion principal, pinion reductor (set), vaselina/ulei, ax cu pinion coada, tren aterizare ajutator, statie pentru simulator in cazul in care nu-i dai de cap cablului minune, pale align carbon si shmirgel sau o piatra abraziva ca sa le adaptezi + 4 shaibe plastic dur sau metal, ax principal, ax pale (feathering shaft), caseta coada (tail box), tzeava coada (tail shaft). Cam asta ar fi trusa de urgenta belt cp. :o
Pe parte cu simulatoru, fa te rog urmatoarea verificare: In compartimentul bateriilor ai cumva doua intrerupatoare mici in partea stanga ? Unul ar trebui sa fie on si celalat off. Deconecteaza statia de la pc si inverseaza pozitiile. Fa apoi o incercare cu heli-x (alt simulator gratuit dar ceva mai fain decat fms) si daca iti merge atunci ai nimerit-o. Daca nu mai discutam, poate o scoatem cumva la liman. Ah, si daca schimbi pozitia celor doua intrerupatoare sa nu uiti sa le pui in pozitia initiala cand vrei sa zbori belt-ul.
#47
Postat 25 June 2008 - 05:56 PM
Cat despre simulator, momentan folosesc "statia simulator" de la esky, care merge numai pe pc, separat mai am statia de la belt, cea de zbor. Din cate am inteles, cu cea care merge numai pe pc nu pot sa ma joc si in alte software decat fms, cel putin pana acum numai asta a mers.
#50
Postat 26 June 2008 - 01:00 AM
http://www.heli-x.net/index_e.shtml
Pentru simulatoarele mai pretentioase si implicit mai scumpe se gasesc cabluri speciale care de obicei se vand in cutie cu soft-ul. Asa ca nu stiu daca o statie esky o sa mearga cu ele. Poate are cineva mai multa experienta cu asta si te poate ajuta.
#51
Postat 26 June 2008 - 09:39 AM
Chiar ma bucura sa aud ca isi mai cumpara lumea belt-cp.
Multumesc thenenea pentru sfaturi.
Eu am o statie futaba ff7 cu care intentionez sa zbor beltul. Setarile cred la sunt ok le-am facut cu ajutorul prietenilor de la magazinul de modelism din brasov.
Insa am o ultima nelamurire : Am un sw pe statie pe care daca il misc se deplaseaza rotorul din coada. cred ca este un reglaj la giro dar nu pot sa il inteleg. care este rostul acestiu reglaj si care ar fi pozitia optima.
#53
Postat 26 June 2008 - 10:04 AM
daca e necesar deseara o sa pun un film cu miscarile rotorului din spate functie de pozitia swithc-ului.
oricum foarte slaba documentatia la acest model. daca nu era ciongor sa mi-l regleze cred ca il tanteam din prima fara drept de apel:)
#55
Postat 26 June 2008 - 10:35 AM
Nu e nici o problema. Head-hold e o functie pe care o au majoritatea giroscoapelor moderne. Mai precis compenseaza tendinta de rotatie a cozii sub influenta factorilor externi (vant, cresterea turatiei motorului) in asa fel incat ea sa nu se miste decat daca primeste o comanda de la utilizator. Majoritatea statiilor digitale au in comutator care trece din modul rate (cel clasic in care rotatia cozii este controlata exclusiv de utilizator) la cel head hold. In momentul in care el este actionat de obicei se modifica un pic pozitia centrala a servo-ului de coada (se pot faca ajustaje pe statie si pe unele giroscoape pentru a le face sa coincida). De asta ar trebui consultat manualul pentru a verifica ce functie are switch-ul respectiv in modul Heli. O zi faina.
#56
Postat 26 June 2008 - 07:07 PM
thenenea, la 26 Jun 2008, 02:00, a spus:
eu la simulatoarele mai speciale vreau sa o folosesc pe cea de la belt, are pe spate o mufa unde scrie "trainer", presupun ca aici se conecteaza cablul pt pc si pt dl profesor (cine are).
#57
Postat 27 June 2008 - 10:19 AM
este si asta o metoda de invatare
#58
Postat 28 September 2008 - 11:01 AM
Nu foarte sus si nu foarte tare dar e fantastic.
Nu m-am omorat cu simulatorul ca nu prea am avut timp si mai am inca multe de invatat la capitolul setari si reglaje dar zboara excelent e nervos turbat furios cum vreti voi sa ii spuneti:)