BELT-CP CARBON EDITION cum se monteaza, cum se regleaza, pareri
#1
Postat 13 February 2008 - 10:12 AM
Am mai incercat ceva heli cu un model coaxial cumparat de la cora cu 130 dar nu cred ca se poate pune.
Ideea este ca mi-a placut f mult si dupa lungi cautari si intrebari am comandat un belt-cp in varianta full upgrade cu sasiu si pale din carbon, cap rotor full alu si motor BL.
Modelul a sosit asamblat complect mai putin electronica si palele rotorului principal.Kitul nu continea receptor si Tx.
Ceea ce doresc eu aici este sa purtam o discutie despre montarea electronicii, reglaje mecanice, programarea telecomenzii, tot ce se presupune ca se face de cand il primesti si pana sa il poti scoate la zbor.
Cine cunoaste elicoptere si vrea sa ajute, sau cine este interesat in a acumula cunostinte despre heli va invit sa discutam.
#3
Postat 13 February 2008 - 10:34 AM
Imagini atasate
#6
Postat 13 February 2008 - 11:33 AM
Emitator, interfata, program, ore, multe ore de pilotat. Da pilotat, adica decolat, zburat (facut ceva, ce vrei tu da facut concret ceva), dupa care aterizat, in conditii de vint si turbulente moderate. In documentatia fiecarui simulator, gasesti explicatii despre ce si cum se regleaza statia.
Nu sari etapa cu simulatorul.
Intre timp, poti incepe constructia. Daca ai manual, atunci conform (dupa pasii) din manual, daca nu, atunci sub supravegherea unui coleg care a mai montat heli-uri (cu succes).
Dupa ce e gata, daca si tu esti gata, poti incepe primele lectii. Poti s-o faci cu metoda (de invatare) sau IDM (inainte si d'amoaca), dar evident a doua abordare e mult mai lunga si costisitoare.
De tine depinde in cit timp inveti, il montezi, si il zbori. Erorile se paltesc foarte, foarte scump.
#12
Postat 13 February 2008 - 11:49 AM
ce ma ingrijoreaza cel mai lult sunt reglajele daca trebuiesc facute si cum se fac, si aici ma refer la capul rotor si in al doilea rand pe statie trebuiesc facute ceva setari care iar nu le stiu ( mixere expo-uri) etc
#13
Postat 13 February 2008 - 12:00 PM
Mult succes si multa rabdare cu simulatorul, ca salvezi multi bani.
Tot pentru a salva bani, n-ar fi rau cand te apuci sa inveti fizic sa-l controlezi, sa iti procuri (cumparat sau facut de tine) un training gear.
Zi-ne ce statie vei folosi, pentru ca cei care o au sa te ajute cu programul.
Numai bine!
Primus
Aceasta postare a fost editata de Primus: 13 February 2008 - 12:02 PM
#18
Postat 15 February 2008 - 09:37 AM
are cineva un filmuletz cu miscarile swash plate HR3 sa imi fac si eu o idee cam care sunt miscarile corecte?
#20
Postat 15 February 2008 - 10:52 AM
- mansa dreapta in dreapta, platou dreapta
- mansa dreapta in stinga, platou stinga
- mansa dreapta inainte (impinsa), platou inainte
- mansa dreapta inapoi (trasa), platou inapoi
Practic, platoul ciclic trebuie sa copieze miscarea mansei drepte (stick-ul de platou), identic si sincron. Incearca sa obtii miscare EXACTA a mansei, respectiv cind misti mansa 10 grade, platoul trebuie sa se miste 10 grade (20-20....). Miscarea simultana din troate trei servourile la orice miscare a mansei. Initial (fara compensatori), centrul platoului ciclic trebuie sa fie nemiscat pe ax (in aceasta faza, nu trebuie sa se modifice colectivul, numai ciclicul).
Cind dai din colectiv (gaz impins), platoul trebuie sa urce (paralel cu fuselajul), cind tragi, trebuie sa coboare.
Eu recomand urmatoare curba pentru inceput :
- tractiune 0,90,90,90,100
- pas -2, +3,+4,+5.5,+10
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 15 February 2008 - 11:21 AM
#22
Postat 18 February 2008 - 12:46 PM
- cind dai inainte inapoi (stick dreapta), se misca un singur servo
- cind dai lateral, se misca doua
- cind dai colectiv (inainte-inapoi stick stinga), se misca trei.
Problema e ca atunci cind vrei sa pornesti repede (demaraj in forta), sau cind vrei sa opersti repede (oprire cu inclinatia mare), din cauza ca se misca un singur servo, centrul de presiune al platoului ciclic (bila de pe ax), coboara sau urca (de la caz la caz), ceea ce se trasnsmite intr-o componenta colectiva.
Ori il pilotezi mai domol, ori compensezi din pasul colectiv (te inveti asa), ori impementezi un mixer suplimentar.
Nu e o problema deosebita, dar e o problema care trebuie cunoscuta.
#24
Postat 19 February 2008 - 12:56 PM
Daca nu ai experienta, ai foarte mari sanse sa pierzi elicopterul. Ori se dezmembreaza de la vibratii, ori e supra solicitat mecanic (ansamble), si ceva cedeaza in zbor (cu rezultate previzibile), ori pur si simplu nu-l poti face sa zboare corect. Te chinui de-ti sar capacele, si el tot alt ceva face.
#27
Postat 04 April 2008 - 10:40 AM