Intrebari de incepator cum se folosesc elicopterele
#1
Postat 02 February 2008 - 12:16 AM
Telecomanda mi-au trimis-o in mode 1, si a fost nevoie sa o reconfigurez, dar asta am facut-o azi.
Nu am gasit nicaieri mentionat de cum se foloseste elicopterul:
- cum se conecteaza bateria
- unde este butonul de pornire al elicopterului daca are
- daca trebuie sa strang palele elicei de la coada si cat de tare (le-am strans ca am avut o surubelnita ce s-a potrivit)
- daca trebuie sa strang palele rotorului (nu le-am strans ca nu am avut inbus pe masura).
#2
Postat 02 February 2008 - 10:18 AM
1. pornesti statia (telecomanda) toate trimerele la mijloc
si motorul la "0"
2.conectezi acumulatorul la controller si astepti sa initializeze (aduce servo in poz initiala si giro se azctiveaza) daca ai motor bl esc-ul "canta" de trei ori in mod normal. nu misca elicopterul cind se calibreaza giro (nu va lucara corect in zbor)
3. palele rotor coada se sting cit sa nu cada prin propria greutate cand sunt la orizontala .
4.pelele rotorului principal se strang ca sa le poti misca cu mana cu ceva efort.( daca ar cadea dela aprox 30 cm in bot si palale ar fi perpendiculare pe axul long al elicopterului sa nu se miste)
Bafta si zboruri multe .
PS Nu te grabi sa-l ridici din prima daca nu ai mai zburat elicoptere ,incearca sa te obisnuiesti cu miscarile lui pe sol cand cresti/reduci turajul .tinel cu botul inainte si CONSTRUIESTE UN TREN DE ATERIZARE SUPLIMENTAR (PENTRU INCEPATORI)
#3
Postat 02 February 2008 - 10:56 AM
Imagini atasate
#4
Postat 02 February 2008 - 12:06 PM
deoarece serte foarte mult de vorbit, uite un loc de sapat pentru inceput si dupa aceea mai stam de vorba ,despre butoane scrie in manualul elicopterului ,cum sa le combini este problema mare .http://www.hjnet2000.com/
Bun venit si bafta .
#5
Postat 02 February 2008 - 12:36 PM
Eu prefer modul 2 de control, mi se pare mai natural.
Ai asa:
1. la maneta din stanga
- sus/jos reprezinta comanda de ridicare/coborare (throttle)
- stanga/dreapta reprezinta comanda de rotatie in jurul axului in stanga/dreapta (rudder)
2. la maneta din dreapta
- sus/jos reprezinta comanda de inclinare spre in fata/spre in spate (elevator)
- stanga/drepta reprezinta comanda de inclinare spre stanga/spre dreapta (aileron)
Mai sunt reglajele pentru fiecare maneta.
Hov. pitv si pit. trim in canu stiu ce sunt. In rest nu stiu daca sunt toate controalele functionale.
Pe simulator telecomanda fara quartz consuma mult mai putin, probabil nu mai emite.
Imagini atasate
#9
Postat 02 February 2008 - 03:47 PM
Am mai luat si un pack de baterii, pale de coada, si de rotor, cablu de simulator, kit de training.
Telecomanda de la elicopter, model Esky 0406A cu 6 canale, are la compartimentul de baterii un dipswitch rosu cu 2 pozitii, se inverseaza fiecare pozitie, si poate fi folosita cu cablul de simulator in FMS.
Cand se va folosi cu elicopterul trebuie sa repuneti pe pozitie dipswitch-urile. Eu am scos si cristalul ca sa nu consume baterie prea mult cand ma joc in simulator.
Cablul de simulator este vazut ca un joystick. Nu trebuie calibrat in windows. Partea mai grea este la calibrare in FMS, eu m-am chinuit putin, ca mergea prost. Exista si un model de esky cp care seamana cu hbk2 si se gaseste pe inet.
#10
Postat 03 February 2008 - 07:37 PM
@crysty3001
Citeaza
Iata doua poze mai jos care sa te lamureasca:
Primul control, hovering pitch trim se refera la deplasarea punctului in care elicopterul tau face zbor la punct fix (hovering).
Acesta poate fi setat de tine (in functie de preferinte) la mijlocul cursei stick-ului (din stanga , in mod 2), mai jos sau mai sus de acest punct.
Iti recomand sa fie cat mai la mijloc, pentru usurinta in manevrare.
#14
Postat 03 February 2008 - 07:52 PM
Citeaza
Uite aici manualul care zice ce si cum: http://www.rc711.com/shop/pub/manuals/RC71...on%20Manual.pdf
Spor la citit!
#15
Postat 05 February 2008 - 02:35 PM
Am o noua problema... gyro nu se blocheaza.... adica il pornesc sta putin ca si cum ar vrea sa faca lock si in loc sa se blocheze incepe si se aprinde intermitent luminita rosie si nu pot controla coada. bateria este full deci ... ma gandesc ca poate are ceva...m?
Cand se mai intalneste lumea la un mic zbor?.. as vrea foarte mult sa imi vada cineva elicpterul poate este setat prost sau poate are un mic defect din fabrica pentru ca daca il ridic putin se duce in spate....
multumesc anticipat B))
#16
Postat 05 February 2008 - 08:32 PM
Daca giroscopul nu se initializeaza, normal ca nu o sa tina coada...
Acum, sincer nu stiu ce ai putea sa faci referitor la asta, sau care e cauza... la o statie computerizata modifici gainul astfel incat giro sa fie in mod Heading Hold, sau AVCS.
Scria cineva pe forum, intr-un alt post, ca la tipul asta de giro si de statie, trimerul de rudder sa fie pe centru in momentul in care alimentezi heli. Altfel nu s-ar initializa giro. Incearca asta...
Legat de iesitul cu heli, saptamana trecuta ce as mai fi iesit la camp, dar am fost plecat din Bucuresti, asa ca am ratat. Poate weekendul asta...
Succes!
Aceasta postare a fost editata de Primus: 05 February 2008 - 08:34 PM
#17
Postat 06 February 2008 - 06:35 PM
Pana atunci zbor placut :)
#21
Postat 07 February 2008 - 08:24 PM
In rest e destul de greu sa-l echilibrezi din cycle, mi se pare ca o miscare scurta a batului il misca prea mult....
Eu am inceput sa ma obisnuiesc pe simultor, abia astept sa-l vad in aer liber... dar o sa mai dureze vreo saptamana.
#22
Postat 08 February 2008 - 04:17 PM
Iar daca miscarile ti se par prea bruste... mareste expo... de obicei incepi de la 30 expo si reduci pe masura ce reusesti sa il controlezi mai bine...
Primus
Aceasta postare a fost editata de Primus: 08 February 2008 - 04:19 PM
#23
Postat 11 February 2008 - 12:56 PM
bogdan0300, la 6 Feb 2008, 18:35, a spus:
Pana atunci zbor placut :wub:
Am reusit si eu sa-l lovesc in casa... nu foarte rau, dar se pare ca s-a stricat un servo. Uneori ramane pornit motorasul sau, are cateva pozitii din care scapa greu.
Are cineva in Bucuresti de vanzare un servo 8g pt hbk2?
#24
Postat 22 February 2008 - 09:28 PM
Am tot incercat sa zbor prin casa, si ca sa nu il lovesc de peretii nu am reusit inca sa il ridic, dar am reusit sa scot fum din motor. Probabil l-am chinuit prea mult si s-a supraincins.
Se pare ca s-a ars motorul, care este considerat consumabil de producator si va trebui sa iau altul.
Sunt chiar asa de proaste motoarele brush, adica modelul 370 pe care il am eu?
Ar fi mai indicat sa iau un motor brushless, credeti ca se incinge mai putin decat motoarele brush?
Switchul idle up l-am folosit corect? Am observat ca daca e pe off, pot sa pornesc rotorul din throttle, insa daca switchul e activat motoul porneste la o turati mare, dupa care pot controla cu throttle.
#25
Postat 22 February 2008 - 10:02 PM
Imi pare rau ce aud, dar era clar ca o se intample ceva daca il tot pornesti prin casa...
Imi permit sa iti dau cateva sfaturi, nu ca as fi eu mult mai experimentat, dar macar lucrurile astea imi sunt clare:
1. NU ar trebui sa pornesti heli in casa, la nivelul tau de cunostinte.
2. Ar fi bine daca ai putea sa treci la un brushless. Au o durata de viata muult mai lunga.
3. Nu ai ce cauta tu la butonul de idle-up, mai ales in casa. Motorul porneste la turatie mare pentru ca (,) curba de motor in idle-up este ceva de genul: stick jos - Thr. 100% (adica motor full), stick la mijloc - thr. 80%, stick sus - thr. 100%. Acest mod de zbor e folosit doar dupa ce heli e in aer, decolat in modul normal (sau hover). La aterizare se aduce din nou in modul normal.
Citeaza
Eu zic sa te concentrezi intai la controlul lui in hover, si asta afara undeva...
Succes!