a mai cazut unul :( inca un ULM jos
#1
Postat 29 January 2008 - 06:36 PM
din ce am auzit la televizor, avea brevetul luat iarna asta... 6 noiembrie parca...deci avea ore de zbor foarte putine (Ca doar nu a zburat in toiu iernii) .. parca zisese Voicu ceva in gen 60 de ore... cu tot cu pregatirea..(deci cel mult 15 ore de simpla) ...
mai multe detalii nu stiu ..
#2
Postat 29 January 2008 - 08:04 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#3
Postat 29 January 2008 - 09:27 PM
...eu nu ma pricep la avioane dar din cate am inteles eu acel tip de avion era dotat cu parasuta ! care nu ar fi fost actionata de pilot ! cu ce ajuta o astfel de parasuta?
Bucuresti/Rahova
#4
Postat 30 January 2008 - 09:20 AM
Am urmarit subiectul in presa-Tv. Ca de obicei, profesionistii sunt evazivi asupra cauzelor, iar neavenitii emit opinii docte. Am asistat chiar si la o "masa rotunda" ( la Realitatea Tv ) unde Catalin Botezatu era fff cateforic in afirmatii. Ä‚sta are vreo legatura cu Aviatia ?
#5
Postat 30 January 2008 - 11:14 AM
un_cris, la 30 Jan 2008, 09:20, a spus:
Cred ca e specialist in parasute. Daca ma insel o sa regret 5 minute...
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 30 January 2008 - 11:26 AM
nch, la 29 Jan 2008, 21:27, a spus:
...eu nu ma pricep la avioane dar din cate am inteles eu acel tip de avion era dotat cu parasuta ! care nu ar fi fost actionata de pilot ! cu ce ajuta o astfel de parasuta?
In filmele puse de ziarul ZIUA, la care am pus link, se putea vedea parasuta avionului. Nu era deschisa, dar era extrasa ca sa zic asa. Atarna oarecum in lungul fuselajului. Asta s-ar fi putut intampla si datorita prabusirii, nu neaparat comenzii de deschidere. Banuiesc si eu.....
LE:
Multe ULM-uri noi au parasuta. Te poate ajuta un pic la o prabusire (sau la iesirea din vrie - ar trebui sa se poata si larga la o adica), dar ca orice parasuta, trebuie deschisa la timp si nu din orice pozitie, ca se poate intampla sa-ti faca si mai rau decat daca n-ai scoate-o.
Cred ca e buna si cand trebuie sa aterizezi fortat si nu ai pe ce sa pui avionul (padure, relief accidentat, zone construite.
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 30 January 2008 - 11:32 AM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#7
Postat 30 January 2008 - 04:17 PM
#8
Postat 30 January 2008 - 04:57 PM
Costel
#10
Postat 30 January 2008 - 08:26 PM
dragos_avramescu, la 30 Jan 2008, 19:59, a spus:
Citeaza
Profesionisti cei de la Ziua. Bine ar fi fost ca sa se fi oprit motorul de la giroorizont in loc...
Cum...?!N-au auzit o bubuitura inainte si nu au vazut o minge de foc in aer?....martorii astia sunt atipici!
Cu rabdare si ciocan.
#11
Postat 30 January 2008 - 08:53 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#12
Postat 30 January 2008 - 09:49 PM
Parasuta a iesit ca urmare a impactului, ca e inca fuior.
Yeap se aterizeaza de urgenta de-a lungul brazdelor, insa asta se face daca ai timp sa iti alegi terenul, daca ai posibilitatea sa faci viraje si asa mai departe.
Dumnezeu sa-l odihneasca!
#13
Postat 30 January 2008 - 09:57 PM
Citeaza
a zis john ca a vazut de la munca o minge de baschet pe cer...sigur avionu asta era ...
terminand cu ironia, din pacate , legea ii permitea omului sa zboare... pun pariu ca el dupa brevetare nu a mai facut mai mult de 5 decolari ....si lipsa antrenamentului... caz special chiar in decolare...e nasol ... ( eu stiu de la planor cand mi-a fost taiat cablul la mosor la 90m inaltime cat am strans din buci ...) ..
Dumnezeu sa Il ierte... poate totusi nu a fost vina pilotului desi ma indoiesc..
#16
Postat 31 January 2008 - 10:20 AM
Din pacate stim ca nu suntem nici pe departe in cunostinta de cauza. Ne-am exprimat parerea de rau ca s-au mai frant aripi... Indiferent de nationalitate. Si revolta/uimirea de ce pot debita idiotii de la stirile zilnice, pe toate posturile TV. Evident ca nu putem sti ceva coerent, cred ca nici comisia nu stie inca ceva, este in faza de adunare de date. Abia apoi vor formula o ipoteza macar... Voi de la Suceava probabil ca stiti mai bine cum este situatia. Din pacate, discutia este provocata de un eveniment nefericit, tragic. Nu te supara pe noi...
Dumnezeu sa-l odihneasca!
#17
Postat 31 January 2008 - 08:35 PM
Lucrurile clare sunt urmatoarele: Parasuta s-a declansat jos (personal am facut poza la capacul parasutei care era la juma de metru de avion )
Motorul s-a oprit sau nu aer e o ipoteza : palele la elice erau cam curate din care una perfect intreaga
Avionul era in lungul araturii chiar la inceputul ei .
Ca si observatie personala : conditiile avionului (poate mai putin motorul) , atmosferei , terenului si probabil a pilotului erau ok
Experienta lui Eric era acceptabila , mai ales in cazuri speciale de genul cedarii de motor .
A venit o comisie de ancheta de la autoritate care incearca din rasputeri sa elucideze cazul. Prea multe certitudini nu sunt , totul e la stadiul de ipoteza . Asa ca noi care suntem vii si nevatamati trebuie sa asteptam concluziile clare decat sa pierdem timpul cu supozitii. Oricum un om a platit cu viata pentru ceva care nimeni nu stie , de aceea mi se pare etic in cazul in care se ajunge la o concluzie clara sa se transmita tuturor aviatorilor pentru a nu avea ocazia sa pateasca ceva de genu .
Cu adanc regret pentru cel care a fost Eric
Radu T
#18
Postat 31 January 2008 - 09:37 PM
Aratura in care s-a infipt avionul are pina in 20 m latime, pe parti sint 2 fisii mai late de teren nelucrat, poti spune de aceeasi calitate cu pista inierbata de pe LRSV.
In spate cam la 20-30 m, linie de transport tensiune medie de inaltime 10-15 m, perpendiculara pe directie, inainte de care albia adincita a unui piriu, la fel perpendiculara.
In fata, teren neobstacolat pe distanta mare.
Pozitia avionului, in lungul araturii, infipt la 30-45 de grade in jos, fara alte urme in jur.
Vint de spate, 5-8 m/s la momentul nefericit.
Flaps 0.
Mia mult de atit, doar speculatii.
Ca fapt divers, pe linga hoitarii din presa, autoritatile civile gen prefect procuror etc, la fel de inutili dar dornici sa faca act de prezenta in fata camerelor.
Eric era un spirit tip sportiv, motocross si alte de genul, statura impresionanta, jovialitate si umor francez. Desi un fel de sef (as zice in familia de conducere) a unui mare combinat , francez dar vorbitor suficient de fluent al limbii romane, fara pic de infatuare sau ifose. Mi-a spus nu o data, apropo de aprecierile mele la avionul lui, ca ar zbura si pe o scindura numai sa zboare, ca poate si altceva, e mai putin important. Experienta de zbor era nu pot sa spun decit normala la nivelul lui, inclusiv destule cazuri speciale de aterizariri fara motor.
Parerea mea e ca acest caz are putine sanse sa fie lamurit satisfacator.
Imi rezerv dreptul sa cer administratorilor/moderatorilor stergerea acestor informatii in cazul in care autoritatile in drept vor considera necesar, mai mult ma supun oricaror corectii care acestea le cred de cuviinta.
#19
Postat 04 February 2008 - 05:46 PM
"
Dar ce ai facut rau? Cauzele accidentelor de aviatie TREBUIE facute publice (sau, ma rog, macar comunitatii de piloti) pentru a se invata din ele.
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#20
Postat 05 February 2008 - 02:20 PM
Apropo de givraj, nu prea erau conditii.
Ca nota la ultima gaselnita a ministerului "de specialitate", carburatoarele de pe Rotax nu sint predispuse la givraj, atit prin constructie si module de functionare cit si amplasare, iar cind acesta se produce nu este instantaneu, este caracterizat de scadere progresiva a turatiei motorului, usor de sesizat si actionat (ciclarea turatiei de citeva ori intre relanti si max, in ultima instanta o "precautionary landing").
Aceasta postare a fost editata de byteworks: 05 February 2008 - 02:29 PM
#22
Postat 05 February 2008 - 08:00 PM
#23
Postat 05 February 2008 - 10:52 PM
A fost singura mea experienta cu givraj, si cred ca este posibil ca si celui despre care discutam sa i se fi intamplat la fel.
Pana la urma motorul era oprit la impact sau nu?
#28
Postat 12 April 2008 - 07:20 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#29
Postat 12 April 2008 - 07:21 PM
Accident aviatic în Ilfov. Pilotul şi pasagerul sunt în stare gravă.
Un aparat ultrauşor care efectua un zbor de agrement a căzut pe un câmp, la câteva sute de metri de localitatea Gagu din judeţul Ilfov. În el se aflau pilotul şi un pasager.
Pilotul a zburat pur şi simplu din aeronavă în acele clipe, iar pasagerul a fost scos de sătenii care i-au tăiat centurile. Cei doi au supravieţuit miraculos, dar sunt în stare gravă.
În jurul orei 14, liniştea satului Gagu, aflat la 25 de kilometri de Bucureşti, a fost spulberată de zgomotul motoarelor de avion. Patru aparate la număr, spun oamenii. Trei aterizaseră pe aerodromul particular din apropiere, iar al patrulea, un IKARUS C42 tocmai se pregătea să revină la sol.
Pilotul a încercat să aterizeze, însă manevra nu i-a reuşit. A vrut să se ridice din nou în aer, dar nu a reuşit şi s-a prăbuşit la câteva sute de metri de hangar.
Un elicopter SMURD a ajuns în doar zece minute şi a dus pilotul aflat în stare gravă la Spitalul de Urgenţă din Bucureşti.
Chiar dacă a fost evitată o tragedie, sătenii din Gagu se tem în continuare de avioanele care le trec pe deasupra caselor la fiecare sfârşit de săptămână.
O comisie va începe audierile piloţilor şi membrilor aeroclubului. Numărul accidentelor în care sunt implicate aeronavele de agrement a crescut în ultima perioadă. Şase astfel de aparate s-au prăbuşit anul trecut, iar cinci oameni au murit.
Video--> http://www.protv.ro/filme/accident-aviatic...ile=50065#50065
Aceasta postare a fost editata de Toys: 12 April 2008 - 07:23 PM
#30
Postat 12 April 2008 - 08:59 PM
C42... e cel care l-am postat spre vanzare ! Avionul era nou si in perfecta stare de functionare, deci nu se admite nici un fel de defectiune tehnica.... pacat
Subliniez ca acest tip de avion inghite foarte multe greseli, "el zboara practic singur", cu o structura foarte puternica si cabina protejata foarte eficient... fapt ce a redus socul la impact.