Acumulator LiPo umflat
#61
Postat 05 August 2010 - 09:58 PM
care producatori recomanda tinerea la 6 grade?
nu am tinut cont la cat sa-i tin incarcati 3,7V/ celula sau full, dar am observat ca daca-s buni, sunt buni; si daca au cea mai mica problema (se umfla usor, celula care se echilibreaza mai greu, etc) mai devreme sau putin mai tarziu crapa.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#62
Postat 05 August 2010 - 11:19 PM
1 - Daca se consuma din ei mai mult decat trebuie ( motor prea mare sau elice nepotrivita ) SE UMFLA
2 - Daca se tin incarcati o perioada mai mare de timp si nu sunt trecuti prin procedura de Storage ( descarcati pana la 3,8 /celula ) SE UMFLA
Degeaba ii tii la frigider .
P.S.
Un pack care s-a umflat nu isi mai revine !
#63
Postat 07 August 2010 - 06:10 PM
REAL DESIGN, la Aug 6 2010, 12:19 AM, a spus:
La ce te referi mai mare?
Eu tin un pack de aprope 2 sapt... e deja prea mult? Trebuie sa il descarc?
PS: Nu am incarcator si deasta in tin.
Packul este de 2S si are 8.1V
Dar daca il descarc cu ajutorul unui consumator pana la 3.8V pe celula este in regula?
stima, Radu
Aceasta postare a fost editata de radugns: 07 August 2010 - 06:13 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#64
Postat 07 August 2010 - 06:25 PM
#65
Postat 07 August 2010 - 06:39 PM
radugns, la Aug 7 2010, 07:10 PM, a spus:
Eu tin un pack de aprope 2 sapt... e deja prea mult? Trebuie sa il descarc?
PS: Nu am incarcator si deasta in tin.
Packul este de 2S si are 8.1V
Dar daca il descarc cu ajutorul unui consumator pana la 3.8V pe celula este in regula?
stima, Radu
Da, daca se banuieste ca pana la urmatoarea utilizare va trece mai mult de o saptamana, ultima incarcare de la camp, sau prima de acasa daca nu ai charger de camp, trebuie facuta in regim storage, adica curent mic C/2-C/3 si pana la 3.85-3.9V.
Apoi, incarci complet cu cateva ore inainte de a iesi la zbor.
O zic producatorii. http://media.hyperion.hk/dn/g3lipo/
#66
Postat 07 August 2010 - 06:46 PM
renatoa, la Aug 7 2010, 07:39 PM, a spus:
Apoi, incarci complet cu cateva ore inainte de a iesi la zbor.
O zic producatorii. http://media.hyperion.hk/dn/g3lipo/
Am uitat sa mentionez, foloses lipo pt un automodel, este vb de Tunigy 5000 30C.
In mod normal nu va mai dura mai mult de 1sapt , poate 1 sapt jumate pana la achizitionarea unui charger.
In concluzie ar fi ok sa il descarc putin, nu?
Multumesc pt raspunsuri.
stima, Radu
Aceasta postare a fost editata de radugns: 07 August 2010 - 06:47 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#67
Postat 07 August 2010 - 07:43 PM
@dan_mitea: o fi cum spui tu; eu am avut de la mai multe firme (chinezesti) si pot sa spun "cine are noroc are, cine n-are - n-are". Adica acumulatori identici, utilizati la fel, de aceeasi firma, se comporta diferit, unu' se umfla vizibil, altu' nu; (acumulatori cumparati o data, descarcati/incarcati in acelasi fel si aproape in acelasi timp).
Concluzie: Eu trec pe Li-Fe. Tocmai am observat ca preturile incep sa devina rezonabile.
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 07 August 2010 - 07:44 PM
#68
Postat 07 August 2010 - 08:01 PM
dan_mitea, la Aug 7 2010, 07:25 PM, a spus:
Am avut pobleme cu o baterie Multiplex, defectiune din fabrica. De la prima incarcare a inceput sa faca probleme. Noroc ca mi-a schimbat-o dealerul, fara discutii. E drept ca alte probleme nu am mai avut cu baterii Multiplex, deci o sa mai cumpar in continuare. Mai vechi de doi ani nu am nici una, insa merg foarte bine.
#69
Postat 07 August 2010 - 08:04 PM
dan_mitea, la Aug 7 2010, 07:25 PM, a spus:
E vorba de acumulatori de receptie ?
Nu pot crede ca niste acumulatori de propulsie cu care se zboara saptamanal ar putea tine atat, poate sa fie orice firma.
Chiar producatorii spun ca litiul, prin natura lui incepe sa imbatraneasca in secunda zero cand a parasit linia de fabricatie, si viata lui de stocare e de maxim 5 ani.
@rad_gabi
"Concluzie: Eu trec pe Li-Fe. Tocmai am observat ca preturile incep sa devina rezonabile"
Eu le vad ca acum doi ani cand am luat eu, si de atunci mi-a trecut entuziasmul. 30C-ul a devenit ceva banal, 5C la incarcare asemenea, iar noile nano-tech promit viata dubla. La heli vei simti greutatea in plus care o aduc LiFe.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 August 2010 - 08:07 PM
#70
Postat 07 August 2010 - 08:18 PM
#71
Postat 07 August 2010 - 08:39 PM
renatoa, la Aug 7 2010, 09:04 PM, a spus:
"Concluzie: Eu trec pe Li-Fe. Tocmai am observat ca preturile incep sa devina rezonabile"
Eu le vad ca acum doi ani cand am luat eu, si de atunci mi-a trecut entuziasmul. 30C-ul a devenit ceva banal, 5C la incarcare asemenea, iar noile nano-tech promit viata dubla. La heli vei simti greutatea in plus care o aduc LiFe.
La 40 wh (cat e pentru mine minimul necesar), pretul este comparabil iar diferenta de greuteate destul de mica - aprox. 50 de grame. In plus, numarul de cicluri, siguranta, curba de incaracare (flat 100% - testat de Edi); sa nu uitam ca si astia au mai evoluat de cand ti-ai luat tu.
Bafta
#72
Postat 07 August 2010 - 08:57 PM
Problema e ca i-am luat pentru Starter unde locul pt baterie e limitat si acum burtosi nu mai incap,si cura de slabire pentru ei nu stiu,asa ca va trebui sa iau altii pt avionul asta cand l-oi reface.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#73
Postat 09 July 2011 - 01:52 PM
Cu o problema asemanatoare m-am confruntat si eu ieri pentru prima data la un accu Lipo, e vorba de 3 celule cu 3600mA curent si 35C rata de descarcare . Acumulatorul este de la TEAM ORION Avionics si l-am folosit ieri prima data pe un navomodel tip outrigger dar dupa ce am alergat-o vro' 7-8nminute cand am desfacut capacul sa vad cum sta treaba constat ca se cam facuse pernitza acumulatorul asa zis de firma . In concluzie tzepe se iau si cu brand-urile nu numai cu no name-uri. Mentionez ca a fost incarcat la 1 C o singura data cu un GRAUPNER ULTRAMAT 16 . Am constatat in schimb ca dupa ce il scot din sarcina daca il las vro' 30-40 de minute are tendinta de a reveni la forma normala . Il pun iar la treaba si tot asa dar cu conditia sa nu il forjez mai mult de 4-5 minute deci cumva deformarea creste proportional cu timpul cat treg din el . Ce sanse mai are ? probabil zero numai eventual sa il folosesc in reprize scurte sa nu risc navomodelul.Curentul maxim pe care il papa motorul este undeva la vro 90-100A dar pe la 16 volti deci probabil trebuia un pack mai gros gen 3S/5000mA/ 30-35C .
Tel. 0728286170
#74
Postat 05 September 2011 - 04:51 PM
#75
Postat 05 September 2011 - 05:25 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#76
Postat 05 September 2011 - 06:59 PM
Multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 September 2011 - 07:00 PM