Modelism - RHC Forum: Acumulator LiPo umflat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Acumulator LiPo umflat

#61 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 05 August 2010 - 09:58 PM

nu mai revin daca s-au umflat.
care producatori recomanda tinerea la 6 grade?
nu am tinut cont la cat sa-i tin incarcati 3,7V/ celula sau full, dar am observat ca daca-s buni, sunt buni; si daca au cea mai mica problema (se umfla usor, celula care se echilibreaza mai greu, etc) mai devreme sau putin mai tarziu crapa.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#62 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 05 August 2010 - 11:19 PM

Eu am patit-o si cu accu de firma ( Flight Power ,Hyperion EX G3, Ropower).
1 - Daca se consuma din ei mai mult decat trebuie ( motor prea mare sau elice nepotrivita ) SE UMFLA
2 - Daca se tin incarcati o perioada mai mare de timp si nu sunt trecuti prin procedura de Storage ( descarcati pana la 3,8 /celula ) SE UMFLA

Degeaba ii tii la frigider .

P.S.

Un pack care s-a umflat nu isi mai revine !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#63 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 07 August 2010 - 06:10 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 6 2010, 12:19 AM, a spus:

2 - Daca se tin incarcati o perioada mai mare de timp si nu sunt trecuti prin procedura de Storage ( descarcati pana la 3,8 /celula ) SE UMFLA

La ce te referi mai mare?
Eu tin un pack de aprope 2 sapt... e deja prea mult? Trebuie sa il descarc?
PS: Nu am incarcator si deasta in tin.
Packul este de 2S si are 8.1V

Dar daca il descarc cu ajutorul unui consumator pana la 3.8V pe celula este in regula?

stima, Radu

Aceasta postare a fost editata de radugns: 07 August 2010 - 06:13 PM


Custom CNC parts GNS Racing
0

#64 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 August 2010 - 06:25 PM

Am acumulatori de patru ani, complet incarcati. Nu au nimic. Imi metin parerea ca acumulatorii despre care se face vorbire...nu contest ca se poate intampla un defect si la cei de firma, dar asta este exceptia care confirma regula...se strica din cauza calitatii indoielnice. Cat dai, atat ai. Bineinteles ca este, doar, parea mea.
0

#65 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 August 2010 - 06:39 PM

Vezi postarearadugns, la Aug 7 2010, 07:10 PM, a spus:

La ce te referi mai mare?
Eu tin un pack de aprope 2 sapt... e deja prea mult? Trebuie sa il descarc?
PS: Nu am incarcator si deasta in tin.
Packul este de 2S si are 8.1V

Dar daca il descarc cu ajutorul unui consumator pana la 3.8V pe celula este in regula?

stima, Radu


Da, daca se banuieste ca pana la urmatoarea utilizare va trece mai mult de o saptamana, ultima incarcare de la camp, sau prima de acasa daca nu ai charger de camp, trebuie facuta in regim storage, adica curent mic C/2-C/3 si pana la 3.85-3.9V.
Apoi, incarci complet cu cateva ore inainte de a iesi la zbor.
O zic producatorii. http://media.hyperion.hk/dn/g3lipo/
... cu picioarele pe pamant ...
0

#66 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 07 August 2010 - 06:46 PM

Vezi postarearenatoa, la Aug 7 2010, 07:39 PM, a spus:

Da, daca se banuieste ca pana la urmatoarea utilizare va trece mai mult de o saptamana, ultima incarcare de la camp, sau prima de acasa daca nu ai charger de camp, trebuie facuta in regim storage, adica curent mic C/2-C/3 si pana la 3.85-3.9V.
Apoi, incarci complet cu cateva ore inainte de a iesi la zbor.
O zic producatorii. http://media.hyperion.hk/dn/g3lipo/

Am uitat sa mentionez, foloses lipo pt un automodel, este vb de Tunigy 5000 30C.
In mod normal nu va mai dura mai mult de 1sapt , poate 1 sapt jumate pana la achizitionarea unui charger.
In concluzie ar fi ok sa il descarc putin, nu?

Multumesc pt raspunsuri.

stima, Radu

Aceasta postare a fost editata de radugns: 07 August 2010 - 06:47 PM


Custom CNC parts GNS Racing
0

#67 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 07 August 2010 - 07:43 PM

@radugns: daca acumulatorul este nou, lasa-l asa; problemele (daca) apar numai dupa utilizare;

@dan_mitea: o fi cum spui tu; eu am avut de la mai multe firme (chinezesti) si pot sa spun "cine are noroc are, cine n-are - n-are". Adica acumulatori identici, utilizati la fel, de aceeasi firma, se comporta diferit, unu' se umfla vizibil, altu' nu; (acumulatori cumparati o data, descarcati/incarcati in acelasi fel si aproape in acelasi timp).

Concluzie: Eu trec pe Li-Fe. Tocmai am observat ca preturile incep sa devina rezonabile.


Bafta.

Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 07 August 2010 - 07:44 PM

0

#68 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 07 August 2010 - 08:01 PM

Vezi postareadan_mitea, la Aug 7 2010, 07:25 PM, a spus:

Am acumulatori de patru ani, complet incarcati. Nu au nimic. Imi metin parerea ca acumulatorii despre care se face vorbire...nu contest ca se poate intampla un defect si la cei de firma, dar asta este exceptia care confirma regula...se strica din cauza calitatii indoielnice. Cat dai, atat ai. Bineinteles ca este, doar, parea mea.

Am avut pobleme cu o baterie Multiplex, defectiune din fabrica. De la prima incarcare a inceput sa faca probleme. Noroc ca mi-a schimbat-o dealerul, fara discutii. E drept ca alte probleme nu am mai avut cu baterii Multiplex, deci o sa mai cumpar in continuare. Mai vechi de doi ani nu am nici una, insa merg foarte bine.
0

#69 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 August 2010 - 08:04 PM

Vezi postareadan_mitea, la Aug 7 2010, 07:25 PM, a spus:

Am acumulatori de patru ani, complet incarcati. Nu au nimic. Imi metin parerea ca acumulatorii despre care se face vorbire...nu contest ca se poate intampla un defect si la cei de firma, dar asta este exceptia care confirma regula...se strica din cauza calitatii indoielnice. Cat dai, atat ai. Bineinteles ca este, doar, parea mea.


E vorba de acumulatori de receptie ?
Nu pot crede ca niste acumulatori de propulsie cu care se zboara saptamanal ar putea tine atat, poate sa fie orice firma.
Chiar producatorii spun ca litiul, prin natura lui incepe sa imbatraneasca in secunda zero cand a parasit linia de fabricatie, si viata lui de stocare e de maxim 5 ani.

@rad_gabi
"Concluzie: Eu trec pe Li-Fe. Tocmai am observat ca preturile incep sa devina rezonabile"
Eu le vad ca acum doi ani cand am luat eu, si de atunci mi-a trecut entuziasmul. 30C-ul a devenit ceva banal, 5C la incarcare asemenea, iar noile nano-tech promit viata dubla. La heli vei simti greutatea in plus care o aduc LiFe.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 August 2010 - 08:07 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#70 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 07 August 2010 - 08:18 PM

Am un LiPo micut (2S 800 mah) venit cu un heli Jamara de trei ani si nu are nimic (ma uit acum la el si e la fel ca in prima zi cu toate ca in primul an a suferit si cate 4 incarcari pe zi - cred ca are peste 300 de cicluri); am si Terra Hobby si Zippy - unele ok, unele naspa (repet, folosite la fel). Asa ca ....?
0

#71 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 07 August 2010 - 08:39 PM

Vezi postarearenatoa, la Aug 7 2010, 09:04 PM, a spus:

@rad_gabi
"Concluzie: Eu trec pe Li-Fe. Tocmai am observat ca preturile incep sa devina rezonabile"
Eu le vad ca acum doi ani cand am luat eu, si de atunci mi-a trecut entuziasmul. 30C-ul a devenit ceva banal, 5C la incarcare asemenea, iar noile nano-tech promit viata dubla. La heli vei simti greutatea in plus care o aduc LiFe.


La 40 wh (cat e pentru mine minimul necesar), pretul este comparabil iar diferenta de greuteate destul de mica - aprox. 50 de grame. In plus, numarul de cicluri, siguranta, curba de incaracare (flat 100% - testat de Edi); sa nu uitam ca si astia au mai evoluat de cand ti-ai luat tu.


Bafta
0

#72 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 07 August 2010 - 08:57 PM

Am si eu 2 acc de 7.4 v care s-au umflat,pe rand.Unul acum vreo luna si unul de saptamana trecuta cand am fost la zbor pana saptamana asta cand am vrut sa zbor din nou s-a umflat si el.Ambii au fost folositi in aceleasi conditii,dar evolutia lor a fost diferita.Deci cum se spunea mai devreme depinde de noroc.Si cu siguranta nu e folosit peste cat poate sa duca el.Am si alti acumulatori care nu au nici o problema desi au fost incarcati de mult mai multe ori,asa ca nu stiu ce sa cred.
Problema e ca i-am luat pentru Starter unde locul pt baterie e limitat si acum burtosi nu mai incap,si cura de slabire pentru ei nu stiu,asa ca va trebui sa iau altii pt avionul asta cand l-oi reface.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#73 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 09 July 2011 - 01:52 PM

Salutare !

Cu o problema asemanatoare m-am confruntat si eu ieri pentru prima data la un accu Lipo, e vorba de 3 celule cu 3600mA curent si 35C rata de descarcare . Acumulatorul este de la TEAM ORION Avionics si l-am folosit ieri prima data pe un navomodel tip outrigger dar dupa ce am alergat-o vro' 7-8nminute cand am desfacut capacul sa vad cum sta treaba constat ca se cam facuse pernitza acumulatorul asa zis de firma . In concluzie tzepe se iau si cu brand-urile nu numai cu no name-uri. Mentionez ca a fost incarcat la 1 C o singura data cu un GRAUPNER ULTRAMAT 16 . Am constatat in schimb ca dupa ce il scot din sarcina daca il las vro' 30-40 de minute are tendinta de a reveni la forma normala . Il pun iar la treaba si tot asa dar cu conditia sa nu il forjez mai mult de 4-5 minute deci cumva deformarea creste proportional cu timpul cat treg din el . Ce sanse mai are ? probabil zero numai eventual sa il folosesc in reprize scurte sa nu risc navomodelul.Curentul maxim pe care il papa motorul este undeva la vro 90-100A dar pe la 16 volti deci probabil trebuia un pack mai gros gen 3S/5000mA/ 30-35C .
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#74 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 05 September 2011 - 04:51 PM

Revin si eu cu o problema, am un acumulator 2s 1300mah si din neatentie a fost "supt" de tot curentul din el, acum am 0.09 (nu pe celula ci pe intreg pack-ul ). Intrebarea e daca se mai poate face ceva cu el, am incercat sa il incarc insa nu il recunoaste incarcatorul, este si un pic umflat :clapping: . Deci se mai poate face ceva cu el sau cumpar altul nou ? ( Pack-ul e tot nou, a fost cumparat am ajuns acasa si l-am descarcat de tot :excl: )
0

#75 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 05 September 2011 - 05:25 PM

Daca ai incarcator destept il incarci incetisor(maxim 0,5 C,adica cam 650 mah) pe program ni-mh pana pe la 6,5 volti.Dupaia treci pe program lipo si iti faci rugaciunile sa mai traiasca.Oricum nu o sa mai dea 100% din puterea lui,caci ai descarcat pana peste limita(sub 3 v/celula).
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#76 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 September 2011 - 06:59 PM

Pilo spune bine. N-as depasi 1/10C.
Multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 September 2011 - 07:00 PM

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro