Plastice
#1
Postat 05 December 2003 - 08:25 PM
interes:
-prelucrarea prin injectare
-prelucrarea prin tragere in vid (nu stiu cum ii zice pe romaneste corect cei care stiu sa corecteze)
-materiale plastice compozite
Va suride ideea?
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#2
Postat 05 December 2003 - 08:35 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 December 2003 - 08:37 PM
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 05 December 2003 - 08:56 PM
Skyspy, cuvântul "bota" ma duce cu gândul la nordul Moldovei. Ai stat prin Moldova? Eu mi-am petrecut copilaria prin Onesti, acolo unde era CAROM. Acum nu stiu ce mai e pe acolo, dar prelucrau tot ce-i legat de petrol. De voie, de nevoie, am avut tangenta cu plasticele. Si am mai avut o profa de chimie tare tinerica, inalta si supla. Ehe, ce vremuri... Revin cu completari in acelasi mesaj, deci nu incep unul nou decât daca raspund la ceva concret.
Spor la treaba! Mai vorbim!
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 05 December 2003 - 09:36 PM
Windowsul lui e in engleza si al meu e in germana asa ca nu i-am dat de capat.Ti-l scriu asa pe babeshte:
www.rcgroups.com
Rubrica "search" in dreapta sus.Bagi in el:Theraforming zepron...Let`s kick it up a Notch
Materialul folosit e depron se gaseste la noi la magzinele de mat. de constructii si e ieftin.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#7
Postat 05 December 2003 - 10:24 PM
http://www.studiocreations.com/stormtroope.../vacuumforming/
si te duce la o pagine destul de bine explicata despre vacuum forming
Eu personal am incercat sa fac asa ceva, inca nu mi-a reusit, dar mai perseverez, ceea ce folosesc eu este oricum un model de ghips, si incerc sa formez lexan pe el, iar informatiile de pe site-ul mai sus anuntat le-am luat de bune.
#9
Postat 05 December 2003 - 10:56 PM
In ce priveste vacuumformingul am vorbit cu un nene care face modele cu acest procedeu cu un aparat care
a costat cam 100.000€ si care zicea ca punctul critic la VF e in momentul cind tragi placa de plastic pe model
adica dupa incalzire care moment ar trebui sa fie cit mai scurt citeva zecimi de secunda altfel materialul
trece repede din forma maleabila in cea nemaliabila.Si la grosimi mai mari de 2mm mat. trebe incalzit pe ambele parti altfel nu se mai deformeaza.A zis ca mi-o da cu 30.000€ ca el vrea sa-si cumpere alta noua.I-am
zis ca io-s muritor de rind si daca voi inecepe niscaiva experiente o voi face la inceput cu un aspirator iar daca
tine figura voi cumpara o pompa de muls vacile ca si aia-i de vid si face treaba la fel de buna ca una facuta
special pt. VF.A ras si azis sa-l tin la curent cu progresele.Partea cea mai dificila e momentul dupa incalzire
cind materialul trebuie presat urgent pe forma.La masinile industriale treaba e rezolvata cumva cred ca in
asa fel ca incalzitorul e tot timpul deasupra materialului si cind acesta ajunge la temp. optima huoooop si l-a
si supt pe forma.Ce nu stiu, e cum se face la material mai gros cind trebuie incalzit pe ambele parti atunci cred
ca materialul e impins pe niste ghidaje de la incalzitor la forma cumva automat si repede.Trebuie sa-i imping
anul viitor o vizita la tip ca i-am promis ,sa fur schema de principiu a masinii. :D
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#10
Postat 05 December 2003 - 11:28 PM
PS Când am spus ca toate se pot realiza in atelier m-am referit la montajul componentelor... Ca toate sunt de mare precizie, dar usor de gasit pe piata.
Next please!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 December 2003 - 11:30 PM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 05 December 2003 - 11:45 PM
Mercedes nou-noute.E adevarat ca erau manuale dar asa de experiente ar fi fost cred ca bune.Cam ce
presiune trebuie in cilindrul hidraulic ca sa impinga masa de plastic?
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#12
Postat 05 December 2003 - 11:49 PM
filet la ambele capete.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#13
Postat 05 December 2003 - 11:53 PM
Oricum mersi pentru raspuns :D
#14
Postat 05 December 2003 - 11:58 PM
#15
Postat 06 December 2003 - 12:04 AM
Sky, nu se pot intercala multe intre componente, ca nu rezista. Ce am vazut eu era pe un profil "U" cam de 200mm latime si tot de incovoia. Motorul era de 7KW. Nu mai tin minte multe amanunte ca aveam doar 14 ani pe atunci.
PS Nu vreau sa crezi ca nu sunt riguros in ce fac, dar nu e cazul acum. Oricum plasticul nu are aceeasi temperatura peste tot, nu omogenizeaza nimic amestecul, senzorul de temperatura masoara temp. oriunde numai in interior nu si tot asa.
Ce am vazut eu era si mai simplu. Capatul tijei cilindrului hidraulic era chiar piston pentru cilindrul cu granule de plastic. Totul era fix, mai putin pistonul si tija lui. Cilindrii erau legati intre ei si fixati rigid in acel profil U, in lungul lui. Poate am ocazia sa vad din nou ceva mai serios. Sper...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 December 2003 - 12:21 AM
Telefon: 0721 385365
#16
Postat 06 December 2003 - 12:17 AM
intre cilindru si matrita trebuie sa existe cum altfel s-ar putea demonta spre curatire sau reparatie
de exemplu?
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#17
Postat 06 December 2003 - 01:47 AM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 December 2003 - 01:49 AM
Telefon: 0721 385365
#18
Postat 06 December 2003 - 04:16 AM
S-o luam ordonat. O masina poloneza de 80 g are un motor de 15 Kw si are cam 3 m lungime. Iar una de 180g avea motorul de 30 Kw. Presiunea de injectie variaza in functie de material si poate avea valori de peste 2 000 Kf/cmp . Am scris bine. Va dati seama ce forte sunt ? Este adevarat ca se lucreaza cu presiune de ulei cam intre 100 si 200 Kf/cmp . Dar daca vedeti suprafata cilindrului si apoi suprafata snecului ajungeti la valorile mele.
Sunt mai multe variante : cu snec (cele mai folosite deoarece amogenizeaza materialul si acesta nu se arde de peretii cilindrului. Cele cu piston ( " ca seringa" merg doar la polietilena. Eu am facut si o masina, tot pentru polietilena, mecanica in intregime. Si inchiderea si injectia erau cu brate facute cu biele de Dacii. Actionarea lor am facut-o cu suruburi cu sectiunea dintelui dreptunghiulara si diametru de 60 mm. Piulita din bronz.
In principiu inchiderea s-ar putea face cu cilindru. Este o varianta putin folosita deoarece fortele necesare sunt foarte mari. Diametrul cilindrului de inchidere trebuie sa asigure inchiderea ferma la suprafata piesei x presiunea de injectie. Pe urma trebuie asigurata presiunea pe toata durata injectiei si racirii. Mai practic este sa utilizezi brate ( sistemul se cheama " cu genunchi " ) Dupa ce s-au indreptat si trec PUTIN de axa fac "clic " si raman asa. Nici o forta nu le mai deschide.
Daca doriti mai putem discuta de duza cu sau fara supapa, despre incarcare si dozaj...
Nu vreau sa va descurajez. Se poate face si am facut asa ceva. Dar merita sa le utilizezi numai pentru " casa " ? Si nu cred ca veti putea injecta altceva de cat polietilena de joasa sau de inalta densitate. Este un material interesant dar nu stiu in ce masura se poate preta la modelism. Ce anume sa obtineti ? Piesele subtiri si lungi se incovoaie. Nu are solvent. Nu prine nici o vopsea pe suprafata daca nu este " tratata " cu flacara reducatoare sau cu descarcari electrice. Asa se imprima desenele pe sacose !!! O matrita industriala cu duza calda costa ceva in jur de $10 000/cuib. Datorita presiunilor foarte mari uzura matritei este mare. Se utilizeaza oteluri aliate ( in special C 120 ) tratate corespunzator. Pentru serie mica se poate lucra si "pe crud".
Mult mai practic, dupa parerea mea, ar fi o freza CNC. Puteti obtine unicate mici in 3 D.
#19
Postat 06 December 2003 - 06:49 PM
ai sansa cu CNC-ul ca nu poate lucra numai la verticala adica cu freza la 90°.Pe cind acolo ai nevoie de piese
complexe care nu se pot face numai prin injectare.
O alternativa as vedea prin injectarea rasinii epoxydice facuta special pt turnare.
Avantaje:
-Reglare viscozitatii prin diluare
-Nu mai necesita incalzire
-Presiunile de injectare cred ca sint mai mici ca si la granule.
Dezavantaj:
-Costul ridicat aprox.25€/kg asta daca se ia in cantitati mici.La un butoi de 200kg cred ca ar ajunge
pe la 15€.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#20
Postat 06 December 2003 - 07:39 PM
Skyspy, un CNC bun prelucreaza orice, inclusiv matritele pentru acele piese complexe. Nu e asta problema. Mai greu e de facut câte un model 3D foarte complicat pe calculator, pentru fiecare piesa... Ori unicate foarte scumpe (o fi rentabil?) ori multe si ceva mai ieftine. Mai vedem ce si cum, acum sa terminam ce am inceput.
PS. Da' una mica de buzunar tot as face, chit ca injectez nasturi sau ceva foarte mic.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 December 2003 - 08:23 PM
Telefon: 0721 385365
#26
Postat 06 December 2003 - 11:42 PM
Apropo daca ai fost si ai vazut ce fel de scule folosesc ar trebui sa fie ceva in genul sculelor de modelism
ca si ei tot miniaturi fac ma refer la cele electrice?
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#27
Postat 06 December 2003 - 11:54 PM
s-a dus vremea dintzarilor comunisti! acum lucreaza cu minifreze reglabile de peste 1.000 euro buc., au cuptoare de ceramice de 8.000 euro., se fac implanturi de titan, se folosesc materiale hi-tech chiar! au o gramda de scule. un prieten are un cabinet de tehnica dentara si chiar o sa ma interesez exact ce fac ei acolo...
#29
Postat 07 December 2003 - 12:02 AM
topire la titan e peste 3000°C.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.