Radiocomanda E-Fly 100B Art-Tech
#31
Postat 07 July 2008 - 10:03 PM
la un navomodel
la distanta aia raspundea bine la comenzi
dane sa o stapanesti sanatos
#32
Postat 07 July 2008 - 10:15 PM
ATYZZZ, la 25 Jan 2008, 20:03, a spus:
Este o singura mufa nefolosita in telecomanda cu 2 pini altundeva nu ai unde lega . Pt dualrate.
pentru mixer trebe taiat numai fata la telecomanda ca are deja switch-ul din fabrica.
:D
Spor la lucru si la zbor.
unde bre ? potzi sa dai o poza ca ma facushi curios rau de imi desfac si eu telecomanda acum ! A mea are botonul de mixer vizibil, nu a trebuit sa "sap" dupe el !
Dar bine ca mi-am adus aminte, am si eu o nelamurire, chiar nu ma pricep, nu fac pe prostul (chiar sunt :D). Dau in sus de stick-ul de pe telecomanda (telecomanda E-Fly 100B) pe canalul 2 pe cate este motorul la barca si in mod normal motorul ar trebui sa functioneze pe forward dar el de fapt imi face backward. Schimb firele care duc de la regulator la motor, le pun invers decat erau si dau iar de stick in sus si motorul invarte in sens invers dar tot cu forta de backward, cand dau de stick in jos da cu forta de forward, adica tot aiurea. Schimb switch-ul din telecomanda pe reverse ptr canalul respectiv, schimb la loc firele de la regulator la motor si totul e ok, motorul merge pe forward si in sensul bun (sensul are mai putina importanta, ca poate fi si din elice). E normal ? V-ati mai intalnit cu asa ceva ? Eu cred ca e din regulator, inca nu am avut timp sa testez.
p.s. daca e din telecomanda inteleg de ce am ars regulatorul vechi :D
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 07 July 2008 - 10:33 PM
#33
Postat 08 July 2008 - 07:47 AM
Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 08 July 2008 - 07:47 AM
#34
Postat 08 July 2008 - 08:04 AM
mihaimcg, la 8 Jul 2008, 08:47, a spus:
nu te supara pe mine dar... "nu ma pot abtine, nu ma pot abtine..... nu...."
te-ai gandit mult frate ????
Of doamne...... m-ai facut sa rad cu lacrimi.....
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 08 July 2008 - 08:06 AM
#35
Postat 08 July 2008 - 08:15 AM
#36
Postat 08 July 2008 - 09:10 AM
Regulatorul are 3 functii principale: 1. forward; 2. backward; 3. BEC
diferenta intre inainte (forward) si inapoi (backward) este ca pe inainte regulatorul da mai mult curent decat pe inapoi.
la mine cand dau de stick-ul de la statie in sus regulatorul da comanda de backward, motorul se invarte cu o forta mai mica, nu conreaza in ce sens, sensul il pot schimba eu din firele care duc la motor sau pot schimba elicea, sa pun una pe stanga daca am pe dreapta sau invers. De-asta am zis ca nu are importanta elicea, ca exista si elici pe dreapta si pe stanga, etc, deci sensul de rotatie al motorului chiar nu conteaza, importanta e puterea pe care o dezvolta motorul si la mine e invers, cand dau de stick in sus imi dezvolta o putere mai mica si cand dau de stick in jos imi dezvolta o putere mai mare, adica invers decat cum ar trebui. Ca si rezolvare selectez din butonul statiei >Reverse< pe canalul respectiv si am rezolvat problema, numai ca si eu sunt incepator si spuneau unii ca e bine sa faci sa nu ai reverse setat in statie, la canalul cu motorul, si apoi eu am ars un regulator si nu stiu ce sa mai cred, daca e din regulator inversiunea asta nu are legatura cu cel ars dinainte, daca e din statie.... ma gandesc ca are :D
#37
Postat 08 July 2008 - 09:41 AM
in general canalele dedicate pentru throttle sunt 1 sau 3, dar nu prea am avut tangenta cu statia respectiva, asa ca totul e posibil.
ai pus acelasi model de regulator in locul celui ars?
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#38
Postat 08 July 2008 - 10:34 AM
Nu mai stiu pe ce canal e motorul ca nu e langa mine barcuta, zic mai tarziu dar cred ca e pe 3 ca sa revina stick-ul in pozitia neutra (pe mana dreapta e cu revenire si pe asta e si motorul pus).
Regulator nu am pus acelasi ca nu mai aveau pe stoc, am pus cel albastru de la pasarica p h o e n ca sa pot sa compar. O sa ma joc un pic mai pe seara, o sa pun alt regulator si eventual alta statie.
NUMAI DE BINE !!!!!!!!!!
M-am uitat acum, motorul e pe canalul 2, pe 1 e carma, pe 3 sunt luminile si pe 4 sunt servo-urile de la cuve, nu stiu cum se fac telecomenzile astea, credeam si eu ca se ia de la stanga la dreapta sau ceva de genul numerotarea canalelor dar vad ca e haotica. Eu am vrut musai sa am motorul pe stickul cu revenire la neutru din orice pozitie, carma sa fie pe acelasi stick dar celalalt canal, restul (cuvele si luminile) nu m-a interesat. au ajuns automat amandoua pe acelasi stick dar nu au importanta.
Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 08 July 2008 - 12:40 PM
#40
Postat 08 July 2008 - 01:26 PM
Alexxxandru, la 8 Jul 2008, 11:34, a spus:
...adica vrei sa spui ca receptorul de e-fly are canalele inversate fatza de standard ??? ;)
#41
Postat 08 July 2008 - 01:28 PM
dan_mitea, la 8 Jul 2008, 13:18, a spus:
are nevoie de revers, de aceea l-a pus pe alt canal. ar putea sa faca o proba sa vada daca are sensul bun pe canalul 3, cel cu mansa fara revenire.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#42
Postat 08 July 2008 - 06:22 PM
#43
Postat 08 July 2008 - 08:02 PM
fulgerica, la 8 Jul 2008, 14:28, a spus:
dan_mitea, la 8 Jul 2008, 13:18, a spus:
are nevoie de revers, de aceea l-a pus pe alt canal. ar putea sa faca o proba sa vada daca are sensul bun pe canalul 3, cel cu mansa fara revenire.
...e-fly are are revers switch pe toate cele 4 ch, nu vad unde este problema esc'ului; in alta ordine de idei ,la navo sunt adeptul motorului pe mansa cu revenire , cel putin la navo de nadit ,unde se justifica pe deplin!!!
#44
Postat 08 July 2008 - 09:56 PM
ipsihi, la 8 Jul 2008, 21:02, a spus:
fulgerica, la 8 Jul 2008, 14:28, a spus:
dan_mitea, la 8 Jul 2008, 13:18, a spus:
are nevoie de revers, de aceea l-a pus pe alt canal. ar putea sa faca o proba sa vada daca are sensul bun pe canalul 3, cel cu mansa fara revenire.
...e-fly are are revers switch pe toate cele 4 ch, nu vad unde este problema esc'ului; in alta ordine de idei ,la navo sunt adeptul motorului pe mansa cu revenire , cel putin la navo de nadit ,unde se justifica pe deplin!!!
asa este, are switch pe fiecare canal dar mi-a zis cineva ca nu ar fi ideal sa fol. canalul pe care este motorul pe reverse indiferent de situatie. Eu fiind nestiutor iau ad-literam orice, >indiferent de situatie< e adaugat de mine asa cum am inteles eu......
si mie mi se pare mult mai natural ca la o barca de nadit sa pui motorul pe stick-ul cu revenire, nu detaliez aici de ce, fiecare si-l pune cum vrea !
#45
Postat 08 July 2008 - 10:09 PM
Alexxxandru, la 8 Jul 2008, 22:56, a spus:
ipsihi, la 8 Jul 2008, 21:02, a spus:
fulgerica, la 8 Jul 2008, 14:28, a spus:
dan_mitea, la 8 Jul 2008, 13:18, a spus:
are nevoie de revers, de aceea l-a pus pe alt canal. ar putea sa faca o proba sa vada daca are sensul bun pe canalul 3, cel cu mansa fara revenire.
...e-fly are are revers switch pe toate cele 4 ch, nu vad unde este problema esc'ului; in alta ordine de idei ,la navo sunt adeptul motorului pe mansa cu revenire , cel putin la navo de nadit ,unde se justifica pe deplin!!!
asa este, are switch pe fiecare canal dar mi-a zis cineva ca nu ar fi ideal sa fol. canalul pe care este motorul pe reverse indiferent de situatie. Eu fiind nestiutor iau ad-literam orice, >indiferent de situatie< e adaugat de mine asa cum am inteles eu......
si mie mi se pare mult mai natural ca la o barca de nadit sa pui motorul pe stick-ul cu revenire, nu detaliez aici de ce, fiecare si-l pune cum vrea !
...poate nu ai inteles ce ti-a spus acel cineva, care s-a referit probabil la polarizarea motorului si a esc'ului in cazul in care este vb de periate, la statie , reversand canalul din switch, latimea impulsului este aceasi, dar nu este acelasi lucru cu a schimba firele la potentiometru ,cum recomanda cineva mai devreme, cel putin la statiile de categoria asta unde schimbarea firelor pe potentiometru duce la desincronizarea trenului de impulsuri; solutia repozitionarii mufei potentiometrilor de pe manse merge acolo unde sistemul este prevazut cu posibilitatea asta, vezi unele modele ale futaba, jr-graupner , dar nu la toate tipurile!!!!
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 08 July 2008 - 10:10 PM
#46
Postat 10 July 2008 - 04:54 PM
Pe langa statia pe care o folosesc in mod curent mai am si chinezaria asta cu care zbor cand si cand ezul.Aseara am mesterit la el cate ceva hotarat ca azi sal scot la aer.
Dupa ce am terminat tot ce am avut de facut am probat statia si mergea totul ok.Azi am venit de la munca hotarat sa plec la zbor cu el dar...surpriza!!!...iam conectat bateria sa ma asigur ca totul este bine si?!!! ...servourile au luato razna(se misca necontrolat in toate directiile).Dupa lungi verificari tot nu am reusit sa gasesc problema.Sa fie bulit oare receptorul?de ce?sa fi fost noaptea prea lunga pt el? :)
Canalul pe care este motorul functioneaza perfect.
Va rog sa ma ajutati cu ceva idei.
Multumesc frumos.
#47
Postat 10 July 2008 - 06:31 PM
#49
Postat 10 July 2008 - 09:50 PM
#50
Postat 10 July 2008 - 10:29 PM
Citeaza
Canalul pe care este motorul functioneaza perfect.
#51
Postat 11 July 2008 - 06:51 AM
La mine se intampla cu predilectie pe eleroane la un avion...tremura usor si cand ii dai comanda stanga sau dreapta, asculta, dar cu erori foarte mari...eu am considerat ca potentiometrele au inceput sa o ia pe ulei si am considerat inchis subiectul. Vezi daca si pe simulator, statia respectiva face la fel. Am rezolvat partial, ca taranu, am deschis statia si am suflat de mi-am scuipat plamanii prin potentiometre si am sters praful de pe placile cu electronica. Recomandat ar fi un spray cu aer comprimat...
Repet la mine, cursele random sunt mici...daca cursele la tine sunt mari...de la extreme la extreme nu stiu ce sa zic...poate ar trebui sa incerci alte quartz-uri...
sau sa pui un servo pe canalul motorului sa vezi daca mai face la fel...pe motor, mai ai esc-ul care corecteaza prostiile din statie si poate d'aia e singurul care merge bine.
#52
Postat 11 July 2008 - 09:44 AM
#53
Postat 11 July 2008 - 10:29 AM
#55
Postat 11 July 2008 - 11:45 AM
Una peste alta cate a-ti zice voi buna nu e.
Daca se uita vreunu care vrea sa-si ia sa nu ia ca face mare prostie,si nici d-ailalta 100c
#56
Postat 11 July 2008 - 02:08 PM
#57
Postat 11 July 2008 - 02:36 PM
#58
Postat 11 July 2008 - 08:16 PM
zgr_44, la 11 Jul 2008, 14:08, a spus:
Corect...nici nu ma asteptam la prea multe de la ea...era buna totusi pt ez mai ales ca o molipsisem si pe nevastamea.
#59
Postat 12 July 2008 - 10:54 AM