Combustibil elicopter cu sau fara nitro
#1
Postat 13 January 2008 - 11:31 PM
Intrebarea mea este daca pot alimenta motorul la elicopter cu asa ceva si daca nu se strica folosind acest combustibil fara nitro
#2
Postat 14 January 2008 - 09:53 AM
In afara de necesitatea reglarii carburatiei (a curbei si a nivelului de compensare), probabil ai sa ai putere mai mica, (elergie mai mica in rotor).
Combustibilul fara nitro este mult mai putin oxidant, are temperatura de ardere mai mica, degaja mai putina elergie in focar, si uzeaza mult mai putin ansamblul interior.
#3
Postat 14 January 2008 - 10:27 AM
vlad1, la 14 Jan 2008, 10:53, a spus:
Nitrometanul si produsii de ardere ai nitrometanului (nici principali, nici secundari) nu sunt corozivi si nu au absolut nici o legatura cu produsii corozivi din combustibili. O discutie mai veche, pentru cine doreste, aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...hl=acid+formic&
vlad1, la 14 Jan 2008, 10:53, a spus:
Ce e Elergia?!...initial am crezut ca ai tastat gresit, dar de doua ori, intr-o fraza!?
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 14 January 2008 - 10:33 AM
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 21 January 2008 - 12:53 PM
- nitro metanul modifica si el pH-ul, ca doar n'o fi apa (pH .... aciditate .... coroziune)
- nitro metanul, se pune pentru oxigen. Nu e important metanul in sine, ce celulele de oxigen, care participa la ardere (similar cu turbo-ul). Intrucit substanta are proprietatea de a dilua uleiul (ricin, sintetic, sau de care o fi in carburant), efectul asupra otelului (prin disparitia peliculei de ulei), este similar cufundarii in apa (fara urme de ulei).
Mie mi se pare o situatie mai putin protejata.
Dar daca voi ati stabilit alt-fel, eu nu mai am suficiente amintiri din copilarie (despre CO-OH-urile alea), sa va pot contrazice pertinent.
#5
Postat 21 January 2008 - 06:28 PM
vlad1, la 21 Jan 2008, 13:53, a spus:
Pai si metanolul dilueaza uleiul...asta inseamna ca e coroziv? Mai mult chiar, nitrometanul disloca parte din metanol (tai metanol si pui nitrometan), procentul de ulei ramane acelasi, nu scade prin cresterea procentului de nitro!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 January 2008 - 06:30 PM
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 21 January 2008 - 08:40 PM
Combustibilul ROKTAN, cunoscut de decenii pentru calitatea si siguranta in utilizare, a fost reformulat acum sapte ani pentru a intruni cererile motoarelor performante moderne. Nivelul inaltei calitati este garantat de ingredientele de calitate superioara si de verificarile repetate realizate in laboratoare independente.
ROKTAN FORTE H a fost lansat in colaborare cu o renumita fabrica de uleiuri, dupa o lunga perioada de testare. O combinatie unica intre uleiuri sintetice de inalta calitate a facut posibila producerea unui combustibil eficient care nu contine nitrometan. ROKTAN FORTE H indeplineste toate exigentele. Avantajul acestui combustibil se gaseste in capacitatea lui de a reduce aprinderea prematura, care poate conduce la incalzirea puternica a motorului la elicoptere. Aceste calitati unice au fost confirmate dupa multe teste de zbor, chiar si in conditii extreme. Folosirea ingredientelor de cea mai buna calitate si un permanent control al calitatii va face din acest produs combustibilul dvs preferat, un produs in care poti avea incredere.
Caracteristici remarcabile ale combust ROKTAN:
- lubrifiere extrem de eficienta
- excelenta protectie la coroziune
- ardere fara reziduri
- stabilitate la presiune ridicata
- o buna caracteristica temperatura-viscozitate
Toate recipientele sunt sigilate si indeplinesc normele de siguranta.
Ulei: 16%
Fara Nitrometan
#7
Postat 02 April 2013 - 08:16 AM
Multumesc !