Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon
#211
Postat 07 July 2009 - 08:18 PM
La ESC ..."A" reprezinta amperi...si nu are nimic daca il supradimensionezi...ba chiar e indicat. In general la un motor la care fabricantul zice ca papa de exemplu max 18A se pune un esc de minim 25A.
Bafta!
#212
Postat 08 July 2009 - 07:23 AM
AgLiAn, la Jul 7 2009, 05:47 PM, a spus:
@icounter: Am sa incerc sa fac rost de motor si acumulator de care zici.
Prima oara cand am zburat cu el, cel care i-a facut primul zbor a reusit sa-l decoleze, din mana, insa zicea si el ca abia trage motorul.
Edit: Intrebare, ce inseamna 25-30A la ESC ? Amperi? E vreo prolema daca pun unul 35-40A?
nu e nici o problema. Cu cat mai mult cu atat mai sigur esti ca nu se prajeste, dar sunt putin mai grele banuiesc.
Nu iti trebuie neaparat motorul pe care il am eu, sau acumulator la fel(daca iei acumulator mare, vezi ca este mult mai lung decat locasul, plus ca se schimba CG-ul, eu a trebuit sa tai din avion destul de mult, si tot nu sta foarte fix accumulatorul). yr-zbg zboara cu un Motor BL BM2410-12D, Masa: 59g, KV: 1530, 12A (daca tin bine minte); cred ca gasesti pe aici pe undeva detalii de motorizarea lui.
#213
Postat 08 July 2009 - 04:36 PM
@yr-zbg: Am sa caut elice 7x4, si-am sa incerc sa zbor din nou. Daca nici asa nu-i place, am sa-l las in pace pana luna viitoare. Momentan am investit in statia Futaba 2.4GHz si nu prea mai am bani de cumparat motorase sau acumulatori :D
#214
Postat 08 July 2009 - 05:57 PM
esc-ul este cel care da curent motorului...si este cel mai important pe un aeromodel electric. De aceea e recomandat sa fie mai mare.
In alta ordine de idei...motorul il mai busesti...se mai uzeaza...vrei ceva mai puternic...in toate cazurile un esc bun luat de la inceput va fi acoperitor. motorul meu papa max 12A...si am regulator de 33A, exact pe considerentele de mai sus. referitor la accu...nu este influentat de capacitatea esc-ului. gandestete ca esc-ul e ca un intrerupator. daca intre o baterie si un bec pui un intrerupator capabil sa reziste la 380v si spe' amperi nu se consuma mai repede bateria.
ideea e ca esc-ul da curent motorului dar asigura si alimentarea cu 5v a receptorului si a servo-urilor. Daca esc-ul e subdimensionat si se prajeste in zbor pierzi controlul pt. ca nu vei mai avea alimentare pe receptie...nimic...avionul va fi "liber".
deci pune esc de 40A fara frica.
Bafta!
#215
Postat 08 July 2009 - 06:19 PM
#216
Postat 08 July 2009 - 06:54 PM
AgLiAn, la Jul 8 2009, 05:36 PM, a spus:
@yr-zbg: Am sa caut elice 7x4, si-am sa incerc sa zbor din nou. Daca nici asa nu-i place, am sa-l las in pace pana luna viitoare. Momentan am investit in statia Futaba 2.4GHz si nu prea mai am bani de cumparat motorase sau acumulatori :D
eu i-am pus ESC :
Max Current: 25A
Burst Current:30A
Nu am avut probleme, dar nici nu l-am folosit prea mult la maxim motorul, si am zburat doar de cateva ori intr-o zi.
Ca idee, esc-ul nu consuma acumulatorul, ci motorul(+ servo, receptor), esc-ul e doar "intermediar" <_<
#217
Postat 08 July 2009 - 08:07 PM
Este corect ceea ce a spus Zeus...si daca factorul financiar este primordial este bine sa ii urmezi sfatul. Daca 10-15lei nu sunt chiar o problema eu iti recomand un esc de 35-40A care va suporta in viitor si un motor mai puternic care papa mai mult. Personal eu n-am avut buget la inceput...si de aceea am statiile pe care le am...dar cand am facut primul upgrade n-am facut rabat la calitate si am luat un regulator bun si relativ capabil (33A).
Pe principiu expus de Zeus un esc de 33A suporta un motor care suge max 25A....dar nu mai mult. Regulatorul e undeva in jur de 80-90ron iar motorul cam 35-40ron la pasarea renascuta.
Bafta!
#218
Postat 08 July 2009 - 08:28 PM
#219
Postat 09 July 2009 - 04:43 AM
AgLiAn, la Jul 8 2009, 09:28 PM, a spus:
Cu un mic amendament. ESC mai fortos inseamna greutate in plus. Adica vei fi obligat sa zbori mai repede si vei consuma si bateria mai repede. Te rog sa nu uiti ca zeul aviatiei se numeste GREUTATE.
Daca imi permiti un sfat, ti-as sugera sa pui ESC-ul din clasa imediat urmatoare. Deci motor de 18A....ESC de 25.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Bineinteles ca exista si exceptia. Motorul RIMFire Great Planes:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXJTU6&P=0.
11A continuu si 15A maxim. ESC-ul recomandat (ca prima recomandare) este cel de 8A:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXKSY2&P=V
Si va asigur ca zboara perfect. Cu elicea recomandata, bineinteles.
Dar sa nu uitam ca ESC-ul este un produs de calitate, cu o buna protectie termica.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 July 2009 - 04:57 AM
#220
Postat 09 July 2009 - 07:06 AM
Sunt ESC-uri si ESC-uri... Nu vreau sa insinuez deloc ca cele de care ati vorbit voi aici ar fi proaste, dar mi s-a intamplat sa zbor motor care tragea 22A la decolare cu un ESC de firma, si nu scump deloc, care era cotat ca 20A continuu si 25A 10 secunde.
A fost din dezinformare, nu voit, initial am masurat consumul cu in A-metru care era influentat de statia de emisie, si imi arata 17A.
Dupa ce am aflat consumul real, 22A, am trecut repede la unul de 30A, dar care e chinezarie, si mult timp am avut o teama... daca ala de firma tine totusi mai bine ca asta noname... Deocamdata merg inca bine amandoua :D
Cel de firma este Roxxy BL Control 720 si costa vreo 63 lei, ultimul pret stiut.
Dar, daca vei vrea sa cresti, este adevarat ca asta s-ar putea sa te limiteze si sa fii nevoit sa iei unul mai mare.
#221
Postat 14 July 2009 - 12:43 PM
ESC nu poate fi privit ca un intrerupator in sensul adliteram. Chiar atunci cand motorul este oprit partea electronica a ESC-ului tot consuma ; infim dar consuma din accu.
CONCLUZIA nu lasati acumulatorul conectat la ESC dupa zbor. In timp (poate ore poate zile) acumulatorul se va descarca total iar pentru LiPo e un lucru complet nerecomandabil
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 14 July 2009 - 12:45 PM
#222
Postat 14 July 2009 - 01:52 PM
Discutati foarte mult despre electronica ce s-ar potrivi sau nu astfel incat cel care este intradevar interesat de aceste modele pierde pur si simplu sirul. Subiectele sunt extrem de diluate si contin foarte putina informatie utila.
Rugamintea mea este sa incercati pe viitor sa sintetizati materialul sau chiar sa deschideti topice separate tratand varii probleme...
Desi pare ca intru ca musca in acest subiect, va spun si motivul: de fiecare data cand deschid forumul imi apar cele doua modele la kit review in primele randuri si am inceput sa le visez si noaptea :) :D)
#223
Postat 20 July 2009 - 09:27 AM
Inca o data YR merci pentru capota care a supravetuit dupa o desprindere de aripa la 20m.
Montaj partial
Montaj partial
Fixarea si alinierea pe fuselaj
Fisiere atasate
-
Rep_P3.jpg (337.35K)
Number of downloads: 356 -
Rep_P2.jpg (334.99K)
Number of downloads: 369 -
Rep_P2.jpg (38.09K)
Number of downloads: 332 -
Rep_P1.jpg (399.53K)
Number of downloads: 334
#224
Postat 20 July 2009 - 09:31 AM
Este mult mai usor fara toate plasticele originale din bot (undeva la 50-80g :rolleyes: ) si din aceasta cauza botul a fost lungit cu 2cm.
Totusi nu este suficient si trebuie sa bag acumulatorul departe in bot pentru echilibrare.
Numai bine
Fisiere atasate
-
Rep_P4.jpg (354.98K)
Number of downloads: 353
#225
Postat 10 September 2009 - 11:00 PM
#226
Postat 10 September 2009 - 11:18 PM
balan_vlad_mihai, la Sep 11 2009, 12:00 AM, a spus:
sa diferenta ca si marime fata de ceialata
sper ca tiai luat mai mult de 1:))
#228
Postat 11 September 2009 - 07:56 AM
balan_vlad_mihai, la Sep 11 2009, 12:00 AM, a spus:
eu zic ca e ok 8x4. Dar stiu ca motorul lui original se incalzea destul de rau si cu 7x4 (parca asta avea el) ....
Oricum cu motorizarea lui standard si daca e versiunea cu acc. nimh, e foarte greu sa decolezi de jos.(cel putin pt mine asa a fost, si il dadeam din mana. Doar sa il arunci tare si drept inainte, nu in sus)
parerea mea.
#229
Postat 11 September 2009 - 08:15 AM
balan_vlad_mihai, la Sep 11 2009, 08:34 AM, a spus:
Ce incearca sa-ti spuna Florin este ca ar fi bine sa ai o elice de rezerva.
Nu de alta dar este destul de usor sa o rupi asa cum ai constatat. Si nu costa o avere.
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#230
Postat 11 September 2009 - 09:42 AM
balan_vlad_mihai, la Sep 11 2009, 08:34 AM, a spus:
da sa ai cek outin 3
doar sa fie cat de mult identice cu ceialata
deoarece, daca ii prea mare se incalzeste motoru si se si goleste acc repede
daca ii prea mica iarasi se incalzeste
nu, nui nici o problema daca nu pui conul
#232
Postat 11 September 2009 - 04:56 PM
balan_vlad_mihai, la Sep 11 2009, 12:00 AM, a spus:
merge si fara con..... mai bine adapteaza un prop saver ,,,asa scapi mai usor in caz de aterizari fortate,ajuta la elice si la motor..
#233
Postat 11 September 2009 - 07:36 PM
#234
Postat 11 September 2009 - 08:08 PM
balan_vlad_mihai, la Sep 11 2009, 08:36 PM, a spus:
pentru ax ..incearca sa-l aduci la adevar...cu manuta,si (patent) oricum nu-ti mai iese ca din fabrica dar merge si asa
despre lipit,carpit,reparat......BISON MONOCOMPONENT...gasesti la PRAK..ER,....e bun expandeaza un pic(dar nu exagera cu cantitate,) dar i-si face treaba
si ca sfat cauta posturile lui yr-zbq (mihai) ..pe mine m-a convins la multe chestii,si care aplicate dau rezultate in special la motorizare(multumesc pe aceasta cale yr-zbq...sa traesti nene)...
#235
Postat 11 September 2009 - 08:13 PM
Eu am lipit o aripa de EG (era facuta varza, rupta in trei bucati si nu am pastrat decat ranforsarea fabricantului, eu nu am mai pus nimic... carbon sau bambus)....si acuma zbor modelul...
Spor la treaba
#236
Postat 11 September 2009 - 08:17 PM
#237
Postat 11 September 2009 - 08:36 PM
balan_vlad_mihai, la Sep 11 2009, 09:17 PM, a spus:
Se lanseaza orizontal ca sa poata prinde viteza . Lansat oblic sau in sus poate intra in limita de viteza .
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#238
Postat 11 September 2009 - 08:41 PM