Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon
#151
Postat 26 January 2009 - 12:13 PM
Revin cu noutati si o intrebare.
Noutatea ar fi ca fratemiu a facut zborul inaugural si botezul si totul a iesit perfect. (restul il las pe el sa comenteze daca are timp).
Intrebarea: La radiocomanda mea am dat trimm-ul de la motor max in sus...si cum misc de stick, motorul reactioneaza. La el, desi trimm-ul este tot pe maxim motorul reactioneaza abia la 30% din comanda data stick-ului. Iar daca trimul e pe minim ajunge cu stick-ul cam la jumatate si abia atunci motorul incepe sa se roteasca. Evident ca "in plin" trage mai slabut ca al meu. Ce se poate face pentru a elimina acei 30% de "cursa moarta" la stick-ul motorului?
#152
Postat 26 January 2009 - 12:19 PM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#153
Postat 26 January 2009 - 12:29 PM
Daca la alta statie merge bine, s-ar putea sa fie potentiometrul de la mansa de throttle prins intr-o pozitie diferita (si din cate am vazut se poate roti la alte grade de inclinare la nevoie).
Cu respect,
Catalin C.
PS: @alexroad Regulatorul e Art Tech 30A (stocul de pe Decathlon), brushed, fara setari.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 26 January 2009 - 12:30 PM
#154
Postat 26 January 2009 - 12:32 PM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#155
Postat 26 January 2009 - 01:12 PM
Am un prelungitor de servo de 30cm. o sa demontez elicile ca sa nu fie pericol ..trag avi unu langa altu si bag canalul de la motorul lui in receptorul meu....asta ca sa nu dau jos receptorul nici de pe al meu...
Iar de cuplat...cred ca trebuie sa cuplez ambele acumulatoare si idem deschise ambele statii? Sau alimentarea receptorului se face tot prin firul de la motor...deci practic e nevoie de accu doar pe avionul lui, si cum cablul de la motorul lui va fi in receptorul meu atunci statia lui nu are cu cine comunica ca receptorul lui va fi nealimentat?
cam incurcata explicatia mea dar cred ca a-ti inteles.
#156
Postat 26 January 2009 - 01:19 PM
yr-zbg, la Jan 26 2009, 02:12 PM, a spus:
Am un prelungitor de servo de 30cm. o sa demontez elicile ca sa nu fie pericol ..trag avi unu langa altu si bag canalul de la motorul lui in receptorul meu....asta ca sa nu dau jos receptorul nici de pe al meu...
Iar de cuplat...cred ca trebuie sa cuplez ambele acumulatoare si idem deschise ambele statii? Sau alimentarea receptorului se face tot prin firul de la motor...deci practic e nevoie de accu doar pe avionul lui, si cum cablul de la motorul lui va fi in receptorul meu atunci statia lui nu are cu cine comunica ca receptorul lui va fi nealimentat?
cam incurcata explicatia mea dar cred ca a-ti inteles.
Alimentarea se face prin regulator .Deci regulatorul care e cuplat la baterie alimenteaza receptorul la care e legat.
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#157
Postat 26 January 2009 - 02:34 PM
Asa e...de fapt motorul nu se leaga la receptor...ci regulatorul. El e "cheia" ....aha deci trebe sa am accu pe avionul lui si statia mea. regulatorul lui va fi legat prin intremediul unui prelungitor de servo la receptorul meu. Si practic din RC voi comanda eleroanele/profundor/directie de pe avi meu si motorul de pe al lui.
Gata s-a facut lumina...acu sa vad cand ajunge cu avi la mine.
Mersic de lamuriri.
#158
Postat 26 January 2009 - 04:06 PM
#159
Postat 26 January 2009 - 05:16 PM
shogi, la Jan 26 2009, 04:06 PM, a spus:
Nu are expo si restul, ca e E-fly 100B transmitatorul. Singura problema poate sa fie de la regulator sau canalul din statie (potentiometrul putin rotit).
PS: Pana la 30% nu se aude nimic din motor, ca si cum ar vrea sa plece, dar nu poate?
#160
Postat 26 January 2009 - 06:27 PM
cred ca varianta cu potentiometru rotit e cea mai aproape de adevar, dar vom vedea.
#161
Postat 26 January 2009 - 07:14 PM
#162
Postat 27 January 2009 - 08:38 AM
ps. si ca mentiune, intr-adevar deschid emitatorul cu gazul pe 0, apoi cuplez accu la avion.
#163
Postat 27 January 2009 - 02:13 PM
#164
Postat 27 January 2009 - 03:00 PM
Vom vedea.
#165
Postat 27 January 2009 - 04:01 PM
Cu respect,
Catalin C.
#166
Postat 27 January 2009 - 04:20 PM
yr-zbg, la Jan 27 2009, 08:38 AM, a spus:
nu trebuie sa te simti jignit...."avionul" si "statia" nu sunt tocmai varful de gama....plus firma care produce....
daca mai iei doua nu o sa fie la fel nimic cu nimic.asta e ,atat dai atat face.
#167
Postat 28 January 2009 - 08:40 AM
Vom face verificari si va voi tine la curent cu constatarile.
#168
Postat 28 January 2009 - 02:06 PM
#169
Postat 28 January 2009 - 04:17 PM
Daca da...cum aflu eu care ar fi pozitia complet redus?....ca doar motorul e fara arc...restul stau pe mijloc...deci o sa trebuiasca sa il tin eu intr-o parte la cuplarea accu.
#170
Postat 28 January 2009 - 04:31 PM
#171
Postat 30 January 2009 - 12:45 PM
E iata ca dupa fix o luna de la achizitionarea unui aeromodel Decathlon reusesc si eu sa intru aici si sa scriu ceva impresii (daca va plictisesc se pot baga reclame :lol: ) si din pacate doar atat.
De ce?
Pai e simplu :
In afara de cateva poza facute la venirea coletului si dupa aia cateva poze la inceperea asamblarii lui, eu nu stiu nimik despre cum s-a montat efectiv.
De ce?
Pentru ca fratimiu (caruia ii multumesc si pe aceasta cale), vazand ca aeromodelu meu incepe sa adune praf pe cutie s-a decis sa inceapa montarea lui si aducerea in stadiu functional. Deci zis si facut dupa cateva sedinte aeromodelul a prins forma asa ca intr-o seara de ianuarie cand am venit de la servici am gasit aeromodelul sus pe mobila pregatit de zbor.
E acum daca aeromodelul era gata de zbor era pacat sa nu incerc si eu sa vad cat de norocos sunt; adika pe 24.01.2009 echipat cu punga de gunoi si maturica am iesit cu fratii la o sedinta de zbor.
Zbor ce s-a desfasurat relativ bine adica dupa o decolare reusita si ceva viraje zbuciumate (parca alerga ca o musca prin casa) a urmat ceva... ATERIZAREA , e aici e aici pot sa va spun ca in momentul in care m-am decis sa-l aterizez am constatat ca afara s-a incalzit brusc pt ca am inceput sa transpir :lol: e si cum vantu tinea cu mine (adica vroia sa folosesc tot ce aveam la mine: maturica , sac de gunoi..) cam la 30-50 cm de sol cand eram fericit ca am scapat f usor s-a intamplat ceva..... o briza de vant (rafala) care a saltat av destul de mult cat sa imi dea emotii si mai mari, acolo poate ca am reactionat gresit sau nu, adica la o inaltime de peste 1.5 m avionu era cu botu in sus si in limita de viteza am facut ceea ce stiam de la 1:1 in cazuri cu totu si cu totu speciale (la bont de inaltime) repriza de motor si mansa in fata si reluarea aterizari (nu se recomanda a se consuma in lipsa de experienta pt ca urmarile pot fi tragice) (de paloniere aici nu e vorba) dar vantu a facut figura iar si in momentul in care av. a lasat botu si dat sa se stabilizeze vantu s-a oprit si av a fugit intr-o parte dar din fericire a scapat teafar si nevatamat. Dupa asta a urmat botezul efectiv in care avionu a primit numele de Chet (dar din verificari ulterioare numele se modifica oficial in Comet Chet). La finalul zilei am mai avut o tentativa slabuta de zbor in care l-a aterizare nu m-am mai contrat cu vantu si l-am lasat sa vina ca vant lateral la sol si tot asa a scapat teafar si nevatamat.
In concluzie dupa ce am scris o juma de pagina pot spune ca a fost o zi buna de zbor pt ca la fiecare aterizare "M-am aplecat doar o data dupa avion!"
Pentru cei interesati se poate vedea aici realitatea: http://www.youtube.c...h?v=J65bGkm7tgo
P.S. Urmeaza si pozele de la "motaj"
Aceasta postare a fost editata de 22CMM: 30 January 2009 - 12:48 PM
#172
Postat 30 January 2009 - 01:04 PM
Despre aeromodel iti spun eu:
- problema cu intrarea tijelor de comanda de la eleroane (pe care am avut-o si eu). S-a rezolvat mai elegant ca la mine..adica am decupat mai putin din fuselaj , in rest am indoit corespunzator tijele.
- problema grava cu alinierea aripii...am fost nevoit sa dezlipesc si sa repozitionez ghidajul ala de plastic de pe aripa.
- problema cu jocul eleroanelor care s-a rezolvat cum m-au sfatuit baietii mai demult (am relipit comenzile)
- in rest mici retusuri (scoci pe burta, fixarea regulatorului, a receptorului etc)
- de precizat ca la tine hobanele au avut de la inceput dimensiuni diferite si nu a fost necesar sa le ajustez.
Una peste alta un kit acceptabil ca finisaje.
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 30 January 2009 - 01:06 PM
#173
Postat 30 January 2009 - 02:39 PM
Oare modelul nu-i un pic greu de coada? Din film, parca, asa ar parea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa si poti considera ca a fost ultimul pahar de sampanie. De acum inainte banii se vor duce pe modele din ce in mai mari si mai frumoase.
#174
Postat 30 January 2009 - 03:34 PM
1.Ca si mine si el e brevetat, ba chiar are mai multe ore de acrobatie in simpla (facute in cadrul lotului judetean si apoi national de acrobatie)....deci ceva sange rece in instalatie exista.
2.La primul zbor avionul chiar a fost greu de coada. Il cunosc si stiind ca o sa il arunce mai cu teama (fara sa ii zic) i-am dat eu un pic din trim, astfel ca avionul a plecat frumos orizontal. Apoi in timpul zborului i-am tot zis sa ii dea in nas (ca de stiam ce i-am facut). L-a al doi-lea zbor i-am spus de trim si l-am dat pe 0 si ca urmare la lansare avionul a coborat f mult, dar a zburat mai bine. E adevarat ca si vantul batea in rafale si cand era cu botul in vant il "umfla".
Sunt convins ca atunci cand va pune si trenul de aterizare (~20gr), situat un pic in fata CG avionul chiar va fi perfect echilibrat.
#175
Postat 03 February 2009 - 03:17 PM
Daca e ceva de comentat alaturi de poze discutiile se vor purta pe marginea pozelor dar intre voi si fratimiu. ;)
Fisiere atasate
-
Picture_247.JPG (128.04K)
Number of downloads: 420 -
Picture_245.JPG (149.03K)
Number of downloads: 440 -
Picture_252.JPG (116.28K)
Number of downloads: 458 -
Picture_257.JPG (71.45K)
Number of downloads: 462
#176
Postat 03 February 2009 - 06:03 PM
dan_mitea, la Jan 30 2009, 02:39 PM, a spus:
Oare modelul nu-i un pic greu de coada? Din film, parca, asa ar parea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa si poti considera ca a fost ultimul pahar de sampanie. De acum inainte banii se vor duce pe modele din ce in mai mari si mai frumoase.
Sal. Merci de urarile de bine. Nu pot spune ca nu am avut emotii, ba am avut dar eram pregatit de acasa cu sacu de gunoi si mult haz de necaz.
Din fericire am scapat de data asta :D . Insa imi pare rau de ce am citit pe aici referitor la prieteni de-ai nostri (prieteni de hoby) despre patania lor dar am inteles ca se repara lucru care e de bine.
In continuare aterizari line tuturor.
#177
Postat 26 May 2009 - 01:48 PM
A fost la oferta, doar 4 mil RTF. Dar spre deosebire de restul, acesta are acumulatorul de 9,6V 1000mAh NiMH in loc de 1300 LiPo.
Am si eu o intrebare : pot folosi si acumulatorul LiPo 7.4V 800mAh ? ( ca ma gandesc ca se duce repede cel de 1000mAh, si sa am de backup, in caz ca nu
il fac bucati inainte sa termin acumulatorul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif) ). Si am chiar 2 LiPo 800mAh, as putea sa le pun in paralel, oricum sunt mai usoare impreuna decat cel NiMH.
#178
Postat 27 May 2009 - 12:34 PM
#179
Postat 27 May 2009 - 12:40 PM
Maine iti dau eu lipo de 1300 daca ramai fara curent...oricum detalii maine la camp sau la sectiunea de intalniri ca sa nu poluam toicul de aici.
Bafta!
#180
Postat 27 May 2009 - 01:48 PM
mihaimcg, la May 27 2009, 01:34 PM, a spus:
Intre timp mi-au raspuns cei de la care l-am luat avionul si nu il pot folosi: acumulatorul meu de 800mA este de 10C iar motorul de pe avion este prea puternic si e posibil sa distruga acumulatorul.
Oricum mersi pentru raspuns; in mare vroiam sa stiu daca merge si LiPo in locul NiMh, si se pare ca merge, dar imi trebuie un acumulator mai puternic.
yr-zbg: mersi frumos ! cum am mai zis ... macar sa ramana avionul intreg dupa ce se consuma acumulatorul meu :))
Aceasta postare a fost editata de icounter: 27 May 2009 - 01:49 PM