Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon
#31
Postat 29 January 2008 - 07:34 PM
#32
Postat 29 January 2008 - 08:24 PM
Sa mai zica si altii...
Bafta!
Costel
#33
Postat 30 January 2008 - 04:27 PM
#34
Postat 30 January 2008 - 04:42 PM
Asta cred eu.
Bafta !
Costel
#35
Postat 19 February 2008 - 02:34 PM
#36
Postat 19 February 2008 - 04:50 PM
Scoatel la aer si zboaral asa cum este si gata.
Bafta.
#37
Postat 19 February 2008 - 04:53 PM
mihaimcg, la 19 Feb 2008, 14:34, a spus:
daca aripa (respectiv CG) ar fi la mijlocul fuselajului da..
in situatia de fata nu ... pentru ca fuselajul tau are 700mm de la CG pana in coada si doar 300 in fata CG-ului (nu cunosc modelul deci datele sunt date la oha)
bafta la zbor
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 19 February 2008 - 04:53 PM
#38
Postat 19 February 2008 - 05:47 PM
#39
Postat 19 February 2008 - 08:33 PM
mihaimcg, la 19 Feb 2008, 17:47, a spus:
mai bine nu o mai pui ... B)
un simplu scotch intareste destul....
#40
Postat 19 February 2008 - 11:59 PM
#41
Postat 20 February 2008 - 12:16 AM
#42
Postat 30 March 2008 - 12:11 AM
ca vreau sa-mi iau si eu unul la fel...si sa stiu la ce sa ma astept :(
Acromaster
#43
Postat 01 April 2008 - 12:10 PM
#44
Postat 03 April 2008 - 06:51 AM
Statie 6EX 2,4Ghz SS Futaba cu receiver la pachet R607FS
Model Decathlon Art-tech motor 480 (nu sunt sigur pt ca pe cutie scrie 400), baterie lipo 7,4v 1300mAh
1. unde ar trebui sa montez receiverul si intrerupatorul ?
- in partea de sus avionului langa regulatorul motorului (am citit ca nu-i bine sa fie langa alte piese de putere)
- in partea de jos in al doilea compartiment (primul este pt baterie) aici presupun ca o sa mute CG prea in spate, CG ar trebui sa fie cam in dreptul bordului de atac dupa cum zic instructiunile
2. bateria (Lipo 7,4v 1300mAh) are 2 mufe, una mare(incarcare/alimentare motor) si una mica care pe langa firul rosu si negru mai are unul albastru care nu stiu la ce foloseste, presupun ca mufa mica se foloseste la alimentarea receiverului
3. intrerupatorul (venit cu statia Futaba) are pe langa mufa care intra in receiver inca 2 mufe:
- una mica la fel cu cea care intra in receiver si care ar trebui sa mearga la charging jack (dupa instructiuni) presupun ca nu o sa o folosesc
- una mare care trebe legata la baterie (dar nu se potriveste cu mufa pe care o are bateria) tre sa cumpar mufe noi ?
Atasata poza cu receiverul
Fisiere atasate
-
receiver.jpg (20.17K)
Number of downloads: 142
Acromaster
#45
Postat 03 April 2008 - 06:52 AM
Fisiere atasate
-
battery.jpg (10.62K)
Number of downloads: 133
Acromaster
#46
Postat 03 April 2008 - 06:53 AM
Fisiere atasate
-
planeup.jpg (41.59K)
Number of downloads: 123
Acromaster
#47
Postat 03 April 2008 - 06:54 AM
Fisiere atasate
-
planebottom.jpg (18.53K)
Number of downloads: 131
Acromaster
#48
Postat 03 April 2008 - 09:17 AM
bafta
0721.798.720
#49
Postat 03 April 2008 - 11:42 AM
- primul compartiment este pentru baterie
- inainte sa introduci bateria in compartiment, leag-o cu doua bucle de sarma subtire, pentru ca altfel o s-o scoti foarte greu din locasul ei
- reciever-ul se monteaza in al doilea compartiment, fara nicio problema privind CG
#50
Postat 05 April 2008 - 08:56 PM
Cat am rulat pe asfalt am observat o tendinta foarte puternica de tras spre dreapta, am incercat sa compensez din carma prin trimming, dar chiar si la maxim tot tragea spre dreapta. M-am uitat la elice si am observat ca ii montat stramb motoru (spre dreapta). Pana la urma am incercat sa decolez, s-a ridicat cam 1m si a cazut spre stanga. Din fericire pagubele sunt minime la coada, asta o rezolv prin lipire.
Problema mea ii cum fac sa indrept motorul ? L-am desfacut si in spatele lui sunt 2 bucati de plastic prinse cu 4 suruburi, problema ii ca in dreapta a fost strans mai tare si s-a compresat mai tare polistirenul de unde si problema mea. Nu prea imi vine sa fortez si in stanga sa fie la fel pt ca mi-e frica sa nu scape filetu (de fapt ii holz surub)
Cum as putea sa-l indrept ?
Acromaster
#51
Postat 14 April 2008 - 12:05 PM
#52
Postat 07 July 2008 - 07:03 AM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#53
Postat 07 July 2008 - 07:10 AM
#54
Postat 07 July 2008 - 12:45 PM
Nightman, la 5 Apr 2008, 20:56, a spus:
Acesta ii unghiul de compensare care il au toate motoarele.
PS: Da o cautare dupa unghi motor si ai sa vezi ce gasesti.
Stima si respect
#55
Postat 07 July 2008 - 12:47 PM
mihaimcg, la 7 Jul 2008, 07:10, a spus:
La mine e fara reductor, dar daca zici ca are, are, poate e alt Decathlon Art- Tech cel care il am cu "chirie" de la @olly....
Stima si respect
#56
Postat 09 December 2008 - 12:58 PM
...desi nu a mai scris nimeni nimic de atata timp....
totusi...cum s-au comportat mai departe decathloanele...pana la urma e normal ca motorul sa fie spre dreapta?
Alte probleme au mai aparut? L-ati zburat si cu e-fly-ul 100B cu care vine?
Intreb pt ca se pare ca al meu e pe drum.
Multumiri anticipate.
#57
Postat 09 December 2008 - 02:07 PM
#58
Postat 09 December 2008 - 02:09 PM
am avut cred vre-o 10 Cesne si 6 Decathloane plus multe altele luate pe bucati.
Motoarele sunt mici pentru decolare de jos (mai ales ca si rotile sunt foarte mici) iar ele sunt inclinate spre
dreapta din fabrica si inspre jos.
Ar trebui o suprafata foarte neteda iar de cele mai multe ori si in asfalt sunt mici pietricele sau
goluri din turnare.
Hobanele lui sunt 99% decorative ( scale ) pentru ca sunt prinse in fuselajul de spuma cu niste holtzsuruburi
minuscule si de multe ori sar si la transport . Eu le am scos.
Trenul este util mai mult la aterizare iar ca sa poti decola si sa si mentina o traiectorie deapta la
rulare trebuie sa tot strambi / indrepti sarma de la tren pana gasesi pozitia buna a rotlor ( si mai greu la
Cessna care are roata in bot si trebuie sa o incerci micrometric , iar dupa o aterizare mai dura o iei de la capat ) .
Motorul se poate schimba cu brushless si deja s-a schimbat tot - decoleaza de jos in 2 metri daca ai
noroc si nu capoteaza ( poti schimba rotile cu unele putin mai mari - si de asemenea pack-ul ).
Eu cu un brusless care trage 800 grame si LiPo de 11,1 V/2000 mA zbor 25-30 minute de ma plictisesc si chiar si pe vant mai puternic - totul
est sa nu il duci foarte departe de tine caci contra vantului merge mai incet , de multe ori ai senzatia ca sta pe loc dar intri usor in picaj si gata.)
Atentie ca pack-ul este mai greu ( nu intra decit in interior fuselaj - cel mai bun ar fi cred unul de 1300 mA )
Dar astea sunt maruntisuri caci daca il decolezi din mana nu mai ai nici o problema.
Problema la Decathlon este sistemul de actionare a eleroanelor , si trebuie verificat de nou daca
tinand cu o mana de eleron si miscand cu cealalta de tija de comanda are joc, de obicei este foarte mare
iar in aer chiar nu mai are efect sau chiar mai rau.
Deci trebuiesc sarmele relipite in eleron sau mai elegant montate servouri pe aripa cite unul pe fiecare eleron.
( La Cessna au aparut deja unele aripi asa - loc de scobit este ).
Pe aripa am lipit pe ambele parti cate o tija de carbon de 2 mm ( una linga bordul de atac iar cealalta inspre eleroane.)
La profundor am pus de asemenea o tija de carbon de 2mm .
Toate le-am montat dupa ce am sapat in spuma si le am ingropat. Pentru a nu strica diedrul am sapat diferentiat dar el nu este foarte accentuat.
La crash-urile fara carbon prima se rupea aripa dupa ce am pus carbon au scapat de fiecare data dar cu conditia
sa renunti la suruburile de plastic si sa le prinzi pe sub fuselaj in cruce cu doua elastice care la capete sa le faci cite o ureche din sarma
sau plastic ca sa le poti inchide .
In rest daca inveti sa si aterizezi este super pentru distractie ne avand nici un gabarit mare.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 December 2008 - 02:14 PM
#59
Postat 09 December 2008 - 02:14 PM
O sa vezi cat e de cuminte.
Unghiul motor (inclinarea cu cateva grade dreapta jos) este necesar pentru a anula tendinta ansamblului elice-motor de a rasuci tot timpul avionul (mai ales la accelerari se simte mai tare efectul).
Stima si respect si spor la zburatacit.
PS: Sa nu te sperii prea tare prima oara cand o sa se duca jos (ca o sa se duca, oricine a trecut prin asta), se pune asa de usor la loc pe picioare. Nu uita, Bison Monocomponent poliuretanic sa ai si totul va fi bine (sau alte adezive exapndabile care sa nu topeasca spuma avionului).
#60
Postat 09 December 2008 - 02:19 PM