Modelism - RHC Forum: Decathlon Art-Tech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon

#31 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 29 January 2008 - 07:34 PM

Am taiat si am fixat aripa fara probleme. Ma gandeam totusi sa consolidez un pic si aripa, cu o tija. Unde pot sa gasesc si eu o tija ? Am vazut ca cei cu Cessna au consolidat aripa.
0

#32 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2008 - 08:24 PM

Cinstit, daca ai hobane la el nu cred ca te ajuta cu ceva ranforsarea centrala a aripii. Plus ca nu stiu cum o sa faci cu diedrul la o adica.
Sa mai zica si altii...

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#33 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 30 January 2008 - 04:27 PM

M-am gandit ca la aterizari mai in forta, o sa ma ajute ca sa nu rup aripa. De ce s-ar modifica diedrul ?
0

#34 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2008 - 04:42 PM

Hobanele fac exact ce vrei tu. O teava este dreapta. Cum o montezi pe o aripa cu diedru fara sa o slabesti prea mult? Mai bine pune cateva benzi de scotch cu fibra paralel cu bordul de atac, pe intrados/extrados.
Asta cred eu.

Bafta !

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#35 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 February 2008 - 02:34 PM

Ma gandeam sa intaresc fuselajul (de la coada pana apoape de bot) cu o tija de carbon. In principu, daca tija o sa fie pe toata lungimea fuzelajului, n-ar trebui sa am probleme cu modificarea centrului de greutate. Zic bine ? :)
0

#36 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 19 February 2008 - 04:50 PM

Eu zic ca nu are rost sa te complici atat.Pana la urama tot in pamant ajunge si or ce iai face tot se rupe.

Scoatel la aer si zboaral asa cum este si gata.

Bafta.
0

#37 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 19 February 2008 - 04:53 PM

mihaimcg, la 19 Feb 2008, 14:34, a spus:

Ma gandeam sa intaresc fuselajul (de la coada pana apoape de bot) cu o tija de carbon. In principu, daca tija o sa fie pe toata lungimea fuzelajului, n-ar trebui sa am probleme cu modificarea centrului de greutate. Zic bine ?  :)

daca aripa (respectiv CG) ar fi la mijlocul fuselajului da..
in situatia de fata nu ... pentru ca fuselajul tau are 700mm de la CG pana in coada si doar 300 in fata CG-ului (nu cunosc modelul deci datele sunt date la oha)


bafta la zbor

Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 19 February 2008 - 04:53 PM

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#38 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 February 2008 - 05:47 PM

Intreg fuselajul are 970 mm. Cred ca ai dreptate. Tija o sa atarne mai mult spre coada decat spre bot. Trebuie sa reechilibrez avionul dupa ce introduc tija. :)
0

#39 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 19 February 2008 - 08:33 PM

mihaimcg, la 19 Feb 2008, 17:47, a spus:

Intreg fuselajul are 970 mm. Cred ca ai dreptate. Tija o sa atarne mai mult spre coada decat spre bot. Trebuie sa reechilibrez avionul dupa ce introduc tija. :huh:

mai bine nu o mai pui ... B)
un simplu scotch intareste destul....
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#40 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 February 2008 - 11:59 PM

Nu stiu daca tine scotch-ul fuselajul la o prabusire. Probabil ca o sa-l adun de pe o suprafata mai mica deoarece o sa-l tina scotch-ul. :mellow:
0

#41 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 20 February 2008 - 12:16 AM

si atunci de ce vrei sa-l intaresti? crezi ca te scapa in caz de crash? mai bine sa fie casant la crash, ca il poti reconstrui, dacat sa se deformeze. E mai usor sa-l lipesti decat sa-l si lipesti si sa-l si indrepti.
0

#42 Useril este offline   Nightman 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 27-March 08

Postat 30 March 2008 - 12:11 AM

Si ai reusit sa zbori cu el ? cum se comporta ?
ca vreau sa-mi iau si eu unul la fel...si sa stiu la ce sa ma astept :(
Logo 600 VBar
Acromaster
0

#43 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 01 April 2008 - 12:10 PM

N-am zburat cu el pana acum. I-am luat electronica si am folosit-o la un Easy Star pe care l-am achizitionat ulterior. Cand o sa fie vremea mai blanda o sa ies cu el la zbor. Din cate am vazut eu pe Internet despre el, zboara foarte bine si e foarte stabil in zbor si la aterizare. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
0

#44 Useril este offline   Nightman 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 27-March 08

Postat 03 April 2008 - 06:51 AM

Pana la urma mi-am luat si eu unul si am niste intrebari (primul meu model)
Statie 6EX 2,4Ghz SS Futaba cu receiver la pachet R607FS
Model Decathlon Art-tech motor 480 (nu sunt sigur pt ca pe cutie scrie 400), baterie lipo 7,4v 1300mAh

1. unde ar trebui sa montez receiverul si intrerupatorul ?
- in partea de sus avionului langa regulatorul motorului (am citit ca nu-i bine sa fie langa alte piese de putere)
- in partea de jos in al doilea compartiment (primul este pt baterie) aici presupun ca o sa mute CG prea in spate, CG ar trebui sa fie cam in dreptul bordului de atac dupa cum zic instructiunile

2. bateria (Lipo 7,4v 1300mAh) are 2 mufe, una mare(incarcare/alimentare motor) si una mica care pe langa firul rosu si negru mai are unul albastru care nu stiu la ce foloseste, presupun ca mufa mica se foloseste la alimentarea receiverului

3. intrerupatorul (venit cu statia Futaba) are pe langa mufa care intra in receiver inca 2 mufe:
- una mica la fel cu cea care intra in receiver si care ar trebui sa mearga la charging jack (dupa instructiuni) presupun ca nu o sa o folosesc
- una mare care trebe legata la baterie (dar nu se potriveste cu mufa pe care o are bateria) tre sa cumpar mufe noi ?

Atasata poza cu receiverul

Fisiere atasate


Logo 600 VBar
Acromaster
0

#45 Useril este offline   Nightman 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 27-March 08

Postat 03 April 2008 - 06:52 AM

Atasata poza cu bateria

Fisiere atasate


Logo 600 VBar
Acromaster
0

#46 Useril este offline   Nightman 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 27-March 08

Postat 03 April 2008 - 06:53 AM

Atasata poza cu vedere de sus

Fisiere atasate


Logo 600 VBar
Acromaster
0

#47 Useril este offline   Nightman 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 27-March 08

Postat 03 April 2008 - 06:54 AM

Si ultima poza cu vedere de jos

Fisiere atasate


Logo 600 VBar
Acromaster
0

#48 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 03 April 2008 - 09:17 AM

In legatura cu mufele acumulatorului, treaba sta cam asa: mufa mare este cea care se leaga la regulator, care la randul lui alimenteaza motorul si in 'paralel' alimenteaza si receptorul cu o tensiune in jurul valorii de 5V. Mufa aceea mica este folosita ca atunci cand se incarca acumulatorul cu un incarcator care are EGALIZATOR. Acesta din urma se foloseste pentru a mentine cele doua celule in pack-ul tau la o tensiune constanta pentru a nu se descarca prea mult una dinre ele in timpul exploatarii! Cel mai indicat este sa iti cumperi un incarcator cu egalizator incorporat , care te va ajuta si mai tarziu pentru acumulatorii mai buni pe care ti-i vei cumpara! Zbor placut!
bafta
doar....eu
0721.798.720

0

#49 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 03 April 2008 - 11:42 AM

Pe langa cele spuse de "Miezu-eu" am si eu urmatoarele completari:
- primul compartiment este pentru baterie
- inainte sa introduci bateria in compartiment, leag-o cu doua bucle de sarma subtire, pentru ca altfel o s-o scoti foarte greu din locasul ei
- reciever-ul se monteaza in al doilea compartiment, fara nicio problema privind CG
0

#50 Useril este offline   Nightman 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 27-March 08

Postat 05 April 2008 - 08:56 PM

Am fost la primul zbor azi
Cat am rulat pe asfalt am observat o tendinta foarte puternica de tras spre dreapta, am incercat sa compensez din carma prin trimming, dar chiar si la maxim tot tragea spre dreapta. M-am uitat la elice si am observat ca ii montat stramb motoru (spre dreapta). Pana la urma am incercat sa decolez, s-a ridicat cam 1m si a cazut spre stanga. Din fericire pagubele sunt minime la coada, asta o rezolv prin lipire.
Problema mea ii cum fac sa indrept motorul ? L-am desfacut si in spatele lui sunt 2 bucati de plastic prinse cu 4 suruburi, problema ii ca in dreapta a fost strans mai tare si s-a compresat mai tare polistirenul de unde si problema mea. Nu prea imi vine sa fortez si in stanga sa fie la fel pt ca mi-e frica sa nu scape filetu (de fapt ii holz surub)
Cum as putea sa-l indrept ?
Logo 600 VBar
Acromaster
0

#51 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 14 April 2008 - 12:05 PM

Poti eventual sa incerci sa-l fixezi cu un amestec de vata si aracet. Cand o sa se intareasca aracetul, o sa formeze cu vata un amestec ca betonul, dar usor in acelasi timp.
0

#52 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 07 July 2008 - 07:03 AM

M-ar interesa ce motor are si cam ce loc exista in spatiul destinat motorului pentru un eventual upgrade?
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#53 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 07 July 2008 - 07:10 AM

Motorul este un 400 brushed, cu reductor. Este destul spatiu pentru un upgrade.
0

#54 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 07 July 2008 - 12:45 PM

Nightman, la 5 Apr 2008, 20:56, a spus:

M-am uitat la elice si am observat ca ii montat stramb motoru (spre dreapta).

Acesta ii unghiul de compensare care il au toate motoarele.


PS: Da o cautare dupa unghi motor si ai sa vezi ce gasesti.



Stima si respect
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#55 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 07 July 2008 - 12:47 PM

mihaimcg, la 7 Jul 2008, 07:10, a spus:

Motorul este un 400 brushed, cu reductor. Este destul spatiu pentru un upgrade.

La mine e fara reductor, dar daca zici ca are, are, poate e alt Decathlon Art- Tech cel care il am cu "chirie" de la @olly....





Stima si respect
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#56 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 09 December 2008 - 12:58 PM

Salut....

...desi nu a mai scris nimeni nimic de atata timp....
totusi...cum s-au comportat mai departe decathloanele...pana la urma e normal ca motorul sa fie spre dreapta?
Alte probleme au mai aparut? L-ati zburat si cu e-fly-ul 100B cu care vine?

Intreb pt ca se pare ca al meu e pe drum.

Multumiri anticipate.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#57 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 09 December 2008 - 02:07 PM

Zboara si cu radiocomanda cu care vine (E-Fly 100B) fara nicio problema. Totusi ca sa nu stai cu grija, trebuie sa faci un upgrade la o radiocomanda mai buna. Nu motorul este spre dreapta, ci trage avionul spre dreapta in momentul decolarii, dar nu este o problema majora.
0

#58 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 December 2008 - 02:09 PM

Haide sa va spun eu cum este cu Decathloanele si cesnele astea de la Artech caci impreuna cu cumnatul meu
am avut cred vre-o 10 Cesne si 6 Decathloane plus multe altele luate pe bucati.
Motoarele sunt mici pentru decolare de jos (mai ales ca si rotile sunt foarte mici) iar ele sunt inclinate spre
dreapta din fabrica si inspre jos.
Ar trebui o suprafata foarte neteda iar de cele mai multe ori si in asfalt sunt mici pietricele sau
goluri din turnare.
Hobanele lui sunt 99% decorative ( scale ) pentru ca sunt prinse in fuselajul de spuma cu niste holtzsuruburi
minuscule si de multe ori sar si la transport . Eu le am scos.
Trenul este util mai mult la aterizare iar ca sa poti decola si sa si mentina o traiectorie deapta la
rulare trebuie sa tot strambi / indrepti sarma de la tren pana gasesi pozitia buna a rotlor ( si mai greu la
Cessna care are roata in bot si trebuie sa o incerci micrometric , iar dupa o aterizare mai dura o iei de la capat ) .
Motorul se poate schimba cu brushless si deja s-a schimbat tot - decoleaza de jos in 2 metri daca ai
noroc si nu capoteaza ( poti schimba rotile cu unele putin mai mari - si de asemenea pack-ul ).
Eu cu un brusless care trage 800 grame si LiPo de 11,1 V/2000 mA zbor 25-30 minute de ma plictisesc si chiar si pe vant mai puternic - totul
est sa nu il duci foarte departe de tine caci contra vantului merge mai incet , de multe ori ai senzatia ca sta pe loc dar intri usor in picaj si gata.)
Atentie ca pack-ul este mai greu ( nu intra decit in interior fuselaj - cel mai bun ar fi cred unul de 1300 mA )
Dar astea sunt maruntisuri caci daca il decolezi din mana nu mai ai nici o problema.
Problema la Decathlon este sistemul de actionare a eleroanelor , si trebuie verificat de nou daca
tinand cu o mana de eleron si miscand cu cealalta de tija de comanda are joc, de obicei este foarte mare
iar in aer chiar nu mai are efect sau chiar mai rau.
Deci trebuiesc sarmele relipite in eleron sau mai elegant montate servouri pe aripa cite unul pe fiecare eleron.
( La Cessna au aparut deja unele aripi asa - loc de scobit este ).
Pe aripa am lipit pe ambele parti cate o tija de carbon de 2 mm ( una linga bordul de atac iar cealalta inspre eleroane.)
La profundor am pus de asemenea o tija de carbon de 2mm .
Toate le-am montat dupa ce am sapat in spuma si le am ingropat. Pentru a nu strica diedrul am sapat diferentiat dar el nu este foarte accentuat.
La crash-urile fara carbon prima se rupea aripa dupa ce am pus carbon au scapat de fiecare data dar cu conditia
sa renunti la suruburile de plastic si sa le prinzi pe sub fuselaj in cruce cu doua elastice care la capete sa le faci cite o ureche din sarma
sau plastic ca sa le poti inchide .
In rest daca inveti sa si aterizezi este super pentru distractie ne avand nici un gabarit mare.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 December 2008 - 02:14 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#59 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 09 December 2008 - 02:14 PM

Eu cu E-Fly 100B il zbor, zboara foarte bine, nu are forta de acrobatii, dar de urcat urca. A incasat cateva din neatentia mea, dar pana acum a rezistat cu brio, mai bine zis, l-am putut repune ca pe un puzzle, cu ranforsare de frigarui (bete bambus) si scobitori e mai solid decat la inceput.


O sa vezi cat e de cuminte.

Unghiul motor (inclinarea cu cateva grade dreapta jos) este necesar pentru a anula tendinta ansamblului elice-motor de a rasuci tot timpul avionul (mai ales la accelerari se simte mai tare efectul).

Stima si respect si spor la zburatacit.


PS: Sa nu te sperii prea tare prima oara cand o sa se duca jos (ca o sa se duca, oricine a trecut prin asta), se pune asa de usor la loc pe picioare. Nu uita, Bison Monocomponent poliuretanic sa ai si totul va fi bine (sau alte adezive exapndabile care sa nu topeasca spuma avionului).
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#60 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 December 2008 - 02:19 PM

De asemeni pentru a avea o traiectorie corecta la decolare rotile nu trebuie sa fie paralele. Ci cu partea din fata mai apropiata. Este un articol lamuritor in Vademecum.
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

30 useri citesc topicul
0 membri, 30 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro