Modelism - RHC Forum: Decathlon Art-Tech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon

#121 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 21 December 2008 - 08:37 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 20 2008, 08:38 PM, a spus:

...macar sa mearga statia asa cum a mers azi inca vreo 3-4 luni...ca de Paste...poate vine "iepurasul" :D

Cum se scoate cristalul?...trag pur si simplu de el? Pot strica ceva? Statia se leaga la PC prin cablu audio tata-tata...deci e posibil sa nu fie indicat ca pe simulator sa tin antena stransa?....


Am sarit peste aceasta parte din greseala:
De tinut tine sigur si mai mult de 6 luni statia.

Cristalul tragi de el pur si simplu (e pe soclu, nu "sudat" sau ceva). Cand folosesti simulatorul, s-ar putea ca mufa aia mono jack sa intrerupa alimentarea spre partea de transmisie, dar eu pentru siguranta am scos cu totul cristalul cat am umblat pe calculator cu ea.

Eu am sa o pastrez pentru simulator statia E-Fly si cea nou am s-o folosesc la model.
Kit-ul brushless care mi-a mai ramas (unul l-am vandut, unul il mai am) cred ca am sa il montez pe Decathlonul meu (impropriu spus al meu) sa vad daca se pot scoate ceva acrobatii, dar numai dupa ce mai cumpar doua baghete carbon (din una tai sa pun pe lungul aripii, restul devine montanti noi si mai buni).

Am sa intaresc sistemul de prindere din aripa al montantilor cu niste monocomponent bison, deoarece de la incercari de acrobatie, au format un joc (fiind un plastic de numai 1x2 cm suprafata aprox. -nu am masurat exact- , toceste bine spuma in acel loc).

Eu rezolv deabia acum aceasta mica problema, dar la al tau ar fi bine de pe acum avut in vedere acest aspect.

La mine voi folosi metoda cu o scobitoare infipta inclinat in aripa fix prin dreptul montantului, turnat o picatura bison monocomponent si pe o parte si pe cealalta si fixat suportul de plastic la loc peste. Bisonul se va expanda bine, insa cred ca am sa fac un mic exces de lipici, ca sa se expande o bucata si peste plastic, sa fixeze si suportul cu aceasta ocazie, taiat excesul vizual (ca doar cu atat va incurca) si dat la acrobatii.

Spor la zburat.

Cu respect,
Catalin C.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#122 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 21 December 2008 - 08:50 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 21 2008, 04:32 AM, a spus:

In sfarsit s-a postat filmuletul.
Asa ca va impartasesc cu placere prima mea evolutie la mansa unui aeromodel.

O zi buna...

ps. nu criticati prea rau...ca pt. prima data e acceptabil...zic eu.


Suuuper zbor, inca nu am reusit sa zbor pe spate si deja am o vreme de cand ma joc cu el.
Se simt reflexele de pilot....

Felicitari si la cat mai multe

PS: Scuzati multiposting, dar am o gura mare uneori si am prea multe de spus pentru un singur post :D .
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#123 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 21 December 2008 - 09:50 PM

Salutare.
Eu de la inceput am lipit de aripi si respectiv de fuselaj, (cu bison monocomponent) sistemul ala de fixare a motantilor...pentru ca aveau joc. Sistemul e destul de slabut cu un fel de cleme de plastic...deci inainte de a monta hobanele am lipit acele parti.

Am retinut chestia cu cristalul...si de acum incolo o sa il scot cand bag simulator.
In filmulet se mai vad 2 persoane....care maine isi vor comanda fiecare cate un decathlon. Banuiesc ca si sistemele lor vor fi identice cu al meu deci 40.665 MHz (adica canalul 50 banuiesc), si evident avioanele nu vor putea zbura simultan datorita interferentelor. Dar pe net am vazut ca se gasesc la 24.3lei perechea Tx-Rx pentru canalele 53, 50 si respectiv 70. Intrebarea ar fi: daca ei isi comanda si cate un set de cristale (diferit), vom putea zbura simultan?

Si revenind la "primul zbor"...va multumesc pentru aprecieri si incurajari.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#124 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 21 December 2008 - 09:58 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 21 2008, 03:32 AM, a spus:

In sfarsit s-a postat filmuletul.
Asa ca va impartasesc cu placere prima mea evolutie la mansa unui aeromodel.

O zi buna...

ps. nu criticati prea rau...ca pt. prima data e acceptabil...zic eu.

Bravos natiune, frumos zbor! Si da, ai fost un meserias la picajul ala involuntar :)
Pacat de noroi. Daca e uscat, aterizeaza foarte frumos si pe roti, dar banui ca i le-ai scos tocmai din motiv de noroi.
La mai mare!
Ave
0

#125 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 21 December 2008 - 10:16 PM

Rotile le-am scos la recomandarile primite...si avand in vedere terenul ales a fost perfect. E adevarat ca m-am facut eu pe picioare ca porcu'...ca dupa fiecare aterizare intram pe aratura dar in in rest am stat pe pietris pe drumul de la marginea campului.

Rog daca puteti sa ma lamuriti asupra problemei cu schimbarea cristalolor Tx-Rx si interferentele respective.
Asta ca sa le spun maine baietilor ce si cum...inainte sa comande.

Multumiri anticipate.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#126 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 December 2008 - 10:24 PM

Mi se pare aiurea ca toate se vand in canalul 50, si mai ales in 40M, cand banda de 35M este preferata zburatorilor...
Eu as intreba de unde il cumperi daca nu se poate DIN START livra cu cuarturi pe un anumit canal. Cred ca ti se va spune ca da.
Daca nu si nu, intreaba explicit daca respectivele cuarturi merg la statia e-fly.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 December 2008 - 10:25 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#127 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 21 December 2008 - 10:38 PM

Respectivele cuarturi sunt chiar doar pentru statii art-tech ...si sunt de la acelasi magazin online de la care se ia si avionul. Si chiar e o idee buna...o sa le spun ca inainte sa dea comanda sa sune si sa intrebe daca se poate ca statia sa vina direct intr-un anumit canal.
Si sa inteleg ca daca statia vine cu cuarturi sa zicem pe canalul 53 (40.695 parca) o sa pot zura si eu (care sunt pe canalul 50) in acelasi timp fara interferente.

ps. nu stiu exact daca am voie sa dau numele magazinului...dar e un magazin cunoscut de modelism din Botosani :-P
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#128 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 21 December 2008 - 10:39 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 21 2008, 10:16 PM, a spus:

Rog daca puteti sa ma lamuriti asupra problemei cu schimbarea cristalolor Tx-Rx si interferentele respective.
Asta ca sa le spun maine baietilor ce si cum...inainte sa comande.

Ok, copacel.
Cristalul: cristalul se scoate / se baga "la desht". Adica in principiu nu tre' sa tragi cu tractorul si nici sa-l infigi cu ciocanul. Problema care poate apare uneori este slabirea contactelor (lamelele alea "se lasa", ceea ce duce la contact imperfect, ceea ce duce la avioane facute scobitori - ask "evrikus" ca e patzit, chiar cu o statie Futaba, "lider mondial"™...) Deci e cu plus si cu minus treaba cu cristalele. Cum se pun: se ia cristal pentru o anumita frecventa a emitatorului, si cristal pentru ACEEASI frecventa a receptorului. In cazul in care ai statia si receptorul de firme diferite (nu mai stiu exact combinatiile, dar exista variante care "se pupa", trebuie sa iei cristal pentru STATIE pe frecventa cu pricina si altul pentru RECEPTOR, pe frecventa cu pricina. In principiu nu prea merge de exemplu sa iei cristal pentru o anumita marca de statie (sau receptor) si sa-l pui pe alta marca, datorita unor mici diferente tehnice la interior (caz in care evident frecventa de oscilatie nu mai corespunde). Deci trebuie sa cauti si sa iei cristal exact pentru statia si receptorul tau.

O alta problema apare la acordarea circuitelor, inclusiv a antenelor celor doua dispozitive care constituie lantul de comunicatie pilot-avion. In general statiile (si receptoarele) cu cuart ce poate fi inlocuit sunt acordate pentru o anumita frecventa / un anumit canal. Daca pui pe dispozitivele tale un cuart dintr-un canal foarte "indepartat" (cam peste +/- 5-6 canale) poti avea surprize neplacute cu raza de actiune a statiei, deoarece antena nu mai radiaza la fel de eficient (datorita dezacordarii) si nici receptorul nu mai prinde la fel de bine (iar datorita dezacordarii antenei fata de frecventa de lucru). De aceea se recomanda schimbarea canalelor intr-o plaja limitata. In SUA, autoritatea de comunicatii - faimosul FCC - INTERZICE CU DESAVARSIRE schimbarea cuarturilor pe echipamentele RC, deoarece acolo banda (legala la ei) de 72 MHz mai e folosita si de aplicatii comerciale, iar interferenta cu canalele alea (datorita dezacordurilor de mai sus) constituie infractiune si se lasa cu parnaie.

Solutia este folosirea de sisteme cu asa-numita "sinteza de frecventa" - ii spui statiei pe ce canal sa emita, informezi si receptorul despre asta si pa. Dezavantaj: aceste echipamente sunt in general sensibil mai scumpe decat alea pe baza de cuart, dar te scapa de multe batai de cap.

Ultima gaselnita, destul de sigura si eficienta, este folosirea benzii de 2,4 GHz (folosita si pentru WLAN) pentru transmiterea semnalelor de radiocomanda in modelism. Aero se preteaza exceptional, merg si la auto - la navo e nasol datorita absorbtiei puternice a acestei frecvente in apa. Revenind la aero, multi producatori au inceput sa ofere echipamente in aceasta banda, existand sisteme "native" (de ex. Spektrum si JR) sau "module" in 2,4 GHz (ex. Futaba). Dezavantajul major al acestora este pretul, sensibil mai ridicat fata de clasicele 35 / 40 MHz, dar avantajele sunt semnificative. Una la mana, nu te intereseaza pe camp cine ce frecventa foloseste. Asta deoarece sistemele in 2,4 GHz folosesc in general 2 din cele 80 de canale disponibile in aceasta banda, deci 40 de oameni se pot da linistiti deodata cu avioanele. A doua la mana, receptoarele trebuie "imperecheate" cu statiile deoarece nu accepta comenzi decat de la statia cu care au fost "pupate" in prealabil, astfel ca nu e posibil ca ionel sa dea comenzi pe care sa le receptioneze avionul lui gigel (asta in cazul in care ar pica amandoi pe acelasi canal, ceea ce nu se prea poate). Una peste alta, pe Chitila 2,4 GHz a devenit o prezenta cvasipermanenta si pot spune ca toti cei care o folosim, fie pe avioane fie pe elicoptere, suntem deosebit de incantati. Si pana acum nu ne-am dat jos unii altora aparatele. A, si nici nu ne mai chinuim cu cuarturile :)

Citeaza

Multumiri anticipate.

Dar te rog, placerea e de partea noastra (sau ma rog, cel putin a mea :D ).
Ave
0

#129 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 21 December 2008 - 10:51 PM

Mersic de explicatii...adevarul e ca la mesterit ma pricep eu ...dar la partea de electronica sunt farza...deci sincer pentru mie e o mare enigma cum "vorbeste" statia cu receptorul folosind un cristal de cuartz. Dar cel mai probabil voi pune mana ca prima ocazie sa ma documentez.

Le-am transmis baietilor sa vorbeasca la telefon inainte de a da comanda. si vom vedea ce afla la telefon.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#130 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 22 December 2008 - 12:02 AM

Cel mai simplu cand dau comanda e sa specifice ca vrea pe 35 Mhz sau daca nu au frecventa aia, alt canal decat "xx" (canalul pe care esti) pe 40 Mhz.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#131 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 December 2008 - 09:51 AM

Sefu', cu un simplu telefon cred ca se rezolva. Specificati sa NU fie in acelasi canal, ci spatiate cam la 5 canale. Doua e riscant. Stai linistit, problemele de acord la tipul ala de etaj final apar POATE la extremele benzii. Daca e necesar, poti lua un SET de cristale la cateva canale diferenta, sa le ai just in case... Daca planuiesti sa faci ca si protheus un salt calitativ la statie, nu merita investitia insa.

Bafta si sa nu uitati de reguli de prioritate!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#132 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 22 December 2008 - 07:29 PM

Gata am rezolvat problema elegant ...dar partial
Am sunat si i-am explicat ce vreau. Foarte amabil cel de acolo...mi-a explicat ca nu toate sunt pe acelasi canal...a notat frecventa mea si s-a dus sa caute in depozit alte doua bucati cu frecvente diferite. M-a sunat apoi dupa vreo 20 de min cu o veste buna si una rea.... Cea buna a gasit pe 35MHz...deci perfect....vestea proasta e ca asta era singurul Decathlon din depozit.

Deci in momentul de fata (dupa tragerea la sorti) unu din cei doi amici si-a comandat exemplarul.
Acum il asteptam.... :-)
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#133 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 December 2008 - 08:46 PM

Salutare...
Conform spuselor distribuitorului maine va sosi al 2-lea decathlon....dar pana atunci azi l-am scos iar pe al meu la aer...
Undeva langa Selgros Ploiesti...tot pe aratura.
De data asta insa a avut un pic de ghinion. La a treia aterizare...am nimerit un pietroi. Cred ca era singurul bolovan de pe tot campul...si fix in ala am minerit. Logic ca nu l-am vazut pana atunci...de fapt azi vantul a batut destul de tare asa ca veneam incet la inaltime mica cu ceva motor si il aterizam foarte in lung... Am oprit motorul si l-am asezat foarte frumos dar ceva cam departe de mine...Avionul s-a asezat frumos a alunecat pe aratura si s-a oprit cu un mic zgomot de jucarie trantita de pamant :rolleyes: .
m-am dus la el...era "intreg"...dar langa el era un bolovan de vreo 10cm...Cand l-am ridicat am observat capota motorului sparta....L-am adunat...si am venit acasa.

Din poze se poate vedea ca nu a fost ceva f. grav...Am rezolvat cu ceva scoci transparent pe exterior si d'ala cu insertie pe interior. Acum pare destul de solid...dar a si luat ceva in greutate.

Cu prima ocazie va spun si cum s-a modificat comportamentul in zbor (daca apar modificari).

Fisiere atasate


Pacat ca Slz nu zboara.
0

#134 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 23 December 2008 - 09:28 PM

Salut,
Scuza-ma daca ma bag in seama.......acuma ca tot ai refacut capotajul motorului, unge-l la interior cu ulei de motor pentru masina (cel mai ieftin) sau mai bine cu un produs pe baza de silicon si toarna ghips de modelaj (gasesti la kg la orice pravalie de cartier care vinda materiale de constructii). Faci cateva negative din astea, pe fiecare bagi un PET de la o apa minerala, suc etc....pui deasupra aragazului si il invarti (daca nu ai un fhoen cu aer cald specializat) si, dupa citeva incercari nu mai ai grija capotajelor lde la motor...vezi ca exista un topic cu asa ceva.....solutia ajuta de cele mai multe ori (capota originala o pastrezi cu sfintenie...perntru matrite)
0

#135 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 December 2008 - 09:31 PM

Saru-mana sefu...
Ma duc pe balcon sa caut ipsos.... :D

Bafta.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#136 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 December 2008 - 10:19 PM

Gata ...primul mulaj de ipsos este la intarit in capota...sper sa iasa treaba buna.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#137 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 30 December 2008 - 01:31 AM

Salutare..
Cam din a 3-a incercare mi-a iesit o capota la motor utilizabila...dar cred ca inca mai merita sa incerc.

In rest...avionasul meu aduna zbor dupa zbor, asa cum se poate vedea aici, cu capota originala (lipita si aranjata).
Ar mai fi cateva noutati...si anume ca i-am gasit si un nume...datorita "nasului" rosu si a comportamentului in zbor avionul meu va purta numele de Rudolph I.
Rudolph II, sper sa zboare cam peste vreo 2-3luni. Va fi un depron home-made dupa planuri schitate si aranjate stict dupa imiginatia mea....privind o poza cu un zlin 526AFS. Dar despre acest proiect (ambitios as zice eu) o sa va mai povestesc la momentul oportun.
Deocamdata azi(....adica ieri ca e trecut de 12 noaptea), a sosit si cel de-al doilea decathlon, (al unuia dintre amici)...pe care abia astept sa il vad....si de ce nu sa il vedeti (asta daca omul imi asculta sfatul de a posta aici...pentru ca sunt convins ca si el va avea intrebari asupra montajului...intrebari la care nu garantez ca eu cunosc raspunsul).

Dar vom vedea...pana una alta ....Sarbatori fericite si tot ce va doriti!!!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#138 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 06 January 2009 - 02:56 PM

salutari...
Revin si eu cu o noua intrebare...
Ce motor are decathlonul ?...pe el scrie seria 400 si atat. Dupa aspect ar fi un "direct drive" adica fara reductor. Pe mine ma intereseaza care este curentul absorbit la 100%. Asta pt. ca am inteles ca nu trebuie sa storci din accu mai mult decat poate. Accu se pare ca suporta 12C...deci la 1300mAh asta ar insemna cam 15A...si asta pentru perioade scurte.

Daca fac un zbor mai ..."alegro" cu reprize de 100% pt. a face un looping, un viraj mai la cutit etc...cat (ca timp) pot sta cu motorul in plin? E evident ca raportul de tractiune e subunitar...dar tot ca idee...cam cat trage acest motor?...banuiesc ca vreo 200-300gr. (decathlonul e dat ca avand 580gr RTF...deci cel mai probabil depaseste 600gr...pt ca in general producatorii il mai "usureaza" pe hartie)

Mentionez ca in rest zbor in general cu motorul undeva la 70-80%.

Pun toate aceste intrebari pt. ca vreau sa fac un depron de care sa trag ceva mai multicel...si as vrea sa stiu cam pe unde ar trebui sa ma incadrez cu greutatea si apoi sa ajung la o suprafata portanta rezonabila care sa imi asigure o incarcare in jur de 30gr/dm2 (asta pt. ca nu vreau sa zboare ca o musca).
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#139 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2009 - 03:08 PM

Motorul Permax 400/6Volti!, nu cel de 7,2V!

Citeaza

No-loaded speed RPM approx.: 16.800
Cell count NiXX: 3 - 8
Current drain
Idle / max. eff / max. 1 min: 0,8 A/4,1 A/7,0 A
Ø x L: 27,5 mm x 40,5 mm
Weight: 73g
Shaft Ø: 2,3 mm

In rest cauta si dupa Speed400, Mabuchi400, eventual pe site de unde ai luat avionul, stii tu care.
Daca vrei tractiune mai buna, din pacate un set brushless te poate ajuta. Cred eu asta e viabil.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#140 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 06 January 2009 - 03:28 PM

Mersic de raspuns.
Sunt convins ca solutia cea mai buna este un motor BL...dar asta inseamna si alt regulator...si ma rog alti bani pe care incarc sa nu ii cheltui. De fapt vreau sa imi fac mana cu ceea ce am...si cand nu mai pot scoate nimic din astea atunci sa o iau cum mi-au recomandat toti...adik incepand cu o RC de calitate.
dar revenind...ma intereseaza ce poate acest "seria 400".
De unde am luat avionul exista un motor Pro 480 (banuiesc ca intra in categoria "seria 400")...dar dupa aia ma pierd in cifre.
adica acolo zice voltaj 3.6-8.4 v ??!!??
si apoi in functie de accu si probabil de regulator (nu stiu ce e ala EPD7035, Gunter...etc) imi da curentul undeva la 6-7A...si tractiuni de 135-210g (astea pt. accu 7.4v 1300mA)...dar curentul ala de 6A nu stiu daca e cel maxim absorbit (adica la 100%).

Inca ceva...nu prea ma pricep la partea de electronica...dar invat. Am acasa un aparat de masura (multifunctional tensiune/curent/rezistenta)...daca il pun pe ampermetru si il leg in serie...adica de la accu trec un fir "prin" el...si duc motorul la 100%...pot citi curentul absorbit?? Parca asa imi aduc aminte din scoala ca ampermetru se leaga in serie iar voltmetru in paralel?
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#141 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2009 - 03:42 PM

Daca ampermetrul tau stie mai mult de 10A poti incerca sa masori. In serie se leaga. Motorul 480 e mult diferit ca performante/consum de 400. In legatura cu voltajul, asta spune ca poti sa-l folosesti cu pack maxim 2S sau 8celule NiXX. Curentul absorbit nu depinde de regulator, ci de motor si de sarcina aplicata, recte de elice. De regula, regulatorul se dimensioneaza cu 10% mai potent decat curentul absorbit continuu in maxim de motor. Nu curentul de stall, ci cel maxim continuu! Cele mentionate de tine sunt elici.
Toti dorim sa scoatem ce se poate din ceea ce avem deja. Sunt ceva planuri depronele cu speed400, parca tin minte.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#142 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 06 January 2009 - 04:05 PM

Mda...trebe sa ma uit...dar parca nu stie mai mult de 10A.
Bun tot am mai lamurit cate ceva...eu credeam ca seria 400 se refera la toate motoarele de la 400 la 499. Deci acum e clar ...seria 400 e una seria 480 e alta.
Am mai inteles ca EPD...etc sunt elici.

mai ramane sa ma lamuresc ce inseamna pack 2s ??!....2 celule?...cum este de fapt cel de pe decathlon? (doua celule li-po legate banuiesc in serie...total 7.4v 1300mA).

O sa caut planurile de care spui...dar oricum voi face ceva unic...adik dupa planuri proprii. Vroiam sa iasa ceva gen Zlin 526AFS...dar m-am razgandit...vreau ceva cu aripa mediana...deci ceva in genul extra300. Oricum dimensiunile si forma finala vor fi influentate de informatiile care le culeg...dar va fi ..."altceva"....ceva creat nu copiat.
Asta e ambitia...sa fac "ceva"...care sa imi placa si cum arata si cum zboara.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#143 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2009 - 05:39 PM

2S= 2 celule LiPo SERIE. Poate fi 21S1p,2S2P, 3S1p,tzpeS. S= celule legate in SERIE, si fiecare celula e compusa din 1P,2P,3P. Adica fiecare "celula" de legat in serie e compusa din 1,2,3 celule identice in PARELEL. Cred ca la tine e un 2S1P1/1300miliAmperihora!
Abordeaza si tu treptat, zic eu, intai un plan consacrat ca sa vezi cum se lucreaza materialul. Apoi proiectul tau.
Zic si eu...

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#144 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2009 - 07:16 PM

Poti studia despre motoare pe site-ul lui GWS:
http://www.gws.com.t...stem/edp400.htm
Sunt extrem de rigurosi...parerea mea.
0

#145 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 06 January 2009 - 11:03 PM

Mersic...maine la servici ma apuc de studiat...
In alta ordine de idei acum am ajuns acasa de la frate-miu. Are si el de mesterit serios la decathlonul lui. Aceiasi problema cu comanda eleroanelor care nu "incape"...deci o sa trebuiasca sa decupam un pic. Ambele eleroane au joc...unul de fapt e liber...doar folia aia face legatura cu tija de comanda. Bineinteles de intarit prin lipire suportii hobanelor. Are o mica problema la deriva care se pare ca a fost prost ambalata si e cam stramba..sa vedem cum o rezolvam. De aranjat regulatorul si receptorul cu firele respective..pentru ca momentan se "plimba" prin fuselaj. Sa ii puna ceva banda pe burta...si mai ales sa aiba timp de toate aste pt. ca e cam ocupat.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#146 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 19 January 2009 - 11:49 AM

Revin cu amanunte despre decathlon.
Este exact ceea ce imi doream...este perfect pentru un incepator...iar acum (avem deja o ora de zbor impreuna) incep sa ii descopar si calitatile sportive. Am trecut deja la decolari si aterizari cu trenul montat si la figuri elementare. Deocamdata decathlonul este capabil de vrie, looping, tonou, zbor pe spate, immelman ...executate mai mult sau mai putin corect (din cauza mea). Mai analizez ranversarea, dar cum deocamdata am folosit destul de putin directia inca nu am reflexele formate.
Am mai constatat ca e cam instabil la zborul pe spate (probabil datorita aripii sus), dar merg facute viraje pe spate cu inclinare mica....la inclinare mare "fuge" pe plan repejor.
Am experimentat si primul "dead stick"....fara urmari tragice. Ieseam dintr-un viraj si vroiam sa fac o filare la 1-2m....eram cu botul in vant asa ca am mai pus un pic de motor ....moment in care motorul a tacut brusc....am aterizat in fata fara probleme.
Am ridicat avionul am bagat motorul in plin si a murit iar. A urmat un piuit al ESC-ului...deci cauza: acuu mort.

O sa revin si cu niste poze cu cutia modificata pentru transport. Demontez aripa si il bag la cutiuta.

ps. pana una alta puteti vedea cate ceva aici
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#147 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 19 January 2009 - 12:20 PM

Zboara frumos cu toate ca cineva imi zicea ca nu prea merita banii.
Am vrut sa-l iau si eu pe bucati(ies mai ieftin) ca si asa am citeva motoare care stau degeaba.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#148 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 19 January 2009 - 01:09 PM

Parerea mea (pana acum) e ca merita fiecare banut. Iar pentru cum si cat poate avionul statia E-Fly e suficienta.

Acum...sa iti spun sincer eu daca as avea o statie serioasa si niste motoare care stau degeaba...n-as lua decathlonul pe bucati ci doar ce imi lipseste pentru a echipa un depron....si mi-as face eu unu cu manuta mea. Nu e prea greu iar satisfactia e mai mare...

ps. :) deocamdata eu am aripa si fuselajul depronului...dar mai am de lucru la balamale si tije comenzi...apoi cred ca o sa il echipez cu accesoriile decathlonului. Si vor zbura pe rand....
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#149 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 19 January 2009 - 02:39 PM

Am vreo doua facute de mine si vreo 6 din comert,dar incet ,incet vreau sa mai diversific.Adica mai fac eu,mai cumpar si tot asa.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#150 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 19 January 2009 - 03:23 PM

Mda....eh eu mai catinel...deocamdata sunt la primul aeromodel (decathlonul)...si planuri pt. viitor. Dar cum deocamdata am doar o ora de zbor....multe se mai pot intampla in timp.

ps. scuze de off-topic.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro