Modelism - RHC Forum: Decathlon Art-Tech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Decathlon Art-Tech Kit review Decathlon

#1 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:15 PM

Recent am achizitionat un kit RTF al avionului Decathlon de la producatorul Art-Tech.
Principalele caracteristici ale kit-ului:
- aripa: 970 mm
- fuselaj: 770 mm
- greutate totala pentru zbor: 580 g
- motor: seria 400
- acumulator: Li-Po 7,4V 1300 mAh
- RC 4 canale
- componentele aerodinamice sunt din polistiren dur
Kit-ul contine:
- fuselajul, aripa, coada (stabilizatorul orizontal - directia, stabilizatorul vertical - profundor), trenul de aterizare, elice de rezerva, incarcator pentru acumulator, diverse accesorii pentru montaj, radiocomanda 4 canale.
Totul este preasamblat (motor, elice, con elice, reciver, servo-uri). Mai trebuie cuplate doar servo-ul de la aripa si acumulatorul.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.jpg (98.66K)
    Number of downloads: 345

0

#2 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:16 PM

In poza puteti vedea continutul kit-ului

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  2.jpg (76.95K)
    Number of downloads: 304

0

#3 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:17 PM

Radiocomanda este modelul E-Fly 100B si este produsa tot de firma Art-Tech.
Caracteristici:
- are 4 canale
- frecventa de lucru este 35,020 Mhz, canalul 62
- toate canalele au servo-reverse
- toate canalele se pot trima
- mansa stanga --- motor si stabilizator orizontal - directie
- mansa dreapta --- eleroane si stabilizator vertical - profundor
- ledul verde indica faptul ca acumulatorii sunt incarcati, iar daca devine rosu, indica faptul ca acumulatorii sunt descarcati
- are o mufa pentru incarcarea acumulatorilor direct in radiocomanda
- are o mufa pentru conectarea la PC pentru simulator
- se conecteaza la PC cu un cablu audio mono - mufa tata / mufa tata

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  3.jpg (54.44K)
    Number of downloads: 231

0

#4 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:19 PM

In poza puteti vedea cablul pentru conectare la PC

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  4.jpg (40.69K)
    Number of downloads: 202

0

#5 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:20 PM

Receptorul este produs tot de firma Art-Tech.
Caracteristici:
- are 6 canale (nu doar 4 ca radiocomanda)
- frecventa de lucru este 35,020 Mhz, canalul 62
0

#6 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:21 PM

Asamblare si probleme la asamblare

--> se instaleaza mai intai stabilizatorul vertical - profundorul
- gaurile pentru suruburi sunt preperforate
- trebuie fixat pe o suprafata prepresata in polistiren
- mica problema pe care am intalnit-o este ca gaurile pentru suruburi de pe fuselaj nu se potivesc exact cu gaurile de pe profundor
- n-am putut sa corectez aceasta problema si astfe am insurubat un surub un pic pe langa gaura.
0

#7 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:23 PM

In poza puteti vedea profundorul

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  8.jpg (70.07K)
    Number of downloads: 275

Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 11 January 2008 - 09:24 PM

0

#8 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:24 PM

--> se instaleaza apoi stabilizatorul orizontal - directia
- directia (carma) trebuie sa intre cu o mica suprafata prin profundor in fuselaj si in capatul exterior trebuie sa intre direct in fuselaj
- a trebuit sa crestez un pic, cu o lama, locasul exterior din fuselaj ca sa pot introduce fix carma
- problema era ca nu se putea introduce direct carma prin cele doua gauri simultan.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  6.jpg (49.67K)
    Number of downloads: 239

0

#9 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:26 PM

--> am fixat tijele servo-urilor si roata de spate
- pentru a putea fixa tijele a trebuit sa desurubez suportul/prinderile pana spre exteriorul tijelor, altfel nu ajungeau la suprafetele de control (suprafetele de zbor)

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  9.jpg (93.02K)
    Number of downloads: 214

0

#10 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:27 PM

--> pentru a fixa si stabiliza atat carma cat si profundorul, a trebuit sa lipesc clipsurile suprafetelor de control cu poxipol transparent. De asemenea am fixat fin, tot cu poxipol si carma si profundorul intre ele

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  12.jpg (98.35K)
    Number of downloads: 204

0

#11 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:28 PM

-->am introdus cablul de la servo-ul aripii in reciever si apoi am fixat aripa
- aripa se fixeaza cu doua suruburi de plastic care se insurubeaza in locasurile din fuselaj
- foarte greu am reusit sa introduc aripa in locasul ei
- problema este ca aripa are in partea din fata niste mici tije de plastic, tije care trebuie sa intre intr-un suport din fuselaj, astfel fixare facandu-se foarte greu

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  10.jpg (63.78K)
    Number of downloads: 225

0

#12 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:29 PM

--> am fixat cele 4 tije de plastic care securizeaza si intaresc atasarea aripii de fuselaj
- fixarea tijelor se realizeaza cu suruburi mici de metal

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  13.jpg (83.32K)
    Number of downloads: 211

0

#13 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:32 PM

--> am introdus si cuplat acumulatorul, dupa ce l-am incarcat in prealabil
--> am fixat trenul de aterizare
- trenul de aterizare se introduce prin presare intr-un locas stramt de plastic, in fuselaj

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  14.jpg (94K)
    Number of downloads: 222

0

#14 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:33 PM

Plusuri
- kit-ul este RTF in proportie de 95 %
- radiocomanda este foarte buna si ergonomica
- intructiunile de asamblare sunt explicite
- avionul raspunde foarte rapid la comenzi (la sol deocamdata :))
- a rezultat un avion foarte frumos

Minusuri
- daca strici ceva, nu ai cu ce sa inlocuiesti (in set)
- suruburile iti ajung la fix (nu ai niciunul in plus)
- clipsurile de pe suprafetele de zbor trebuiesc securizate (lipite) suplimentar, astfel se pot desprinde la vibratii.
0

#15 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 January 2008 - 09:37 PM

A trebuit sa pun canalul pentru motor pe reverse ca sa functioneze mansa la modul impingerea mansei in fata conduce la cresterea puterii motorului.
In poza puteti vedea detaliile unui eleron.
Nu am zburat cu el inca. De indata ce se mai indreapta vremea o sa-l scot la un zbor. Din ce am citit pe diverse site-uri despre el, zboara foarte lin si frumos si aterizarile sunt fara probleme. Unii spun despre Decathlon ca ar zbura mai bine decat Cessna 182. Acest lucru ramane de vazut si de experimentat.
Topicul ramane deschis pentru intrebari si pareri.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  15.jpg (99.54K)
    Number of downloads: 239

Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 11 January 2008 - 09:48 PM

0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 January 2008 - 07:49 AM

mihaimcg, la 11 Jan 2008, 22:15, a spus:

(stabilizatorul orizontal - directia,
stabilizatorul vertical - profundor),

Citeaza

--> se instaleaza mai intai stabilizatorul vertical - profundorul
--> se instaleaza apoi stabilizatorul orizontal - directia


??
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 12 January 2008 - 04:03 PM

Domnu' SILVIU66 nu ma certa. Am scris si eu mai scolareste. :)
0

#18 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 January 2008 - 04:07 PM

le-ai scris pe dos!!

pe stabilizatorul orizontal montezi profundorul si pe cel vertical directia,nu invers.
flying is my life...
0

#19 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 12 January 2008 - 04:21 PM

Vroiam sa scriu ca stabilizatorul pe orizontala (ca directie de zbor) = directia si stabilizatorul pe verticala (ca directie de zbor) = profundorul. Cel mai bine era sa folosesc doar termenii "profundorul" si "directia" in sensul ca "profundorul" controleaza deplasarea in planul vertical de zbor al avionului si "directia" controleaza deplasarea in planul orizontal de zbor al avionului. Am zis bine ? :)

Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 29 January 2008 - 07:31 PM

0

#20 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 15 January 2008 - 05:14 PM

S-ar putea sa am o mica problema. Aripa nu a intrat foarte bine in locasul ei. Practic a ramas un spatiu de vreo 3-4 mm intre aripa si fuselaj. Aripa este prinsa si cu suruburi si cu tije de fuselaj. Sa-mi fac griji la primul zbor ? Ii rog pe cei cu mai multa experienta sa-mi raspunda si sa-mi dea un sfat. Multumesc anticipat !
0

#21 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2008 - 06:01 PM

Oune o poza la care faci un semn, ca spatiul ala poate fi oriunde!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#22 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 16 January 2008 - 09:17 AM

Am atasat poza si am incercuit cu rosu suprafata cu probleme. Practic "problema" este la imbinarea aripii cu fuselajul avionului. Ma refer la faptul ca imbinarea nu s-a realizat in totalitate si in partea din spate aripa este mai sus cu vreo 4 mm fata de fuselaj.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 16 January 2008 - 09:18 AM

0

#23 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 16 January 2008 - 11:28 AM

E polistiren. Chiar nu intra daca o presezi mai tare?
0

#24 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2008 - 11:41 AM

Din pacate din poza aceea se vede exact NIMIC. Pune o poza din lateral! E important, daca aripa nu se aseaza pe forma respectiva unghiul de incidenta e complet aiurea. Asta are urmari neplacute in zbor. Deci te rog pune o poza din lateral spate, poate asa cineva i-ti poate da o parere pertinenta.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#25 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2008 - 08:11 PM

mihaimcg, la 15 Jan 2008, 17:14, a spus:

Aripa nu a intrat foarte bine in locasul ei. Practic a ramas un spatiu de vreo 3-4 mm intre aripa si fuselaj.

...sa-mi raspunda si sa-mi dea un sfat.

Nu stiu ce coarda ai la aripa aia, dar mai mult de 200mm nu pare a avea.
In cazul in care in mod evident bordul de fuga nu ajunge unde se pare ca ar trebui sa ajunga si ramane cu 3-4mm mai sus, atunci vei avea o modificare (reducere) de unghi de calaj (al corzii aripii fata de coarda AO) cu 0,86-1,15 grade.
Nu e catastrofal. O sa vrea trimat un pic "sus" de profundor.
Dar, cel mai bine e sa vezi de unde e buba si sa o corectezi. Chiar nu poti aseza aripa ca lumea pe "shaua" ei sau ai doar o deformare pe undeva?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#26 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 January 2008 - 11:27 AM

Am atasat si o poza pentru detalii. O sa incerc sa tai un pic din fuselaj ca sa intre aripa.

Fisiere atasate


0

#27 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2008 - 02:11 PM

Mai omule, din ce se vede in poza aia trebuie doar sa decupezi in ARIPA locasul de latimea fuselajului! Ia vezi ce zice in fitzuica aia de a venit cu el. E rtf probabil, dar trebuie si tu sa ajustezi ceva...

Bafta!
Costel.

P.S. - unghiul RELEVANT este de dedesubt, pozat din dreapta fata, cam de la departarea varfului aripii! Acolo se poate vedea daca se incastreaza sau nu si acolo conteaza!
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#28 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 21 January 2008 - 02:24 PM

...ma bag si eu ca musca-n lapte..


La modelul cessna ,identic cu ce ai tu acolo,am patit aceeasi chestie.Din fericire problema era de la cablul servoului care de cate ori prindeam aripa el ramanea intre ea si fuselaj.

Bafta.


P.S


mai tarziu am vazut ultima poza,scuze.Pavcostel are dreptate.

Aceasta postare a fost editata de aantikk: 21 January 2008 - 02:25 PM

0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 January 2008 - 03:12 AM

mihaimcg, la 21 Jan 2008, 12:27, a spus:

O sa incerc sa tai un pic din fuselaj ca sa intre aripa.

Costel are dreptate. Taie din aripa nu subrezi fuselajul.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 January 2008 - 03:13 AM

0

#30 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 22 January 2008 - 10:16 AM

O sa tai 0,5 mm din aripa ca sa pot s-o fixez mai bine. :)
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro