Nava Romania
#1
Postat 07 January 2008 - 09:47 PM
Câteva detalii pe care le-am găsit despre ea:
Era o fostă navă fluvială civilă cu aburi ÅŸi zbaturi laterale numită „PrinÅ£ul Nicolae Conache Vogorideâ€, care a fost cumpărată în 1861 de către statul român. A fost transformată în navă de luptă în ÅŸantierul Meyer din Linz (Austria), ÅŸi (re) inaugurată în portul Giurgiu la 2 august 1864, sub numele „Româniaâ€.
Fotografia unui model aflat la Muzeul Marinei din Constanţa:
http://www.fortele-navale.ro/cultura/muzee/mr/album/pc130044.jpg
Sursa: http://www.fortele-navale.ro/cultura/muzee...e/mr/index.html
Dacă mai aveţi detalii despre ea vă rog scrieţi-le aici (date tehnice, armament, misiuni, istoric etc.).
#4
Postat 09 January 2008 - 09:51 PM
#5
Postat 24 July 2008 - 09:58 AM
#6
Postat 24 July 2008 - 11:24 AM
#7
Postat 24 July 2008 - 07:39 PM
Kaboom, la 24 Jul 2008, 11:24, a spus:
asta e poza cu nava romania... http://www.panoramio...al/12162740.jpg iar aici http://www.panoramio...al/12162699.jpg apare putin pupa navei dar restul navelor sunt superbe
#8
Postat 25 July 2008 - 12:10 AM
http://img247.imagevenue.com/loc563/th_37476_IMG_1194_122_563lo.jpg
Aceasta postare a fost editata de Gyula: 25 July 2008 - 12:12 AM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#9
Postat 02 October 2008 - 10:10 AM
Nava "Romania" a fost denumita initial "Ciocan" sau "Ceocan", apoi "Printul Conachi Vogoride". A fost la inceput in proprietatea postelnicului Ciocan, fiind utilizata ca vaporas pentru transportul sarii pe Siret.
A fost cumparata in 1861 de statul roman, reparata si transformata de santierele "Mayer" din Linz in 1861, devenind prima nava de lupta a Principatelor Unite.
Dimensiuni:
(conform G.Boranda, muzeograf la Muzeul Marinei din Constanta:)
Lungimea corpului 35 m, latimea corpului 4.80 m, pescajul 1,1 m, deplasament 130 t, zbaturi de 1.5 m si o carma de 2 m lungime.
Sunt ceva controverse privind felul in care a fost inarmata. De fapt armele navale romanesti erau putine la numar si se cam schimbau de la o nava la alta. E posibil sa fi fost initial inarmata cu patru tunuri de bronz aduse din Piemont, mai apoi (din 1881) un tun revolver Hotchkiss si o mitraliera Nordenfelt cu 10 tevi.
#10
Postat 01 January 2011 - 12:13 AM
#11
Postat 01 January 2011 - 07:46 PM
Munteanu Cristian, la Jan 1 2011, 12:13 AM, a spus:
Salut, Cristian,
S-ar putea sa fie corecte ambele variante.
Masina canonierei a fost schimbata din cauza uzurii excesive (una din cauze fiind probabil si lipsa de experienta a mecanicilor romani- vezi cazul similar al canonierei STEFAN CEL MARE ce a necesitat inlocuirea unui cilindru).
Cativa ani mai tarziu s-a facut o expertizare atenta a navei si s-a constatat ca masina, de o putere mai mare decat cea initiala, a dus la suprasolicitarea corpului navei, degradat in asa masura incat o reparatie nu mai era posibila. S-a decis reconstruirea corpului navei la un santier din Budapesta, in acest scop masina fiind expediata acolo pe calea ferata.
Ca urmare a aparut o noua canoniera ROMANIA, corpul vechii nave devenind pontonul nr. 50, stationat la Galati.
Dimensiunile celor doua corpuri erau in mod evident, apropiate.
Parerea mea este ca planul din Tehnium prezinta varianta dinaintea reconstructiei.
Privind cu atentie fotografiile din LOW DANUBE PADDLE STEAMERS si cele din albumul Armata romana marelui ei Capitan, putem observa doua deosebiri evidente intre plan si fotografii: pupa navei-mult diferita si prova- etrava putin inclinata.
Nu-i asa ca marina romana are o istorie interesanta?
O seara buna!
PS: coloratura machetei de la muzeul marinei romane este fantezista.
#12
Postat 19 January 2011 - 01:53 AM
puntea o voi imbraca cu bete de amestecat cafeaua din lemn, finisate la dimensiunile corecte pentru model. Urmeaza sa ii finisez interiorul si apoi sa lipesc puntea.
Nu imi dau seama ce culare aveau zbaturile? (rosii ar fi frumoase...)
#15
Postat 19 January 2011 - 05:37 PM
[/quote]
Nu stiu ce culoare aveau.
Varianta: studiu de culoare, cu ajutorul unui program informatic, al fotografiei din albumul armatei romane de la 1902, cu FULGERUL in prim-plan. Este postata.
#17
Postat 24 January 2011 - 02:31 AM
Insa am si alte necunoscute de aflat:
Cate rotatii maxim pe minut aveau zbaturile? Am un motor cu reductor cu 180 rotatii pe minut de la o surubelnita electrica si ma gandeam ca il pot folosi
Am gasit doua vederi una de la Muzeul Militar Bucuresti si una de la Muzeul Marinei Romane din Constanta, doua machete cu variante diferite de vopsire. Ce parere aveti?
#19
Postat 25 January 2011 - 09:30 AM
Sarpe, la Jan 24 2011, 02:31 AM, a spus:
Am gasit doua vederi una de la Muzeul Militar Bucuresti si una de la Muzeul Marinei Romane din Constanta, doua machete cu variante diferite de vopsire. Ce parere aveti?
La prima intrebare...cred ca 180 de rotatii /minut sunt prea multe...daca te uiti la viteza vaporului 8 noduri/ora...mergand prin extrapolare, remorcherul CETATEA, avea o masina de 130 CP si zbatul avea 50 de rotatii/minut. Ca atare, eu cred ca mai poti reduce din turatii...
La cea de-a doua intrebare, nu cred ca coloratura diferea mult fata de culorile remorcherelor cu zbaturi de pe dunare din acea epoca. opera moarta neagra, opera vie rosie, zbaturile rosii...puntea verde, suprastructurile galben deschis. Si nu in ultimul rand linia de plutire, alba...ca atare una din poze se aseamana mult cu coloratura pe care am descris-o eu.
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 25 January 2011 - 09:31 AM
#20
Postat 25 January 2011 - 02:52 PM
In cazul unui model situatia e putin diferita, dar turatia tot nu poate fi exagerata pentru ca de la o turatie in sus zbaturile isi pierd eficienta si imprastie apa in loc sa produca forta de inaintare. Cel mai bine ar fi sa faci niste probe cand e gata modelul, presupun ca vei putea regla turatia motorului.
Aceasta postare a fost editata de kno3: 25 January 2011 - 02:53 PM
#21
Postat 26 January 2011 - 07:00 PM
Am gasit doua vederi una de la Muzeul Militar Bucuresti si una de la Muzeul Marinei Romane din Constanta, doua machete cu variante diferite de vopsire. Ce parere aveti?[/quote]
Este bine sa folosesti ceea ce apare in fotografiile navei reale, acestea fiind surse primare de informatii. Varianta:
rosu-opera vie si, probabil, interiorul trombelor de aerisire
alb -linia de plutire, casa zbaturilor, trombele de aerisire, barcile de salvare, alte suprastructuri
galben-ocru -cosul
negru- opera moarta, protectia cazanului
lemn natur -catargele
este cea mai aproape de realitate.
Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 26 January 2011 - 07:01 PM
#22
Postat 14 February 2011 - 04:23 PM
#24
Postat 17 February 2011 - 10:52 AM
Urmeaza sa mai fac poze, cu mai multe piese. In lucru sunt acum carma, sistemul de comanda al carmei, azul zbaturilor si motorul cu cutia de viteze. Carma este din tabla zincata de 0,5 mm grosime cositorita pe un ax de sarma de otel de 1,5 mm diametru si pe fiecare fata lipit cate o bucata de cartela de telefon ca sa ii pot da o forma apropiata de original si ca sa aibe o grosime reala. Dupa lipire se face o slefuire grosiera, pentru a aduce la aceleasi dimensiuni cele doua suprafete de plastic, apoi chituire si iar slefuire pana la o suprafata neteda. Tubul carmei este dintr-o pasta de pix metalica,taiata la dimensiunile necesare, iar pentru a suplini diferenta de diametre (Axul are 1,5 mm iar diametrul interior al tubului are 2 mm) am pus pe ax un tub de silicon cu grosime de 0,3 mm. Cand voi monta axul pe tub voi pune si putina vaselina pentru a functiona usor. Carma va fi sustinuta si in partea de jos prin prindere de chila cu un manson metalic si cu o banda ce o voi lipi in partea de jos a chilei.
Constructia zbaturilor va fi interesanta dar inca nu am ajuns acolo. Etapa urmatoare este montarea carmei si a sistemului de comanda cu servo cu tot,apoi lipirea puntii si decuparea capacelor de vizitare, urmata de lipirea fasiilor de furnir ce imita scandurile puntii.
#26
Postat 20 February 2011 - 01:21 PM
P.S. Mi-am rezervat un los in primele randuri la postarile tale cu privire la constructia avizoului ROMANIA.
Ma gandesc din ce in ce mai serios la .... Domnita DRAGA.
......si poate totusi
#28
Postat 07 February 2012 - 04:32 PM