Modelism - RHC Forum: Nava Romania - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Nava Romania

#1 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 07 January 2008 - 09:47 PM

Un subiect pentru anul nou: încerc sa strâng informaţii despre prima nava a Flotilei Române, numită „România”.

Câteva detalii pe care le-am găsit despre ea:
Era o fostă navă fluvială civilă cu aburi şi zbaturi laterale numită „Prinţul Nicolae Conache Vogoride”, care a fost cumpărată în 1861 de către statul român. A fost transformată în navă de luptă în şantierul Meyer din Linz (Austria), şi (re) inaugurată în portul Giurgiu la 2 august 1864, sub numele „România”.

Fotografia unui model aflat la Muzeul Marinei din Constanţa:
http://www.fortele-navale.ro/cultura/muzee/mr/album/pc130044.jpg
Sursa: http://www.fortele-navale.ro/cultura/muzee...e/mr/index.html

Dacă mai aveţi detalii despre ea vă rog scrieţi-le aici (date tehnice, armament, misiuni, istoric etc.).
0

#2 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 08 January 2008 - 08:09 PM

...text

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-31-1199815771.jpg

...tabula crasa, mortua est!
0

#3 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 08 January 2008 - 08:10 PM

...plan revista Tehnium

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-31-1199815844.jpg

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 08 January 2008 - 10:53 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#4 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 09 January 2008 - 09:51 PM

Multumesc mult! Din ce numar al revistei sunt scanate (si data)?
0

#5 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 24 July 2008 - 09:58 AM

aici e o poza cu nava romania... http://www.panoramio.com/user/910210/tags/...1&photos_page=2
0

#6 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 24 July 2008 - 11:24 AM

Care e poza, ca m-am uitat la link si nu o descopar?
0

#7 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 24 July 2008 - 07:39 PM

Kaboom, la 24 Jul 2008, 11:24, a spus:

Care e poza, ca m-am uitat la link si nu o descopar?

asta e poza cu nava romania... http://www.panoramio...al/12162740.jpg iar aici http://www.panoramio...al/12162699.jpg apare putin pupa navei dar restul navelor sunt superbe
0

#8 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 25 July 2008 - 12:10 AM

Modelul din Muzeul Marinei Romane

http://img247.imagevenue.com/loc563/th_37476_IMG_1194_122_563lo.jpg

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 25 July 2008 - 12:12 AM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#9 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 02 October 2008 - 10:10 AM

"Romania", canoniera cu zbaturi construita in 1858 de santierele navale din Klosterneuburg, pe vremea aceea, ca si azi, o suburbie a Vienei, pe malul drept al Dunarii. Caldarea si masina cu abur de 250 cp construite de atelierele din Florisdorf, alta suburbie a Vienei, dar pe partea opusa a Dunarii. Atelierele din Florisdorf au devenit renumite pentru masinile cu aburi realizate aici, inclusiv locomotive. Zona este folosita si azi tot pentru reparatii de material rulant.


Nava "Romania" a fost denumita initial "Ciocan" sau "Ceocan", apoi "Printul Conachi Vogoride". A fost la inceput in proprietatea postelnicului Ciocan, fiind utilizata ca vaporas pentru transportul sarii pe Siret.

A fost cumparata in 1861 de statul roman, reparata si transformata de santierele "Mayer" din Linz in 1861, devenind prima nava de lupta a Principatelor Unite.

Dimensiuni:
(conform G.Boranda, muzeograf la Muzeul Marinei din Constanta:)

Lungimea corpului 35 m, latimea corpului 4.80 m, pescajul 1,1 m, deplasament 130 t, zbaturi de 1.5 m si o carma de 2 m lungime.

Sunt ceva controverse privind felul in care a fost inarmata. De fapt armele navale romanesti erau putine la numar si se cam schimbau de la o nava la alta. E posibil sa fi fost initial inarmata cu patru tunuri de bronz aduse din Piemont, mai apoi (din 1881) un tun revolver Hotchkiss si o mitraliera Nordenfelt cu 10 tevi.
0

#10 Useril este offline   Munteanu Cristian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 08-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Militari & Macin Tulcea

Postat 01 January 2011 - 12:13 AM

Vezi postareaVictorian, la Oct 2 2008, 10:10 AM, a spus:

Lungimea corpului 35 m, latimea corpului 4.80 m, pescajul 1,1 m, deplasament 130 t, zbaturi de 1.5 m si o carma de 2 m lungime.

Articolul domnului Craciunoiu are alte dimensiuni la latime si pescaj . Care sunt cele reale ???
0

#11 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 January 2011 - 07:46 PM

Vezi postareaMunteanu Cristian, la Jan 1 2011, 12:13 AM, a spus:

Articolul domnului Craciunoiu are alte dimensiuni la latime si pescaj . Care sunt cele reale ???


Salut, Cristian,

S-ar putea sa fie corecte ambele variante.
Masina canonierei a fost schimbata din cauza uzurii excesive (una din cauze fiind probabil si lipsa de experienta a mecanicilor romani- vezi cazul similar al canonierei STEFAN CEL MARE ce a necesitat inlocuirea unui cilindru).

Cativa ani mai tarziu s-a facut o expertizare atenta a navei si s-a constatat ca masina, de o putere mai mare decat cea initiala, a dus la suprasolicitarea corpului navei, degradat in asa masura incat o reparatie nu mai era posibila. S-a decis reconstruirea corpului navei la un santier din Budapesta, in acest scop masina fiind expediata acolo pe calea ferata.

Ca urmare a aparut o noua canoniera ROMANIA, corpul vechii nave devenind pontonul nr. 50, stationat la Galati.

Dimensiunile celor doua corpuri erau in mod evident, apropiate.

Parerea mea este ca planul din Tehnium prezinta varianta dinaintea reconstructiei.
Privind cu atentie fotografiile din LOW DANUBE PADDLE STEAMERS si cele din albumul Armata romana marelui ei Capitan, putem observa doua deosebiri evidente intre plan si fotografii: pupa navei-mult diferita si prova- etrava putin inclinata.

Nu-i asa ca marina romana are o istorie interesanta?

O seara buna!

PS: coloratura machetei de la muzeul marinei romane este fantezista.
0

#12 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 19 January 2011 - 01:53 AM

Am inceput si eu sa fac aceasta nava, are 830 mm lungime, dupa planurile din Tehnium. Constructia corpului este din coaste de carton prespan gros de 2.4 mm, lipite pe o punte tot de prespan, bordurile sunt din carton partile drepte iar curburile sunt facute din fasii de carton si fasii de furnir. Peste acestea am chituit si am dat cateva straturi de rasina. Carma este din tabla cositorita pe un ax de 1,5 mm, iar pe fetele am lipit cate o bucata de cartela de telefon pentru a putea finisa fetele si muchiile. Dupa slefuirea primara urmeaza chituire si apoi iar slefuire.
puntea o voi imbraca cu bete de amestecat cafeaua din lemn, finisate la dimensiunile corecte pentru model. Urmeaza sa ii finisez interiorul si apoi sa lipesc puntea.

Nu imi dau seama ce culare aveau zbaturile? (rosii ar fi frumoase...)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1070234m.JPG
  • Imagine atasata: P1070235m.JPG
  • Imagine atasata: P1070236m.JPG
  • Imagine atasata: P1070237m.JPG
  • Imagine atasata: P1070238m.JPG

0

#13 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 19 January 2011 - 10:58 AM

Felicitari pentru initiativa...si sper sa duci la bun sfarsit lucrarea.
0

#14 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 January 2011 - 05:32 PM

Foarte interesant!

Va pluti? la dimensiunile la care construiesti, ai loc suficient pentru statie, acumulatori, servo, etc.

iti urez succes!
0

#15 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 January 2011 - 05:37 PM

Nu imi dau seama ce culare aveau zbaturile? (rosii ar fi frumoase...)
[/quote]

Nu stiu ce culoare aveau.

Varianta: studiu de culoare, cu ajutorul unui program informatic, al fotografiei din albumul armatei romane de la 1902, cu FULGERUL in prim-plan. Este postata.
0

#16 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 20 January 2011 - 09:55 AM

Va fi cu radiocomanda, cu acumulator 6V 4,5A cu plumb, e spatiu suficient pentru toate, motorul va fi din seria 540 cu reductor ce va actiona axul zbaturilor.
0

#17 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 24 January 2011 - 02:31 AM

Nu am reusit sa imi dau seama ce culare aveau zbaturile,
Insa am si alte necunoscute de aflat:

Cate rotatii maxim pe minut aveau zbaturile? Am un motor cu reductor cu 180 rotatii pe minut de la o surubelnita electrica si ma gandeam ca il pot folosi

Am gasit doua vederi una de la Muzeul Militar Bucuresti si una de la Muzeul Marinei Romane din Constanta, doua machete cu variante diferite de vopsire. Ce parere aveti?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: muzeul_marinei.jpg
  • Imagine atasata: muzeul_militar.jpg

0

#18 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 24 January 2011 - 02:33 AM

Si in cartea Corabii strabune de Cristian Craciunoiu, pagina 117, am gasit si un desen cu vedere in spatiu a navei:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: romania_pupatribord.jpg

0

#19 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 25 January 2011 - 09:30 AM

Vezi postareaSarpe, la Jan 24 2011, 02:31 AM, a spus:

Cate rotatii maxim pe minut aveau zbaturile?

Am gasit doua vederi una de la Muzeul Militar Bucuresti si una de la Muzeul Marinei Romane din Constanta, doua machete cu variante diferite de vopsire. Ce parere aveti?



La prima intrebare...cred ca 180 de rotatii /minut sunt prea multe...daca te uiti la viteza vaporului 8 noduri/ora...mergand prin extrapolare, remorcherul CETATEA, avea o masina de 130 CP si zbatul avea 50 de rotatii/minut. Ca atare, eu cred ca mai poti reduce din turatii...

La cea de-a doua intrebare, nu cred ca coloratura diferea mult fata de culorile remorcherelor cu zbaturi de pe dunare din acea epoca. opera moarta neagra, opera vie rosie, zbaturile rosii...puntea verde, suprastructurile galben deschis. Si nu in ultimul rand linia de plutire, alba...ca atare una din poze se aseamana mult cu coloratura pe care am descris-o eu.

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 25 January 2011 - 09:31 AM

0

#20 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1081
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 25 January 2011 - 02:52 PM

Asa e, zbaturile se rotesc in marime naturala relativ incet. La multe vapoare nu se depasesc 30 rpm (daca diametrul rotii e mare), la altele cu roti mai mici se ajunge intre 50-80 rpm.

In cazul unui model situatia e putin diferita, dar turatia tot nu poate fi exagerata pentru ca de la o turatie in sus zbaturile isi pierd eficienta si imprastie apa in loc sa produca forta de inaintare. Cel mai bine ar fi sa faci niste probe cand e gata modelul, presupun ca vei putea regla turatia motorului.

Aceasta postare a fost editata de kno3: 25 January 2011 - 02:53 PM

0

#21 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 January 2011 - 07:00 PM

[quote name
Am gasit doua vederi una de la Muzeul Militar Bucuresti si una de la Muzeul Marinei Romane din Constanta, doua machete cu variante diferite de vopsire. Ce parere aveti?[/quote]

Este bine sa folosesti ceea ce apare in fotografiile navei reale, acestea fiind surse primare de informatii. Varianta:
rosu-opera vie si, probabil, interiorul trombelor de aerisire
alb -linia de plutire, casa zbaturilor, trombele de aerisire, barcile de salvare, alte suprastructuri
galben-ocru -cosul
negru- opera moarta, protectia cazanului
lemn natur -catargele

este cea mai aproape de realitate.

Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 26 January 2011 - 07:01 PM

0

#22 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 14 February 2011 - 04:23 PM

Am pregatit motorul, cu reductor, de la o surubelnita electrica. Am finisat corpul prin chituire, si am in lucru carma. Motorul este fixat pe un batiu ce va fi articulat de corpul navei si cu un arc ce il va tine presat de roata dintata ce actioneaza axul zbaturilor.
0

#23 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 15 February 2011 - 03:45 PM

Felicitarile mele..sarpe...rugamintea mea e daca ai putea sa ne prezinti lucrarea cu niste poze mai mari, decat cele anterioare.
0

#24 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 17 February 2011 - 10:52 AM

Salut,

Urmeaza sa mai fac poze, cu mai multe piese. In lucru sunt acum carma, sistemul de comanda al carmei, azul zbaturilor si motorul cu cutia de viteze. Carma este din tabla zincata de 0,5 mm grosime cositorita pe un ax de sarma de otel de 1,5 mm diametru si pe fiecare fata lipit cate o bucata de cartela de telefon ca sa ii pot da o forma apropiata de original si ca sa aibe o grosime reala. Dupa lipire se face o slefuire grosiera, pentru a aduce la aceleasi dimensiuni cele doua suprafete de plastic, apoi chituire si iar slefuire pana la o suprafata neteda. Tubul carmei este dintr-o pasta de pix metalica,taiata la dimensiunile necesare, iar pentru a suplini diferenta de diametre (Axul are 1,5 mm iar diametrul interior al tubului are 2 mm) am pus pe ax un tub de silicon cu grosime de 0,3 mm. Cand voi monta axul pe tub voi pune si putina vaselina pentru a functiona usor. Carma va fi sustinuta si in partea de jos prin prindere de chila cu un manson metalic si cu o banda ce o voi lipi in partea de jos a chilei.

Constructia zbaturilor va fi interesanta dar inca nu am ajuns acolo. Etapa urmatoare este montarea carmei si a sistemului de comanda cu servo cu tot,apoi lipirea puntii si decuparea capacelor de vizitare, urmata de lipirea fasiilor de furnir ce imita scandurile puntii.
0

#25 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 20 February 2011 - 11:56 AM

Aici am cateva detalii cu batiul motorului si carma in constructie

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1070325x.JPG
  • Imagine atasata: P1070328x.JPG
  • Imagine atasata: P1070330x.JPG
  • Imagine atasata: P1070329x.JPG
  • Imagine atasata: P1070331x.JPG

0

#26 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 20 February 2011 - 01:21 PM

Maistre te felicit . Sunt mut de uimire, ai reusit sa-mi amintesti un mai vechi proiect, de vre-o 20 ani, ceva care voiam eu sa semene a avizou, dar...... cine stie, in viitorul apropiat ce se mai intampla.
P.S. Mi-am rezervat un los in primele randuri la postarile tale cu privire la constructia avizoului ROMANIA.
Ma gandesc din ce in ce mai serios la .... Domnita DRAGA.
Imagine postata
......si poate totusi
0

#27 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 28 February 2011 - 01:42 AM

Cateva poze dupa montarea carmei; pozitia motorului si acumulatorul. urmeaza finisaje ale corpului

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1070395x.JPG
  • Imagine atasata: P1070394x.JPG
  • Imagine atasata: P1070393x.JPG
  • Imagine atasata: P1070390x.JPG
  • Imagine atasata: P1070388x.JPG

Aceasta postare a fost editata de Sarpe: 28 February 2011 - 01:43 AM

0

#28 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 07 February 2012 - 04:32 PM

Salutare, am revenit dupa ceva timp in care nu am mai lucrat la macheta, am fixat suportii pentru axul zbaturilor, urmeaza sa ma apuc sa desenez zbaturile zilele astea. Cel mai probabil le voi realiza din sarma cositorita, pe un ax de teava cu interiorul de 4 mm, care le voi fixa pe ax prin pana sau surub. am decupat puntea din plastic si urmeaza sa o acopar cu furnir in forma de sipci la dimensiunea corecta.
0

#29 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 13 February 2012 - 04:55 PM

Revin cu poze, puntea in constructie, cu lipirea furnirului in modelul puntii, am folosit amestecatoare de cafea din lemn

alta poza

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1100037.JPG
  • Imagine atasata: P1100040.JPG

0

#30 Useril este offline   Sarpe 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 10-January 11

Postat 13 February 2012 - 05:27 PM

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1100041.JPG

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro