rachete hibrid... imi poate da cineva ceva informatzii??
#1
Postat 05 January 2008 - 01:43 PM
http://www.youtube.com/watch?v=z4KldD2_lvI...feature=related
#2
Postat 05 January 2008 - 01:58 PM
#3
Postat 05 January 2008 - 03:02 PM
e un fel de arzator de porci supraalimentat...
nici ala din al doilea film nu hybridul "standard" ca sa zic asa...foloseste O2 pe post de oxidant.
Cele mai larg utilizate motoare hibride folosesc Parafina sau PETN sau HTPB si ca oxidant N2O...
#4
Postat 05 January 2008 - 03:45 PM
da daca shtii...cum se construiesc motoarele hybrid??? k arata interesant
Aceasta postare a fost editata de DUDE: 05 January 2008 - 03:46 PM
#8
Postat 05 January 2008 - 09:52 PM
Pe viitor daca vrei raspunsuri coerente la subiect fa bine si incearca sa scrii gramatical corect ca si asa gramatica dulce a limbii romane are de suferit mult
mai ales de dupa revolutie.
Acum sa-ti dau cateva idei din cate stiu sau am mai auzit.
Dupa cum stii orice motor racheta are in principiu 2 componente oxidantul si carburantul.La motoarele `solide` cele doua componente se gasesc amestecate intim in corpul motorului si sunt presate.La cele `lichide`cele doua componente sunt in stare lichida si sunt antrenate fie printr-o pompa sau un gaz sub presiune spre camera de ardere.La cele hibride oxidantul este fie lichid fie gazos iar carburantul este cam orice material plastic sau guma care poate arde.Oxidantul se gaseste in partea superioara a motorului intr-un recipient de obicei sub presiune.El comunica cu carburantul din partea inferioara a motorului printr-un tub de legatura.Carburantul care este sub forma solida( cauciuc,guma,material plastic) are un canal in el incat sa permita oxidantului trecerea spre camera de ardere.Partea cea mai grea la un motor hibrid este aprinderea.O data aprins oxidantul trece din recipientul sau spre carburant pe care-l va consuma treptat pana ce cartusul in care era carburantul ramane gol.
De obicei la motoarele de amatori se foloseste ca si oxidant gazul ilariant care se foloseste la anestezie si-l mai gasesti in tuburile de facut frisca tip spray dar in cantitate foarte mica (N2O).Iar ca si carburant o bucata de plastic gaurita incat sa permita oxidantului trecerea.Este o firma din olanda care vinde asemenea kituri de motoare insa nu da si solutii pentru aprindere.Aprinderea trebuie sa produca in acelasi timp si caldura si presiune ca sa `initieze` motorul la inceput.Kitul cred ca ajunge la pretul de cateva sute de euro in functie de marime dar se poate refolosi.
Ei cred ca ti-ai facut o prima impresie cam ce inseamna un motor hibrid.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#9
Postat 05 January 2008 - 09:59 PM
Exista si aceasta situatie, ``inversa`` daca pot sa-i spun asa...?
Aceasta postare a fost editata de HESS: 05 January 2008 - 10:06 PM
#10
Postat 06 January 2008 - 12:17 AM
Sincer sa fiu nu am auzit de asa ceva.Nu stiu cum iti inchipui tu camera de ardere ca fiind asa de mare incat sa inmagazineze oxidantul.
Mai pe babeste luat inchiputi-va un motor tip Nakka din acela cu azotat si zahar insa fara azotat in el numai zahar topit cu un core in el sau o gaura spus pe romaneste.
Si din capatul superior ar veni o teava cu gaz ilariant trece prin zahar si-l arde evacuand gazele prin camera de ardere.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 06 January 2008 - 12:50 AM
multzumesc de raspuns....eram curios sa vad daca pot confectziona unu acasa ....ca pare interesant....shi dupa cum arata mi se pare ca are shi ceva putere insa din videourile care se pot gasi pe youtube observ ca aprnde tot ce e in jurul lui shi in cazul in care s-ar monta pe o racheta....sunt sigur ca nu ar fi foarte placut sa-tzi vezi munca arzand in aier .........nu?
#12
Postat 06 January 2008 - 01:00 AM
DUDE, la 6 Jan 2008, 00:50, a spus:
.aier .........nu?
aier....nu ,aer.....da
Nu-l mai folosesti dar ai ramas molipsit de la el.
Eu zic sa nu te apuci ca nu-ti iese.Un argument sigur e ca nu poti face rost de N2O.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#13
Postat 06 January 2008 - 01:45 AM
topicu asta l-am deschis ca doar am vrut sa stiu si eu ce-i ala;)
mersi k m-ai luminat :rolleyes:
#15
Postat 06 January 2008 - 03:20 AM
DUDE, la 6 Jan 2008, 01:48, a spus:
sa te vad io bagand N2O-u ala "home made" intr-un tub la vreo 60-80 de atmosfere...
lasati visele, reveniti cu picioarele pe pamant si invatati teoria de baza...ca nu-i de joaca
#17
Postat 06 January 2008 - 10:15 AM
Sunt sigur ca majoritatea a vazut la Mith Busters mitul ,,Confederate rocket'',si ei au facut N2O dar nu aveau ce face cu el si au folosit N2O comercial ,cu care le-am mers chiar bine as zice eu.
O sursa usor buna de N2O ar fi spitalul(daca ai cunostiinte pe acolo) dar si asa ar fi destul de greu sa faci un motor hibrid.Asa ca stai la motoarele cu comb solid ca is f bune.
Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 06 January 2008 - 10:17 AM
#18
Postat 06 January 2008 - 12:21 PM
e logic si simplu. ca sa ai forta iti trebuie presiune. tie intr-un motor hibrid presiunea din camera de ardere trebuie sa iti fie tot timpul mai mica (diferenta relativ mare) decat presiunea din recipientul cu N2O, ca altfel nu iti intra N2O-u in camera de ardere (fizica simpla). pe langa asta se folosesc ajutaje de grafit (din cauza timpilor mari de ardere) si injectoare speciale care creaza un anumit "flow" a protoxidului de azot.
pare simplu un motor hibrid, da' e foarte complicata treaba
#19
Postat 06 January 2008 - 05:18 PM
Skyspy, la 6 Jan 2008, 00:17, a spus:
Sincer sa fiu nu am auzit de asa ceva.Nu stiu cum iti inchipui tu camera de ardere ca fiind asa de mare incat sa inmagazineze oxidantul.
Mai pe babeste luat inchiputi-va un motor tip Nakka din acela cu azotat si zahar insa fara azotat in el numai zahar topit cu un core in el sau o gaura spus pe romaneste.
Si din capatul superior ar veni o teava cu gaz ilariant trece prin zahar si-l arde evacuand gazele prin camera de ardere.
:D Nu ma pricep la hibride... Intreb ca e interesant domeniul.
De fapt cred ca ar fi si probleme cu stocarea comburantului pe termen mai indelungat, deci e mai la indemana sa stochezi carburantul (solid) iar apoi, inainte de lansare sa ``incarci`` si comburantul.
Ceva legat de chimie: sunt ceva conditii de ``compatibilitate`` intre cei doi propergoli? Spre exemplu, pot folosi acid azotic, sau apa oxigenata cu (aproape) orice carburant? Sau azotatul de potasiu merge cu un carburant lichid?
#20
Postat 06 January 2008 - 05:22 PM
Dexter_Jr, la 6 Jan 2008, 12:21, a spus:
e logic si simplu. ca sa ai forta iti trebuie presiune. tie intr-un motor hibrid presiunea din camera de ardere trebuie sa iti fie tot timpul mai mica (diferenta relativ mare) decat presiunea din recipientul cu N2O, ca altfel nu iti intra N2O-u in camera de ardere (fizica simpla). pe langa asta se folosesc ajutaje de grafit (din cauza timpilor mari de ardere) si injectoare speciale care creaza un anumit "flow" a protoxidului de azot.
pare simplu un motor hibrid, da' e foarte complicata treaba
Dar avantaje? Au? Care ar fi? Exista si variante ``rentabile``, adica utilizabile, sau doar pt experimente?
#21
Postat 06 January 2008 - 06:06 PM
HESS, la 6 Jan 2008, 17:22, a spus:
Dexter_Jr, la 6 Jan 2008, 12:21, a spus:
e logic si simplu. ca sa ai forta iti trebuie presiune. tie intr-un motor hibrid presiunea din camera de ardere trebuie sa iti fie tot timpul mai mica (diferenta relativ mare) decat presiunea din recipientul cu N2O, ca altfel nu iti intra N2O-u in camera de ardere (fizica simpla). pe langa asta se folosesc ajutaje de grafit (din cauza timpilor mari de ardere) si injectoare speciale care creaza un anumit "flow" a protoxidului de azot.
pare simplu un motor hibrid, da' e foarte complicata treaba
Dar avantaje? Au? Care ar fi? Exista si variante ``rentabile``, adica utilizabile, sau doar pt experimente?
avand in vedere ca in US ai nevoie de niste autorizatii speciale, bunker (care costa cateva mii de $) si inca cateva nebunii ca sa poti folosi si transporta cantitati de combustibil mai mari de vreo 62 de grame parca.... au avantajele lor hibridele
si cum am zis scoti timpi de ardere f lungi. daca ai racheta proiectat bine te duci destul de sus.
#22
Postat 06 January 2008 - 06:17 PM
Pana aici e clar. Iar in legatura cu cealalta intrebare, ``compatibilitatea `` dintre oxidant si carburant?
Aceasta postare a fost editata de HESS: 06 January 2008 - 06:18 PM
#23
Postat 06 January 2008 - 06:45 PM
HESS, la 6 Jan 2008, 18:17, a spus:
Pana aici e clar. Iar in legatura cu cealalta intrebare, ``compatibilitatea `` dintre oxidant si carburant?
nu stau mai prost... daca ai ditamai ferma poti sa faci acolo si sa lansezi de pe terenul TAU si motor cu 3kg de combustibil...daca vrei sa il transport se schimba povestea.
nu stiu exact cum e treaba cu bunkerul ala...ala de 2-3000 e mare, in sensul ca daca doamne fereste face ala poc...nu mai ai nici casa. e o vorba de "cutie" speciala cu un nume ciudat...nu mai tin minte acum. e bine pusa la punct legea. autorizatia se ia relativ usor si te-ai scos. costa ceva dar apoi nu mai ai treaba. eventual cu ceva wavier daca lansezi la altitudini mari da' daca esti inregistrat in vreun club te-ai scos si cu aia...
compatibilitatea aia intre oxidant si carburant nu prea stiu ce vrei tu sa afli. ei folosesc ori N2O cu oarece rasina, guma, cauciuc ori oxigen cu aceleasi chestii. atat.
#24
Postat 07 January 2008 - 03:47 AM
Motoarele acestea "hibride" exista bine mersi de multa vreme, sunt produse de serie si pot cumpara relativ usor si fara nici un fel de restrictii. Exista incepand de la cca 10 NS (toate piesele incap intr-o juma de punga de croissant), pana la categoria N (10 000 Ns), deci nu este nimic "experimental". Din pacate pe You tube nu se vede cine stie ce, mai degraba incercari f.f. modeste, homemade. Eu am pus pe forum cateva fotografii cu rachete cu comb hibrid, vedeti in urma sau pe pagina mea de la Google/picasa. Rachetele merg foarte tare, timpii de functionare 2-3 secunde nu mai mult.
Al doilea lucru, si mai important: se pare ca acesta e viitorul, dat fiind problemele tot mai mari care sunt cu motoarele cu combustibili solizi de peste 160 Ns, sau alea 62,5 grame de combustibil. Dracu nu e asa negru cu pastrarea lor, nu e vorba de nici un bunker, ci de cutii metalice amplasate la ceva distanta de casa, plus autorizatie. Nici autorizatia nu e mare lucru, se da destul de usor, conditia e sa nu fi fluierat in biserica in prealabil.
Al treilea aspect: se pot construi sau asambla si acasa, trebuie insa ceva experienta tehnica si simtul masurii. Cel mai greu de facut este intr-adevar valva dintre camere, dar aceea se poate cumpara, ca de altfel tot echipamentul refolosibil de un numar mare de ori (daca gasesti racheta). Trebuie insa multa hotarare inainte de a face acest pas si asta e mai greu. E si cam scump.
#25
Postat 07 January 2008 - 01:48 PM
Aceasta postare a fost editata de HESS: 08 January 2008 - 09:05 PM
#26
Postat 07 January 2008 - 02:34 PM
http://www.missilist...eam/propuls.htm
Ei au proiectat si testat cele 4 motoare din pagina, de la 400 Ns pana la 28 kNs.
Pagina e doar in italiana dar se poate traduce in engleza pe google.