Conversie Nitro-Electric
#1
Postat 03 June 2013 - 05:44 PM
Am incercat sa o vand aici pe forum si vad ca nimeni nu-i doritor. Intre timp m-am uitat si pe la masinutele voastre si am vazut ca am cam tot ce aveti si voi. Sasiu aluminiu, fuzete fata aluminiu, cardane din otel, motor decent de 2.5cc, cap-bara sau cum le zice le-am facut la strung din aluminiu. Deci nu prea merita sa o dau cu banii aia si sa-mi iau una toata din plastic. Plus ca nu are un gram de uzura.
Am facut rost de alte roti si acu mai arata a XTM :p
http://img716.imageshack.us/img716/7272/20130603172432.jpg
Bun si acuma sa revin la ce am de gand. Vreau sa o convertesc in electric. Doar ca am o mica problema. Atasez poza:
http://imageshack.us/a/img521/7514/20130603172118.jpg
Diferentialul meu are un rulment unisens. Deci, daca pun un motor electric se intampla doua chestii:
1. Nu am reverse
2. Nu am frana
Rulmentul arata ca cel de la pullstart, ii exact la fel. Exista rulment care blocheaza pinionul pe ax in ambele directii? sau cum as putea face sa blochez pinionul pe ax?
Eu as avea vreo doua variante...
1. Sa gauresc pinionul, rulmentul, axul si sa bag un boltz care sa blocheze rotirea.
2. Diferentialul meu central are doua pinioane (doua viteze). M-am gandit sa las un pinion cu rulmentul unisens pe el pus intr-o directie, la celalalt pinion sa adaug un rulment unisens pus in directie opusa apoi sa insurubez pinioanele intre ele. In felul asta am un ax blocat
Ce idei mi-ati mai putea da?
Restul ar fi floare la ureche. Eventual as putea face la strung un suport pt diferential din aluminiu si un suport tot din aluminiu pt motor si asa stiu ca nu are moarte.
#2
Postat 03 June 2013 - 06:09 PM
2. incerca sa blochezi viteza a 2-a si apoi sa treci un bolt prin cele doua pinioane.
nu vad in poza cum se cupleaza a 2-a treapta.. pune o poza cu pisele ce compun viteza a2-a si poate te ajut, cu o idee!
#3
Postat 03 June 2013 - 07:57 PM
Cu rotile acelea nu se va comporta prea bine.
Cauta pe youtube rezolvarea , vei vedea ca multi au convertit savage 2-3 speed la electric , nu stiu cum dar vezi tu :) .
Navo : Homemade.
Aero : Piper J3 cub.
#4
Postat 03 June 2013 - 08:24 PM
Uite aici poza ceruta
http://imageshack.us/a/img59/9416/20130603210519.jpg
Deci pinul ala la rotatie mare se ridica in sus si cupleaza pinionul cel mic care la urma ii cuplat la al doilea pinion de la motor.
Nu e greu sa-l tin cuplat in sus, dar exista o problema. Risc sa rup buza aia de la pinion la acceleratii bruste sau la franari si totul se duce pe pluta. Deci varianta asta pica
#5
Postat 03 June 2013 - 08:26 PM
Rotile inca nu le-am incercat ca nu mai am gram de combustibil si nici n-am gand sa iau. deci va cam sta pe tusa juma de an pana o termin. dupa calculele mele intra ceva bani in ea si pe langa piticania asta de masina, mai am una care ma cara peste tot si mai trebuie si aia intretinuta :D.
Aceasta postare a fost editata de beni.tomososchi: 03 June 2013 - 08:29 PM
#6
Postat 03 June 2013 - 08:38 PM
beni.tomososchi, la 03 June 2013 - 08:24 PM, a spus:
Uite aici poza ceruta
http://imageshack.us/a/img59/9416/20130603210519.jpg
Deci pinul ala la rotatie mare se ridica in sus si cupleaza pinionul cel mic care la urma ii cuplat la al doilea pinion de la motor.
Nu e greu sa-l tin cuplat in sus, dar exista o problema. Risc sa rup buza aia de la pinion la acceleratii bruste sau la franari si totul se duce pe pluta. Deci varianta asta pica
poi e foarte simplu... dai o gaura prin suportul ambreaj in pinioanele de plastic si bagi o tija sau un surub cu cap inecat, daca ai loc. si ai blocat pe ax toate pinioanele ;)
#7
Postat 03 June 2013 - 08:58 PM
#8
Postat 03 June 2013 - 09:06 PM
beni.tomososchi, la 03 June 2013 - 08:58 PM, a spus:
noi iti dorim "succesuri"
#11
Postat 04 June 2013 - 08:54 PM
Aveti idee daca asa ceva imi trebuie sau altceva? Si inca o intrebare...vad ca asta ii pt ax de 5mm. Se gasesc greu motoarele astea cu ax de 5mm?
#12
Postat 04 June 2013 - 09:42 PM
http://www.fxmodells...id/1677/page/94
Aceasta postare a fost editata de Superman: 04 June 2013 - 09:42 PM
#13
Postat 04 June 2013 - 11:08 PM
beni.tomososchi, la 04 June 2013 - 08:54 PM, a spus:
Aveti idee daca asa ceva imi trebuie sau altceva? Si inca o intrebare...vad ca asta ii pt ax de 5mm. Se gasesc greu motoarele astea cu ax de 5mm?
hai k sa ne intelegem...
masina e scara 1/8 ? daca da e mod 1 si la electrice si la termice. la 1/8 a nevoie de forta, deci numai motoare cu ax de 5mm o sa faca fata.
daca masina e scara 1/10 atunci poate fi .48 .64 spurul. la 1/10 e mai simplu, fiind mai mica si masina si masa merge un motor mai mic cu un kv mai mare si cu ax de 3.17mm.
#15
Postat 13 June 2013 - 07:15 PM
Partea de transmisie ii gata. Singura problema este ca nu stiu ce pinion se potriveste la spurul meu de 42 dinti si n-as da 40lei pe unul care nu stiu sigur ca va merge.
http://imageshack.us/a/img849/6551/20130605164133.jpg
http://imageshack.us/a/img163/6284/20130605164202.jpg
#17
Postat 29 June 2013 - 11:06 PM
Rotile nu sunt bune, din moment ce nu ai diferential central, cele de pe spate vor derapa, pentru ca au diametrul mai mare. Daca e 1/8 se recomanda undeva in jur de 2200kv
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback