Modelism - RHC Forum: Robbe Charter - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

Robbe Charter

#91 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 03 January 2008 - 03:26 PM

Antrenamentul, pozitia pe planseta cu BA pe muchia plansetei si o pensula de pictura la aplicat adezivul m-au ajutat sa fac structura mult mai repede la cel de-al doilea semiplan

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4378.jpg

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 03 January 2008 - 03:30 PM

0

#92 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 05 January 2008 - 02:30 PM

Doua aripi

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1199536211.jpg

0

#93 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 05 January 2008 - 02:32 PM

Identificarea componentelor fuselajului

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1199536346.jpg

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 05 January 2008 - 02:37 PM

0

#94 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 January 2008 - 03:04 PM

arata foarte bine. Cum te-ai gandit sa-l infoliezi?
Mult succes in continuare. Sper sa te vad cu el la o intalnire de anul asta.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#95 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 05 January 2008 - 05:04 PM

Nu stiu cum sa-l infoliez. Prima idee a fost alb pe care sa aplic zone rosii ca in poza de pe cutie. Astazi vazind un Electro Kadett a lui ACS care e in mare parte infoliat galben transparent cu zone albastre am inceput sa ma gindesc si la alte variante. Sunt deschis la orice sugestii.

Mai ales acum astept ajutor de la voi pentru motorizare. Recomandat la el este un ECO 25 de la Robbe ( cum altfel ;-) ) Motorul respectiv nu l-m gasit prin ofertele online de la noi din tara. In al doilea rind pentru un model de 2kg un motor de 4 cc mi se pare cam slabut si as fi tentat la unul mai "virtos" . Pareri ?
0

#96 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2008 - 05:51 PM

Un 6,5cc zic eu. Daca mai are Eraser motorul ala la vanzare ar fi super.

La fuselaj monteaza-l pe cale. Chiar daca e pe panouri, se torsioneaza. Proprie experienta si cineva mi-a mancat tare urechile pe tema asta.
Culori cat mai contrast extrados/intrados. Conteaza enorm, si daca poti fara transparent la trainer ar fi super. Cand bate soarele prin el e dificil sa-ti dai seama cum vine.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#97 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 05 January 2008 - 06:02 PM

pavcostel, la 5 Jan 2008, 17:51, a spus:

La fuselaj monteaza-l pe cale. Chiar daca e pe panouri, se torsioneaza. Proprie experienta si cineva mi-a mancat tare urechile pe tema asta.
Culori cat mai contrast extrados/intrados. Conteaza enorm, si daca poti fara transparent la trainer ar fi super. Cand bate soarele prin el e dificil sa-ti dai seama cum vine.

Este de luat in seama serios ce zice- pavcostel- si cu constructia fuselajului(pe vremuri asa construiam si nu dadeau chix) si cu infolierea . Sigur si eu modific culorile la Electro Kadett in urma sfatului dat de Costel, voi pune doua raze de culori diferite extrados rosu si intrados albastru.

Aceasta postare a fost editata de ACS: 05 January 2008 - 06:06 PM

Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#98 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 05 January 2008 - 06:07 PM

pavcostel, la 5 Jan 2008, 17:51, a spus:

La fuselaj monteaza-l pe cale.

Poti sa explici in doua cuvinte cum sa-l montez pe cale ?
0

#99 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 January 2008 - 06:55 PM

In site-ul pe care l-am mai pus, cel cu fel de fel de bunatati, se da un link unde se si explica de ce se folosesc diverse combinatii de culori:
http://www.ultimatec....com/color.html
Ca motor ti-as recomanda hulitul OS .40 LA. Bineinteles cel de culoare natur nu pictat in albastru.
Este ieftin, usor si nu m-a dezamagit niciodata.
Ceva pareri despre el:
http://www.rcuniverse.com/product_guide/En...fm?engine_id=34
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#100 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2008 - 07:00 PM

O nava reala se monteaza de la chila in sus. Chila se pune pe cale, care sa-i asigure o verticalitate sau inclinatie necesara. Analogia se repeta. Pe planseta se fixeaza niste suporti de lemn, cu suruburi de exemplu, montati riguros la distanta panourilor si inclinatia necesara. Se fixeaza panourile pe suporti si se continua constructia. Cand e gata se detaseaza de pe suporti, care au asigurat rigiditatea si geometria. Chiar daca se recomanda in manual constructia pe fetele laterale, asamblarea ar fi bine sa se faca tot pe panorile fixate. Altfel, e inevitabil sa nu se torsioneze.

Sper ca am explicat scurt si coerent. Lamuriri suplimentare, mesaj la Marinaru'!

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#101 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 January 2008 - 07:00 PM

Personal recomand un motoras mai mic de 6.5cc...cred ca cel de 4 cc e perfect!...depinde acum ce pretentii o sa ai de la model! Daca ramane trainer, e de-ajuns, dar daca vrei sa-l dai peste cap mai sportiv, atunci sigur, un motor mai mare. Cel mic e avantajos la consum...se simte la buzunar!

Citeaza

Lamuriri suplimentare, mesaj la Marinaru'!


Eu de regula procedez astfel:
Asez desenul cu vederea de sus a fuselajului pe planseta si bat in cuie doua baghete de-o parte si de alta a demarcatiei pozitiei panoului in desen, astfel incat panoul sa stea intre cele doua baghete. Baghetele acestea sunt prelungite in afara plansetei iar panourile le insir in lateralul plansetei, in aer, ca sa pot aseza corect baghetele atat deasupra cat si dedesupt, fara sa fie nevoie de o supafata plana de referinta a fuselajului.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 January 2008 - 07:14 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#102 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2008 - 07:04 PM

Si cel de 6,5 merge la 1/2 gaz la inceput. Apoi cine vrea, baga mare! Carcotasule!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#103 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 January 2008 - 07:12 PM

Pavcostel. Stii cat tin eu la tine. Dar aici tin cu Marinarul....si cu ce am scris mai sus.....
Nu are rost sa pui un motor mai greu si mai scump si sa mergi cu 1/3 din gaz. Nici nu functioneaza bine si nu ai nici un avantaj. In schimb unul mai mic, mai usor, mai ieftin si mai putin gurmand utilizat la 80 % din gaz pare solutia cea mai rezonabila....parerea mea.
OS .40 LA fiind cu bucsi este usor cat unul cu rulmenti de 4cc. Nu-i extrem de puternic. Deci ar cam fi ce vrei. OS .25 LA, pe de alta parte, este o idee mai scump dar este o optiune viabila.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 05 January 2008 - 07:21 PM

0

#104 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 January 2008 - 07:35 PM

daca vrei ceva bun ar fi bine sa alegi OS
acum depinde de buzunar ori .40LA-care e ceva mai low-cost da' unii zic ca merge excelent pe cand altii il injura...fiecare cu norocu' lui
ori .46AX care e ceva mai scump da' din ce-am citit pe net toti il lauda de comun acord
cauta, citeste pe net. cantareste, ia o bere si vorba aia: cheia e la tine.

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 05 January 2008 - 07:37 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#105 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2008 - 07:56 PM

@Se Poate.
Va pupa mos' Costel pe amandoi!
Serios, sunt doua variante, ambele la fel de valide.
1. omul vrea sa zboare acest model si sa-l dea mai departe asa cum e el. In acest caz, ai perfecta dreptate cu OS40LA.
2. colegul poate vrea ca inainte de a face alt model mai evoluat sa testeze posibilitatile manutzei, fara mari investitii. Sau sa refoloseasca ulterior motorul, la ceva ...nu stiu.
In acest caz am eu dreptate.

Singurul in masura sa decida e colegul Paul_L. Costuri, disponibilitate, brand, etc. Si ce va face in viitor cu el! Si sa nu uitam, cel mai bun motor e cel pe care l-ai ales deja!

Dupa parerea mea, cele doua puncte de vedere sunt importante. Eu am avut satisfactii cu un motor mic, poate cu unul fortos nu era fun, cine stie... Altii au avut fun cu motoare "supra", cu unul "mic" ar fi fost frustrati, dezamagiti...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#106 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 January 2008 - 08:04 PM

pavcostel, la 5 Jan 2008, 20:56, a spus:

Serios, sunt doua variante, ambele la fel de valide.
1. omul vrea sa zboare acest model si sa-l dea mai departe asa cum e el. In acest caz, ai perfecta dreptate cu OS40LA.
2. colegul poate vrea ca inainte de a face alt model mai evoluat sa testeze posibilitatile manutzei, fara mari investitii. Sau sa refoloseasca ulterior motorul, la ceva ...nu stiu. In acest caz am eu dreptate.

pavcostel, la 5 Jan 2008, 18:51, a spus:

Un 6,5cc zic eu. Daca mai are Eraser motorul ala la vanzare ar fi super.


Amandoi vorbiti de acelasi motor...unul de .40 cubic inch si cealalalt de 6.5 centimetri cubi!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 January 2008 - 08:34 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#107 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2008 - 08:08 PM

:)
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#108 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 05 January 2008 - 08:32 PM

Din umila mea experienta de zbor am constatat un lucru. La viteza mare cam toate modelele sunt stabile. La viteza mica in schimb datele sunt un pic diferite. Chiar daca unele modele sunt bine proiectate si realizate totusi se angajeaza cam repede si nu la o viteza flagrant de mica. Am constatat asta pe modele motorizate cat sa traga greutatea lor ca sa nu mai vb. de cele submotorizate.. Motoarele mai puternice au elici mai mari; flux de aer mai mare pe planuri rezultand o stabilitate mai buna si o autoritate mai mare a suprafetelor de control. Repet, asta la viteze reduse. Pt. cineva inca neobisnuit f.bine cu zborul RC constituie un avantaj real. Ca sa nu mai vorbim de ceea ce spunea Pavcostel si anume posibilitatea refolosirii motorului la un alt model viitor.
0

#109 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 05 January 2008 - 08:49 PM

Hai ca m-am intors si eu on-line. Am profitat de greul de afara si de noapte sa fac o analiza termografica a casei in care locuiesc.

S-au discutat doua probleme :

- montajul fuselajului

Am discutat si cu ACS depre cale. In structura fuselajului de la Charter realizat numai din placi de placaj in caseta cu o structura de rezistenta in cabina sub CG unde sunt servourile si restul cu destul de putine panouri nu cred ca trebuie sa-mi fac probleme cu cale. Daca esti atent in montaj e imposibil sa gresesti . Atasez si planul sa va dati seama

- motorizare

Dupa cum spune si Costel eu vad Charter ca o etapa in invatarea pilotajului . Etapele vor fi :

1. EZ*
2. Charter pentru a pilota cu eleroane si figuri elementare
3. Un model mai nervos . Ideea mea este Diamant no limit

In cazul acesta as lua un motor maricel sa poata avea o rezerva de putere si pe care ulterior sa-l pot folosi si la alt model . Ma intereseaza mai putin consumul in prima etapa. In aceeasi idee si la masina am luat un motor de 170cp , sa ai putere cind e nevoie. Importat este ca sa-mi incapa un motor mai mare in model.

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4387.jpg
0

#110 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 January 2008 - 11:55 PM

Cu o mica deosebire fata de masina. O masina cu un motor oricat de puternic poate merge cu o viteza oricat de mica. Aici, in aviatie, zeul atotputernic se numeste Greutate. Motor mai puternic, cu rulmenti, este cam o data si jumatate mai greu. Daca nu-i folosesti toata puterea inseamna ca ai in carca greutate ca lest. Greutate suplimentara inseamna viteza minima mai mare. Vrei asta? Nu uita ca in prima faza vei fi interesat sa zbori incetisor. Ca sa ai timp sa-ti faci reflexele, sa poti ateriza controlat si in locul dorit, etc. In plus daca ai surplus mare de putere in prima faza vei merge cu 1/3 din gaz. Daca motorul sta mult in turatie mica se poate si opri in zbor.
Ca sa te lamuresti verifica pretul, greutatea si puterea la OS. La cele LA pe bucsa si la cele AX pe rulmenti. Citeste si ce zic cei de pe link-ul dat sau pe altele.
In final te asigur ca va zbura in orice varianta. Dar vei avea multumirea ca ai ales in cunostinta de cauza.

PS. Dexter are dreptate. Pe LA multi il injura. Dar si foarte multi il lauda. Eu am si LA si AX si sunt foarte multumit de amandoua.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 January 2008 - 12:10 AM

0

#111 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 06 January 2008 - 12:18 AM

Batiul motor are acelasi footprint pe panoul de foc la 4cc si 6,5 cc ? La mine panoul de foc e perforat deja .

Dan , In fond si OS 40 LA de care zici tu are 6,5 cc deci oricum e mai mare decat cel recomandat de producator ECO 25.

De ce il injura lumea ? Ce ii reproseaza ? AX-ul e aproape dublu la pret

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 06 January 2008 - 12:31 AM

0

#112 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 06 January 2008 - 01:36 AM

E de preferat un motor mai puternic in detrimentul greutatii ( care nu se mareste atat de considerabil precum pare la prima vedere)
Spre exemplu, la Magnum diferenta de greutate dintre 4cc si 7.5cc este de 40g. Oare e mult la un model de 2kg? In schimb diferenta de putere e de la simplu la aproape dublu. Am facut aceeasi greseala cand am inceput cu un cessna cu motorul de 480 si am dat de pamant cu ea cu succes.
Prietenii botosaneni mi-au zis ca nu trebuie sub nici-o forma sa schimb motorul cu unul mai puternic ca nu mai zboara, nu mai sta in aer...Dupa ce a fost toata numai lipituri mi-am luat inima-n dinti si am pus un motor cu tractiune dubla fata de greutatea ei si pack dublu si asa am reusit sa invat sa zbor. Iar ca adaos de greutate in plus a fost de aproape 200g. La cele 550g cat avea. Deci 40% in plus. Experimentul l-am repetat cu toate modelele de atunci incoace si zboara cu mult mai bine.

Sa revin, deci 40g motorul+50g combustibil in plus la un model de 2kg. e o gluma. Este cea mai insignifianta problema in alegerea motorizarii.

Din ce am citit in acest subiect pana acum, n-am reusit sa-mi dau seama de anvergura lui. Cred c-am sarit peste detaliile tehnice.
La un motor mai mare pe mine m-ar ingrijora mai intai cuplul dezvoltat de el. Lasand la o parte inclinatiile motorului, totusi anvergura si masa inertiala a unui model se opun cel mai mult la o rotire in ax in cazul trecerii bruste de la un regim de turatie mic la unul mare.


Faptul ca ai deja perforatiile date, nu te impiedica sa faci altele in cazul alegerii altui motor.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 06 January 2008 - 01:43 AM

0

#113 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2008 - 03:10 AM

Nu stiu de ce-l critica. Ca este ABL? Dar nici AX-ul nu-i ABC....nu stiu.
Stii, eu sunt mai batran si deci vad lucrurile mai linistit.
Pana acum kit-ul ti-a placut? Ti-au dat fabricantii dovezi de neseriozitate? Cred ca nu. In acest caz de ce nu mergi pe mana lor....si a Marinarului....? Zic 4cc deci .25? Crezi ca daca considerau necesar le-ar fi fost greu sa scrie alta capacitate cilindrica? Pune-i asa. Ceva bun si ieftin sa nu-ti pese daca Doamne fereste se intampla ceva.
Uite un .25 care s-ar incadra:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=1&I=LXPUE0&P=3
Dar asta este doar o parere de incepator.

PS. Eu am distrus primul meu termic si mi-a parut mai rau dupa motor (.46 AX).
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=post&id=136961
De aceea tot spun sa pui in prima faza ceva bun dar nu excesiv de scump. Paranoia.
Asa ca Telemasterul cel mare il am si-l zbor cu un .40LA.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 January 2008 - 05:31 AM

0

#114 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 06 January 2008 - 10:37 AM

@nimsoc anvergura e de aproape 1500mm

Dan , m-am pierdut acum . Chiar ca nu mai stiu ce sa fac . Ca in bancul cu rabinul problema e ca toti aveti dreptate si Costel, si Nimsoc, si tu si Marinarul si eu trebuie sa aleg. Ciudat e ca 25 LA e mai scump ca 40 LA . Oricum timp e suficient sa ma hotaresc. Incep lucrul si o sa mearga constructia ceva mai incet numai in weekend.

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 06 January 2008 - 10:39 AM

0

#115 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2008 - 05:47 PM

Este ciudat dar nu in economia de piata. Cel mai utilizat motor este de .40ic. Si deci produs in cantitatile cele mai mari. Cum iesi de pe drumul parcurs de toti pretul creste.
Da ai dreptate. Tu trebuie sa hotarasi. Dar fii sigur ca va zbura oricum.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#116 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 06 January 2008 - 07:30 PM

Se poate si asa ?, la 6 Jan 2008, 17:47, a spus:

Dar fii sigur ca va zbura oricum.

Problema mea e ca nu prea accept " oricum " . Trebuie sa fie bine :D

Lipirea baghetelor de colt la fuselaj . Trebuie atentie pentru ca nu s-au dat rezerve si trebuie calculate pierderile tehnologice

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4390.jpg

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 06 January 2008 - 07:43 PM

0

#117 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 10 January 2008 - 09:40 PM

Am luat un rezervor de 227 cc. In manual imi sugereaza unul de 250cc dar nu am gasit. In manual imi indica sa plasez rezervorul chiar in spatele panoului de foc. Se poate monta rezervorul ceva mai departe de motor ? Ca 6 cm ? Asta mi-ar permite sa-l montez chiar sub pozitia CG si in felul acesta golirea rezervorului nu ar influenta CG
0

#118 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 09:51 PM

Nu e chiar un capat de tara daca rez. nu e FIX in CG. Nu o sa simti schimbare catastrofala de comportament a modelului o data cu golirea rez., mai ales ca botul tau pare a fi destul de scurt.
Insa, in mod clar, motorului nu-i place ca rez. sa fie departe de el, mai ales in manevrele in care axa fuselajului face unghiuri mari cu orizontala.
Adica e bine sa nu ai diferente mari de "nivel" pe verticala, intre supraf. libera a combustibilului si poz. jiglerului.
Totusi, nu poti sa nu faci zboruri in urcare verticala si loopinguri. Si atunci, observi ce bine-i face suprapresiunea (de carter sau de esapament) sau cate o pompa ajutatoare.
Concluzie:
Pune rez. cat mai aproape de parafoc, ca e si mai usor de fixat.
Ca precautie, centreaza modelul CU REZERVORUL GOL, a.i. CG sa nu fie mai in spate decat pozitia "maxim spate" recomandata.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#119 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 10:19 PM

Valteras are dreptate. Si concentreaza-te pe cat posibil pe axarea pe orizontala a jiclorului cu stutzul de iesire a carburantului. Se centreaza cu rezervorul gol, si poate reusesti sa fie cumva accesibil macar vizual in modelul gata. Cateodata ricinul mai face figuri si face dopuri....

Bafta!
Costel


P.S. - AI UITAT POZELEEEE!
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#120 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 10 January 2008 - 10:54 PM

pavcostel, la 10 Jan 2008, 22:19, a spus:

axarea pe orizontala a jiclorului cu stutzul de iesire a carburantului.

E vorba de aliniere cu stutul de iesire sau nivelul carburantului in rezervor la pornire ?


Nu am uitat pozele dar nu au mai fost evolutii notabile. Iarasi mi-am luat bunul obicei de a veni acasa dupa 8 seara asa ca ....
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro