Robbe Charter
#31
Postat 28 December 2007 - 07:01 AM
Daca imi mai permiti doua sfaturi:
-lipeste cat poti de mult pe planseta inainte de a desprinde. Mai ales placheaza cu balsa tot ce se poate. Inchide chesoanele. Inchide si chesonul de la bordul de fuga. Abia pe urma desprinzi. Vei evita sa se torsioneze aripa.
-nu forta excesiv de mult baghetele sa fie drepte. In special la bordul de fuga. Daca ai o mica abatere in planul plansetei o elimini din slefuit. Daca insisti si insisti sa le tensionezi sa fie perfect drepte vei avea surpriza ca aripa sa nu iasa plana.
PS. @Valteras. SIG a scos un aracet exact cum spui tu. Se slefuieste, lipeste excelent si se usuca uimitor de repede.
#32
Postat 28 December 2007 - 08:38 AM
1. Chiar daca e mai lent ma obliga sa ma grabesc cind fac o lipitura iar mie imi place sa o verific dimensional
2. La suprafete de lipire mari te ustura ochii ingrozitor
3. Dupa citeva ore de lucrat cu CA trebuie sa-mi iau degetele la polizor sa mai pipai si eu ceva cum trebuie
Acum pentru alunecarea din plan. Singurele piese care mi-ar crea probleme sunt :
1. chesonul dintre F3 si F2 care asigura si unghiul diedru prin pozitia inclinata a nervurii F2. In fotografia cu piesele identificate este deasuprea nervurilor F2 F3. Oricum nervurile F2 si F1 se monteaza ultimile si se pot monta exact la cota chesonului .
2. Placa de fixare a servoului de eleron . In fotografie in partea de jos a aripii in stinga eleronului. Aici nu ar fi problema sa montez nervurile adiacente exact la cotele placii servo
Chesoanele de pe bordul de fuga sunt mai lungi cu 3mm Inca nu am luat hotarirea cum sa fac exact.
@Se_poate_si_asa ideea cu sirma de otel subtire e foarte faina . Sa vedem cum fac rost de 1,5 m de sirma de otel de 0,2mm
#33
Postat 28 December 2007 - 09:08 AM
Si de ce pastrezi planul original?
Asa am facut si eu cu primele 4-5 modele. Si am observat ca nu am atins niciodata un plan vechi.
Stiu ca ti se pare un sacrilegiu. Dar acoperit cu folie este perfect utilizabil. Oricum iti garantez ca nu ai sa mai faci inca o data acelasi model......zic si eu.
Deci pastreaza....asa....nu stiu de ce....copia si foloseste originalul. Pentru asta a fost facut.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 28 December 2007 - 09:09 AM
#34
Postat 28 December 2007 - 09:50 AM
Acum problema e alta. Planseta aleasa in magazin sa fie cea mai dreapta scoasa din folia de plastic termocomtractil si pusa pe masa s-a facut peste noapte copaie. Vreo 18 mm la capat pe directia dimensiunii mai mici ;)
WTF now ?
http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4320.jpg
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 28 December 2007 - 10:03 AM
#35
Postat 28 December 2007 - 11:03 AM
cat despre CA.
1. aliniezi inainte, verifici, apoi lipesti. exista CA slow (thick) care dureaza cateva minute bune pana se usuca. daca chiar ai dat-o in bara exista CA debonder.
2.zona bine ventilata (chiar si un ventilator care sa sufle pe acolo) si eventual ochelari de protectie
3. manusi de unica folosinta de la farmacie...vreo 50 de bani perechea.
daca pe uiti pe forumurile straine, o sa gasesti discutii imense despre masuri de protectie pentru lucrul cu CA (cam ce zici tu la 2). mai ales constructorii "veterani" care de ani buni lucreaza tot cu CA sunt porniti rau pe protectie.
sau daca nu vrei ochelari, masti si alte alea poti folosi Foam CA...da' e mai scump.
#36
Postat 28 December 2007 - 12:33 PM
Paul_L, la 28 Dec 2007, 09:50, a spus:
Intotdeauna, orice material lemnos cu fibra, este susceptibil la deformari datorate umezelii, oricat de bine ar fi uscat.
Cele mai stabile esente sunt cele "exotice" precum parul, prunul, caisul. Din ele se fac (faceau) riglele de calcul si riglele de desen.
Io zic sa pastrezi scandura pt. alte aplicatii (rafturi, cutii, etc.)
Daca chiar vrei "scandura" plana, cauta MDF (de la fo 18mm in sus sau daca te tine teshcereaua, ia blat de lucru termorezistent (blat de ala de se foloseste pe la mobila de bucatarie, cu un cant rotunjit).
Io as merge pe MDF peste care pui/lipesti extrudat ca sa poti infige acele in el, daca vrei.
MDF-ul neavand fibra propriu-zisa, nu se deformeaza in ambient umed moderat. Si nici nu se lipeste CA de el!
#37
Postat 28 December 2007 - 01:11 PM
Cu planseta, incearca sa o intorci pe partea cealalta peste noapte. Daca nu se indreapta, si nu gasesti panel adevarat, solutia e cu placa de extrudat peste ea... Necazul e ca se vinde la bax... Mai se poate "ancora" de capetele blatului mesei de lucru, cu clesti sau prese din acelea mici. Neplacuta situatie... ;)
Adezivi, fiecare la locul lui...
Bafta!
Costel
#39
Postat 28 December 2007 - 03:39 PM
Am mai luat o placa de 18 si le las sa sa inconvoaie singure . Le pun cu burta in exterior le lipesc cu aracet si le string in cleme pe margine si pun greutati pe mijloc .
Cu privire la eroarea din planuri clar @Se_poate_si_asa are dreptate. O sa lucrez pe original si pastrez copia.
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 28 December 2007 - 03:42 PM
#40
Postat 28 December 2007 - 04:21 PM
Citeaza
Cred ca te complici prea mult cu planseta si contra planseta. Daca o lasi peste noapte intoarsa cu copaia in jos, eventual greutati, eu zic ca se mai indreapta.
Bafta!
Costel
#41
Postat 28 December 2007 - 06:32 PM
Te rog frumos sa arunci o privire aici:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI00...=building+board
La plansa cea mare de la Great Planes am dupa un an de zile intr-un colt 1mm abatere. As putea sa-l scot cu pisica dar inca nu mi-a trebuit sa lucrez pe acel colt.
Cea cu magneti, metalica, este idealul. Pentru mine este cam scump. Dar pe termen lung este o investitie excelenta.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 28 December 2007 - 06:56 PM
#43
Postat 28 December 2007 - 07:29 PM
Al doilea model l-am facut pe pereti. Si am vazut la sfarsit ca erau un pic curbi. Asa ca Spectra a ramas cu aripile curbe.
http://www.rhc.ro/fo...t/ST/f/2/t/3735
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=44061
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Oare in tara nu-s de cumparat planse de lucru?
Ca improvizatie ar fi buna o planseta pe care desenam inainte de revolutie. Toate atelierele de proiectare erau pline. Poate mai gasesti pe undeva....zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 28 December 2007 - 07:35 PM
#44
Postat 28 December 2007 - 07:40 PM
daca stai in US/Cananda da se merita o investitie de genu.
da daca stai in romania mai bine iit faci tu masa aia. la masa magnetica te costa fix 330$ transportu (numa cu UPS o trimit) adica de vreo 3 ori mai mult decat ce cumperi... nu prea se merita
@ Paul_L cauta pe www.rcuniverse.com ca exista un subiect cu multe pagini in care diversi au descris cum si-au construit masa de lucru. e un sistem gen cutie care sigur va ramane drept. daca gasesc link-ul il pun aici
Later edit. cautand subiectul cu pricina am vazut ca multi folosesc o usa "goala" (hollow core door) peste care aseaza placi de tavan fals ca sa intre mai usor boldurile. cand se gauresc prea tare le schimba.
incearca sa cauti si o planseta de desen...eu am una acasa si e perfect dreapta...
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 28 December 2007 - 07:49 PM
#45
Postat 28 December 2007 - 07:58 PM
Eu am lipit deja cele doua plansete miine dupa ce se usuca cleiul corectez erorile cu rindeaua electrica la span foarte mic. Era mai buna o masina de slefuit cu banda dar nu am acasa si la firma nu am pe nimeni la magazie. La firma aveam si o planseta de desen A0 Carl Zeiss care sta degeaba dar e prea mare si sa o stric nu-mi vine.
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 28 December 2007 - 08:11 PM
#46
Postat 29 December 2007 - 08:30 PM
#47
Postat 30 December 2007 - 12:18 AM
PAUL adezivul "BISON UNIVERSAL HOBBY" E FOARTE BUN SE INTARESTE IN CAM 2-3..........ZILE. :D
DUPA CARE SE FACE CA PLASTICUL , ADICA SE POATE SLEFUI, PILI, ETC.
NU CRED CA E NITROCELULOZIC PENTRU CA SE POATE LIPI POLISTIRENUL CU EL EU AM FOLOSIT.
CELALALT ADEZIV "KONSTRUCTIELIJM COLLE BOIS" :huh: E BUN PENTRU CA SE INTARESTE IN 4-5 ORE DAR ISI MARESTE VOLUMUL SE FACE UN FEL DE SPUMA DAR LIPESTE FOARTE BINE SI SE POATE PRELUCRA FOARTE USOR DUPA 7-8 ORE.
ATENTIE INSA : NU DIZOLVA NICIODATA CU APA SE COMPORTA EXACT CA SI SPUMA CU CARE SE MONTEAZA USILE SI GEAMURILE ,ADICA SE FACE TOATA SPUMA SI IESE DIN FLACON.
EU AM PATIT ERA INCA APROAPE UN DEGET IN FLACON SI CURGEA INCA DAR IESEA FOARTE GREU PRIN ORIFICIUL DIN CAPAC ,ASA CA M-AM GINDIT SA IL DIZOLV UN PIC CU APA :mellow: .
DUPA 30-40 SECUNDE A INCEPUT SA IASA SINGUR DIN STICLA IN FORMA DE SPUMA SI DIN ALA 1 DEGT S-O FACUT CIT O STICLA PET DE 1L. :D .
DECI AM LUAT UN FLACON NOU :D .
#48
Postat 30 December 2007 - 12:27 AM
#49
Postat 30 December 2007 - 12:57 AM
#53
Postat 30 December 2007 - 05:40 PM
BAFTAAAAAAAAAA
Aceasta postare a fost editata de ACS: 01 January 2008 - 11:59 AM
#54
Postat 30 December 2007 - 05:47 PM
Din cate vad kit-ul este bine gandit si fabricantul s-a preocupat sa-ti faca viata usoara. De exemplu acele mici stifturi de ghidare, F21, iti usureaza enorm lipirea celor doua semiplane.
Inca o data felicitari pentru modelul ales.
Privind acuratetea cu care lucrezi sunt convins ca va iesi ceva deosebit.
#58
Postat 31 December 2007 - 01:50 PM
http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4330.jpg
#59
Postat 31 December 2007 - 06:30 PM
Daca manualul nu precizeaza iti sugerez sa inchizi si chesonul de la bordul de fuga. S-a discutat indelung de ce si ce pozitie sa aibe fibrele.
Pentru un gram de adeziv risti sa se torsioneze aripa. Nu merita.....parerea mea.
#60
Postat 31 December 2007 - 06:55 PM
O sa inchid chesoanele de la BF . Intr-adevar manualul nu precizeaza dar si eu vroiam sa le inchid. Cum trebuie sa fie fibra ? Eu as pune-o in lungul aripii. O sa desfac aripa atita cit sa o intorc cu BA catre mine si apoi o fixez pe planseta.
In rest proiectul nu specifica inchiderea nici a chesoanelor de la BA. E doar primul inchis cum se vede si in poze.