Robbe Charter
#1
Postat 25 December 2007 - 08:58 PM
http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4309.jpg
#4
Postat 25 December 2007 - 09:10 PM
Charter e legendar, in felul sau, multi l-au zburat ca prim model de 2 sau 3 axe. Personal, cand a fost vorba de trainer, am stat mult in balanta, sa iau Charter sau Taxi de la Graupner... Lipsa timpului m-a facut sa aleg in cele din urma Taxi. Desi am ramas cu o indoiala in suflet, Charter ar fi fost la fel de ok.
Bafta Multa, si asteptam poze pe parcursul constructiei. Daca ai planurile si pentru varianta cu eleroane, parerea mea este sa-l faci de la inceput asa, chiar daca eventual blochezi acea comanda.
Cu stima,
Costel
P.S. - la vara trebuie sa zboare cand trecem pe la voi! :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 December 2007 - 09:12 PM
#5
Postat 25 December 2007 - 09:37 PM
Deocamdata studiez manualul de montaj si nu e o chestie foarte usoara pentru ca varianta cu fotografii explicative e in germana limba pe care nu o stapinesc iar variantele in alte limbi fac referire la varianta in germana. Vreau sa-mi refac baza materiala pentru montaj.
Prima nedumerire este la cleiurile recomandate in diverse faze ale montajului.
1.Epoxi
2. CA recomandat in cele mai multe faze de montaj despre care eu invatat cu cleiurile nitrocelulozice (AGO) am o usoara neincredere la materiale lemnoase.
3. Clei alb cu uscare rapida . Asta ce ar fi un aracet ?
Puteti sa ma ajutati ?
#7
Postat 25 December 2007 - 09:50 PM
CA e ok, dar nu peste tot. Daca se intampla sa ai ago sau ceva nitrocelulozic este super pentru balsa, deci asta a ramas la fel.
Clei alb? Probabil aracet, dar pentru ce se foloseste? Adica ce lipesti cu el?
Stai linistit, daca ai facut vreodata un model cap-coada, e la fel, asta nu se uita, e ca mersul pe bicicleta....
Eu as zice sa fie termic, ca sa aiba farmec.
Eu am facut asa, am re-editat manualul in engleza -franceza si am bagat pozele din manualul din germana. Singura problema e ca nu era manualul de Charter... E doar o idee.
Bolduri, planseta, carlige de rufe, cleiuri, eventual clesti de presat, gen praktiker. Traforaj, cutter,... Stii tu mai bine sa le aduni...
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 December 2007 - 09:52 PM
#8
Postat 25 December 2007 - 10:07 PM
@ Marinaru in poza la lipirea semiplanurilor este chiar un flacon pe care scrie PONAL. Merci.
Epoxi nu detaliaza de care
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 25 December 2007 - 10:11 PM
#9
Postat 25 December 2007 - 10:15 PM
Cu stima,
Costel
P.S. - A! si daca va fi termic, cateva maini de nitrolac pe panoul de foc, zona batiului, si unde va fi fixat rezervorul. Pazeste de combustibil...
#10
Postat 25 December 2007 - 10:35 PM
Inca nu sunt hotarit daca sa fie termic sau electric. Fiecare varianta are si avantaje si dezavantaje.
#11
Postat 25 December 2007 - 10:41 PM
Eu te-as sfatui sa folosesti peste tot aracet si doar unde sunt zone extrem de solicitate (zona batiului pentru motor, zona trenului de aterizare....) sa folosesti epoxi.
Uite sfaturile unui mare meserias:
http://www.airfieldmodels.com/information_...g/adhesives.htm
De fapt cam toate articolele ar trebui citite.
Tinand cont ca ar fi al doilea model si te-ai scapat in scaldatoare si deci ai modelisti adevarati in preajma eu te-as sfatui sa-l faci termic.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Este o frumusete de model. Si va zbura la fel.
#12
Postat 25 December 2007 - 10:55 PM
Bafta!
Costel
#15
Postat 26 December 2007 - 01:59 AM
Bafta la constructie si tine-ne la curent.
Termic fara discutie. ( Am dat in boala Marinarului)
#16
Postat 26 December 2007 - 09:44 AM
Sa-l faci si sa-l zbori cu placere
Stima si consideratiunea
#17
Postat 26 December 2007 - 10:05 AM
#18
Postat 26 December 2007 - 10:24 AM
Paul_L, la 26 Dec 2007, 11:05, a spus:
Daca ai posibilitatea, planseta de lucru poti face dintr-o bucata de polistiren extrudat, nu mai subtire de 5 cm. O acoperi cu o folie eventual transparenta, cu un desen reper dedesuptul foliei. Nu folosi prefabricate drept planseta (OSB, pal melaminat); nu intra boldul in ele comod, nu au o planeitate acceptabila...
Mi-a placut foarte mult ca se mai gaseste la Robbe kit scrach build! Credeam ca numai americanii mai au pe piatza!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 December 2007 - 10:25 AM
Cu rabdare si ciocan.
#20
Postat 26 December 2007 - 11:47 AM
Si depinde si cum va fi iarna asta... Ca nu e departe pana la voi. :)
Bafta!
Costel
#21
Postat 26 December 2007 - 04:17 PM
Insa am gasit clei Bison Universal Hobby care e nitrocelulozic 100% dupa miros . La tuburi de 200ml. Ma duc poate miine sa caut panel de care zicea pavcostel.
#23
Postat 27 December 2007 - 09:19 PM
am si eu un aerograf identic cu al tau dar nu gasesc compresor pt el? sti cumva de unde pot sa fac rost de unul? sau macar dami o idee cum sa il fac :D (mai bine vorbim in particular, ca sa nu stricam subectu.Imi dai MI sau daca nu uite idu meu de iahu mesinger : florinmodelist@yahoo.com)
mersi mult
#24
Postat 27 December 2007 - 09:41 PM
A aparut prima problema:
Ca sa nu stric planurile originale le-am tras la xerox A1. Pe planul copiat a aparut o alunecare pe o directie de 0,4% . Un semiplan avea 740 mm lungime iar pe planul copiat are 743mm . Ce fac lucrez pe copii si imi iese anvergura mai mare ?
#25
Postat 27 December 2007 - 10:05 PM
Off-topic: felicitari pentru locul de lucru ales! Eu duc lipsa de spatiu pentru asa ceva... Te invidiez oarecum. Si dupa osciloscop si altele vad ca avem mai multe pasiuni in comun!
Cu stima,
Costel
#26
Postat 27 December 2007 - 11:28 PM
sa revenim in topic . Alungirea e simetrica dar cred ca o sa lipesc planul copiat pe planseta dar o sa tin cont de alunecare si o sa iau cotele corecte.
In continuare : detasarea nervurilor taiate laser
http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4317.jpg
#28
Postat 27 December 2007 - 11:39 PM
Bafta!
Costel
L.E. - te rog sa ne spui cum merge Bison acela la flacon, am si eu pe acasa ( surpriza, ca nu mai stiam de el!) dar l-am folosit numai la deproane, nu pe balsa.
L.L.E. - finisarea nervurilor omoloage de pe ambele semiplanuri impreuna, sa iasa simetric...
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 27 December 2007 - 11:45 PM
#30
Postat 28 December 2007 - 01:33 AM
Pt. lemn foloseste de la Moment adezivul care se cheama "Wood Express". O sa fii placut surprins. E mult mai bun decat aracetul ordinar, se usuca f. rapid (cateva minute) si se slefuieste excelent.
Pt. lipituri cu adevarat solicitate, foloseste epoxi dar nu rapid. Numai ala de 24h dezvolta rezistenta maxima.
CA-urile nu sunt de evitat - din contra.
Ideea e ca fiecare aplicatie beneficiaza de un anumit adeziv - tre sa ai de toate in casa...
Cu scalarea aia de 3mm io zic sa nu-ti bati capul, daca nu cumva ai piese gata dimensionate ce intra in componenta aripii.