Robbe Charter
#62
Postat 01 January 2008 - 01:55 AM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...0&t=6228&st=320
Incepand cu postul din 9 decembrie.
#65
Postat 01 January 2008 - 11:52 AM
Concluzii pina in acest moment
1. Nu imi este deloc clar cum pun fibra la niste chesoane. Parerile sunt impartite , in pagina de manual data de tine e cu fibra verticala, tendinta mea era sa o pun orizontala in ideea solicitarii la incovoiere pe care trebuie sa o preia chesoanele
2. O chesonare in plus strica structura de elasticitate a aripii si poate crea mai multe probleme. In ideea asta eu nu as mai chesona lonjeroanele cum este indicat si in manual dar as chesona BF unde si eu simt ca ar trebui rigidizat un pic sistemul mai ales ca aripa se termina cu un eleron masiv din balsa. La chesoanele respective o sa pun fibra orizontal din considerente de material ( nu imi ajunge cu fibra pusa vertical)
#66
Postat 01 January 2008 - 12:10 PM
#69
Postat 01 January 2008 - 09:38 PM
Paul_L, la 1 Jan 2008, 22:29, a spus:
Cand mai prinzi pe lungul lipiturii carligele de rufe, e bine sa pui o bagheta intre carlige si foaia de balsa....in felul asta strangerea devine uniforma pe lungime, nu locala pe carlig!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 01 January 2008 - 09:39 PM
Cu rabdare si ciocan.
#71
Postat 01 January 2008 - 10:06 PM
#73
Postat 02 January 2008 - 09:34 AM
zgr_44, la 2 Jan 2008, 06:58, a spus:
Asta e o sugestie pentru Robbe. Oricum modelul e solid si greu . La final trebuie sa aiba in jur de 2kg. Se puteau usura si ampenajul vertical care e balsa masiv, eleroanele care sunt de asemenea balsa masiv , etc. E conceput a model de scoala nu foarte nervos.
O intrebare:
Cit de bine trebuie slefuita balsa pentru impinzire cu solarfilm ?
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 02 January 2008 - 11:32 AM
#74
Postat 02 January 2008 - 02:58 PM
POZE ?
#75
Postat 02 January 2008 - 04:23 PM
http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4352.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4350.jpg
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 02 January 2008 - 04:25 PM
#76
Postat 02 January 2008 - 05:40 PM
Evident, fibra paralela cu "ipotenuza". Evident, se pun si pe intra si pe extrados. Evident, dupa lipire, se slefuiesc a'i. sa "fileze" cat mai bine cu suprafata nervurilor/lonjeroanelor, etc.
Cele dinspre incastrare (cu verde) au mai mult rol estetic dar si de "indulcire" a trecerii de la structura puternic chesonata a incastrarii, la zona mai deschisa dintre nervuri.
Cele din zona eleronului (cu rosu) au alt rol functional. Iti ofera o zona mai larga pe care sa adrere folia cu care vei impanzi. Pe la colturile astea, folia ce depaseste structura va trebui crestata a. i. sa se poata aseza pe suprafetele verticale. Crestatura se va opri doar intr-o nervura subtire, cu riscul de a se propaga o fisura nedorita. Te prinzi tu. Daca nu pui, te prinzi cand vei impazi. :)
Imagini atasate
#77
Postat 02 January 2008 - 06:01 PM
Ce ziceti de chesonarea BF ?
Este suficient la servoul de eleroane prinderea numai in placaj sau ar merita o nervura de balsa in zona suruburilor ?
Balamalele numai o bucatica de nylon sunt OK ? Balamalele daca le folosesc pe cele de nylon trebuie sa le lipesc cu CA ?
#78
Postat 02 January 2008 - 06:21 PM
Nu e cazul de suplimentat cu balsa in zona "lonjeronului" de care se articuleaza eleronul. Oricum, folia va cobori pe acest "lonjeron", inspre balamale si va avea sufienta zona de priza.
Nu e rau de chesonat BF.
Balsa 1,5. Fibra poa sa fie in lungul anvengurii, ca e mai comod de debitat.
Daca placuta servoului e bine lipita de nervura (si lonjeron), nu-i mai trebuie altceva. Poate doar o dublura in zona suruburilor ca sa ai mai multa "carne" pt. filet...
Ce fel de balamale sunt alea? Ai o poza? Oricum, daca e termic, nu trebuie sa te joci cu balamalele...
#80
Postat 02 January 2008 - 08:03 PM
#81
Postat 02 January 2008 - 08:31 PM
Si in nici un caz sa nu folosesti DOAR DOUA balamale, pe nici o suprafata de comanda, oricat de mica ar fi ea.
Gandeste-te ce se intampla daca dintr-un motiv oarecare, o balama cedeaza...
Daca ai trei, no problem. Daca ai doua, fonetic scris, iu ar in diip shit.
Si inca o observatie: crezi ca ai facut bine ca ai consumat cerneala ca sa dai print la pagina aia? Aeromodelistii sunt, de obicei, mai chibzuiti si mai cumpatati cu resursele! :)
#82
Postat 02 January 2008 - 08:33 PM
Bafta! Frumos Lucrat! Charter trebuie sa fie solid, nu usor! E gandit ca un "tractor", sa reziste in conditii de scoala!
Costel
#83
Postat 02 January 2008 - 08:58 PM
Costel nu am suficiente cunostiinte sa deosebesc o bucata de nylon de una de Mylar.
Cit despre printare, Valteras, documentul respectiv intra la dosarul de executie asa ca trebuia listat ;-)
Am citit pe undeva de folosirea de alcool in loc de solutie de nitrolac diluat pentru a ridica fibrele la slefuit blasa inainde de impinzire . Asa e ?
#84
Postat 02 January 2008 - 09:04 PM
Se foloseste Balsalock sau nitrolac. Ceva care sa astupe porii. Oricum nitrolac vei avea de dat o gramada si la fuselaj.
Citeaza
Aici te hotarasti singur, orice pui va fi mai bun decat plasticul. Si trebuie sa pregatesti locas pentru 3 balamale. Minim un bolz/cap de bold pentru asigurare pe fiecare parte a balamalei. Acum e momentul sa vezi daca ce vrei sa comanzi se incadreaza in in eleron sau lonjeronul unde se vor fixa
Costel
#85
Postat 02 January 2008 - 09:16 PM
Paul_L, la 2 Jan 2008, 20:58, a spus:
Si io stiu de varianta cu alcool, dar nu am folosit.
Io folosesc nitrolac diluat binisor. Dupa ce am facut slefuirile "grosiere" cu 120-260. Dupa aia, dau o mana-slefuiesc cu 400, mai dau o mana-slefuiesc.
Daca-l faci termic, in zona motorului si a rezervorului, da cu nitrolac mai gros, o mana/doua si apoi da cu epoxi!
#86
Postat 02 January 2008 - 09:55 PM
Chesonare BF
http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4377.jpg
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 02 January 2008 - 09:56 PM
#87
Postat 03 January 2008 - 12:35 AM
Uite ceva de linistit perii:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXB355&P=7
Un filler usooor dar de care nu prea ai nevoie la cat de bine ai lucrat:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXL482&P=7
Sau ceva ce este mai bun ca cele doua de sus la un loc. Daca il gasesti ti-l recomand calduros:
http://www.hobbylinc...mid/mid70-4.htm
Pentru balamale iti recomand:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...?&I=LXK113&P=SM
Braduletul face ca o data infipte cu ceva epoxi sa ramana acolo. Nu mai este nevoie sa introduci stift.
Eu personal nu pot suferi plasticele pe care ti le-au dat. In plus de ce au spus pana acum meseriasii adaug ca puse din scurt, ca sa nu ai spatiu urias inte bordul de fuga si suprafata de comanda, devin rigide si vor obliga servo-ul la travaliu suplimentar.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 03 January 2008 - 12:49 AM
#88
Postat 03 January 2008 - 12:55 AM
Sper ca nu te superi de apelativ dar nick-ul tau e atat de luuuung. Foarte interesante link-urile trimise dar Tower e atat de departe... Si nu am facut niciodata comenzi in afara tarii. Si oricum daca as cumpara un borcanel de filler m-ar costa transportul de 10 ori cit materialul.
Deocamdata las finisajul si miine ma apuc de structura la al doilea semiplan. O sa le finisez pe amindoua odata.
#90
Postat 03 January 2008 - 05:18 AM
Am un borcan din filler-ul pe care l-ai postat. Este excelent. Prima data cand iei flaconul in mana crezi ca te-au pacatit si ca-i gol. Atat de usor este. Ce am observat la al meu. Daca il iei direct cum este din flacon pare cam....intarit....nu adera....intelegi tu. Dar daca il framanti un pic cu spatula in flacon (nu tot, ci doar cat intentionezi sa iei) devine cu totul alt animal. Te unge pe suflet cum adera la balsa.