Modelism - RHC Forum: Robbe Charter - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Robbe Charter

#151 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 10 February 2008 - 07:53 PM

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4453.jpg
0

#152 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 10 February 2008 - 07:55 PM

Asamblat de proba . A inceput sa semene a avion

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4454.jpg
0

#153 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 10 February 2008 - 07:56 PM

Mai de aproape

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4455-1.jpg
0

#154 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 15 February 2008 - 09:27 PM

A venit si motorul . Am cumparat un batiu care bineninteles ca nu se potriveste cu gaurile date din fabrica in panoul de foc. Cum fac sa centrez acum motorul pe panoul de foc sa marchez noile gauri? Panoul de foc are o inclinatie de citeva grade in jos fata de axa fuselajului. Pozitia anterioara este insa exact pe mijloc si nu pare a exista nici o inclinare spre stinga. Cum pun batiul motor? Pentru mai multa claritate pun o fotografie

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4462.jpg
0

#155 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 February 2008 - 10:30 PM

Eu as face asa: as prinde intai motorul pe batiu. Dupa aia as fixa capota in fantele ei si as lipi-o provizoriu cu scotch( pe langa fuselaj) cat sa stea fixa. Apoi as incerca sa pozitionez ansamblul motor batiu astfel incat axul motorului sa fie centrat prin capota, dar in acelasi timp sa aiba si o inclinatie mica in jos si la DREAPTA ( nu la stanga). Cu mana libera e suficient sa marchezi o gaura. Prinzi intr-un surub ansamblul si dupa aia iti va fi mult mai usor sa potrivesti si celelalte 3. Sper ca n-am fost prea alambicat in exprimare.
0

#156 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 15 February 2008 - 10:50 PM

E foarte clar ce ai spus. Ai dreptate cu dreapta . Eu a gindeam din p.d.v. al meu in fata avionului nu d.p.dv. al "pilotului". Inclinarea nu pot sa i-o dau decit punind batiul inclinat fata de panoul de foc . De ce nu zice nimic de inclinarea respectiva in manualul kit-ului ?
0

#157 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 15 February 2008 - 10:51 PM

inclinatia e spre stanga daca te uiti din fata panoului de foc si in spre dreapta daca te uiti din spre directie in spre bot...depinde de interpretare


ideea pe care a spus-o nimsoc mi se pare buna..merita incercat...in rest foarte frumos!! spor la treaba in continuare
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#158 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 15 February 2008 - 10:55 PM

Paul_L, la 15 Feb 2008, 22:50, a spus:

De ce nu zice nimic de inclinarea respectiva in manualul kit-ului ?

de obicei nu specifica nimeni in manual cum trebuie sa inclini motorul...asta e o masura pe care o aplici daca vrei sa ai un avion perfect stabil in viraje...daca il pui drept virajul pe stanga va fi ami agresiv decat cel pe dreapta.Nici io nu imi explic de ce nu specifica asa ceva in nici un manual...dar asa ie producatoru ce sa ii faci :(
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#159 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 February 2008 - 11:00 PM

florin100%, la 15 Feb 2008, 22:55, a spus:

Paul_L, la 15 Feb 2008, 22:50, a spus:

De ce nu zice nimic de inclinarea respectiva in manualul kit-ului ?

de obicei nu specifica nimeni in manual cum trebuie sa inclini motorul...asta e o masura pe care o aplici daca vrei sa ai un avion perfect stabil in viraje...daca il pui drept virajul pe stanga va fi ami agresiv decat cel pe dreapta.Nici io nu imi explic de ce nu specifica asa ceva in nici un manual...dar asa ie producatoru ce sa ii faci :(

eu stiam ca se inclina ca sa nu aiba tendinta sa traga stanga de eleroane cand ii dai full gaz ...
momentul motorului ridica aripa dreapta... io asa stiam
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#160 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 February 2008 - 11:04 PM

Paul_L, la 15 Feb 2008, 22:50, a spus:

Eu a gindeam din p.d.v. al meu in fata avionului nu d.p.dv. al "pilotului".

Da, ma rog. Scuze. Important e ca vb. aceeasi limba. Daca vrei sa prinzi fix rigid batiul( adica daca nu-i pui puferi) poti face gaurile in batiu un pic mai mari decat diametrul surubului. Asta-ti va conferi o marja de reglaj a unghiurilor motor fara sa-l descentrezi din capota.
0

#161 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 February 2008 - 11:07 PM

RedBaron, la 15 Feb 2008, 23:00, a spus:

florin100%, la 15 Feb 2008, 22:55, a spus:

Paul_L, la 15 Feb 2008, 22:50, a spus:

De ce nu zice nimic de inclinarea respectiva in manualul kit-ului ?

de obicei nu specifica nimeni in manual cum trebuie sa inclini motorul...asta e o masura pe care o aplici daca vrei sa ai un avion perfect stabil in viraje...daca il pui drept virajul pe stanga va fi ami agresiv decat cel pe dreapta.Nici io nu imi explic de ce nu specifica asa ceva in nici un manual...dar asa ie producatoru ce sa ii faci :(

eu stiam ca se inclina ca sa nu aiba tendinta sa traga stanga de eleroane cand ii dai full gaz ...
momentul motorului ridica aripa dreapta... io asa stiam

Baroane, cam asa e. Tendinta la rotire apare cand se trece brusc de la un regim mic de turatie la unul mare. Nu trage de eleroane.
Acum e de verificat daca nu cumva panoul de foc e deja un pic inclinat din Kit in sensurile care trebuie.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 15 February 2008 - 11:08 PM

0

#162 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 February 2008 - 11:11 PM

de tendinta aia de rotire ziceam si io ... sincer, incearca sa pui o saiba intre panoul de foc si batiu in stanga sus , si vezi daca nu cumva il inclina cat trebuie... stanga sus daca te uiti din spate...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#163 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 15 February 2008 - 11:25 PM

In jos e deja inclinat. Lateral nu e . Pozitia pentru batiu e perfect simetrica pe panou pe orizontala . Am vazut ca se mai practica si o pozitie dezaxata pe orizontala care sa intreoduca un cuplu al fortei de tractiune sa compenseze momentul . Oricum eu nu pot din cauza capotei .

BTW intre motor si esapament nu se pune nimic pentru etansare ?
0

#164 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 February 2008 - 11:40 PM

pai ba da...cel putin la magnumul meu e un fel de "saiba " din textil (zici ca e hartie) albastra...
dar nu stiu ce motor e asta ...probabil nu am citit unde scrie...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#165 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 February 2008 - 11:41 PM

Daca '' arunci '' un pic batiul inspre stanga, axul motor va iesi inclinat si in acelasi timp si centrat prin capota. Sa ne intelegem, e vb de o f.mica inclinatie. Totusi, avand in vedere anvergura si puterea motorului, sunt convins ca punandu-l drept fara inclinatie inspre dreapta, nu va avea tendinta de rotire. Mai importanta e inclinatia inspre jos decat cea spre dreapta. Nu stiu, poate n-am dreptate dar am constatat ca la un model bine dimensionat d.p.d.v. putere motor anvergura si greutate, tendinta de rotire dispare chiar daca motorul e drept in plan orizontal. In schimb tendinta de urcare nu dispare daca e drept in plan vertical.

La Magnumul meu exista garnitura intre motor si toba. Daca tu n-o gasesti in punguta cu accesorii, cand il montezi definitiv pune-i putin silicon d'ala de tobe de masina. Decat sa dai telefoane si sa explici de unde l-ai luat, de ce n-ai garnitura.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 15 February 2008 - 11:42 PM

0

#166 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 February 2008 - 11:45 PM

RedBaron, la 15 Feb 2008, 23:40, a spus:

cel putin la magnumul meu e un fel de "saiba " din textil (zici ca e hartie) albastra...

Asa sunt toate garniturile de evacuare la toate motoarele termice. Azbest cu insertie metalica. La astea de aero fiind mici, nu se mai pune insertie. Ai sa vezi ca daca desfaci toba chiar si dupa o pornire o sa-ti fie tare greu sa o detasezi fara sa rupi garnitura.
0

#167 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 15 February 2008 - 11:54 PM

RedBaron, la 15 Feb 2008, 23:40, a spus:

dar nu stiu ce motor e asta ...probabil nu am citit unde scrie...

Nu cred ca scrie explicit. E un OS MAX 25 FX.
0

#168 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2008 - 04:36 AM

Paul_L, la 15 Feb 2008, 23:50, a spus:

Eu a gindeam din p.d.v. al meu in fata avionului nu d.p.dv. al "pilotului".

Acum gandesti d.p.d.v al constructorului.
Pilotul priveste intotdeauna modelul care decoleaza cum pleaca de la el. Deci priveste de sus si din spate.

OS-ul nu are garnitura. Strange sanatos toba si gata. Eventual poti pune un pic de threadlocker pe suruburi, dar numai daca esti paranoic ca mine.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...?&I=LXK306&P=ML

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 February 2008 - 07:20 AM

0

#169 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2008 - 04:38 AM

florin100%, la 15 Feb 2008, 23:55, a spus:

Paul_L, la 15 Feb 2008, 22:50, a spus:

De ce nu zice nimic de inclinarea respectiva in manualul kit-ului ?

de obicei nu specifica nimeni in manual cum trebuie sa inclini motorul...asta e o masura pe care o aplici daca vrei sa ai un avion perfect stabil in viraje...daca il pui drept virajul pe stanga va fi ami agresiv decat cel pe dreapta.Nici io nu imi explic de ce nu specifica asa ceva in nici un manual...dar asa ie producatoru ce sa ii faci :(

Florine, toate kit-urile mele au avut din nastere inclinatiile respective.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 February 2008 - 04:58 AM

0

#170 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2008 - 05:00 AM

Imi pare rau ca nu pot atasa fotografii la posturile deja existente.
Am scanat primul plan ce mi-a cazut in mana:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1203130829.jpg

0

#171 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2008 - 05:01 AM

Si a doua vedere:

@Paul. Deci, daca vrei, eu te sfatuiesc sa pui motorul inclinat. Ajuta. Mai ales ca vei zbura doar cu motor. La Spectra, planorul Great Planes de 2m are doar inclinatia in jos. Este neimportant daca are o usoara tendinta de rotatie in faza ascensionala. Planorul este destinat sa zboare preponderent fara motor.
Te felicit pentru frumusetea de model si te rog sa ne gratulezi si in continuare cu fotografii.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-26-1203130883.jpg

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 February 2008 - 05:05 AM

0

#172 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 23 March 2008 - 10:54 PM

Dupa o pauza am reluat usor lucrul la Charter

Am inceput AO

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4695.jpg

Detaliu AO

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/IMG_4696.jpg
0

#173 Useril este offline   MojiTTo 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 03-March 08

Postat 24 March 2008 - 01:31 AM

Frumos trainer, felicitari!
Dupa tot ce-am vazut aici, cu siguranta urmatorul kit va fi balsa. :o

Mult succes in continuare!
MojiTTo


Este usor sa pacalesti ochiul, dar este greu sa pacalesti inima!
0

#174 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2008 - 05:15 PM

@Paul_L

Pai credeam ca e gata, sa apuci sa-l pui la punct pentru RR!

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#175 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 24 March 2008 - 06:14 PM

Costel ,

Din pacate nu cred ca am cum sa-l termin pina la RR. Asa am vrut dar nu stiu daca este posibil . Nu stiu nici daca o sa pot ajunge la RR sa ne cunoastem pentru ca s-ar putea sa nu fiu in tara. As fi vrut mult sa-l zburam acolo dar .....
0

#176 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 30 March 2008 - 06:58 PM

Am terminat structura AO

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/Picture001.jpg

Si am lipit si cele doua piese a AV

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/Picture002.jpg
0

#177 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 30 March 2008 - 07:05 PM

Problema este ca atunci cin am ridicat structura de pe planseta am observat ca are un pic burta

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/Picture003.jpg

O "burta" similara are si elevatorul care din balsa masiv

http://i50.photobucket.com/albums/f320/Paul_L1/Picture004.jpg

Dan Mitea mi-a sugerat la AO sa dublez lonjeronul din spate cu o bagheta de pin 8x2 care sa preia incovoierea celei de balsa. Ce fac insa cu elevatorul care e masiv din balsa de 8 mm
0

#178 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 30 March 2008 - 08:42 PM

Paul_L, la 30 Mar 2008, 19:05, a spus:

Dan Mitea mi-a sugerat la AO sa dublez lonjeronul din spate cu o bagheta de pin 8x2 care sa preia incovoierea celei de balsa.

F.buna ideea. Dar eu as incerca cu un placaj de 1mm taiat o felie la lungimea lonjeronului si latime cat grosimea lui(a lonjeronului). pus pe cant langa lonjeron si lipit de el. Cred ca preia mai bine fortele decat bagheta de pin care se va incovoaia si ea sub o anumita presiune. Pe cand placajul pus in cant......

Acum, cu profundorul eu procedam in felul urmator. La infoliere il tensionam in sens invers si intindeam cat puteam materialul de infoliere. Sprijineam piesa cu un capat de masa, celalat capat in aer, lipeam folia pe un capat, cu un deget impingi in piesa pana ii scoti burta si apoi continui pana o strambi in partea ailalta, lipesti materialul pe capatul celalat si dai drumul usor netezind materialul pe piesa. In cele mai multe cazuri iese drept.

Alta varianta ar fi sa plachezi cu balsa de 1mm ambele fete si sa le pui intre 2 planuri drepte la presat. Iese garantat ce trebuie.
0

#179 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 30 March 2008 - 08:59 PM

Profundorul trebule slefuit pina sa ajunga la o sectiune triunghiulara. O placare inainte de slefuire nu ar ajuta cu nimic, Ma gindesc insa la o placare cu balsa de 1mm si a stabilizatorului si a profundorului slefuit . Chiar mi se pare cam fragil stabilizatorul. O placare ar putea rezolva si curbura stabilizatorului . Cresterea in grosime a AO nu cred ca ar incurca cu nimic
0

#180 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 30 March 2008 - 10:40 PM

In cazul asta placheaza-l dupa slefuire.
Cu toate ca nu stiu kit-ul respectiv, eu cred ca te complici cu slefuirea triunghiulara in sectiune. Cat are grosimea profundorul?Daca are pana-n 10mm, rezuma-te la rotunjirea BF a profundorului si a BA a stabilizatorului. O sectiune tringhiulara a profundorului la grosime mica nu cred ca va avea un efect sesizabil in zbor avand in vedere si dimensiunile avionului si gama in care se incadreaza. Rezuma-ti munca obtinand aceleasi efecte.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 30 March 2008 - 10:40 PM

0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro