Motor electric initial "Motor pas cu pas"
#1
Postat 26 November 2003 - 10:31 AM
1. 6 treple si doua cabluri (+/-).
2. dimensiuni:
-diametru ax 3mm
-diametru motor 54mm
-grosime 15mm
-greutate ~100g
3. tensiune alimentare 6V/3A
4. dupa parerea mea cam 5600 Rpm
5. forta mare(cand am incercat sa tin axul cu mana in timp ce mergea il opream cu greutate mare)
Stie cineva daca la un autogir ar merge sa fie pus? Dar la un automodel, dar navomodel, dar la un aeromodel?
Born 2 fly.....................................
#4
Postat 26 November 2003 - 12:34 PM
Ceva nu se potriveste. Asa esti tu, sau asa vrei sa devii. Cu motorul ala poti sa-ti faci o sapca cu ventilator. Eventual elice cu pas variabil, comandat prin cablu. Legi acumulatorul de centura si e perfect. Te mai racoresti putin...
Ce naiba ai mai pus numele "Motor pas cu pas" daca stii ca nu este pas cu pas? In cazul in care cauti fraieri care sa piarda vremea cu raspunsuri aiurea, m-ai gasit. I'm here only for you... pâna ne-or da cei de sus afara de pe forum.
S-o luam punct cu punct.
1. Cablurile sunt suficiente ca numar. Daca nu-s colorate va trebui sa le colorezi. Mai vorbim despre culori.
2. - Mareste putin diametrul axului ca e prea mic. Daca-i pas cu pas, la 6V/3A are arbore cel putin de 5 mm. Daca nu poti schimba nimic pe acolo, suna un prieten.
- Diametru 54 cu grosime 15 aduce mai degraba a disc decât a motor. Nu ca nu sunt si din astea... Poate merge la navo ca ai spatiu destul. Sau la sapca de care-ti ziceam la inceput. Si daca e MPP, la dimensiunile astea nu consuma nici 0.8 A/faza.
3. Tensiune 6V/3A. Inca putin si consuma cam cât o locomotiva de la Electroputere Craiova.
4. Tu toata viata ai numarat ture de rotor de poti aprecia cu precizie de suta la 5000?
5. Poate moment mare, nu forta. Ca esti oleaca incomplet in precizare... Ai grija sa nu te frigi la degete când opresti arborele, ca nu mai putem scrie balarii pe forum si-i pacat. Zi tu ca n-am dreptate.
N-am sa te mai deranjez prea tare. Poate ceva sfaturi privind culorile...
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 26 November 2003 - 01:08 PM
#6
Postat 26 November 2003 - 01:23 PM
Daca zici ca are diametru aproximativ 50 si grosime cam 15 e putin mai greu de folosit. Dar nu imposibil. Posibil sa aiba cuplu mare, asa cum zici. Cred ca poti sa-l folosesti la ce vrei. Si sa nu zici ca fac mereu misto de oameni am sa-ti arat sapca mea cu ventilator. E cu celula solara, dar te ia dracu' daca o tii mult pe cap, ca racesti. Am mers câteva ore cu cozorocul la spate si a doua zi miscam capul precum lupul, adica odata cu tot corpul... Daca vrei sa-ti faci una iti dau model. La mare merge bine...
Hai pa si spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 26 November 2003 - 02:07 PM
Merci ! :huh: :huh: :D
Born 2 fly.................................... <_< <_< <_< <_< http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif :huh:
#11
Postat 26 November 2003 - 09:49 PM
Marinaru, la 26 Nov 2003, 12:03, a spus:
Asta-mi aduce aminte de ce-am patit acu' 5 ani in tren: eram student, poza de pe legitimatie arata de parca acu' iesisem din padure,
controlorul insista sa ii arat carnetul de student sau buletinul... Ii arat buletinul, dar il si intreb de ce a vrut sa-l vada, ca si legitimatia
avea poza... Raspuns: "Pai nu vezi ce fata ai ?" <_< <_< <_< <_<
#12
Postat 27 November 2003 - 09:40 AM
Born 2 fly.................................... <_< <_< <_< <_< http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif :huh: :huh: :huh: :D
Aceasta postare a fost editata de hat shat: 27 November 2003 - 09:43 AM
#13
Postat 27 November 2003 - 09:25 PM
citeva sfaturi pt motorul tau.In primul rind la sapca cu ventilator de care-ti pomenea Bitex merge 100%.
Ca sa ridici un obiect in aer cu el mai ales un autogir ai sanse mai putine.La aparatele de zbor care-si produc
portanta cu rotoare in speta autogire si elicoptere raportul dintre greutate si putere are valoare mai mica
fata de cele cu aripa fixa.La un Speed 400 de exemplu care duce un aeromodel inca bine la 700g greutate
ma refer la cel cu aripa fixa,daca vrei sa-l adaptezi la un autogir va trebui sa-i scazi greutatea poate pina la
300-350g.Speed-ul are o putere medie de 80W pe cind motorul tau in jur de 15-20 in functie de tensiunea
cu care il alimentezi.Daca motorul cintareste singur 100g nu mai ai nici o sansa sa zboare la puterea asta.
Dar dupa cum cred ca esti baiat de bani gata vei gasi cu siguranta 6€ pt un Speed 400 si-ti vei duce la sfirsit
proiectul cu autogirul.
Iti pun si niste poze sa te inspiri dupa ele sa nu zici ca-s baiat rau.
PS:Pe viitor sa stii si tu ca rotorul de autogir nu e antrenat se invirte singur,din cauza curentului generat de inaintarea aparatului care la rindul lui e impins de catre elice.(nu elicie)
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#20
Postat 08 January 2004 - 10:59 AM
Telefon: 0721 385365
#21
Postat 08 January 2004 - 12:47 PM
sint 4 intrari pe placa:
x step
x direction
y step
y direction
(plus masa care este evidenta)
in mod normal pt. 4 motoare ar trebui 8 intrari. asa si este numai ca x1 si x2 sint legate impreuna si y1 cu y2 la fel. daca vrei sa comanzi individual cele 4 motoare, intr-adevar pui 8 intrari (4 pt. step, 4 pt. direction). dar automat itzi va trebui si un soft care sa faca asta.
#22
Postat 08 January 2004 - 12:55 PM