Pagina 1 din 1
FULGERUL 1/1 o idee ...poate nebuneasca
#1
Postat 05 December 2007 - 03:05 PM
Mergand pe principiul "incercarea moarte n`are"...am decis sa prezint o idee si anume constructia unei replici a celebrei canoniere de dunare FULGERUL din lemn la scara 1/1...cu ajutorul fondurilor structurale de la uniunea europeana. Constructia va fi facut ain scop turistic.
Avand in vedere ca lucrez in cadrul unei agentii de monitorizare a acestor fonduri (viitoare)...si ca termenul elegibilitati este indeplinit...pot sa spun ca acest proiect este realizabil.
Astept pareri, discutii
Avand in vedere ca lucrez in cadrul unei agentii de monitorizare a acestor fonduri (viitoare)...si ca termenul elegibilitati este indeplinit...pot sa spun ca acest proiect este realizabil.
Astept pareri, discutii
#4
Postat 05 December 2007 - 06:37 PM
am auzit povestea panzarului moldovenesc din Galati...el a fost construit prin accesarea unor fonduri PHARE, prin fondurile structurale (fonduri pe care Romania le primeste dupa aderare la UE) sumele acordate sunt mult mai mari...sa fac o comparatie de vreo 40 de ori mai mari decat PHARE...acestea sunt nerambursabile...100%...la inceput statul roman acorda un avans de 20% din totalul sumei ulterior beneficiarul va cheltui din banii sai urmand ca lunar sa faca o cerere de rambursare a cheltuielilor efectuate in folosul proiectului, ce a fost aprobat, durata finantarii poate fi de la 10 luni pana la 7 ani...iar aportul propriu al beneficiarului este de 20% din totalul proiectului...aceasta suma nu trebuie sa fie aplicata la inceputul perioadei ...poate fi adusa ca aport in proiect la sfarsit , sau de-a lungul derularii proiectului....TVA-ul nu este eligibil.
Aplicanti pentru fosndurile respective pot fi ...orice persoana juridica din Romania...
Ca ultima informatie pe piata au intrat oferte de la banci care sunt de acord sa finanteze astfel de proiecte, cu conditia ca proiectul sa fie aprobat...
Aplicanti pentru fosndurile respective pot fi ...orice persoana juridica din Romania...
Ca ultima informatie pe piata au intrat oferte de la banci care sunt de acord sa finanteze astfel de proiecte, cu conditia ca proiectul sa fie aprobat...
#6
Postat 05 December 2007 - 08:47 PM
Eu sincer m-as implica chestia e ca stau in Deva, jud. Hunedoara si e mai greu sa ajung la un port de la dunare...dar am zis ca daca cineva are de gand sa inceapa o asemenea provocare...eu il voi ajuta cu lucrurile birocratice.
Un asemenea proiect a fost demarat in Ungaria de catre o fundatie sau ONG...care a restaurat mai multe vapoare vechi de pe dunare...anume un remorcher cu zbaturi (Zoltan) un pasager (Petofi)...si mai nou are in reconstructie un vechi monitor din primul razboi mondial...aici e un link cu ce fac ei http://www.europahajo.hu/neszmely/site_e.p...p?content=fotok si daca la ei se poate eu zic ca si la noi, chestia e ca noi nu mai avem FULGERUL sa-l reconstruim...ar trebui sa fie construit de la 0....
Bani pot fi obtinuti de la FEDER - FONDUL EUROPEAN DE DEZVOLATRE REGIONALA http://ec.europa.eu/regional_policy/funds/...er/index_ro.htm
Statul are implicatii financiare...adica vine si el cu o parte din finantare...(din fondurile europene)...si are rol de monitorizare a bunei desfasurari a proiectului...adica statul prin Organismele Intermediare Regionale (ADR)...primeste cererile de finantare, evalueaza proiectele si face viramentele...cat despre stat sa devina proprietar la obiectivele din proiectul respectiv...NO WAY.....statul da banii si te intreaba ce ai facut cu ei....si chestia asta se va face on-line...fara maldare de hartii si acte peste acte...cat despre pile si subpile...ma indoiesc...principiul pe care se va merge este "PRIMUL VENIT PRIMUL SERVIT"...banii sunt pentru toti...trebuie sa-i cheltuim...
Deja ajung sa vorbesc ca un birocrat ce sunt. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Oricum cele necesare pentru a scrie n proiect se afla pe site-ul fiecarui minister, in speta...acela la care e turismul...parca Laszlo Borbely...
Un mare avantaj presupune aducerea unor parteneri in proiect...interni sau externi...acestia pot sa vine cu experienta si fara bani...sa fie platiti prin proiect...sau sa vina si cu bani si cu experienta....sau numai cu bani...conteaza mult in evaluarea proiectelor.
ce sa mai zic...planuri de constructie nu stiu daca sunt ...si nici daca planurile de constructie ale unui model poat fi folosite la constructia unui model la scara 1/1.......
Dar incercati sa va inchipuiti canoniera la serbarile marinei din 15 aug. si sa mai traga si o salva de tun
Un asemenea proiect a fost demarat in Ungaria de catre o fundatie sau ONG...care a restaurat mai multe vapoare vechi de pe dunare...anume un remorcher cu zbaturi (Zoltan) un pasager (Petofi)...si mai nou are in reconstructie un vechi monitor din primul razboi mondial...aici e un link cu ce fac ei http://www.europahajo.hu/neszmely/site_e.p...p?content=fotok si daca la ei se poate eu zic ca si la noi, chestia e ca noi nu mai avem FULGERUL sa-l reconstruim...ar trebui sa fie construit de la 0....
Bani pot fi obtinuti de la FEDER - FONDUL EUROPEAN DE DEZVOLATRE REGIONALA http://ec.europa.eu/regional_policy/funds/...er/index_ro.htm
Statul are implicatii financiare...adica vine si el cu o parte din finantare...(din fondurile europene)...si are rol de monitorizare a bunei desfasurari a proiectului...adica statul prin Organismele Intermediare Regionale (ADR)...primeste cererile de finantare, evalueaza proiectele si face viramentele...cat despre stat sa devina proprietar la obiectivele din proiectul respectiv...NO WAY.....statul da banii si te intreaba ce ai facut cu ei....si chestia asta se va face on-line...fara maldare de hartii si acte peste acte...cat despre pile si subpile...ma indoiesc...principiul pe care se va merge este "PRIMUL VENIT PRIMUL SERVIT"...banii sunt pentru toti...trebuie sa-i cheltuim...
Deja ajung sa vorbesc ca un birocrat ce sunt. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Oricum cele necesare pentru a scrie n proiect se afla pe site-ul fiecarui minister, in speta...acela la care e turismul...parca Laszlo Borbely...
Un mare avantaj presupune aducerea unor parteneri in proiect...interni sau externi...acestia pot sa vine cu experienta si fara bani...sa fie platiti prin proiect...sau sa vina si cu bani si cu experienta....sau numai cu bani...conteaza mult in evaluarea proiectelor.
ce sa mai zic...planuri de constructie nu stiu daca sunt ...si nici daca planurile de constructie ale unui model poat fi folosite la constructia unui model la scara 1/1.......
Dar incercati sa va inchipuiti canoniera la serbarile marinei din 15 aug. si sa mai traga si o salva de tun
#7
Postat 07 December 2007 - 09:58 PM
claudiu_ne, la 5 Dec 2007, 15:05, a spus:
Mergand pe principiul "incercarea moarte n`are"...am decis sa prezint o idee si anume constructia unei replici a celebrei canoniere de dunare FULGERUL din lemn la scara 1/1...cu ajutorul fondurilor structurale de la uniunea europeana. Constructia va fi facut ain scop turistic.
Avand in vedere ca lucrez in cadrul unei agentii de monitorizare a acestor fonduri (viitoare)...si ca termenul elegibilitati este indeplinit...pot sa spun ca acest proiect este realizabil.
Astept pareri, discutii
Avand in vedere ca lucrez in cadrul unei agentii de monitorizare a acestor fonduri (viitoare)...si ca termenul elegibilitati este indeplinit...pot sa spun ca acest proiect este realizabil.
Astept pareri, discutii
Nebunie curata. Dar e genul de nebunie care imi place si mi-as dori sa iasa.
Insa o obiectie: in nici un caz din lemn. originalul a fost de fier si tot asa trebuie refacut. Eventual din ceva inoxidabil de data asta :wub:
Si inca ceva: poate inainte de a construi un vas de la zero, cred ca ar fi mai nimerit sa incepi cu salvarea vreunei epave pe cale sa se scufunde. Sunt cateva cu zbaturi care dupa cum arata nu mai au zile multe, dar restaurate ar fi superbe.
#8
Postat 03 October 2008 - 02:27 PM
Claudiu,
Poate ca ideea unui "Fulgerul" la scara 1:1 ar fi fost mai putin nebuneasca daca prin anii '60 niste "vajnici" UTC-isti de la santierul naval din Galati nu ar fi vrut musai sa-si "faca planul" dand la fiare vechi T1, un vechi tanc de motorina plutitor uitat de vreme prin santier.
Era tocmai corpul navei "Fulgerul", facuta cu aproape un secol inainte la Toulon si cea mai veche nava a romanilor!
Sau macar daca, inainte de a-l da prada aparatului de sudura, daca ar fi facut macar o minima documentare a obiectului, niste poze si masuratori.
De asemenea, inainte de a-l reconstitui la scara 1:1, idee cu totul fantasmagorica in situatia lipsei complete a planurilor originale, ar trebui sa-ti atrag atentia ca nu suntem in stare sa salvam nici macar biata canoniera Stihi, ultimul reprezentant in viata al canonierelor frantuzesti din clasa "Mignonne", "Fripponne" etc. Dupa o viata glorioasa in cadrul Marinei Romane, acesta a devenit nava hidrografica, am vazut-o si eu de mai multe ori stand linistita in portul Tomis, iar acum rugineste in tacere pe undeva prin port, asteptand momentul in care niste baieti destepti vor lua decizia inevitabila s-o duca acolo unde este locul tuturor acestor obiecte de patrimoniu, fie ele cladiri, nave sau locomotive, adica la fiare vechi sau la groapa de gunoi! :rolleyes:
Poate ca ideea unui "Fulgerul" la scara 1:1 ar fi fost mai putin nebuneasca daca prin anii '60 niste "vajnici" UTC-isti de la santierul naval din Galati nu ar fi vrut musai sa-si "faca planul" dand la fiare vechi T1, un vechi tanc de motorina plutitor uitat de vreme prin santier.
Era tocmai corpul navei "Fulgerul", facuta cu aproape un secol inainte la Toulon si cea mai veche nava a romanilor!
Sau macar daca, inainte de a-l da prada aparatului de sudura, daca ar fi facut macar o minima documentare a obiectului, niste poze si masuratori.
De asemenea, inainte de a-l reconstitui la scara 1:1, idee cu totul fantasmagorica in situatia lipsei complete a planurilor originale, ar trebui sa-ti atrag atentia ca nu suntem in stare sa salvam nici macar biata canoniera Stihi, ultimul reprezentant in viata al canonierelor frantuzesti din clasa "Mignonne", "Fripponne" etc. Dupa o viata glorioasa in cadrul Marinei Romane, acesta a devenit nava hidrografica, am vazut-o si eu de mai multe ori stand linistita in portul Tomis, iar acum rugineste in tacere pe undeva prin port, asteptand momentul in care niste baieti destepti vor lua decizia inevitabila s-o duca acolo unde este locul tuturor acestor obiecte de patrimoniu, fie ele cladiri, nave sau locomotive, adica la fiare vechi sau la groapa de gunoi! :rolleyes:
#9
Postat 03 October 2008 - 02:50 PM
Victorian, la Oct 3 2008, 03:27 PM, a spus:
Claudiu,
Poate ca ideea unui "Fulgerul" la scara 1:1 ar fi fost mai putin nebuneasca daca prin anii '60 niste "vajnici" UTC-isti de la santierul naval din Galati nu ar fi vrut musai sa-si "faca planul" dand la fiare vechi T1, un vechi tanc de motorina plutitor uitat de vreme prin santier.
Era tocmai corpul navei "Fulgerul", facuta cu aproape un secol inainte la Toulon si cea mai veche nava a romanilor!
Sau macar daca, inainte de a-l da prada aparatului de sudura, daca ar fi facut macar o minima documentare a obiectului, niste poze si masuratori.
De asemenea, inainte de a-l reconstitui la scara 1:1, idee cu totul fantasmagorica in situatia lipsei complete a planurilor originale, ar trebui sa-ti atrag atentia ca nu suntem in stare sa salvam nici macar biata canoniera Stihi, ultimul reprezentant in viata al canonierelor frantuzesti din clasa "Mignonne", "Fripponne" etc. Dupa o viata glorioasa in cadrul Marinei Romane, acesta a devenit nava hidrografica, am vazut-o si eu de mai multe ori stand linistita in portul Tomis, iar acum rugineste in tacere pe undeva prin port, asteptand momentul in care niste baieti destepti vor lua decizia inevitabila s-o duca acolo unde este locul tuturor acestor obiecte de patrimoniu, fie ele cladiri, nave sau locomotive, adica la fiare vechi sau la groapa de gunoi! :(
Poate ca ideea unui "Fulgerul" la scara 1:1 ar fi fost mai putin nebuneasca daca prin anii '60 niste "vajnici" UTC-isti de la santierul naval din Galati nu ar fi vrut musai sa-si "faca planul" dand la fiare vechi T1, un vechi tanc de motorina plutitor uitat de vreme prin santier.
Era tocmai corpul navei "Fulgerul", facuta cu aproape un secol inainte la Toulon si cea mai veche nava a romanilor!
Sau macar daca, inainte de a-l da prada aparatului de sudura, daca ar fi facut macar o minima documentare a obiectului, niste poze si masuratori.
De asemenea, inainte de a-l reconstitui la scara 1:1, idee cu totul fantasmagorica in situatia lipsei complete a planurilor originale, ar trebui sa-ti atrag atentia ca nu suntem in stare sa salvam nici macar biata canoniera Stihi, ultimul reprezentant in viata al canonierelor frantuzesti din clasa "Mignonne", "Fripponne" etc. Dupa o viata glorioasa in cadrul Marinei Romane, acesta a devenit nava hidrografica, am vazut-o si eu de mai multe ori stand linistita in portul Tomis, iar acum rugineste in tacere pe undeva prin port, asteptand momentul in care niste baieti destepti vor lua decizia inevitabila s-o duca acolo unde este locul tuturor acestor obiecte de patrimoniu, fie ele cladiri, nave sau locomotive, adica la fiare vechi sau la groapa de gunoi! :(
Mare dreptate ai in ceea ce zici...din pacate asa e pana acum, dar poate le vine si romanilor mintea cea din urma si se schimba lucrurile...totusi am atasat si o poza a unei nave 'cu zbaturi"...ce a pozat-o un navigator pe dunare la Braila...am intrebat pe forum daca o cunoaste cineva sau daca stie cineva ceva despre ea...dar pana acum nimic. Ca atare o sa postez aici poza ce o am si cine stie...
Si acum sa fac legatura cu Fulgerul...daca privesti bine poza, din pacate e mica rezolutia, eu am observat ca, corpul navei aduce ceva cu fulgerul, mai exact pupa navei, iar prova sigur a fost modificata, major... lungimea navei se incadreaza pe undeva pe la 25-28 de metri, iar hublourile aduc mult cu fulgerul...cat despre zbaturi acelea sigur au fost atasate ulterior...oricum poate ma imbat singur cu apa rece...dar merita sa aflam mai multe despre aceasta nava mai ales ca face parte din patrimoniu, e in proprietatea palatului copiilor din Braila
Arata acest topic
Pagina 1 din 1