Unghiul axului port-elice influenta asupra comportamentului navei?
#1
Postat 04 December 2007 - 03:33 PM
#3
Postat 04 December 2007 - 08:47 PM
#4
Postat 04 December 2007 - 09:10 PM
#6
Postat 04 December 2007 - 09:57 PM
Zue, la 4 Dec 2007, 21:10, a spus:
Ma uit, dar nu inteleg, pentru ca nu se spune nimic de unghiul axului fata de orizontala.
#7
Postat 04 December 2007 - 10:03 PM
totul se reduce la profilul constructiei, pozitia centrului de greutate si pozitionarea neutra a tubului etambou fata de linia apei. elicea cat mai apropiata de chila, aproape sa muste cu palele din ea.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#8
Postat 04 December 2007 - 10:06 PM
#9
Postat 04 December 2007 - 10:22 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#11
Postat 05 December 2007 - 11:57 AM
Kaboom, la 4 Dec 2007, 21:57, a spus:
Zue, la 4 Dec 2007, 21:10, a spus:
Ma uit, dar nu inteleg, pentru ca nu se spune nimic de unghiul axului fata de orizontala.
scuze am pus alt link dar pe acelasi site explica nu nuai unghiul tubului
http://classicthunde...comandments.htm
http://classicthunde...tUp/Depth_S.htm
#12
Postat 06 December 2007 - 03:09 PM
Totusi, nu exista nici o carte sau ceva pe tema asta?
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 06 December 2007 - 03:10 PM
#14
Postat 06 December 2007 - 08:50 PM
Ma intereseaza daca stiti care e comportamentul barcii (in functie de viteza) in cele 3 configuratii din desen. Se pot distinge 2 cazuri diferite: cand coca ramane in apa in mers si cand coca iese partial din apa (la viteza mare).
Imagini atasate
#17
Postat 07 December 2007 - 01:08 AM
daca vei conduce vreodata o barca cu motor outboard si Z drive, o sa vezi ca trebuie sa modifici trimul in functie de viteza si la curbe.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#18
Postat 07 December 2007 - 01:37 AM
Kaboom, la 6 Dec 2007, 20:50, a spus:
Ma intereseaza daca stiti care e comportamentul barcii (in functie de viteza) in cele 3 configuratii din desen. Se pot distinge 2 cazuri diferite: cand coca ramane in apa in mers si cand coca iese partial din apa (la viteza mare).
oricare din pozitiile desenate de tine poate fi optima la un moment dat. pe do o parte ai vectorul fortei de propulsie datorata elicei; pe de alta parte ai vectorul fortei de inaintare, paralel cu oglinda apei) al navei caruia i se opune vectorul fortei de frecare cu apa, aerul, etc.
vectorul fortei de propulsie tinde sa se suprapuna cu cel de inaintare.
daca barca e perfect echilibrata, relativ la CG al profilului navei, si ai tubul paralel cu oglinda totul e perfect. dar asta e valabil la navele clasice, asemanatoare cu ce ai desenat tu.
la navele de viteza, avand supramotorizare, cand barca intra in glisare, ea nu se mai sprijina practic pe apa - ci doar pe elice. si aici apare o situatie de echilibru, relativa la vectorul de propulsie si centrul DINAMIC de greutate. daca barca e echilibrata corect pentru viteza de mars, atunci elicea va fi perpendiculara pe apa. daca incetinesti, prova tinde sa se ridice si atunci trebuie sa compensezi modificand unghiul vectorului de propulsie - ce ai desenat cu linie rosie.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#19
Postat 07 December 2007 - 01:45 AM
#20
Postat 07 December 2007 - 01:52 AM
cand bagi gaz, barca se ridica pe elice si botul tinde sa cada.
intr-o barca 1:1 la viteza mica ori te ridici in picioare ca sa vezi peste prora, ori cobori trimul.
relativ la ce s-a discutat pe aici, daca tot s-au dat linkuri pun si doua. http://www.prestwich...echboatmods.htm
http://www.prestwich.ndirect.co.uk/techboa...tdimensions.htm
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 07 December 2007 - 01:57 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#22
Postat 07 December 2007 - 06:24 PM