Am vazut postul lui PiccoMaster cu masina de campion si zicea acolo de motorul modificat .Ce se modifica la un motor ? O alta intrebare ar fi ce difera de la un motor la altul , lasand la o parte materialele , capacitatea , etc ma intereseaza adevaratele diferente intre motoare . Cand tii in mana un motor din ala pentru un neavizat ca mine , nu exista nici o diferenta intre unu de 50 de $ si unul de 500$ . Totusi exista diferente . Care sunt ?
Pagina 1 din 1
Motoare Ce difera ?
#2
Postat 10 November 2003 - 02:43 PM
Pai la un motor se pot modifica multe, dar nu intotdeauna in bine!
Se poate modifica timingul (diagrama de functionare) prin marirea ferestrelor, lustruirea traiectului de amestec prin motor (canale baleiaj), centrari mai riguroase prin diverse metode, slefuirea sub diferite unghiuri ale marginilior ferestrelor din cilindru si valva de aspiratie, finisari mai bune pe care productia de serie le ocoleste, eventual cumpararea altor piese de la alti fabricanti cu calitati mai bune (rulmenti de ex...dar nu numai...), si asa mai departe!
Se poate modifica timingul (diagrama de functionare) prin marirea ferestrelor, lustruirea traiectului de amestec prin motor (canale baleiaj), centrari mai riguroase prin diverse metode, slefuirea sub diferite unghiuri ale marginilior ferestrelor din cilindru si valva de aspiratie, finisari mai bune pe care productia de serie le ocoleste, eventual cumpararea altor piese de la alti fabricanti cu calitati mai bune (rulmenti de ex...dar nu numai...), si asa mai departe!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 November 2003 - 02:45 PM
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#3
Postat 10 November 2003 - 05:01 PM
Sa incerc si eu sa iti raspund. Banuiesc ca ai vazut articolul cu masina Picco Integra 1/10.
In primul rand motorul respectiv este "modificat" in sensul ca nu respecta intocmai prevederile regulamentului european. De exemplu motorul de pe masina are un carburator cu gaura de admisie de 7 mm
fata de 5.5 mm cat este "legal". In plus are o camasa cu 10 (!) ferestre fata de 4 cat este, iarasi, "legal".
In plus are cap turbo (cap detasabil cu bujie conica fara saiba). In plus este proiectat sa reziste la toate maodificarile, respectiv turatie si putere mult mai mare ( supradimensionare fusta piston, ax, rulmenti mai rezistenti, etc.)
Modificarile care se pot face la un motor standard sunt in mare enumerate de Marinaru. Dar asa cum zice si el, daca nu stii la ce sa umbli faci mai mult rau. De ex. modificarea timingului de admisie la ax (adica maresti timpul cat sta "gaura de papa" deschisa inseamna si ca peretele axului este mai subtire. Adica poate sa crape mai usor....doar este si el dimensionat cam la limita. Putem vorbi aici si despre fabricanti si depsre experientele multor modelisti la "umblatul" in ele. La cele de auto performante nu este indicat sa faci interventii, deoarece sunt dimensionate cam la limita. Par example, in OS-uri, Picco, Rossi mai poti umbla dar un RB (Rody Roem engines) este deja pe muchie de cutit ! Lumea zice atunci ca sunt proaste, dar ele sunt facute special asa !!! (usurate la limita de rezistenta)
Cam atat deocamdata. Restul il cunosc destui...adica pe unde sa umbli cu piatra de biax ca sa faci "tuning"
In primul rand motorul respectiv este "modificat" in sensul ca nu respecta intocmai prevederile regulamentului european. De exemplu motorul de pe masina are un carburator cu gaura de admisie de 7 mm
fata de 5.5 mm cat este "legal". In plus are o camasa cu 10 (!) ferestre fata de 4 cat este, iarasi, "legal".
In plus are cap turbo (cap detasabil cu bujie conica fara saiba). In plus este proiectat sa reziste la toate maodificarile, respectiv turatie si putere mult mai mare ( supradimensionare fusta piston, ax, rulmenti mai rezistenti, etc.)
Modificarile care se pot face la un motor standard sunt in mare enumerate de Marinaru. Dar asa cum zice si el, daca nu stii la ce sa umbli faci mai mult rau. De ex. modificarea timingului de admisie la ax (adica maresti timpul cat sta "gaura de papa" deschisa inseamna si ca peretele axului este mai subtire. Adica poate sa crape mai usor....doar este si el dimensionat cam la limita. Putem vorbi aici si despre fabricanti si depsre experientele multor modelisti la "umblatul" in ele. La cele de auto performante nu este indicat sa faci interventii, deoarece sunt dimensionate cam la limita. Par example, in OS-uri, Picco, Rossi mai poti umbla dar un RB (Rody Roem engines) este deja pe muchie de cutit ! Lumea zice atunci ca sunt proaste, dar ele sunt facute special asa !!! (usurate la limita de rezistenta)
Cam atat deocamdata. Restul il cunosc destui...adica pe unde sa umbli cu piatra de biax ca sa faci "tuning"
#4
Postat 01 January 2004 - 11:42 PM
Poate oferi cineva un tabel legat de consumul motoarelor termice (stabilit din practica) la regim de sarcina mai generalizat sau in mai multe trepte (50%,75%,90%) si in functie de capacitate ?
In mod special m-ar interesa consumul motoarelor intre 6 si 10 cmc montate pe elicoptere.
(Consumul dat pe ora sau chiar pe timp mai scurt)
In mod special m-ar interesa consumul motoarelor intre 6 si 10 cmc montate pe elicoptere.
(Consumul dat pe ora sau chiar pe timp mai scurt)
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 January 2004 - 11:44 PM
#5
Postat 02 January 2004 - 12:52 AM
Dupa parerea mea consumul pentru motoare de elicopter per ora variaza intre 1 litru si 3 ore. Nu cred ca se depasesc aceste limite. Tabele nu cred sa existe. Tot ce poti sa faci este sa cauti pe net daca cineva a scris despre consum la un anumit model de heli +motor.
Oricum la heli motorul este in regim de turatie mare tot timpul deci si consumul este destul de ridicat.
Cred ca se mai pot face comparatii si cu motoarele de barcile de viteza FSR. Ori la modelele astea am vazut rezervoare foarte mari (1 litru) si merg cam 30 minute.
Cel mai bine este sa ii intrebi pe cei care zboara deja elicoptere:
Victor (Vic) din Snagov, Edison Baduna, Charly.
Oricum la heli motorul este in regim de turatie mare tot timpul deci si consumul este destul de ridicat.
Cred ca se mai pot face comparatii si cu motoarele de barcile de viteza FSR. Ori la modelele astea am vazut rezervoare foarte mari (1 litru) si merg cam 30 minute.
Cel mai bine este sa ii intrebi pe cei care zboara deja elicoptere:
Victor (Vic) din Snagov, Edison Baduna, Charly.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1